רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,574 נושאים בפורום הזה
-
- 2 תגובות
- 879 צפיות
בוקר טוב. שלשום קראתי בעיתון כלכליסט על מכוניות שנקראו לריקול בארץ,וביניהן מאזדה 3. הריקול נעשה בתחילת 2008,והבנתי שהייתה בעיה עם הצמת חוטים שקרובה מידי למנוע. את המאזדה שלי רכשתי מבן אדם פרטי כחצי שנה אחרי הקריאה לריקול. האם אני חייב עכשיו להשיג את המס' של הבעלים הקודם,או שיש דרך פשוטה יותר כדי לדעת אם האוטו תוקן או לא? תודה.
הודעה אחרונה מאת eyal84, -
אונו 94 עם קרבורטור? 1 2
מאת HEBO-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 20 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
סליחה שאני מקפיץ את האשכול דובר כאן שמשנת 94 התחילו לשווק מכוניות אם הזרקה. האם יתכן שיש במקור פיאט אונו בציר 94 אם קרב'? או שהרכב הגיע במקור אם הזרקה ועבר הסבה לקרב'? האם לרכב במודל 94 בעל קרב' יהיה יותר קל לעבור בטסט את הבדיקה של הזיהום אוויר על פני רכב זהה בעל מערכת הזרקה? איך אפשר לדעת אם הרכב הגיע במקור אם הזרקה או קרב' אם בעל הרכב לא יודע? תודה.
הודעה אחרונה מאת upetar, -
-
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
הייתי מעורב בתאונה בה אף אחד מהצדדים לא מודה באשמה, אני מנסה להבין מהו האינטרס של סוכנות הביטוח שלי. בסוכנות מעוניינים שאני אתבע את הנהג המעורב. האם יש להם סיבה להתעקש על תביעה?
הודעה אחרונה מאת אריק, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 694 צפיות
קוראים לי דימה
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- עוקב אחד
- 14 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום, רכב פגע בי (הסיפור כבר סופר בפורום) ואני מעוניין לתבוע אותו,בבית משפט לתביעות קטנות,אך אין לי את הפרטים לאן לשלוח את התביעה. מאיפה אפשר להשיג את,כתובת הנמען? תודה
הודעה אחרונה מאת SaarG, -
- עוקב אחד
- 19 תגובות
- 6.3 אלף צפיות
חבר מנסה למכור אופנוע והגיעה אליו בחורה שמעוניינת בנסיעת מבחן. האם כדאי לא כדאי? איך אפשר להבטיח אי-העלמות של הבחורה?
הודעה אחרונה מאת talroze, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 26 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
בזמן האחרון יש תופעה ( בראשון לציון לפחות) של נהגים שמחליטים שהם מלכי הכביש ונוסעים על אורות גבוהים . אני מכליל בקבוצה הזו גם קסנון מוגזם ולא חוקי שפשוט מבשל את העיניים . אתמול לדוגמא במשך כמה קילומטרים נסע אחרי ערס ישראלי מצוי שכולנו אוהבים (♥) עם אורות גבוהים , עד שהחלטתי שנמאס לי ופשוט עצרתי את הרכב עם פקק עצום מאחורי , יצאתי וצעקתי עליו שינמיך את האורות תוך כדי ציון המיקצוע של אימו וחזרתי לרכב. וזאת לא תופעה חד פעמית , זה חוזר על עצמו המון , אין פעם שאני לא נוסע ומישהו לא מסנוור אותי ! רציתי לדעת אם זה רק אני ומה אתם עושים כשזה קורה. זאת לא בדיחה, אני בטוח שתאונות קורות בגלל זה . פעם הבאה שתישמעו "סטה מהנתיב מסיבה לא ידוע ", תחשבו על זה .
הודעה אחרונה מאת Bumble Bee, -
-
- 6 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
הבוקר ראיתי בכבישי ירושלים את הניסאן הנחמדה הזאת, ככל הנראה היא רכב חשמלי מבית בטר פלייס. האם יש כבר עמדות הטענה של רכבים מסוג זה בארץ? אגב, בגלל שצילמתי את הרכב, אז נהג הגרר הסתכל עליי ושאל האם זה לחברה בה אני עובד, נשמע כאילו מישהו הזמין אותה במיוחד, ייתכן הדבר? לפי המספר של הרכב ניתן לראות כי היא הובאה בייבוא אישי.
הודעה אחרונה מאת SaarG, -
- 0 תגובות
- 670 צפיות
אני מחפש חיישן אויר אירפלומטר שיושב על הפילטר אוייר לפונטו טורבסו 95 96 למי שיש ומעניין למכור שיצור איתי קשר תודה 0527488220 גבעע
הודעה אחרונה מאת גבעע, -
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
לחבר שלי יש סובארו אימפרזה ניו אייג' דגם RX נפח מנוע 1500 אוטומט וליד גיר ההילוכים יש כפתור עם שלושה מצבים. ספורט, A/T וחסכוני.
הודעה אחרונה מאת יוסי1234, -
ראיתי כמה סירטונים של אודי R8 נגד מכוניות אחרות כמו פורשה, במוו M6,מרצדס ועוד... וכולם עקפו את האודי (אני מדבר על מנוע V10 ) למה זה ככה זה צריך להיות ההפך..הרי אודי זוהי מכוניות על עם 525 כוח סוס.. מה אתם אומרים על זה?
הודעה אחרונה מאת edan82, -
- 5 תגובות
- 855 צפיות
שמעתי שאם אני מבטל את הרישיון רכב,(משום שאין לי שימוש בו ולכן אני לא רוצה לבצע סתם טסטים) והרכב עומד מעל לשנתיים אז הרכב צריך לעבור בדיקת מעבדה? האם זה נכון? זה רק על רכבים ישנים(אספנות וכדומה) או גם על רכבים "חדשים"(2002-2003)? כמה זמן לפני שנתיים אפשר ללכת לעשות טסט לרכב ולחסוך מני את הצורך בבדיקת מעבדה?
הודעה אחרונה מאת Tzvika-Pick, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
היום בבוקר, לפני כשעה (10:00) נסעתי לי מהרצליה (מחלף שמריהו) לאזור קרית אונו (מחלף בר-אילן). בשלט האלקטרוני לפני גלילות נכתב "כביש 4 - עומס ממורשה עד גבעת שמואל". בשלט האלקטרוני על כביש 5 שבאזור מחלף הכפר הירוק גם היה כתוב אותו הדבר, ואני מוכן להתערב שבשילוט שלפני מורשה מכיוון רעננה גם היה כתוב משהו דומה, וגם בכביש 5 מכיוון מזרח. מי שמכיר את אופי הנסועה בכביש 4 יודע שבשעות היום תמיד יש שם סוג של עומס, בעיקר בקטע ממחלף גהה ועד גבעת שמואל (כק"מ לפני בר-אילן), עקב הצטמצמות של הכביש+כניסה של מכוניות מגהה+יציאה לבני-ברק+תחנת אוטובוס+תחנת דלק+נהגים מטומטמים. העניין הוא, שהיום ב-10 בבוקר לא היה שם שום עומס. לא ממורשה וגם לא מגהה (שזה כבר באמת נדיר). לא סתם שלא היה עומס - היי…
הודעה אחרונה מאת אלעד, -
-
חיפשתי בפורומים האחרים ולא ראיתי שזה פורסם: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3881828,00.html סעו בזהירות וחלאס שטויות!
הודעה אחרונה מאת falou, -
- 4 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
שלום, שמעתי שעומד לצאת חוק חדש שמחייב קורס לתאוריה, רציתי לדעת מתי הוא יכנס לתוקף, אם בכלל? זה חשוב כי חברה שלי עומדת להתחיל נהיגה והיא רוצה לדעת עד מתי זה אפשרי לעשות את התאוריה בצורה הרגילה בלי הקורס. תודה.
הודעה אחרונה מאת Wheezy, -
כולנו מכירים את תכנית הרכב המצליחה ביותר בעולם ואחת מתכניות הטלוויזיה המצליחות ביותר אי-פעם בכלל - Top-Gear הבריטית, בכיכובם של ג'רמי קלארקסון, ריצ'ארד האמונד וג'יימס מאי. אמנם התכנית הזו משודרת בארץ בערוץ "אגו" וב-VOD, אך בכל מקרה, מדובר בפרקים ישנים מאוד והכי גרוע - זו תכנית שמשודרת לעם הבריטי ומרגישים את "הרוח הבריטית" - ועוד לא הזכרתי את המכוניות, שאת רובן אנחנו בכלל לא זוכים לראות, בטח לא בארץ. מבלי לפגוע באף תכנית רכב בארץ (המופע המוטורי, טסט ראשון, 10G ועוד..), אף אחת מהן לא מתקרבת לרמה של Top-Gear מבחינת העומק וההגשה של מבחני הדרכים. עכשיו זה הזמן שתהיה לנו תכנית רכב "ישראלית" איכותית. פרארי ומזראטי יגיעו לארץ בחודשים הקרובים והקרב בשוק מכוניות העל בארץ מתחיל ל…
הודעה אחרונה מאת ניר., -
- עוקב אחד
- 0 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
1.אם קיבלתי שלילה ב29 לחודש, חודש שעבר והפקדתי את הרישיון ב29, ז"א שהיום אני כבר יכול לבוא לקחת או רק מחר? 2. הפקדתי את הרישיון בבית דין דרום [מזי], האם משם אני לוקח את הרישיון?
הודעה אחרונה מאת IceCold, -
"בית משפט לתעבורה בתל אביב גזר היום (שלישי) קנס בגובה 4,000 שקל על תושב צרפת שנתפס כשהוא נוהג בנתיבי איילון במהירות של 242 קמ"ש. כמו כן, ביהמ"ש פסל על תנאי ל-200 יום את רשיונו של הנהג. לדברי פרקליטו, עו"ד דוד גולן, ביהמ"ש נמנע מלגזור עליו מאסר בפועל, בין השאר בשל העובדה שמכשיר הלייזר המשטרתי שמדד את מהירות הנסיעה הוצב מעבר לטווח המדידה שנקבע על ידי בית המשפט העליון." מקור: http://news.walla.co.il/?w=//1668065 יש לו מזל שהוא לא תושב ישראל ...
הודעה אחרונה מאת Wonka, -
- 2 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
האם מישהו יודע מהו הגיל המקסימאלי של צמיג אשר מורכב על רכב חדש בסוכנות? לפי מה שאמרו לי בסוכנות, צמיג חייב להיות לכל היותר בן 18 חודשים מיום הגעת הרכב לארץ ועד ליום עלייתו לכביש. לי זה נראה יותר הגיוני ש 18 החודשים, במידה והנתון הזה באמת נכון, ייספרו מיום ייצור הרכב ולא יום הגעת הרכב לארץ כיוון שממועד זה מתחיל הצמיג להתייבש. ניסיתי לחפש קצת נתונים במשרד התחבורה אבל לא הצלחתי. תודה.
הודעה אחרונה מאת ~TB~, -
- 2 תגובות
- 4.3 אלף צפיות
לצערי האופל שלי ירדה מהכביש עקב תאונה, איך אני יכול לקבל בחזרה את התשלום עבור רישיון הרכב? בהתחשב בזה ששלמתי אותו רק לפני 3 חודשים.
הודעה אחרונה מאת ale4ko212, -
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 9.2 אלף צפיות
שלום, אני מחזיק ברשיון נהיגה B שזה עד 3500קילו, ואני רוצה לנהוג על מיני מחפרון (כלי חפירה קטן יחסית עם שרשרת גומי במקום גלגלים) וגם לנהוג ב JCB 3CX האם זה מותר ברשיון שלי? כי בתקנה 179 רשון שכן אני יכול לנהוג כמו ברשיון דרגה 1 , האם זה חוקי ובטוח? תודה.
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
-
- עוקב אחד
- 21 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
רוצה לשתף אתכם בחוויית השירות האומללה שקיבלתי בסוכנות פיאט ברח' יגאל אלון 90 בת"א. לפני שבוע נכנסתי לסוכנות ותיאמתי 2 נסיעות מבחן צמודות זו לזו, חצי שעה כל אחת, לפונטו איבו ולבראבו. הסיבה שפערי המחירים בין הדגם הטוב ביותר של האיבו לדגם הבסיסי של הבראבו אינם גבוהים ולא היה ברור לאיזה כיוון אלך. נסיעת המבחן החלה באיחור של רבע שעה למרות שאני הגעתי לסוכנות מספר דקות לפני השעה שנקבעה. במהלך נסיעת המבחן עם הפונטו שוחח נציג המכירות לא פחות משלוש פעמים בטלפון הנייד שלו, שיחות ממושכות, דבר אשר הסיח את דעתי מלהקשיב לרחשי המנוע ומהווה בעיני התנהגות חצופה וחסרת נימוס. לקראת סוף הנסיעה, ניסה להסביר נציג החברה כי לא יוכל לבצע נסיעת מבחן לבראבו כפי שתואם מראש אלא רק סיבוב קצר של מס…
הודעה אחרונה מאת Wheezy, -
- עוקב אחד
- 26 תגובות
- 7.1 אלף צפיות
אהלן, בקרוב, בתערוכת פרקנפורט VW תציג ככל הנראה את הג'טה החדשה או גולף בצורת CC ( קופה ) תמונות : לפי מה שקראתי והבנתי, ככל הנראה זאת תהיה הג'טה החדשה.
הודעה אחרונה מאת Wheezy, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 965 צפיות
מי שהוא יכול לתת מידע מדויק ו/או לצתת מה דינו של אדם העוסק בסחר של חלקי חילוף חלופיים או מקוריים ללא רשיון של משרד התחבורה ? דהיינו, אחד שמתקן מכונית ומרכיב לה חלפים ללא הסמכה המתאימה וללא רשיונות. זקוק למידה. תודה.
הודעה אחרונה מאת BURZUM, -
-
- 11 תגובות
- 3 אלף צפיות
יש אצלנו בעיר [חיפה] מירוץ, משהו כזה [כאילו וזה, יענו מין משהו שכאילו, נו, מממ... יאללה... ביי...]. קיצר, סגרו חצי עיר ושמו שוטר בכל פינת רחוב כדי שיכוון את התנועה. באחד הצמתים עמד שוטר ואמר לי לסוע למרות שהיה אדום (לי ולעוד כמה אנשים אחריי), וקלטתי את הפלאש מהמצלמה שצילמה אותי. מה יהיה עכשיו ? אני דואג לא רוצה שיגיע עוד כמה חודשים דוח הביתה.
הודעה אחרונה מאת stardust, -
- 9 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
האם עדיין מגיעות כמויות לאשדוד האם יש עוד נקודות גריטה בצפון
הודעה אחרונה מאת siera83, -
- 1 תגובות
- 712 צפיות
מאיפה אני משיג אנג'יל אייז לגראנד לאונה 96 ? וכמה זה עולה ? יש בכלל אנג'יל אייז לגראנד לאונה ? זה חוקי ? (בלי קסינון)
הודעה אחרונה מאת Tzvika-Pick, -
- 13 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
שלום לכולם, בגלל קרני השמש נתקלתי בבעיה מעצבנת וכנראה מוכרת לכל משתמשי מחשבי כף היד ומכשירי הניווט. השמש גורמת להשתקפות המסך ואני נאלץ כל הזמן להזיז את ה GPS כדי למקם אותו בזווית שאראה את המפה וכיווני הניווט באופן ברור. זה מאוד לא בטיחותי כי בזמן שאני מחפש אחר זווית טובה תשומת ליבי מוסטת מן המתרחש בכביש. לא ממש הצלחתי למצוא בגוגל,אולי מילות החיפוש לא נכונות אם מישהו מכיר ,אשמח אם ישתף. תודה ראש למגיבים
הודעה אחרונה מאת vrtk, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום אני נהג חדש\צעיר לפני כשבוע קניתי רכב ועוד שבוע אני צריך להעביר אותו טסט השאלה אם הרכב יעבור בלי ביטוח בכלל? תודה מראש לכל העונים.
הודעה אחרונה מאת BarMan, -
-
- 7 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום, יש ברשותי האפשרות לייבא הגה (ביחד עם כרית האויר) משומש בעלות נמוכה מאנגליה, ההגה הוא מחברת MOMO ומגיע מקורי מהיצרן. השילוח יתבצע דרך חברת פדקס או DHL. לפני שאני מזמין, האם יש סיכוי שלא יתנו לי להכנס לארץ את ההגה הזה מסיבה ביטחותית? תודה.
הודעה אחרונה מאת U-re,
