רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,578 נושאים בפורום הזה
-
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 6.7 אלף צפיות
בדף של הביטוח חובה רשום: ״רק בעל הפוליסה, בעל הרכב, המחזיק ברכב כדין וכל המשתמש ברכב בהיתר, מאת מי מהם, רשאים לנהוג ברכב״. עכשיו, החובה, מקיף והרכב כולם על שם אבי. השאלה שלי היא האם במקרה של תאונה(חס וחלילה) ביטוח החובה חל גם עליי היות ואני משתמש ברכב בהיתר של אבי. לפי מה שניתן להבין מהניסוח התשובה היא כן. האם אני טועה?
הודעה אחרונה מאת איל לוין, -
קיבלתי פיקנטו אוטומטית וספר הרכב הצליח להפתיע אותי. הרבה שנים אני נוהג עם גיר אוטומטי ותמיד ידעתי שביציאה מהרכב צריך להרים קודם בלם יד, להעביר ל P, ולדומם מנוע, כדי שעיקר המשקל של הרכב יעצר ע"י בלם יד שהוא חזק יותר. בספר הרכב כתוב שצריך קודם להעביר ל P ואחרי זה להרים בלם יד. מה דעתכם?
הודעה אחרונה מאת falou, -
- 0 תגובות
- 581 צפיות
פיג'ו 406 שחורה יש חייה כזאת? מעולם לא ראיתי צבע כזה ל406, האם זה צבע מקורי.?? מודל 2002 תודה
הודעה אחרונה מאת A900, -
- 1 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום לכולם! אני צריך את עזרתכם, מי מכיר ויכול לכתוב שמות של יבואנים של טרמוסטטים לרכב בארץ. מדובר על משאית קטנה פיאגיו דיזל, אני רוצה להתאים טרמוסטט לפי דוגמא
-
עבודה במוסך
מאת guyuy- 0 תגובות
- 573 צפיות
שלום לכולם, אני סטודנט להנדסת מכונות בין שנה ב' לג' רציתי לשאול אם יודע או מכיר מוסך שמוכן לקבל סטודנט כמוני לעבודה אמנם אין לי ניסיון , אבל קיים ידע תיאורטי רחב . אשמח לעזרתכם גיא
הודעה אחרונה מאת guyuy, -
- 1 תגובות
- 706 צפיות
שלום. יש לי מאזדה 3 שנת 2010. וקנינו אותה יד שניה, ויש לה ג'אנטים חדשים (שהיו שקנינו אותה) והצמיגים שלה יחסית דקים. אני רוצה להחליף לה צמיגים, לצמיגים יותר עבים, אז אני אצטרך גם להחליף את הג'אנטים? זאת אומרת, העובי של הצמיג תלוי בג'אנט לא?! אשמח לעזרה!!!!
הודעה אחרונה מאת Tzvika-Pick, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 4.2 אלף צפיות
בוקר טוב. זה זמן רב שאני מתכנן לטוס לאחד ממרוצי הפורמולה1 והשנה יש לי הזדמנות. כרגע הכי ריאלי הוא המירוץ בגרמניה כאשר גם אנגליה יכול לבוא בחשבון. יש מישהו מחברי הפורום שמתכוון לטוס השנה לאחד מהמרוצים האלה? (אולי אפילו בלגיה?). כמו כן אשמח לשמוע המלצות מחברי פורום שהיו באחד מהמרוצים הנ"ל ויכולים לתרום מידע והכוונה. תודה והמשך יום טוב, לוטן.
הודעה אחרונה מאת shaulc, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
מאיזה שנה התחילו לשווק מונדאו עם מנוע טורבו בנזין בארץ ?
הודעה אחרונה מאת itsik170, -
-
- 3 תגובות
- 874 צפיות
אחת מן המצלמות החדשות לפני הכניסה לעיר, ממש לפני פסי הרכבת. הייתי על 80 קמ"ש האם נתפסתי? אני יודע שזהו כביש של 90 אבל אני לא זוכר אם הציבו שלט 70 לפני או אחרי המצלמה. האם משהו מכיר? האם עליי לחשוש? וכמה הוא הדוח על 10 קמ"ש מעל המותר? תודה ושבוע טוב לכולם.
הודעה אחרונה מאת eyals05, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 837 צפיות
שלום. יש לי מאזדה 3 שנת 2010. וקנינו אותה יד שניה ויש לה ג'אנטים חדשים (שהיו שקנינו אותה) עם צמיגים שלה יחסית דקים. אני רוצה להחליף לה צמיגים, לצמיגים יותר עבים, אז אני אצטרך גם להחליף את הג'אנטים? זאת אומרת, העובי של הצמיג תלוי בג'אנט לא?!
הודעה אחרונה מאת ג.מ פורטל, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 19 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
מה דעתכם על רעיון שי בו יוזמה של הממשלה להיטיב עם האזרחים תוך כדי רווח ממיסים, ועל הדרך לשפר את איכות החיים של כמה אנשים' וליצור קצת שיוויון בין השרים (וצמודיהם) והאיש הממוצע, שם למטה בעם? זוכרים שלפני כמה שבועות הסתיים מכרז לרכבי שרים. נבחרה BMV528. אז היו ביקורות, טענות וכו' - נדמה לי, שכמו שצפוי - הן לא שינו כלום בהחלטה. מדובר בהרבה מכוניות : חוץ משרים (יש כמה עשרות...) יש עוד לא מעט אנשים שיזכו לרכב כזה: כל אלו שהם צמודי שרים (יש מעמד כזה להרבה בעלי תפקידים בשרות הציבורי, תבדקו), שופטים מסויימים, ועוד כמה אנשים שישוו תנאים על הדרך. בכל זאת , ב.מ.וו. 528 הוא אוטו טוב מאוד. בטיחותי. מתאים לי. מה פתאם? לא בשביל הרושם , ומה איכפת המחיר, ממילא מישהו משלם. …
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
לפני כשבוע קיבלתי לידיי לצורך התרשמות גלאי מצלמות מסוג סנופר פנתרה, שכרגע משווק לחברי קארספורום במחיר מבצע. כמשתמש כבד של WAZE הפעלתי את השניים במקביל, ולהלן מסקנותיי: אפליקציית WAZE מיועדת קודם כל לניווט, ובין יתר הדברים שהיא עושה היא גם מספקת התראה על מצלמות נייחות ושאר איומים מזדמנים. סנופר הוא אומנם גלאי אד הוק, אולם ביכולתו להתריע אך ורק על איומים שנמצאים במקומות קבועים וידועים מראש. בהמשך לסעיף הקודם: סנופר, בניגוד ל-WAZE, אינו יודע לאן אנו נוסעים. מסיבה זו, כאשר התקרבתי לצומת שלאחריו היתה מצלמה, הסנופר היה מתריע על המצלמה בכל מקרה. WAZE, לעומתו, היה מתריע אך ורק אם מסלול הנסיעה כלל בתוכו את המצלמה, כלומר: אם היה עלי לפנות בצומת והמצלמה הוצבה לאלה הממשיכים יש…
הודעה אחרונה מאת Keyser, -
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
יש לי רכב שנת 93, אני מעוניין לגרוט אותו שנה הבאה בשנת 2013 בתקווה שנושא הגריטות יתחדש. עכשיו השאלה שלי היא כזאת, לרכב יש טסט עד מאי 2013 והוא גם עלה לכביש במאי 1993, האם אני יוכל לגרוט את הרכב בחודש ינואר 2013? משום שהבנתי שגורטים רכבים שנמצאים 20 שנה ויותר על הכביש, אבל באתר הגריטה רשום כל רכב משנת 93 ומטה. האם יעשו לי בעיה על עניין זה שעל הדף הרכב יהיה בן 19.5 אבל הוא נמצא בשנת 93?? חח מקווה שהבנתם מה נסיתי להסביר פה
הודעה אחרונה מאת oren1001, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 24 תגובות
- 4.3 אלף צפיות
רנו 19. כן, לפני כמה ימים יצא לי לנהוג ברנו 19(סדאן 1800). שמעו, זה הרכב הכי מגהץ שנסעתי בו אי פעם, כולל סיטרואן ZX, מרצדס C 2002, רנו מגאן ועוד.. האוטו פשוט לא רואה ממטר! בקיצור, אם יש לכם ריבוי פסי האטה\מהמורות באיזור מגוריכם, קנו רנו 19 במחיר גריטה ושימו פס על הפסים! ועכשיו אני מעוניין בתגובה של פנדוב.
הודעה אחרונה מאת oren1001, -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 946 צפיות
אני בשלבי לימוד נהיגה כרגע. אם אני במצב בו אני מגיע קרוב לרמזור אדום, ואני בהילוך רביעי, אי אפשר להוריד ישירות לשני ?
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 21 תגובות
- 4 אלף צפיות
אהלן, אתמול סוף סוף קיבלתי את הפאביה החדשה מהסוכנות. לאחר אינסוף בירורים על עלויות ביטוח - החלטתי ללכת על הצעה של 5000שח ללא דרישת מיגון כלל (הרכב מגיע עם אימובילייזר) לכל נהג מעל גיל 30. יש לי אישור העדר תביעות רק לשנה ו-8 חודשים אחרונים. מאחר והפאביה הוא רכב גניב ביותר: האם זה מסוכן להשאיר את האוטו ללא מיגון? אם כן, בהינתן שחברת הביטוח לא דורשת מיגון - איזה מיגון כדאי בכל זאת לעשות על מנת להפחית את הסיכון?
הודעה אחרונה מאת dorki, -
-
מאזדה 3 אוטומטית, חדשה מהניילונים. נסיעה של 81 ק"מ מעורבת: עיר, פקקים ומחוץ לעיר נסיעה ללא מזגן ועם חלון פתוח ! הנהג הגיע לצריכת דלק של 1:17 בערך (למי שלא הבין, אני סקפטי)
הודעה אחרונה מאת niv, -
- 27 תגובות
- 6.1 אלף צפיות
שלום כולם לאחרונה אני חושב לעשות רישיון נהיגה לאופנוע. יש לי רישיון לרכב כבר כמעט שלוש שנים. האם אני פטור ממשהו ברישיון לאופנוע? יש לכם מושג מה המחירים? בזמנו לרכב עלה לי 100 ש"ח לשיעור. אופנוע יקר יותר או זול יותר? אם יש לכם הצעות למורי נהיגה באיזור י-ם - אשמח לקבל. תודה לעונים! לציין - אני חייל סדיר. האם זה פוגע או עוזר במשהו?
הודעה אחרונה מאת Black Joker, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 17 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
המקום הינו אור עקיבא (ליד חדרה) בצומת עירונית , אין לי שום קשר לתאונה צילמתי כי הנזק היה כבד :
הודעה אחרונה מאת tzvipper, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 21 תגובות
- 4 אלף צפיות
היום הייתי ביום מילואים וקיבלתי שוברים לנסיעה הביתה. עליתי על אוטובוס פנימי באשדוד בתחנה המרכזית והגשתי לנהג את שובר הנסיעה יחד עם הצו והחוגר כפי שנהוג. הנהג אמר שלא מגיע לי לנסוע באוטובוס שכן על שובר הנסיעה רשום מ-הרצליה ל-אשדוד, ואילו אני כבר באשדוד. הנהג התחיל בנסיעה איטית תוך כדי שהוא מחטט בפלאפון שלו ומתקשר מהפלאפון בלי דיבורית תוך כדי נסיעה. אני התעצבנתי ומיד הערתי לו על כך - "נהג, או שאתה נוהג, או שאתה מדבר בפלאפון, לא שניהם יחד." והוא קרא לי "מה אתה שוטר? תסתום את הפה שלך!". לאחר מכן הוא עצר בצד (עדיין בתחום התחנה המרכזית) ואמר שהוא לא נוסע עד שאני יורד מהאוטובוס! הנוסעים באוטובוס התעצבנו שהנהג מתעכב והתחילו לצעוק ולהציע לשלם על הכרטיס שלי, אך סירבת…
הודעה אחרונה מאת שביט, -
-
- 9 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
אתמול הייתי בדרום ועברתי ליד אחוזם ראיתי מצלמת מהירות חדשה בצבע כתום זוהר כמו המצלמות רמזור רק שאין שם צומת מרומזרת פשוט מצלמה! מישהו יודע מה פשר הדבר המוזר הזה היו חייבים מצלמה וזה מה שהיה להם להתקין?!
הודעה אחרונה מאת אלון דור, -
- 0 תגובות
- 782 צפיות
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4263593,00.html השתי דלתות נראית ספורטיבית. השתיים האחרות משפחתיות לכל דבר אבל עם הרבה כוח.
הודעה אחרונה מאת kingikra, -
שאלה צריך תשובה
מאת pop-s-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 726 צפיות
אני כרגע בזמן הצבא ורוצה להוציא רישיון-בטופס ירוק צריך להחתים את רופא המשפחה או רופא יחידה אבל בגלל שאני בצבא אין לי רופא משפחה ובבסיס אין לי גם רופא יחידה(הבסיס צמוד לחר"פ ובגלל זה אין רופא בבסיס הזה) עכשיו השאלה שלי היא האם אפשר לקבוע תור לרופא שם ושהוא יחתום לי למרות שהוא לא רופא יחידה? וראיתי שגם צריך אישור מקצין העיר האם זה בנוסף לאישור מהרופא? או שמחליף אותו? והאם במשרד הרישוי מכבדים אותו? אשמח שיעשו לי קצת סדר בבלגאן. תודה לעונים.
הודעה אחרונה מאת pop-s, -
-
אתמול סביב השעה 23:30 אני בדרך חזרה הביתה לאחר שהורדתי בן משפחה בבית. נסיעה של 5 דק'. הגעתי לכיכר כאשר אני אמור לפנות ימינה וניידת נמצאת מצד שמאל שלי וחוצה את הכיכר ישר. נכך נוצר המצב שאני נימצא מאחוריה כאשר פניתי ימינה. ממשיכים בנסיעה של כעוד 30 שניות והניי
הודעה אחרונה מאת ג'יימס, -
טוב, חברי הפורום היקרים. אני כל כך עצוב ומאוכזב עד שאני לא יודע אפילו ממה להתחיל. אני אתחיל מהתחלה ואולי בסוף תעזרו לי באיזו מילה/עצה טובה רכשתי רכב חדש, ממיטב כספי (אני עדיין משלם עליו). לא אנקוב בשמות ומותגים כי זה לא העניין. ישנם ברכב כמה דברים שמציקים לי. דברים שלא צריכים להיות ברכב מהניילונים. יש לי רעש ממיסב לחץ של הקלאץ' ודיבורית בלוטוט' שלא שומעים בה לסירוגים. חיכיתי ומשכתי בכדי שיסדרו לי את זה כבר בטיפול ראשון במוסך מרכזי. קבעתי תור מבעוד מועד בכדי שיהיה זמן למוסך לבדוק גם את התקלות ולא רק לבצע טיפול ראשוני. קמתי בשש בבוקר, הגעתי למוסך, רשמו את התקלות והזמינו לי מונית עד לעבודה. חתיכת נסיעה חייב לציין, גם מהבית למוסך וגם עד לעבודה. כל הכבוד להם על …
הודעה אחרונה מאת asafk, -
לכל בעלי הגגות הפתוחים שגרים בבניינים וחונים ברחוב\למטה. BMW קוואליר קבריו רנו 19 וגם מיאטות... האם הרכב סובל מוונדליזם ? אתם יכולים להחנות למטה בביטחון ? כי מנקודת המבט שלי, מיאטה יכולה לסבול הרבה מערסים קנאים שיהרסו את הגג בד של הרכב.. ואצל הרבה אנשים הקשיח לא בהישג יד. זה באמת ככה או שזאת סתם מחשבה מוטעת?
הודעה אחרונה מאת Anarchy, -
- 4 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
אם, במקרה, אתם חיפאים, אולי תדעו שלסטודנטים תושבי העיר מגיעה חניה חינם. היום גיליתי שגם בעלי רכבים היברידיים מקבלים את אותו הבונוס. כמובן שתקף רק למי שחיפאי לפי ת. ז.
הודעה אחרונה מאת yuvk, -
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מכת "מצלמות המהירות" שנחתה על הנהגים הישראלים, אינה המצאה ישראלית. למעשה, באירופה בכלל ובמדינות כמו בריטניה בפרט, המכה הזו קיימת כבר מספר שנים. בבריטניה בלבד מוצבות מעל ל-5000 מצלמות מסוגים שונים ברחבי המדינה. בשנים האחרונות אנו שומעים על מקרים רבים בהם חוזרים מטיילים ישראלים, ששכרו רכבים לנהיגה עצמית בחו"ל, עמוסים בדו"חות על נהיגה במהירות מופרזת. לנהג הישראלי אין הרבה אפשרויות במקרים הללו, שכן לערער על הדו"ח ולהגיע להישפט זו לא אפשרות ריאלית. גם לא לשלם את הדו"ח אינה אפשרות אמיתית, מכיוון שחברות השכרת הרכב גובות את התשלום מכרטיס האשראי ישירות ובתוספת עמלת טיפול לפעמים. מה עושים ואיך מתגוננים? רובם המכריע של הדו"חות בחו"ל מגיע ממצלמות קבועות ולא ממארבים משטרתיי…
הודעה אחרונה מאת Apple, -
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
איזה צמיגים מומלצים לרכב משנת 2001 - מידות 175 65 R14 - עד 1100 ש"ח ואיפה מומצץ לרכוש מאזור חיפה ? היתי באוטו דיפוט והיחס שלהם לא היה הוגן אז אני מחפש מקום נוסף.
הודעה אחרונה מאת elyashiv, -
- 0 תגובות
- 937 צפיות
באיזור המרכז. בעבר המליצו כאן על מוסך רכטמן ביפו. איש מכירות של קיה המליץ על מרכזי בחולון. האם יש עוד תובנות? תודה.
הודעה אחרונה מאת avngas,
