Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סטוניק 2019 או סיאט ארונה 2019


soltan_galop

פוסטים מומלצים

אהלן, אחרי חיפושים רבים אחר רכב למשפחה עירונית וקטנה (זוג+תינוק) הגעתי ל2 הרכבים הבאים:
קיה סטוניק 2019, LX - מפרטי 60K ק"מ
סיאט ארונה 2019, STYLE - מפרטי 60K ק"מ

על הארונה מבקשים 8K יותר

ממה שקראתי פה בפורום, ממה שראיתי באתרי השוואות ומתחושות אישיות, במכלול הדברים, הארונה רכב טוב יותר: נפח תא מטען גדול יותר. יותר מקום ליושבים מאחורה, מולטימדיה טובה יותר ונוחות נסיעה טובה יותר (רעשי כביש ורוח). בכל שאר הפרמטרים הנתונים די דומים.
בשבילי, החיסרון היחיד של הארונה אל מול הסטוניק הוא מחסור בחיישני רוורס ומצלמת רוורס אבל זה משהו שאפשר להתקין בכמה מאות שקלים

אני נוטה ללכת על הארונה למרות הפער במחיר אבל הייתי רוצה לשמוע מכם דעות לפה או לשם. בעיקר כי הרכבים מאוד דומים בנתונים היבשים
האם הארונה שווה את הפער במחיר?   

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, תחבצ כתב:

הסטוניק תהיה יותר אמינה במנוע 1.4 רגיל בלי טורבו. גם הטיפולים יעלו פחות.


אולי, אבל ה1.4 גם זולל דלק רציני, מישהו פה בפורום דיווח על פחות מ10 ק"מ לליטר

בכל מקרה זה לא רלבנטי, הסטוניק שאני משווה היא עם המנוע טורבו 1 ליטר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה השילוב של 1.0 טורבו וגיר רובוטי כפול מצמדים אז הארונה עדיפה לדעתי.

לסטוניק יש יתרון שאין מובילאיי, מצד שני לארונה יש בקרת שיוט אדפטיבית.

גם מבחינת אמינות הגיר הרובוטי יש שיאמרו שזה של VAG יותר אמין, לדעתי אופי הפעולה שלו נעים יותר מזה של יונדאי\קיה וגם יותר זול לתקן אותו אם משהו מתקלקל.

אגב, אני לא יודע כמה ה-FR רחוקה מהתקציב שלך,

אבל ב-FR אתה מקבל כבר חיישני רוורס מקוריים, טעינה אלחוטית, ניטור רכב בשטח מת, תא נוסעים יותר נחמד, מושב נוסע מתכוונן לגובה ועיצוב חיצוני יותר "ספורטיבי".

  • אהבתי 2

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, dorsht כתב:

אם זה השילוב של 1.0 טורבו וגיר רובוטי כפול מצמדים אז הארונה עדיפה לדעתי.

לסטוניק יש יתרון שאין מובילאיי, מצד שני לארונה יש בקרת שיוט אדפטיבית.

גם מבחינת אמינות הגיר הרובוטי יש שיאמרו שזה של VAG יותר אמין, לדעתי אופי הפעולה שלו נעים יותר מזה של יונדאי\קיה וגם יותר זול לתקן אותו אם משהו מתקלקל.

אגב, אני לא יודע כמה ה-FR רחוקה מהתקציב שלך,

אבל ב-FR אתה מקבל כבר חיישני רוורס מקוריים, טעינה אלחוטית, ניטור רכב בשטח מת, תא נוסעים יותר נחמד, מושב נוסע מתכוונן לגובה ועיצוב חיצוני יותר "ספורטיבי".

לא ידעתי שהגיר הרובוטי של VAG נחשב יותר אמין

לצערי הFR רחוקה מהתקציב שלי אחרת הייתי הולך עליה בלי שאלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי אמינות, סביר שכן, לפחות בהיבט הזה שמדובר בגיר ותיק למדי שכבר נמצא רחוק מתקופת מחלות הילדות. בכל מקרה אופי הפעולה שלו טוב יותר, לא זוכר שצריך לעצור ולתת לגיר התקרר בפקקים ארוכים כמו בגיר הקוריאני המקביל ועיקר העיקרים למרות תדמית לכאורה יקרה לאחזקה בוואגיות וזולה בקוריאניות, הרי שבכל הנוגע לגיר, עלויות תיקון זולות יותר. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, soltan_galop כתב:

לא ידעתי שהגיר הרובוטי של VAG נחשב יותר אמין

לצערי הFR רחוקה מהתקציב שלי אחרת הייתי הולך עליה בלי שאלה

אולי הוא אמין יותר, אך גם נחשב לפחות אמין מהאשר גיר פלנטרי.

בגיל של הרכב שאתה מחפש מח גיר יכול להתקלקל.

אך מבחינת אופי פעולה הייתי מעדיף את ה dsg.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הארונה ללא ספק.

הסטוניק סובלות ממגוון בעיות גיר \ מנוע לא פשוטות .

יש הרחבת אחריות על הגיר בארונה, בדוק את הנושא מול היבואן אל מול לוחית רישוי.

  • אהבתי 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצאתי ברשת על בעיות במונעי 1.0.

יש לך אולי מקור או מידע?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, yulianx כתב:

אני לא מצאתי ברשת על בעיות במונעי 1.0.

יש לך אולי מקור או מידע?

אצלנו הוחלפו 3 רכבים עקב הבעיה מודל 21 .

את הבעיות של התפגרות הסוללות באיוניק גם לא מכירים, אני חוותי את הנושא על הבשר עם איוניק 2019 , וכאשר הגעתי לאסוף את הרכב במוסך עמדו איוניקים נוספות עם אותה הבעיה, המשותף לכולם כולם מהמודל שלאחר מתיחת הפנים שנעשתה ב 2019.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.2.2025 בשעה 11:36, soltan_galop כתב:

אהלן, אחרי חיפושים רבים אחר רכב למשפחה עירונית וקטנה (זוג+תינוק) הגעתי ל2 הרכבים הבאים:
קיה סטוניק 2019, LX - מפרטי 60K ק"מ
סיאט ארונה 2019, STYLE - מפרטי 60K ק"מ

על הארונה מבקשים 8K יותר

ממה שקראתי פה בפורום, ממה שראיתי באתרי השוואות ומתחושות אישיות, במכלול הדברים, הארונה רכב טוב יותר: נפח תא מטען גדול יותר. יותר מקום ליושבים מאחורה, מולטימדיה טובה יותר ונוחות נסיעה טובה יותר (רעשי כביש ורוח). בכל שאר הפרמטרים הנתונים די דומים.
בשבילי, החיסרון היחיד של הארונה אל מול הסטוניק הוא מחסור בחיישני רוורס ומצלמת רוורס אבל זה משהו שאפשר להתקין בכמה מאות שקלים

אני נוטה ללכת על הארונה למרות הפער במחיר אבל הייתי רוצה לשמוע מכם דעות לפה או לשם. בעיקר כי הרכבים מאוד דומים בנתונים היבשים
האם הארונה שווה את הפער במחיר?   

יונדאי וניו

זאבה בעור כבש

קשוחה, גבוהה, חישוקים 17"(בשני הדגמים העליונים)

ראות מצויינת בגלל המבנה הקופסתי

מנוע"מסורתי" 1.6 אבל חסכונית בכלל הגיר הרציף עם 8"הילוכים"( אפשר לעבוד ידנית)

מערכות בטיחות, חיישנים מקוריים, מצלמת רוורס.

תא מטען בעל 2 קומות, שימושי.

Screenshot_20250213_212728_Google Go.jpg

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיה סטוניק מנוע 1.0 טורבו כפול מצמדים לא מומלץ בכלל, יש בעיות גיר ומנוע והרכב רועד כמו טרקטור, ארונה מוצלחת יותר.

 

קונצרן יונדאי קיה ירה לעצמו ברגל עם המעבר הזה לקלאץ כפול ומנועי טורבו.

 

 בסטוניק אם מדובר במנוע 1.4 אטמוספרי, אז עדיף על הארונה אם אתה מצפה לאמינות.

  • רעיון טוב! 1

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.2.2025 בשעה 18:46, רועי5 כתב:

לא יודע לגבי אמינות, .......שבכל הנוגע לגיר, עלויות תיקון זולות יותר. 

תלוי גם בתכיפות התיקון, לא ?  אם גיר ה-DCT מחזיק מעמד כפול זמן מה-DSG אז העלות לא יותר זולה.

...אם.

 @soltan_galop  ל-DSG יש היסטוריית ריקולים מגוונת, חלק מופיע כאן בפורום.

חפש ברשת, יש לא מעט.

מצד שני, העברות ההילוכים יותר "רכות"  בארונה. 

  • רעיון טוב! 1

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...