Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך להאיץ יותר את הרכב בעליות? רכב לא סוחב


אלף למד

פוסטים מומלצים

ראשית אבהיר שאין לי שום ידע ברכבים

מאוד לא מבינה בזה.

יש לי קיה פיקנטו אוטומט 2012, קילומטראז 120K

 

הדרכים שאני נוסעת בהם לפעמים הם כביש מהיר עם עליות,

הרכב מאוד מתקשה בנסיעה ובקושי מגיע ל40- 50. בכללי הוא ככה גם במישור מתקשה לאחרונה..

ואני לא רוצה לגמור על דוושת הגז ויש גבול כמה אני יכולה לסחוט אותה, ולא רוצה לעשות נזק לרכב שגם ככה קשה לו ולא סוחב משהו

לא מזמן הייתי בקושי צריכה ללחוץ על הדוושה, היא הייתה מאוד מגיבה ולא הייתי צריכה לעשות כל כך הרבה גז.

לאחרונה נדלק לי נורת מנוע ובבדיקת מחשב היה כתוב שזה משהו בממיר הקטליטי, בינתיים מישהו אמר לי לשים קודם כל תוסף דלק אולי זה ינקה ואם לא רק אז לטפל כי זה עולה הרבה (כרגע עדיין קילומטרים ראשונים עם התוסף ולא רואה הבדל) 

אבל בלי קשר לזה לבינתיים- יש לי נסיעות הכרחיות מחוץ לעיר,

ולא נעים לי גם מרכבים מאחורי, לא רוצה לתקוע את התנועה.

 

מה אפשר לעשות כדי להשיג יותר מהירות אבל לשמור על הרכב? שגם ככה מרגיש לי במצב לא מזהיר. 

מישהו אמר לי שאני יכולה לשלב הילוכים 1 2 3 בעליה ולעזור לו...

לא מאוד מבינה בזה

מישהו יכול להסביר לי מה לעשות במצב הנוכחי?

ומה זה ה1,2,3

יש לי בתיבה מעבר לR, P, N D גם את ה1, 2, 3

 

אשמח לכל טיפ, הכוונה בעניין, המלצות לתפעול

כי באמת אני עם אפס ידע ועם חוסר הידע בא החרדות : (

עריכה אחרונה על ידי אלף למד
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, אלף למד כתב:

ואני לא רוצה לגמור על דוושת הגז

לא יודע מה יש לרכב מבחינת ממיר ותקלות כאלה ואחרות (מה קוד התקלה?), אבל הרכב הזה עם מנוע אטמוספרי קטן וגיר 4 הילוכים. בעליה צריך ללחוץ על הגז (לפעמים גם חזק) כדי שהרכב יוריד הילוך, יעלה סל"ד ויוכל להאיץ.

אם היית אומרת שהסל"ד לא עולה למרות שלוחצים על הגז זה כבר היה סיפור אחר.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, שחר 1 כתב:

לא יודע מה יש לרכב מבחינת ממיר ותקלות כאלה ואחרות (מה קוד התקלה?), אבל הרכב הזה עם מנוע אטמוספרי קטן וגיר 4 הילוכים. בעליה צריך ללחוץ על הגז (לפעמים גם חזק) כדי שהרכב יוריד הילוך, יעלה סל"ד ויוכל להאיץ.

אם היית אומרת שהסל"ד לא עולה למרות שלוחצים על הגז זה כבר היה סיפור אחר.

לא שמתי לב לסל"ד

מסתכלת יותר לראות אם בתכלס הרכב מצליח להאיץ ולהגביר מהירות קמ"ש..

אני אנסה לשים לב לסל"ד..

 

לא יודעת מה הקוד של התקלה, המוסכניק הראה לי את הקוד ולא זכרתי את המספר.

האם זה עושה נזק לצאת עם תקלה כזאת בממיר לנסיעות מהירות מחוץ לעיר?

 

 

 

לפני 5 דקות, שחר 1 כתב:

לא יודע מה יש לרכב מבחינת ממיר ותקלות כאלה ואחרות (מה קוד התקלה?), אבל הרכב הזה עם מנוע אטמוספרי קטן וגיר 4 הילוכים. בעליה צריך ללחוץ על הגז (לפעמים גם חזק) כדי שהרכב יוריד הילוך, יעלה סל"ד ויוכל להאיץ.

אם היית אומרת שהסל"ד לא עולה למרות שלוחצים על הגז זה כבר היה סיפור אחר.

אמרו לי אבל שזה לא טוב לסחוט את הדוושת גז עד הסוף,

ולעשות בפולסים במקום אחד ארוך.

 

אז אין קטע בכלל לשימוש בהילוכים 1 2 3?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 זהו רכב לא חזק במיוחד.

אבל אם את אומרת שבעבר נסע יותר טוב מעכשיו, אז סימן שהוא מקולקל וצריך לתקן אותו.

תוספים זה לא תיקון, זה פלסטר.

 

גשי למוסך מקצועי שיאבחן מה התקלה.

  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, אלף למד כתב:

לא שמתי לב לסל"ד

סל"ד גבוה = רעש. קשה לא לשים לב לזה...

לפני שעה, אלף למד כתב:

אמרו לי אבל שזה לא טוב לסחוט את הדוושת גז עד הסוף,

ולעשות בפולסים במקום אחד ארוך.

 

אז אין קטע בכלל לשימוש בהילוכים 1 2 3?

אין שום בעייה לסחוט את דוושת הגז עד הסוף מדי פעם בעת הצורך,

למשל בהשתלבות בנתיב האצה מכביש צדדי למהיר, או בעלייה לצורך קבלת קיק-דאון (הורדת הילוך).

לתת גז בפולסים לא מתאים לרכב שגרתי. לא בריא ולא מועיל, ויכול גם להזיק.

נותנים 'פול-גז' כמה שצריך עד שמגיעים למהירות הרצויה, ואז מרפים לאט מהדוושה כדי לא להאיץ עוד.

 

במצב D הרכב משתמש ב-4 ההילוכים בהתאם לצורך.

3 = מגביל את המעבר להילוך 4. (הרכב משתמש ב-1,2,3)

מתאים לעלייה ארוכה או ירידה ארוכה שרוצים יותר בלימת מנוע ופחות לשחוק בלמים.

2 = משמש בעיקר כשהכביש חלקלק (שלג, בוץ) ומאלץ את הרכב לזנק בהילוך 2 ולהישאר בו.

1= למצב זחילה שיכול להידרש במצבים מסוימים. הגיר 'נעול' על הילוך ראשון ולא מעלה ל-2.

 

לפני שעתיים, אלף למד כתב:

בבדיקת מחשב היה כתוב שזה משהו בממיר הקטליטי,

יכול להיות שהממיר סתום וחונק את המנוע,

או שמחשב המנוע מזהה תקלה בממיר, ומגביל את הספק המנוע כדי להגן עליו.

ממיר קטליטי זה רכיב שעובד קשה בחום מאוד גבוה, ועם הזמן דורש החלפה,

וזה די הגיוני בשנתון ובק"מ שלך.

לפני שעה, אלף למד כתב:

האם זה עושה נזק לצאת עם תקלה כזאת בממיר לנסיעות מהירות מחוץ לעיר?

בריאות לאוטו זה בטוח לא מוסיף.

וכשיש תקלה רצוי לטפל בה, וכן - זה עולה כסף ותמיד מגיע בזמן הלא נכון...

חלק מהחיים עם רכב משומש שעושה את העבודה כבר עשור ומעלה.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, BoazB11 כתב:

סל"ד גבוה = רעש. קשה לא לשים לב לזה...

אין שום בעייה לסחוט את דוושת הגז עד הסוף מדי פעם בעת הצורך,

למשל בהשתלבות בנתיב האצה מכביש צדדי למהיר, או בעלייה לצורך קבלת קיק-דאון (הורדת הילוך).

לתת גז בפולסים לא מתאים לרכב שגרתי. לא בריא ולא מועיל, ויכול גם להזיק.

נותנים 'פול-גז' כמה שצריך עד שמגיעים למהירות הרצויה, ואז מרפים לאט מהדוושה כדי לא להאיץ עוד.

 

במצב D הרכב משתמש ב-4 ההילוכים בהתאם לצורך.

3 = מגביל את המעבר להילוך 4. (הרכב משתמש ב-1,2,3)

מתאים לעלייה ארוכה או ירידה ארוכה שרוצים יותר בלימת מנוע ופחות לשחוק בלמים.

2 = משמש בעיקר כשהכביש חלקלק (שלג, בוץ) ומאלץ את הרכב לזנק בהילוך 2 ולהישאר בו.

1= למצב זחילה שיכול להידרש במצבים מסוימים. הגיר 'נעול' על הילוך ראשון ולא מעלה ל-2.

 

יכול להיות שהממיר סתום וחונק את המנוע,

או שמחשב המנוע מזהה תקלה בממיר, ומגביל את הספק המנוע כדי להגן עליו.

ממיר קטליטי זה רכיב שעובד קשה בחום מאוד גבוה, ועם הזמן דורש החלפה,

וזה די הגיוני בשנתון ובק"מ שלך.

בריאות לאוטו זה בטוח לא מוסיף.

וכשיש תקלה רצוי לטפל בה, וכן - זה עולה כסף ותמיד מגיע בזמן הלא נכון...

חלק מהחיים עם רכב משומש שעושה את העבודה כבר עשור ומעלה.

תודה על התגובה המפורטת, מעריכה מאוד.

את יודע כמה אמורה לעלות בדיקה במוסך, לא הבדיקת מחשב, אלא לאתר ספציפית ובצורה מדוקדקת מה הבעיה בממיר?

ואם יגידו לי שצריך להחליף אותו לחלוטין- מה טווח העלויות? 

 

כמו כן- אם אני מתחילה נסיעה בתוך העיר, ואיך שאני יוצאת מהעיר מתחילה לי עלייה שאני צריכה להיות בה במהירות גבוהה-

אז אני מתחילה בD רגיל כי זו מהירות נמוכה, ובתחילת העליה מעבירה ל3? זה לא יגביל אותי במהירות? 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, אלף למד כתב:

אז אני מתחילה בD רגיל כי זו מהירות נמוכה, ובתחילת העליה מעבירה ל3? זה לא יגביל אותי במהירות? 

אין צורך להעביר 3 בעליה.

פשוט תני גז. הגיר יבחר לבד את ההילוך המתאים בהתאם לשיפוע העליה ועומס על המנוע.

 

מחת הסל"ד צריכה להיות איפשהו בין 4.5 ל 5, גם קצת מעל 5 זה בסדר אם רוצים לנסוע במהירות סבירה בעליה.

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום צורך לעביר ל 3 בעליה, פשוט תלחצי על הגז יותר, הרכב יוריד הילוך, ויעלה הילוך שתורידי לחץ מהדוושה, או שיעביר לבד. בגלל זה, זה נקרא גיר אוטומטי. קסם שכזה.

את יכולה לנעול את הרכב בהילוך 3, בירידות ארוכות, לעזור בבלימת מנוע, ולשמור על הבלמים.

אם הרכב לא תקין, אז קודם לטפל בזה, לא נכנס לעלויות.

לחץ אוויר בצמיגים את בודקת? האם כל הצמיגים בלחץ הנכון? לא חסר.

הרכב שלך, גם שהיה חדש לא היה גיבור בכלל.

היה לי את הרכב שלך, יותר חדש, ל 3 חודשיים.

יחסי העברה ארוכים בגיר, וסחיבה לא משהוא כלל.

אין מה לעשות. לא נעים מאחרים על הכביש, שיהיה להם סובלנות לא להכנס לסטרס בגלל זה, זה מונע ממך ריכוז.

אם יש בעליה מקום בטוח לעצור, תחנת אוטובוס או מפרץ, יכולה לעצור ואחרים יעקפו.

 

  • אהבתי 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, Buki כתב:

אין צורך להעביר 3 בעליה.

יש לפעמים עליות בהן בחירת ההילוך ב-D היא גבולית, והגיר 'משחק' יותר מדי בין 3 ל-4.

מעלה הילוך עם כל הרפיה קטנה מהגז, ומשתהה בהורדה חזרה אלא אם לוחצים חזק לקיק-דאון.

במצבים כאלה, עם כמה שרכבים שהיו לי בעבר (גיר פלנטרי 4 מהירויות) - עדיף להעביר ל-3. *

ככה הנהיגה יותר זורמת, במיוחד כשיש גם פניות תוך כדי העליה שמורידים קצת את הרגל מהגז לפני

אבל לא מעוניינים שהרכב גם יעלה הילוך.

*בשני רכבים שהיו לי זה היה נעשה בלחיצת כפתור על ידית ההילוכים, ומופיע חיווי O/D off.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זה נכון אבל בוא נתחיל בזה שהאוטו יצליח להאיץ מעל  50 קמ"ש, שזו הייתה השאלה המקורית.  בזה הילוך 3 לא יעזור, פשוט צריך לתת גז.

 

זה בהנחה שאין תקלה שלא מאפשרת למנוע לפתח הספק. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, אלף למד כתב:

מאוד מתקשה בנסיעה ובקושי מגיע ל40

 

כנסי למוסך. הרכב לא תקין. 

במקרה שכן לחזור ולקחת שיעורי נהיגה עם מורה מוסמך על הרכב שלך. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, נכון, אבל הדיון הפך לתיאורטי כי ברור בוודאות שיש תקלה ברכב המדובר.

מהשאלה המקורית הבנתי שהיא שואלת אם, איך, וכמה זמן אפשר למשוך עד כניסה למוסך,

מבלי לגרום נזק בנוסף לתקלה, ומנסה להבין מה קורה ולא לקבל את זה כגזירה משמיים...

וזה יפה שנהג חסר נסיון מתעניין, שואל ומתעמק במה שקורה לרכב, איך להתמודד ומה ההשלכות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה פשוטה, הרכב צריך תיקון. עכשיו. 

אין פה יופי, יש רכב לא תקין ואי אפשר למשוך. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, Buki כתב:

נתחיל בזה שהאוטו יצליח להאיץ מעל  50 קמ"ש, שזו הייתה השאלה המקורית.  בזה הילוך 3 לא יעזור, פשוט צריך לתת גז.

נכון, אבל הדיון הפך לתיאורטי כי ברור בוודאות שיש תקלה ברכב המדובר.

 

מהשאלה המקורית הבנתי שהיא שואלת אם, איך, וכמה זמן אפשר למשוך עד כניסה למוסך,

מבלי לגרום נזק בנוסף לתקלה, ומנסה להבין מה קורה ולא לקבל את זה כגזירה משמיים...

וזה יפה שנהג/ת חסרת נסיון מתעניינת, שואלת ומתעמקת במה שקורה לרכב, איך להתמודד ומה ההשלכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי קודם, צריך מוסך במיידי.

אבל נקודה נוספת, לפני דיאגנוסטיקה של תקלות - האם הרכב עובר טיפולים? מתי הוחלפו פלאגים, פילטרים ושמן?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...