Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים ,

אשמח לתגובותיכם .

 

אני כיום נוסע כבר שנה על קיה נירו הייבריד שנת 2019

עקב מצב כלכלי לא משהו לצערי אני מעוניין לעבור לרכב זול יותר (בעיקר לכסות חלק מההלוואה לבנק)

נתקלתי במודעה על קיה פורטה דיזל עם 212 אל"ק

משנת 2018 יד ראשונה שהיתה בהתחלה מונית ונהפכה לפרטי (אצל אותו בעלים , כאמור זו יד ראשונה)

דיברתי איתו , אדם מבוגר חביב מאד שטוען שהחליפו לו גיר במסגרת אחריות כשהרכב היה באזור ה 100 אלף ק"מ .

הוא גם אומר שהרכב חסכוני מאד וצורך בסביבות 1:25

ברור לי שזו גוזמה אבל אולי זה 1:20 ?

 

הוא דורש 32 אלף ש"ח .

 

האם זה שווה את זה ? 

האם מישהו כאן יודע לומר לי קצת פרטים נוספים על האוטו הזה ?

מה האמינות שלו ? 

כמה שיותר פרטים וייעוץ יעזור לי מאד 🙏

פורסם

אם אתה מחפש צרות או רוצה לדרדר את מצבך הכלכלי  עוד יותר - זאת דרך מעולה לעשות את זה.

 

ברכב כזה צריכת הדלק  (שהיא אגב 1/16.5) לא תהיה ההוצאת הכבדה ביותר אלא הוצאות התחזוקה והתיקונים.

 

מה הנסועה השנתית שלך?

  • מעניין 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)

אני דווקא לא הייתי פוסל רכב שהיה מונית אם המחיר נכון (ומאוד נמוך). לרב נהגי המוניות פדנטים מאוד בנוגע לאחזקה של הרכב ונוסעים בצורה רגועה. תבקש היסטוריית טיפולים מסודרת.

קח בחשבון שפורטה דיזל בעלת גיר רובוטי כפול מצמדים שעלות החלפתם מאוד גבוה. בנוסף חשוב לבדוק את מצב הטורבו ונזילות השמן.

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

פורסם

תודה,

הנסיעה שלי היא ממוצעת סביב ה 15 / 20 לשנה .

אתם מפתיעים אותי , חשבתי שקיה פורטה אמינה גם בכזה ק"מ ....

לפני 1 דקה, TZR84 כתב:

אני דווקא לא הייתי פוסל רכב שהיה מונית אם המחיר נכון (ומאוד נמוך). לרב נהגי המוניות פדנטים מאוד בנוגע לאחזקה של הרכב ונוסעים בצורה רגועה. תבקש היסטוריית טיפולים מסודרת.

קח בחשבון שפורטה דיזל בעלת גיר רובוטי כפול מצמדים שעלות החלפתם מאוד גבוה. בנוסף חשוב לבדוק את מצב הטורבו ונזילות השמן.

 

הוא טוען שהוחלף גיר ב 100 אלף ק"מ 

פורסם

בוא נעשה סדר.

 

בנסועה כזאת צריכת הדלק היא ממש לא הרכיב העיקרי בעלויות אחזקת הרכב.

 

נניח לצורך הדיון שאתה נוסע 20000 ק"מ בשנה, ושהרכב הנוכחי שלך עושה 20 ק"מ לליטר. זאת אומרת שהוצאות התדלוק שלך מסתכמות ב-1000 ליטר לשנה שהם כ-7560 ש"ח לשנה במחירי יולי 2024.

 

נניח שבמקום הנירו תקנה מאזדה 3 שנת 2012 שצריכת הדלק שלה היא בערך 1/10. הוצאות הדלק יוכפלו אבל לא תהיה כמעט ירידת ערך, התיקונים לא יקרים, וגם הביטוח לא יקר.

 

עלויות האחזקה של רכב דיזל גבוהות יותר מאלה של רכב רגיל. בנסועה שלך - אין לזה הצדקה.

  • אהבתי 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני שעה, zvit כתב:

בוא נעשה סדר.

 

בנסועה כזאת צריכת הדלק היא ממש לא הרכיב העיקרי בעלויות אחזקת הרכב.

 

נניח לצורך הדיון שאתה נוסע 20000 ק"מ בשנה, ושהרכב הנוכחי שלך עושה 20 ק"מ לליטר. זאת אומרת שהוצאות התדלוק שלך מסתכמות ב-1000 ליטר לשנה שהם כ-7560 ש"ח לשנה במחירי יולי 2024.

 

נניח שבמקום הנירו תקנה מאזדה 3 שנת 2012 שצריכת הדלק שלה היא בערך 1/10. הוצאות הדלק יוכפלו אבל לא תהיה כמעט ירידת ערך, התיקונים לא יקרים, וגם הביטוח לא יקר.

 

עלויות האחזקה של רכב דיזל גבוהות יותר מאלה של רכב רגיל. בנסועה שלך - אין לזה הצדקה.

אני מודה לך מאד ,

לא ידעתי שעלויות אחזקה של דיזל גבוהים יותר .

תודה שאמרת לי .

זה פרמטר חשוב בהחלט .

 

אני יגדיר את השאלה אולי קצת אחרת ,

אני מחפש לחסוך כסף !

זה המטרה שלי 

במקביל כמובן שארצה רכב אמין וטוב 

אני צריך רכב גדול ..

יש לי 2 ילדים ברוך ה' 

אבל המטרה העיקרית היא חיסכון .

 

כיום אני מוציא כ 700 ש"ח בערך על דלק בחודש

ועוד 1150 ש"ח בחודש החזר הלוואה על קנית הרכב

וביטוח מקיף שעולה לי 9 וחצי אלף ש"ח לשנה ...

אם מחשבנים גם טסט וטיפולים 

אני מגיע להוצאה חודשית של 2,500 ש"ח לחודש לפחות על סעיף רכב , לפחות !

 

פליז אנשים טובים תתנו לי רעיונות טובים איך אני משיל 1,000 ש"ח לפחות חודשית .

חשבתי על לוותר על מקיף אבל זה רק אם אני מחליף לרכב זול יותר .

מצד שני ברכב שהוא לא חסכוני אני לא יודע האם זה שווה כי הצריכת דלק הרבה יותר גבוהה (לכן חשבתי על דיזל).

 

אשמח מאד לעצות 🙏

 

פורסם

מה גודל ההלוואה שיש לך היום על הרכב, וכמה ישאר לך ביד (בערך) אחרי שתחזיר אותה?

 

החישוב שלך של עלות הרכב לא נכון כי לא חשבת את העולת הגדולה ביותר שהיא ירידת הערך.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

המלצה שלי להורדת הוצאות, שאינה אידיאלית ולא מתאימה לכל אחד אבל תאפשר לך לצמצם הוצאות מאוד מאוד משמעותית ועדיין לנסוע ברכב יחסית מודרני, חסכוני ואנין:

 

סופר מיני ידנית עם מנוע אטמוספרי פשוט 1.2-1.4 ב 20 אלף שקל, מודל 2014-2015.

 

אפשר למצוא משהו נורמלי יחסית עם סביבות 120 אלף ק"מ - יונדאי I20, ריו, פיאסטה, איביזה 1.4. 

 

אם אתה קונה רכב שהיה בכל הידיים פרטי וטיפלו בו בצורה סבירה הוא יהיה אמין וזול לאחזקה, עם צריכת דלק 1 ל 14-15. 

 

 

פורסם
לפני 20 דקות, Buki כתב:

המלצה שלי להורדת הוצאות, שאינה אידיאלית ולא מתאימה לכל אחד אבל תאפשר לך לצמצם הוצאות מאוד מאוד משמעותית ועדיין לנסוע ברכב יחסית מודרני, חסכוני ואנין:

 

סופר מיני ידנית עם מנוע אטמוספרי פשוט 1.2-1.4 ב 20 אלף שקל, מודל 2014-2015.

 

אפשר למצוא משהו נורמלי יחסית עם סביבות 120 אלף ק"מ - יונדאי I20, ריו, פיאסטה, איביזה 1.4. 

 

אם אתה קונה רכב שהיה בכל הידיים פרטי וטיפלו בו בצורה סבירה הוא יהיה אמין וזול לאחזקה, עם צריכת דלק 1 ל 14-15. 

לצערי יש לי רשיון רק על אוטומט

ואני גם זקוק לרכב גדול יחסית אני עם 2 ילדים קטנים

פורסם (נערך)

יש לך שני סעיפים "כבדים" בהוצאות - הלוואה וביטוח מאוד יקר.

אם תמכור את הרכב ותסגור הלוואה, כמה נשאר לך ביד?

עם הסכום הזה תקנה רכב משומש שהביטוחים שלו יחסית זולים.

בכך תוריד כ 1500₪ בחודש. אז גם אם תקנה משפחתית כמו קיה פורטה בנזין או פיאט טיפו ( האחרונה עולה כ 30 אלף₪ למודל 2017, עם קילומטראז' לא גבוה ), תשלם יותר על הדלק, אבל עדיין יעלה כ 1000₪ פחות הוצאות שותפות, גם ירידת ערך של רכב זול היא יותר נמוכה.

 

 

אגב, שני ילדים קטנים נכנסים יופי ליונדאי I20. אחת כזאת עם מנוע 1.4 וגיר אוטומטי ישרת אותך מעולה כמה שנים.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 4 שעות, vladclar כתב:

יש לך שני סעיפים "כבדים" בהוצאות - הלוואה וביטוח מאוד יקר.

אם תמכור את הרכב ותסגור הלוואה, כמה נשאר לך ביד?

עם הסכום הזה תקנה רכב משומש שהביטוחים שלו יחסית זולים.

בכך תוריד כ 1500₪ בחודש. אז גם אם תקנה משפחתית כמו קיה פורטה בנזין או פיאט טיפו ( האחרונה עולה כ 30 אלף₪ למודל 2017, עם קילומטראז' לא גבוה ), תשלם יותר על הדלק, אבל עדיין יעלה כ 1000₪ פחות הוצאות שותפות, גם ירידת ערך של רכב זול היא יותר נמוכה.

 

 

אגב, שני ילדים קטנים נכנסים יופי ליונדאי I20. אחת כזאת עם מנוע 1.4 וגיר אוטומטי ישרת אותך מעולה כמה שנים.

 

אחשוב על זה 

תודה רבה !

פורסם (נערך)

לא הייתי מחליף רכב מודרני וחסכוני ברכב ישן שאתה לא יודע לאיזו צרה תיכנס.

 

תבדוק אפשרות להוזלת הוצאות בדרך אחרת:

 

עשית ביטוח יקר תבדוק בכל חברות הביטוח אפשרות לביטוח זול יותר, יש פערים גדולים במחיר.

 

תבדוק אפשרות לקחת הלוואה חדשה לטווח ארוך יותר כדי להוריד את גובה ההחזר החודשי (תבדוק בריבית פריים כי הפריים בדרך לירידה הדרגתית דבר שיוריד את החזרי ההלוואה עוד בהמשך).

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...