Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב מעל המחירון


beastmodeisr

פוסטים מומלצים

בתאריך 15.6.2024 בשעה 12:13, Ooga כתב:

 

יש פה בפורום סיאט לאון שמפורסמת מפברואר(!), המחירון שלה 34.5 והבנאדם מבקש 51 אלף, וזה עכשיו אחרי 4 חודשים, לא יודע מאיזה מספר הוא התחיל.

זה 50% מעל המחירון!

ביד2 המצב לא הרבה יותר טוב, אנשים רוצים 42k על רכבים עם מחירון 30-32. האם הלאון באמת שווה את זה?

 

קיימים לא מעט מוכרים שלא מעוניינים באמת למכור את הרכב שלהם, אך מכיוון שהכל עניין של מחיר, יש מחיר מסוים בו שווה להם למכור, וממתינים לפראייר.

כנ”ל בדירות

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בהחלט קיימים כאלו. אבל הם מעטים. אם יש שפע של מודעות משמעותית מעל המחירון זה כנראה מלמד על כך שבאמת לא מעט עסאות נסגרות מעל המחירון

לפני שעתיים, beastmodeisr כתב:

תמיד יש חלופה.
במקרה שלי זה פשוט להישאר עם הרכב הנוכחי עד ששוק המשומשות יחזור לשפיות.
 

 

לא אמרתי שלך אין חלופה. אבל לעיתים אין או שהקיימת סופר בעייתית, נניח תחב"צ מוגבל

 

ואז החלופה של לשלם הרבה מעל המחירון על רכב סטנדרטי לגמרי היא החלופה הפחות גרועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, עדי-אל כתב:

אם היה לי שקל על כל נושא דומה שנפתח בשאלה בסגנון הזה הייתי יכול לקנות כבר טויוטה יד שניה 

השאלה האם אותה טויוטה שהיית קונה, הייתה מעל המחירון 😂

 

 

עריכה אחרונה על ידי beastmodeisr
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, גור אדם כתב:

 

העניין הוא שהקונה (וגם אתה עד שמכרת את הרכב) נמצא בביטוח חֶסֶר - במקרה של תאונת טוטאל לוס/גניבה הוא יקבל 15000 פחות ממה שהוא קנה את הרכב. אנשים לא חושבים על זה ולא ברור לי האם יש אפשרות מול חברות הביטוח לעשות ביטוח נוסף על ההפרש הזה.

 

ואם חושבים על זה, יכולים לעשות משהו? אנחנו קהל שבוי. כל החברות מתייחסות למחירון הזה כאל תורה מסיני..

זה עוזר גם למגרשים לספר לך שהם מוכרים לך בפחות מהמחירון, כשהם יקנו ממך רכב הם לא יעיפו שם מבט.

לפני 11 שעות, שחר 1 כתב:

מחירון יד 2 לא נגזר מעסקאות, אלא ממחירי הפרסום של המודעות. זה לא אותו המחיר לרוב.

 

 

עדיין, יש קשר. כל עסקה נתונה למו"מ ושני הצדדים יודעים את זה, אבל נקודת הייחוס המקורית משקפת מחיר הגיוני.

אני מניח שיש רכבים שמחירון לוי"צ יותר קרוב לעסקאות שלהם בפועל, אבל אם הוא לא יודע לשקף ביקוש של צרפתיות מחד ופריוס+ מאידך, יש בעיה.

אני נזכר כעת שאחרי המכירה מילאתי שאלון ובו כתבתי גם בכמה מכרתי בפועל את הרכב, אז כנראה שזה לא רק לפי מחירי המודעות.

עריכה אחרונה על ידי פיני חד
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, שחר 1 כתב:

מחירון יד 2 לא נגזר מעסקאות, אלא ממחירי הפרסום של המודעות. זה לא אותו המחיר לרוב.

כשמורידים מודעה הם מבקשים לדעת את מחיר הסגירה, וזה אמור להיות הבסיס למחירון שלהם.

*אמור, כי אני לא באמת יודע איך זה נעשה בפועל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, BoazB11 כתב:

כשמורידים מודעה הם מבקשים לדעת את מחיר הסגירה, וזה אמור להיות הבסיס למחירון שלהם.

*אמור, כי אני לא באמת יודע איך זה נעשה בפועל.

אכן אך לאתר יד2 אין דרך לדעת האם המוכר מדווח את המחיר האמיתי שבו מכר את הרכב.

חבל שאין מחירון ממשלתי רשמי.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, beastmodeisr כתב:

חבל שאין מחירון ממשלתי רשמי.

ניסו, אבל לא תפס.

גם הוא היה אמור להיות מבוסס על דיווח של המוכר,

אז מבחינת האמינות של הדיווחים הוא בעייתי כמו יד2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פיני חד אתה רואה עסקה בודדת. עורך המחירון אמור לראות מדגם סטטיסטי. איך זה במציאות? לא יודע.ֶ מדגם כזה גם עלול להיות מוטה, למשל אם ישקף בעיקר מכירות של מגרשי ליסינג. אבל כיוון שמדובר בסוד עסקי אנחנו, בעלי מכונית אחת או שתיים, לעולם לא נחשף לתהליכים.

מכל מקום, כפי שנאמר, החוברת הזו אמורה בעיקר לייצג סטטיסטיקה למטרות עסקיות, כמו הערכת שווי של חברות או קביעת פיצויי ביטוח. לא עסקות בודדות, שלגביהן המחירון הוא, לכל היותר נקודת פתיחה למו״מ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://cars.walla.co.il/item/3671186

תשובה די טובה לנושא השרשור.

השנקל שלי - להתחיל לבדוק מחיר הרכב שמעניין אותך במגרשים גדולים/טריידים. משם אתה מפחית כ10-20% (כי5-7% יורידו לך אחרי שתכנס למשרד שלהם) , ואז יש לך מדד די טוב למחיר השוק האמיתי

  • מעניין 1

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.6.2024 בשעה 12:13, Ooga כתב:

אני גם לא מבין מה עובר על השוק, ואני מחפש רכב באיזור ה 40k.

יש פה בפורום סיאט לאון שמפורסמת מפברואר(!), המחירון שלה 34.5 והבנאדם מבקש 51 אלף, וזה עכשיו אחרי 4 חודשים, לא יודע מאיזה מספר הוא התחיל.

זה 50% מעל המחירון!

ביד2 המצב לא הרבה יותר טוב, אנשים רוצים 42k על רכבים עם מחירון 30-32. האם הלאון באמת שווה את זה? 

 

אנשים פה דיברו על טויוטות, אבל בטויוטות גם המחירון יקר וגם אנשים רוצים הרבה מעל. על אוריסים בשנתון 15-16 שעשו 200k  מבקשים 10k מעל המחירון.

 

רק איטלקיות וצרפתיות נמכרות במחיר סביר.

 

אני בסוף קניתי סיוויק ב4 מעל המחירון… הזיה מה שקורה בשוק. ויתרתי על פריוס אוריס וג׳אז שחיפשתי כי לא הייתה אפילו אחת סבירה במחיר סביר בכל הזמן שחיפשתי… (שלושה חודשים)

פשוט הזוי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דובר על המחירון רבות כאן בפורום.

בכנות, אני לא מצליח להבין את לוי יצחק: כיצד ייתכן שבמשך שנים ארוכות (!) דגמים מסוימים נאמדים בכמעט חצי ממחיר השוק (לנד קרוזר וכו’) ולהיפך (צרפתיות מסוימות).

בעוד שלאחרונה אני יכול להאמין בתיאוריית קשר / קרטל מחירון-ליסינג-ביטוח, בראשונה אני לא מצליח להבין למי האינטרס

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, tinoki כתב:

דובר על המחירון רבות כאן בפורום.

 

 

לא תאמינו מה מצאתי!!!

הזכרת לי את זה:

 

אני מרגיש עכשיו זקן ושבע ימים, אגש לבדוק מה השווי שלי במחירון לוי"צ.

 

לפני שעתיים, sperial כתב:

@פיני חד אתה רואה עסקה בודדת. עורך המחירון אמור לראות מדגם סטטיסטי. איך זה במציאות? לא יודע.ֶ מדגם כזה גם עלול להיות מוטה, למשל אם ישקף בעיקר מכירות של מגרשי ליסינג. אבל כיוון שמדובר בסוד עסקי אנחנו, בעלי מכונית אחת או שתיים, לעולם לא נחשף לתהליכים.

מכל מקום, כפי שנאמר, החוברת הזו אמורה בעיקר לייצג סטטיסטיקה למטרות עסקיות, כמו הערכת שווי של חברות או קביעת פיצויי ביטוח. לא עסקות בודדות, שלגביהן המחירון הוא, לכל היותר נקודת פתיחה למו״מ.

 

אני ממש לא יודע איך הגעת למסקנה הזו: 

לא דיברתי רק על העסקה שאני ביצעתי. יש כאן (וגם בהיסטוריה כנ"ל) המון דוגמאות שאומרות דבר פשוט: המחירון הזה לא באמת משקף שווי של רכבים, וכזכור מחיר נובע מביקוש והיצע.

ותבין, אני בהחלט חושב ששמאות זה גם עניין מקצועי. למשל: לא כל מוכר או מחפש רכב יודע שבשנה פלונית הייתה מתיחת פנים ועדכון תוכנה או החלפת גיר שגרמה למנוע להיות הרבה יותר חסכוני, שמשנה מסוימת הגיע מנוע אחר בלי רצועת התזמון  שגרמה עד אז להמון תקלות, ועוד.

אבל אם באופן עקבי המחירון רחוק מלהיות המחיר האמיתי של הרבה רכבים בשוק, ועדיין מבחינת גופים מסוימים הוא "כזה ראה וקדש" - יש כאן בעיה. 

 

גילוי נאות שמשום מה רק כעת חשבתי עליו: אני עוסק כעת קצת בתחום השמאות (רכוש ותכולה, לא קשור לרכב). 

זה לא בדיוק קשור כי ההחלטות שלי רלוונטיות לעניין הסיכון הביטוחי (שקונה חדש) ופחות משנה מה השווי של הרכוש כמשומש.

עריכה אחרונה על ידי פיני חד
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...