Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לרכב משפחתי גבוה עד 50k עם מקום ל 3 כסאות בטיחות מאחורה


aria

פוסטים מומלצים

שלום רב

אשמח לעזרתכם כי מתוסכל כבר מהחיפוש אחר הרכב .

אישתי רוצה שנחליף את הפוקוס סטיישן 2009 שלנו. מעוניינת ברכב גבוה בגלל הנוחות של רכב גבוה בחגירה של הילדים מאחורה. צריך שיהיה מקום לכסאות בטיחות לבני 4.5+2+0.1 וכלב בבגאז'. עדיפות לבטיחות אקטיבית  ולפתחי מיזוג מאחורה.

מתכנן להשאיר את הפוקוס אצלנו כרכב שני עד לסיום המילואים לפחות.

חשוב לי הבטיחות ,האמינות , והשמירת ערך. נוסעים סביב 10-13k בשנה כך שצריכת דלק יכולה להיות ממוצעת אבל כמובן שעדיף לחסכוני.

 

בדקתי את ההונדה 2013 crv אבל נשלל בגלל התחזוקה היקרה.

אהבתי את המאזדה cx5 2013 אבל הביטוח נורא יקר.

ספורטז 2016 הבנתי מומלץ רק ה 2.0 ליטר הוא נדיר ומעבר לתקציב.

 

באופן כללי האם כדאי גם לבדוק המגרשים?

תודה לעונים

 

 

עריכה אחרונה על ידי aria
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, בקשר לקיה :

הדגם היותר בעייתי מבחינת האמינות זה ספורטאז' 1.6 טורבו בנזין ( 177כ"ס GT Premium וגיר רובוטי ).

ספורטאז' אפשר בשקט לקנות  עם מנוע 1.6 אטמוספרי ( 133 כ"ס )

או את הרכב הזהה לו - יונדאי טוסון ( 132 כ"ס ). לשניהם גיר אוטומטי אמין.

למנוע 2.0 יש עדיפות מבחינת הכוח.

אבל, אם פורד פוקוס הנוכחי שלכם עם מנוע 1.6, לא תהיה לכם בעיה עם כבדות מסויימת של ספורטאז' / טוסון 1.6.

עדיף לקנות מאדם פרטי או טרייד אין רשמי של קיה ( טרייד מוביל" ).

  ואולי כדאי טיפה להגדיל את התקציב לטובת רכב עם נתונים טובים ( הוא גם ישמור טוב יותר על הערך וגם יעשה פחות בעיות ).

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין הדרישות שלך, הכי בעייתית היא הפתחי מיזוג מאחורה.

במגרשים תמצא בתקציב הזה בעיקר צרות, לא עסקאות משתלמות.

אם אתה אוהב את עניין הסטיישן אז יש דאציה לוגן MCV שזה סטיישן מוגבהת. הרכב מאוד פשוט מבפנים ואם תתעקש על גיר אוטומט אז הוא רובוטי. אבל מעבר לזה מדובר בתמורה מעולה לכסף.

האח הגדול שלו, הדאסטר, הרבה יותר מומלץ אבל תצטרך לרדת 2-3 שנתונים כדי להכניס רכב כזה לתקציב.

 

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מציע לשקול אופציה נוספת - סיטרואן C4 פיקאסו 5 מושבים. משפחתית נהדרת עם אמינות סבירה בסך הכל.

(ראה כאן, אם אתה לא מכיר את הדגם: https://car-pad.co.il/משפחתיות/picasso1-6auto/)

 

בהשוואה לאופציות ששקלת, היא מציעה 3 מושבים אמיתיים מאחור, כאשר כל מושב נע על מסילה ובכלל תא נוסעים הרבה יותר פרקטי עם איכות חיים עדיפה (כולל פתחי מיזוג מאחור).

למרות שלדגמי הקונצרן מוניטין לא משהו בגלל אמינות של דגמים בעייתים שונים, הדגם הספציפי הזה, אם טופל היטב, צפוי להציג אמינות טובה בסך הכל (פחות ממאזדה או טויוטה, אבל טובה יותר מספורטאג׳ טורבו למשל), אם כי כן יש לקחת בחשבון שעלות האחזקה הממוצעת צפויה להיות מעט גבוהה יותר. לאורך תקופת אחזקה של מספר שנים, ההבדל לא גדול לדעתי. הגיר האוטומאטי מעולה ואמין מאד והיא גם חסכונית יחסית.

 

בהשוואה לאופציות ששקלת, עלות הביטוח צפוייה להיות משמעותית יותר נמוכה, ומחיר הרכישה הנמוך אמור לאפשר לך לרכוש מכונית הרבה יותר צעירה. למשל מחיר מכונית משנת 2017 לפי ״מחירון לוי יצחק״ הוא החל מ-45,650 ש״ח. בתקציב שלך, תוכל לרכוש מכונית צעירה יותר ואפילו ישאר לך עודף בצד ליישור קו אם יידרש.  

 

ההמלצה החשובה בהקשר למכונית כזאת: רכישה רק מיד פרטית עם היסטוריית טיפולים מסודרת (לרוב המכוניות מציי רכב תחזוקה לקויה, אי הקפדה של טיפולים בזמן ו/או טיפול עם שמנים לא פי הוראות יצרן וחלפים סיניים, מה שלא יתרום לשקט בגזרת האמינות).

 

המנוע מוצלח אך כן יש לו מספר ״מחלות״ ידועות כמו:

- צורך להחליף מכסה שסתומים (לא מחייב, אך לא נדיר) - אם יקרה, לרוב יגיע לאחר 100,000 ק״מ והעלות לא נוראה.

- צורך להחליף סלנואיד של מערכת התזמון המשתנה - בעקבות עדכון תקן השמן, הבעיה הזאת הפכה לפחות נפוצה. אם תדרש לכך, יגיע לאחר 100,000 ק״מ וגם כאן העלות כ-1000 ש״ח (אפשר להוזיל זאת ע״י הזמנת חלפים מחו״ל, ההחלפה עצמה מאד פשוטה)

- לא מעט מכונית דרשו החלפת הקניסטר 

- תקלה בבית מצערת היא גם לא משהו נדיר - עלותה בארץ (דרך היבואן) הוא מעל 2,000 ש״ח אך בחו״ל תוכל להשיג בפחות מחצי.

- שסתום פורק לחץ של הטורבו - קל מאד להחלפה (אתה יכול לבד) ועלותו בחו״ל כ-300 ש״ח. צפוי לדרוש החלפה באזור ה-120,000 ק״מ.

- קטליזטור, קיימת הסתברות לא מבוטלת שעד 150,000 ק״מ תיאלץ להחליף קטליזטור. לרוב, קטליזטור תחליפי לא שורד ועלות החלפת מקורי היא כ-5,000 ש״ח.

 

למנוע אמינות בסיסית טובה מאד, ואם מטופל כמו שצריך יש לו אורך חיים גדול מאד. יש סיכוי לא מבוטל שלא תתפוס אותך אפילו תקלה משמעותית אחת אבל חשוב שתהיה מודע אליהן. אם תמצא מכונית עם כ-100,000 ק״מ שכבר החליפה חלק מהנ״ל, אז בכלל מעולה.

 

בשורה התחתונה, אני חושב שזאת רכישה טובה יותר בהשוואה לאסייתית זקנה יותר ב-4-5 שנים (עם עוד עשרות אלפי ק״מ), בטח בהתחשב באיכות הנסיעה ורמת תא הנוסעים שהיא ללא תחרות. 

 

  • אהבתי 2

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, redroze כתב:

אם אתה אוהב את עניין הסטיישן אז יש דאציה לוגן MCV שזה סטיישן מוגבהת. הרכב מאוד פשוט מבפנים ואם תתעקש על גיר אוטומט אז הוא רובוטי. אבל מעבר לזה מדובר בתמורה מעולה לכסף.

מכיוון שזו נראה לי הפעם הראשונה שמישהו מזכיר את הדגם הזה בפורום, אכתוב כמה מילים.

 

הוא לא עומד כמעט באף אחת מהדרישות של פותח השירשור, לדעתי סיכוי אפסי שמישהו שמסתכל על מאזדה CX5 יקנה כזה. 

 

 

מדובר בסטיישן צרפתיה קלאסית משנות ה 90 עם מפרט ואיבזור בהתאם, רק מודל 2019 או 2020.

אין גיר אוטומטי (רובוטי זה לא אוטמטי), מאוד מרווחת, רכה, תא מטען ענקי. 

 

נהגתי ברכב כזה שכור בחו"ל לא מזמן (0.9 בנזין), אהבתי אותו מאוד אבל אני לא לגמרי בן אדם שפוי בקטע הזה. אני לא חושב שמישהו בארץ בכלל קנה כזה פרטי חדש, כולם או רובן היו רכבי ליסינג/חברה.

 

 

זה אוטו לאנשים שמחפשים תכליטיות, פשטות ומרווח פנימי גדול על חשבן כל הדברים האחרים, זה גם סוג של הליכה אחורה מפוקוס סטיישן 2009 בכל המובנים למעט ביצועים (אם הפוקוס 1.6) ומרווח שהם טובים יותר.

IMG_20230709_195507.thumb.jpg.7c2e6f446cc58bb085dbf83885717de1.jpg.d479409885531d093fdea4a2b83a74af.jpg

 

IMG_20230709_195547.thumb.jpg.63a39dd9bfa016da1f50498bee2543c2.jpg.c959bd79eb6527b3aa289d919a84167a.jpg

 

6.thumb.jpg.7aa75f4cd5f3b0caf0ad3a1178d2bc8c.jpg.aa3e4e852aca4fd1790c0e86eb26af1e.jpg

 

IMG_20230709_171247.thumb.jpg.3e68e3ce5a7730f8fc90e63c8ce2389e.jpg.3e7ca6d7aed6ba6047c6a11fd11cdb35.jpg

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.3.2024 בשעה 08:33, vladclar כתב:

שלום, בקשר לקיה :

הדגם היותר בעייתי מבחינת האמינות זה ספורטאז' 1.6 טורבו בנזין ( 177כ"ס GT Premium וגיר רובוטי ).

ספורטאז' אפשר בשקט לקנות  עם מנוע 1.6 אטמוספרי ( 133 כ"ס )

או את הרכב הזהה לו - יונדאי טוסון ( 132 כ"ס ). לשניהם גיר אוטומטי אמין.

למנוע 2.0 יש עדיפות מבחינת הכוח.

אבל, אם פורד פוקוס הנוכחי שלכם עם מנוע 1.6, לא תהיה לכם בעיה עם כבדות מסויימת של ספורטאז' / טוסון 1.6.

עדיף לקנות מאדם פרטי או טרייד אין רשמי של קיה ( טרייד מוביל" ).

  ואולי כדאי טיפה להגדיל את התקציב לטובת רכב עם נתונים טובים ( הוא גם ישמור טוב יותר על הערך וגם יעשה פחות בעיות ).

 

תודה על התגובה, אין בעיה של אכילת שמן במנועי 1.6? משום מה הרוב ממליצים בגלל זה על המנוע 2.0 בספורטז.

הטוסון הוא ללא המערכות בטיחות האקטביות, מעבר לזה הוא נחשב אמין ?

איזה עוד דגמים כדאי לשקול?

בתאריך 16.3.2024 בשעה 08:33, vladclar כתב:

 

 

 

בתאריך 16.3.2024 בשעה 12:15, menir1 כתב:

מציע לשקול אופציה נוספת - סיטרואן C4 פיקאסו 5 מושבים. משפחתית נהדרת עם אמינות סבירה בסך הכל.

(ראה כאן, אם אתה לא מכיר את הדגם: https://car-pad.co.il/משפחתיות/picasso1-6auto/)

 

בהשוואה לאופציות ששקלת, היא מציעה 3 מושבים אמיתיים מאחור, כאשר כל מושב נע על מסילה ובכלל תא נוסעים הרבה יותר פרקטי עם איכות חיים עדיפה (כולל פתחי מיזוג מאחור).

למרות שלדגמי הקונצרן מוניטין לא משהו בגלל אמינות של דגמים בעייתים שונים, הדגם הספציפי הזה, אם טופל היטב, צפוי להציג אמינות טובה בסך הכל (פחות ממאזדה או טויוטה, אבל טובה יותר מספורטאג׳ טורבו למשל), אם כי כן יש לקחת בחשבון שעלות האחזקה הממוצעת צפויה להיות מעט גבוהה יותר. לאורך תקופת אחזקה של מספר שנים, ההבדל לא גדול לדעתי. הגיר האוטומאטי מעולה ואמין מאד והיא גם חסכונית יחסית.

 

בהשוואה לאופציות ששקלת, עלות הביטוח צפוייה להיות משמעותית יותר נמוכה, ומחיר הרכישה הנמוך אמור לאפשר לך לרכוש מכונית הרבה יותר צעירה. למשל מחיר מכונית משנת 2017 לפי ״מחירון לוי יצחק״ הוא החל מ-45,650 ש״ח. בתקציב שלך, תוכל לרכוש מכונית צעירה יותר ואפילו ישאר לך עודף בצד ליישור קו אם יידרש.  

 

ההמלצה החשובה בהקשר למכונית כזאת: רכישה רק מיד פרטית עם היסטוריית טיפולים מסודרת (לרוב המכוניות מציי רכב תחזוקה לקויה, אי הקפדה של טיפולים בזמן ו/או טיפול עם שמנים לא פי הוראות יצרן וחלפים סיניים, מה שלא יתרום לשקט בגזרת האמינות).

 

המנוע מוצלח אך כן יש לו מספר ״מחלות״ ידועות כמו:

- צורך להחליף מכסה שסתומים (לא מחייב, אך לא נדיר) - אם יקרה, לרוב יגיע לאחר 100,000 ק״מ והעלות לא נוראה.

- צורך להחליף סלנואיד של מערכת התזמון המשתנה - בעקבות עדכון תקן השמן, הבעיה הזאת הפכה לפחות נפוצה. אם תדרש לכך, יגיע לאחר 100,000 ק״מ וגם כאן העלות כ-1000 ש״ח (אפשר להוזיל זאת ע״י הזמנת חלפים מחו״ל, ההחלפה עצמה מאד פשוטה)

- לא מעט מכונית דרשו החלפת הקניסטר 

- תקלה בבית מצערת היא גם לא משהו נדיר - עלותה בארץ (דרך היבואן) הוא מעל 2,000 ש״ח אך בחו״ל תוכל להשיג בפחות מחצי.

- שסתום פורק לחץ של הטורבו - קל מאד להחלפה (אתה יכול לבד) ועלותו בחו״ל כ-300 ש״ח. צפוי לדרוש החלפה באזור ה-120,000 ק״מ.

- קטליזטור, קיימת הסתברות לא מבוטלת שעד 150,000 ק״מ תיאלץ להחליף קטליזטור. לרוב, קטליזטור תחליפי לא שורד ועלות החלפת מקורי היא כ-5,000 ש״ח.

 

למנוע אמינות בסיסית טובה מאד, ואם מטופל כמו שצריך יש לו אורך חיים גדול מאד. יש סיכוי לא מבוטל שלא תתפוס אותך אפילו תקלה משמעותית אחת אבל חשוב שתהיה מודע אליהן. אם תמצא מכונית עם כ-100,000 ק״מ שכבר החליפה חלק מהנ״ל, אז בכלל מעולה.

 

בשורה התחתונה, אני חושב שזאת רכישה טובה יותר בהשוואה לאסייתית זקנה יותר ב-4-5 שנים (עם עוד עשרות אלפי ק״מ), בטח בהתחשב באיכות הנסיעה ורמת תא הנוסעים שהיא ללא תחרות. 

 

תודה על ההודעה המפורטת, אבל לצערי אישתי פחות מעוניינת במיניואן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד פעם - צריך להפריד בין 3 מנועים בנפח 1.6 ( בנזין אטמוספרי, טורבו בנזין, טורבו דיזל).

למנוע בנזין אטמוספרי 1.6 אין שום בעיות ( בתנאי שלא הזניחו, לא איחרו בטיפולים/ לא השתמשו בשמן לא מתאים. אחרת יכולה להיווצר בוצה). 

המנוע הזה בגרסאות שונות קיים בעוד לא מעט רכבים ( אלנטרה, פורטה ),  מנוע אמין מאוד.

ממליצים על מנוע 2.0 לא בגלל חוסר אמינות של 1.6 אלא  כי הוא יותר נמרץ.  עם 1.6 אטמוספרי להרבה אנשים הרכב הזה מרגיש  כבד.

אתם עוברים מפורד פוקוס שהוא עוד פחות נמרץ מאשר ספורטאז' 1.6, לכן לא תרגישו שום ירידה. 

 

לטוסון הרכיבים המכניים זהים לאלה של ספורטאז' 1:1.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיג׳ו 3008 בגרסת ה-1.6 בנזין זהה מכאנית לסיטרואן C4 פיקאסו שהמלצתי לשקול בהודעה הקודמת (אך המושב האחורי לא כולל 3 מושבים נפרדים כמו בסיטרואן). היא צפוייה להיות יקרה יותר מהתקציב שלך.

את הקדג׳ר אני לא מכיר.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קדג'ר בנזין עד כמה שידוע לי זה המנוע הבעייתי של רנו,
לגבי דיזל לקלומטר' שלך אתה לא צריך דיזל מה עוד שהוא לא כ"כ שקט אבל חסכוני וסוחב היטב, וקח בחשבון גיר כפול מצמדים שאוהב יותר נסיעות בין עירוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.3.2024 בשעה 13:00, Buki כתב:
בתאריך 16.3.2024 בשעה 08:36, redroze כתב:

אם אתה אוהב את עניין הסטיישן אז יש דאציה לוגן MCV שזה סטיישן מוגבהת. הרכב מאוד פשוט מבפנים ואם תתעקש על גיר אוטומט אז הוא רובוטי. אבל מעבר לזה מדובר בתמורה מעולה לכסף.

מכיוון שזו נראה לי הפעם הראשונה שמישהו מזכיר את הדגם הזה בפורום, אכתוב כמה מילים.

 

הוא לא עומד כמעט באף אחת מהדרישות של פותח השירשור, לדעתי סיכוי אפסי שמישהו שמסתכל על מאזדה CX5 יקנה כזה. 

לא מכיר מניסיון אבל מוסיף שגם מבחינת הבטיחות הרכב הזה לא עומד בסטנדרטים מודרניים  -  3 כוכבי בטיחות בלבד, 4 כריות אוויר, ללא מערכות בטיחות אקטיבית (היבואן התקין מובילאיי....)

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שהכיוון הוא ספורטז 2016 מנוע 2.0 בגלל שלהבנתי הוא יחסית אמין ובעיקר בזכות המערכות בטיחות האקטביות.

איזה מחלות יש לרכב? מה חשוב לבדוק לפני הקניה?

איך אפשר לוודא שהמערכות בטיחות תקינות לפני הקניה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...