Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסט פריקה - אתה יודע שיש לך צרפתיה (מכונית!) בחניה כאשר


lanosforce

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, Markm4 כתב:

"אתה יודע שיש לך צרפתיה (מכונית!) בחניה כאשר" 

אתה מרים טלפון למנ"ע שלך ומבקש שיאספו אותך,  15 ק"מ מהבסיס! והוא שואל,

הזמנת כבר את הגרר?? 

לייב מעכשיו. 

20230322_115648.thumb.jpg.ccc5840c8455e1e7ae15869240bf8bed.jpg

אתה טוען שיש משהו לא בסדר בתמונה? 

  • מצחיק 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

עכשיו באמת כמה מהדברים ההזויים שראיתי בשתי הצוחפתיות שלי 

 

במגאן זה ה"חמגשיות" ברצפה ליד כל מושב קידמי - עד שהבנתי שזה תוכנן להיות מקום לאיסוף מים ולא תאי אכסון - למה לתכנן ככה רכב? פשוט תעשו פתח ניקוד עם שסתום חד כווני??? 

אמיתי?! כשלקחתי את המגאן (השניה שהיתה לי) לבדיקה במוסך מורשה לפני הקנייה, היה יום גשום. ביקשתי מהבעלים להוציא מסמכים, הוא פתח את התא וחשכו עיני - כולו מים! המוסך לקח כמה מאות על פתיחת ניקוזים ומהמחיר קניה הורדתי עוד קצת יותר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ariel000 כתב:

איפה מקבלים את הפרס?.

מבחינתי אתה הזוכה, רק

למה פעמיים, למה פעמיים ?   lol

אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

גם המחשב שהוא גולש ממנו צרפתי 

  • מצחיק 12

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור קצר על צרפתיה.

קריאת שירות, לוקח את הקסארה, יוצאים לדרך.

לפני צומת, מאיט מתכונן לפנות שמאלה, מרים את הרגל מהדוושה.

פתאום, הדוושה הימנית נלחצת עד הסוף, המנוע נוהם והרכב מתחיל להאיץ.

אחרי שניה של תדהמה, לוחץ בכל הכח עם רגל שמאל על הברקס,

בועט ברגל ימין בדוושת הגז מנסה לשחרר אותה, עשן לבן מתחיל לעלות מהבלמים ופרנסואה מתחבא בתא המנוע ומצמיד את הדוושה לרצפה, כאילו אין אלוהים. 

רגע, יש אלוהים.  הצומת הזאת הומה באנשים בדרך כלל, הפעם מעטים וכולם על המדרכה.

אחרי 3-4 שניות וזעה קרה, הצרפתיה נרגעה כאילו כלום, הדוושה חזרה למקום.    פששששש,  אויר.

אז תגידו ת'אמת, זה קרה גם לכם, נכון ?

 

עריכה אחרונה על ידי רוןS
  • מבאס 1
  • מעניין 1

אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצרפתיה האחרונה שהיתה לי - רנו טראפיק דיזל 4X4 1986

היה אוטו חמוד לגמרי בעיר - הילוכים קצרים, רדיוס סיבוב קטן, חלונות גדולים

ועם כל הגודל שלו מבפנים, מבחוץ היה דווקא די קומפקטי.

 

הבעיה היתה מחוץ לעיר, שבטורים גבוהים (90-100 קמ"ש) הוא היה מתחמם לאט לאט

ולא מפסיק...

היתה לו מכסת זמן/ק"מ של "שיוט", עד שהמד מגיע לקו האדום

ואז צריך לעצור לחצי שעה-שעה עד שמתקרר והמכסה מתמלאת שוב.

בדרך לבר מצווה של הבן הגדול בירושלים, הוא תקע אותנו בתחילת העליות

ונאלצתי להזמין מונית למשפחה ולחכות ליד האוטו עד שיואיל להתקרר ולהמשיך...

וכמובן שאיחרתי ביג טיים לאירוע.

וכל זה כמובן אחרי טיפול במוסך מומחה לרנו בכלל ולזבאלות האלה בפרט.

לא נזלו מים או משהו כזה, פשוט מערכת הקירור לא עמדה בעומס של שיוט ב-90 קמ"ש.

זה היה גם מבאס כי בתקופה ההיא סולר עלה בערך 2 שקלים,

ותיאורטית יכולתי לטייל בלי חשבון, אבל מעשית... נה בעין!

 

ב-ואנדורה שהיה לי אחריו (אמריקה...!) היתה תופעה

שעם הרבה גז בעליות הוא היה שותה יותר דלק ממה שהמשאבה מסוגלת להעביר... ונתקע.

סוויץ' פתוח וכמה מכות למשאבה והיה אפשר להמשיך בלי להתעכב יותר מדי.

הג'מוס הזה אהב לשייט בכביש מהיר אבל הבנזין יקר...

 

 

  • מבאס 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו גם רכבים צרפתיים שנחשבו לאמינים מאד , כמו הפיג'ו 205 המיתולוגית.

יצא לי לנהוג על כזו בצבא , חוויה אותנתית של רכב של פעם שכבר לא תחזור.

לעומת זאת , לפי נתוני משרד התחבורה , מתוך בערך 8000 רנו מגאן שעלו לכביש בשנתון 2008 , רק 1500 בערך שרדו עד היום,

לאנשים יש כנראה "יד קלה" על הורדה מהכביש לרכבים צרפתיים (בעיקר משפחתיות בנזין אוטומטיות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא יד קלה.

זה יאוש מהרכב 

חבר טוב שלי קנה מאגן 2008 בערך בשנת 2014-2015 (הרכב היה די חדש)

אכל מרורים בלי סוף.

תוך שנתיים הוא הוציא על הרכב כמעט את המחיר שהוא קנה אותו 

ויום אחד באמצע כביש מהיר הרכב כבה.

גרר למוסך בשגרה.

קצר שרף את המחשב המרכזי, שקיצר חצי אוטו

עלות תיקון היתה אז ב5 ספרות.

 

שם הוא התייאש.

מכר את הרכב ככה תקול בנזיד עדשים.

עריכה אחרונה על ידי om2
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 17 דקות, Uri82 כתב:

לאנשים יש כנראה "יד קלה" על הורדה מהכביש לרכבים צרפתיים (בעיקר משפחתיות בנזין אוטומטיות)

זה לא תמיד כלכלי לתקן רכב ששווה 20 אש"ח ב6 אש"ח, בידיעה שמשהו אחר יקר יכול לצוץ אחרי התיקון. ולמה הרכב שווה רק 20 אש"ח? כי הוא צרפתי וישראלים לא קונים צרפתי.

מצד שני, זה הזדמנות טובה למי שלא מפחד מסטיגמות להנות מרכב זול, שימושי ובטיחותי.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.3.2023 בשעה 11:35, stx כתב:

בוא נשאל את השאלה, כמה צרפתיות החזיק כל אחד שהגיב פה?

-- לי היתה 308XT, מנוע 1800 ידני מודל 1995 שקניתי ב-1999 מעיתונאי רכב (בעיקר אישתו נהגה, כי הוא מן הסתם רוב הזמן ברכבי מבחן). קניתי עם 74K ק״מ, מכרתי ב-2005 עם 163K, בשליש מהמחירון.
רכב מאד נוח, אחיזת כביש מרשימה, חסכני, ביצועים טובים. מע׳ ההנעה היתה אמינה יחסית... אבל מתוכננת גרוע. גלגלת של רצועת התיזמון שהיתה קצת משוחררת גרמה לקריעת הרצועה, ובצורך להחליף את כל הגלגלות וכל השסתומים, שכולם נשרפו, לקדוח את ראש המנוע מחדש, ולהחליף את רצועת האלטרנטור וכל האטמים. לא היה קורה ברכב יפני (לדברי המוסך, שהתמחה בפיז׳ו).
מעבר לזה, בעיות מרובות בכל מערכות הרכב: צבע מתקלף (למרות שהיה תמיד מכוסה), מדחס מזגן שהתקלקל, כפתורי השליטה על מע׳ המיזוג שהסתבר שמתחבר מאחוריהם לוח אלקטרוני למרות שאין שום סיבה, מנועי חלונות בדלתות סגורים בניטים כך שאי אפשר לפרק כדי להחליף אותם וכהנה וכהנה.

-- כיום יש לי C4 פיקאסו 2017 שקניתי חדשה מהיבואן 0 ק״מ. לא היו תקלות עד היום (פרט לפעמיים שהשלט לפתיחת הדלתות לא עבד, אחרי גשם, כנראה כי המקלט ברכב נרטב ואז חוזר לעבוד אחרי שמתייבש).

נוספים במשפחה:
-- לאימי היו פעמיים פיז׳ו  309 חדשות,  כ״א לכ-4 שנים, ללא כל תקלות מכניות (ההחלפה היתה כי יכלה לקבל מהעבודה הלוואה למעשה ללא ריבית, כך שהשתלם)
-- לאבי היה ב-1984-1985 רכב חברה סיטרואן GSA. המתלים הפניאומטים, מעבר להיותם מאד נוחים (מכניס בכיס כל רכב אחר שאי פעם נהגתי או הוסעתי בו), היו שימושיים לעבור מעל מכשולים בכביש, ובדרכי עפר.
המנוע היה חסר כוח, אבל הרכב בלם מצויין לתקופה (4 בלמי דיסק, ואפילו לבלם היד היה דיסק נוסף משלו).
לא היו בעיות אמינות בתקופה שהיה אצל אבי.
משהו משעשע ברכב:
יום אחד אני רואה אום גדול שמבצבץ מהגריל מקדימה (לא היה רדיאטור -- מנוע מקורר אויר).
אני תוהה מה זה, בודק בספר הבעלים, ומגלה שיש אפשרות להניע אותו ידנית (ללא הסטרטר), תוך שימוש במפתח שנועד לפירוק ברגי הגלגלים.
כמובן ניסיתי את את זה, וזה עבד מכה ראשונה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Uri82 כתב:

היו גם רכבים צרפתיים שנחשבו לאמינים מאד , כמו הפיג'ו 205 המיתולוגית.

הייתי קשור בדרך מאוד עקיפה למוסך מורשה לובינסקי שטיפל ב 205 צבאיות בשנות ה 90.

 

אכן אוטו אמין יחסית. רבות מהן היו עם 300-400 אלף ק"מ. הצבא קיבל אישור (או על דעת עצמו) להגדיל את מרווח הטיפולים ל 20 אלף ק"מ במקום 15 אלף. באופן מפתיע 205 הייתה הרבה יותר אמינה מסיטרואן C15 עם המכלולים בזהים.

 

ה 205 שירתו בצבא כ 6-8 שנים. ככל שהאוטו מתיישן, הסכום המקסימלי שמותר להוציא על תיקון היה יורד.

 

נגיד רכב בשרות 4 שנים מותר לתקן בסכום עד 10.000 שקל.

5 שנים עד 7000 שקל.

6 שנים עד 3000 שקל.

7 שנים עד 1500 שקל.

תיקון מעל 1500 שקל  - הרכב יוצא מהשרות ונמכר לאזרחי. 

 

 

 

 

אם זה היה רכב על תקני שבמקומו לא מגיע רכב חדש, היו עושים קומבינות כמו לפצל את התיקון לשני תיקונים בשביל לא לעבור את ה 1500 שקל ולהישאר על הרכב.

 

חלקן החזיקו ככה כ 8 שנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, SlowRide כתב:

 למה הרכב שווה רק 20 אש"ח? כי הוא צרפתי וישראלים לא קונים צרפתי.

השרשור הזה מוכיח שהישראלי חכם ויודע למה הוא מתרחק מצרפתי

 

לפני כשעה, SlowRide כתב:

מצד שני, זה הזדמנות טובה למי שלא מפחד מסטיגמות להנות מרכב זול, שימושי ובטיחותי.

 

זול? אכן. אין חולק!

 

שימושי? אני חולק עליך בזה. רכב שמבלה כ"כ הרבה במוסך הוא לא שימושי. גם אם הוא רחב ונוח. 

 

בטוח?

להתקע בצד הדרך זה לא בטוח בשום צורה.

אז נכון שהוא קיבל 5 כוכבים במבחן ריסוק סטטי. אבל בסופו של דבר. עם כ"כ הרבה בעיות חשמל, לא בטוח שכריות אוויר שיכנסו לפעולה בזמן או שהabs לא יפשל ברגע האמת.

 

ושוב, מר ישראלי כנראה יודע לתמחר את כל הדברים האלה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם זה היה כמו שאתה כותב תעשיית הרכב הצרפתית היתה נעלמת לפני 40 שנה כי אף אחד לא יקנה רכבים דפוקים שמתקלקלים כל שני וחמישי.

האמת איפשהו באמצע, יש דגמים מוצלחים ויש פחות. 

 

 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...