Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך אתם מוצאים חלקים לרכבים הישנים ???


omatza
שימו לב! השרשור הזה בן 675 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

יש לי סתם יונדאי אקסנט ישנה (מודל 1997) וכבר עכשיו אני לא מצליח למצוא לה חלקים לתקלות בנאליות ו"שוטפות".

איך מישהו מצליח למצוא חלקים לרכב בן יותר מ 30 שנה ?

 

תודה רבה

אגב, החלפתי את כל מערכת הבלימה ועדיין הרכב לא עובר טסט כי בצד ימין גלגל אחורי לא בונה לחץ.

אם תקלה כזו קוראת ברכב אספנות, יש מישהו שמשפץ צינורות בלם ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.6.2022 בשעה 20:49, omatza כתב:

שלום לכולם

 

יש לי סתם יונדאי אקסנט ישנה (מודל 1997) וכבר עכשיו אני לא מצליח למצוא לה חלקים לתקלות בנאליות ו"שוטפות".

איך מישהו מצליח למצוא חלקים לרכב בן יותר מ 30 שנה ?

חיפוש ומציאת חלפים לרכבים ישנים הם בעצם החיים של אספני המכוניות, היום יום שלהם.
שאלת שאלה מאד כללית, האפשרויות הן אינסופיות אבל בעיקר מתמקדות ברשת, באינטרנט.
הענין הוא שעל מנת להקל על ייבוא החלפים, מומלץ לרשום את הרכב כ"אספנות" (שים לב - תהליך שאין ממנו חזרה!).
סיווג הרכב כאספנות ייקל עליך, ואם תחמיץ את תאריך מבחן הרישוי לא ייחרב עליך עולמך.

 

תודה רבה

אגב, החלפתי את כל מערכת הבלימה ועדיין הרכב לא עובר טסט כי בצד ימין גלגל אחורי לא בונה לחץ.

אם תקלה כזו קוראת ברכב אספנות, יש מישהו שמשפץ צינורות בלם ??

מה הקשר לצינורות הבלם? האם יש לך מכונאי שהצהיר ששם הבעיה? ולמה הכוונה - "החלפתי את מערכת הבלימה"?
לחץ חסר באחת מבוכנות הגלגל לא מצביע על בעיית צינור, בד"כ.
מי ששמעתי שיש לו רישיון "ללחוץ צינורות" הוא טכנו צינור שנירכש ע"י ספרקו בחולון, עם כול הציוד. מציע שתברר שם; טכנו צינור היו גם מייצרים צינורות בלימה לפי דוגמא.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

במקרה שלו, טייטל אספנות זה רק עוד 5 שנים.

עד אז הוא יאלץ לייבא מוצרים רק עם תקן וניירת שמוכיחה את זה ולהיות מוכן לטירטורים.

 

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שונה מאוד מיצרן רכב ליצרן רכב ומידת התמיכה שלו בדגמים ישנים.

 

לBMW קניתי צינורות בלימה קשיחים חדשים בחברה, לרכבים הרבה יותר ישנים משלך. הם מגיעים חתוכים באורך הנכון ונדרש רק לכופף אותם עם מכשיר כיפוף.

יחד עם זאת ניתן לייצר צינור תואם אצל מומחה לצינורות על פי דוגמה של צינור ישן, כמו טכנו צינור שהזכירו כאן.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם

תשובה לירחמיאל:

מאחורה זה בלם תוף

הוחלפו משאבות בגלגל, דרמים, סנדלים, (בשני הגלגלים), מסטר צילינדר, שסתום מפצל ל 4 צינורות.

בקיצור הכל חדש ועדיין צד ימין חלש מצד שמאל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה טיפשית, 

עשו לך מה שנקרא בסלנג של פעם "רגולז' ברקס?

 

שזה הצמדה של הסנדלים לתוף?

 

כמו כן יש שם פחית כיוון מרווח אוטומטי. 

האם היא ישרה ונקייה?

התוף מתפרק בקלות או בכוח?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי קשר ל"רגולאז'" ברקס וכד' - לתופים מאחורה לוקח המון זמן לתפוס מקום ולהגיע למצב של בלימה טובה (כמה ימים).

כשעבדתי במוסך והיו לנו הרבה סיטרואנים ופג'טות עם בלמי תוף, אחרי שיפוץ בלמים היה צריך קצת "להתעלל" בברקסים האחוריים בשביל שיתחילו לעבוד כמו שצריך, אחרת זה לא היה עובר טסט בדיוק מהסיבות שפותח השירשור לא עובר, בלימה חלשה בצד אחד (לפעמים זה מצריך שימוש בבלם היד במגרש סגור בשביל לחמם אותם ולשחוק אותם).

כמו כן ברור שחשוב שהכיוון יהיה טוב בשני הצדדים וכל יתר הרכיבים יהיו פיקס.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.6.2022 בשעה 18:14, Buki כתב:

שאלה טיפשית, 

עשו לך מה שנקרא בסלנג של פעם "רגולז' ברקס?

 

שזה הצמדה של הסנדלים לתוף?

 

כמו כן יש שם פחית כיוון מרווח אוטומטי. 

האם היא ישרה ונקייה?

התוף מתפרק בקלות או בכוח?

לא יודע לענות על אף אחת מהשאלות הללו
מה שאני כן יכול זה להיות ליד המכונאי ולשאול אותו את השאלות הללו ולהסתכל בעצמי מה קורה שם.

יש לך קצת יותר אינפורמציה על מה לבדוק ואיך עושים "רגולז' ברקס" ??

בתאריך 10.6.2022 בשעה 21:21, איציק נ. כתב:

בלי קשר ל"רגולאז'" ברקס וכד' - לתופים מאחורה לוקח המון זמן לתפוס מקום ולהגיע למצב של בלימה טובה (כמה ימים).

כשעבדתי במוסך והיו לנו הרבה סיטרואנים ופג'טות עם בלמי תוף, אחרי שיפוץ בלמים היה צריך קצת "להתעלל" בברקסים האחוריים בשביל שיתחילו לעבוד כמו שצריך, אחרת זה לא היה עובר טסט בדיוק מהסיבות שפותח השירשור לא עובר, בלימה חלשה בצד אחד (לפעמים זה מצריך שימוש בבלם היד במגרש סגור בשביל לחמם אותם ולשחוק אותם).

כמו כן ברור שחשוב שהכיוון יהיה טוב בשני הצדדים וכל יתר הרכיבים יהיו פיקס.

 

איציק

איציק תודה.

התעללתי ונסעתי ולחצתי (לא הרמתי בלם יד) ותמיד התופעה זה בלימה חלשה בצד ימין.

יש לך עוד כמה טיפים איך לבדוק את זה ?

 

במיוחד מה שמעניין אותי זה איך עכשיו, במוסך, הוא יכול לשחזר את הבעיה

(ז"א למדוד כמה הבלימה בכל צד, ואז אחרי כיוון כלשהו, תיקון כלשהו, למדוד שוב)

כי במצב היום אני מטרטר למוסך, הוא מתקן, למחרת אני הולך עם האוטו למכון טסטים, הם בודקים, אומרים לי שעדיין חלש, בסופ"ש לאחר מכן אני שוב במוסך, מתקן/מכוון, ביום ראשון אני הולך למכון טסטים, הם בודקים, אומרים לי שעדיין חלש, ..... וחוזר חלילה, כבר חודש וחצי.

 

יש מקום שאפשר לעשות הכל בבת אחת ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אפשר לשלם למוסך שיעבירו את האוטו טסט. רוב המוסכים נותנים שירות כזה.

שהחליפו את כל הרכיבים האלה, ניקזו אויר כמו שצריך?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, SlowRide כתב:

אפשר לשלם למוסך שיעבירו את האוטו טסט. רוב המוסכים נותנים שירות כזה. ואז יש סיכוי גבוה שהוא ייסע עם תקלה. לדעתי עדיף שהוא יעביר ופשוט יפתור את כל העניינים הללו.

שהחליפו את כל הרכיבים האלה, ניקזו אויר כמו שצריך? אני מניח שהתכוונת לרשום - כשהחליפו

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki תוכל לעזור?

לא יודע לענות על אף אחת מהשאלות ששאלת למעלה
מה שאני כן יכול זה להיות ליד המכונאי ולשאול אותו את השאלות הללו ולהסתכל בעצמי מה קורה שם.

יש לך קצת יותר אינפורמציה על מה לבדוק ואיך עושים "רגולז' ברקס" ??

מה זה אומר אם פחית כיוון מרווח אוטומטי לא ישרה ונקיה ? מיישרים ? מחליפים ?

יש פה חלק שאפשר להחליף לגמרי (כי בדימיון שלי הסנדלים נשענים על איזה ציר ואולי הוא שחוק)?

 

@איציק נ. תוכל לעזור ?

לגבי מה שכתבת למעלה

  בתאריך 10.6.2022 בשעה 18:14, Buki כתב:

שאלה טיפשית, 

עשו לך מה שנקרא בסלנג של פעם "רגולז' ברקס?

 

שזה הצמדה של הסנדלים לתוף?

 

כמו כן יש שם פחית כיוון מרווח אוטומטי. 

האם היא ישרה ונקייה?

התוף מתפרק בקלות או בכוח?

לא יודע לענות על אף אחת מהשאלות הללו
מה שאני כן יכול זה להיות ליד המכונאי ולשאול אותו את השאלות הללו ולהסתכל בעצמי מה קורה שם.

יש לך קצת יותר אינפורמציה על מה לבדוק ואיך עושים "רגולז' ברקס" ??

  בתאריך 10.6.2022 בשעה 21:21, איציק נ. כתב:

בלי קשר ל"רגולאז'" ברקס וכד' - לתופים מאחורה לוקח המון זמן לתפוס מקום ולהגיע למצב של בלימה טובה (כמה ימים).

כשעבדתי במוסך והיו לנו הרבה סיטרואנים ופג'טות עם בלמי תוף, אחרי שיפוץ בלמים היה צריך קצת "להתעלל" בברקסים האחוריים בשביל שיתחילו לעבוד כמו שצריך, אחרת זה לא היה עובר טסט בדיוק מהסיבות שפותח השירשור לא עובר, בלימה חלשה בצד אחד (לפעמים זה מצריך שימוש בבלם היד במגרש סגור בשביל לחמם אותם ולשחוק אותם).

כמו כן ברור שחשוב שהכיוון יהיה טוב בשני הצדדים וכל יתר הרכיבים יהיו פיקס.

 

איציק

איציק תודה.

התעללתי ונסעתי ולחצתי (לא הרמתי בלם יד) ותמיד התופעה זה בלימה חלשה בצד ימין.

יש לך עוד כמה טיפים איך לבדוק את זה ?

 

במיוחד מה שמעניין אותי זה איך עכשיו, במוסך, הוא יכול לשחזר את הבעיה

(ז"א למדוד כמה הבלימה בכל צד, ואז אחרי כיוון כלשהו, תיקון כלשהו, למדוד שוב)

כי במצב היום אני מטרטר למוסך, הוא מתקן, למחרת אני הולך עם האוטו למכון טסטים, הם בודקים, אומרים לי שעדיין חלש, בסופ"ש לאחר מכן אני שוב במוסך, מתקן/מכוון, ביום ראשון אני הולך למכון טסטים, הם בודקים, אומרים לי שעדיין חלש, ..... וחוזר חלילה, כבר חודש וחצי.

 

יש מקום שאפשר לעשות הכל בבת אחת ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בבלימת חירום - 4 גלגלים ננעלים ?

במידה ויש לך אפשרות לנסוע ברכב באופן חוקי, אל תיגש מייד לטסט.

סע כמה ימים ותן לבלמים להתחיל לקבל את ההתאמה הנכונה.

לזירוז התהליך אצלנו היו משתמשים בבלם יד בשביל לגרום להתאמה מהירה יותר. 

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ. איציק תודה

משום מה, אני לא מצליח לקבל תשובות לשאלות שלי.

את הטיפ שלך הבנתי כבר בפעם הראשונה. אין צורך לספר לי עליו שוב.

 

אני שואל שאלות מאוד ספציפיות:

איך אפשר לבדוק את ההבדל בין הגלגלים, בלי לסוע למכון טסטים שיעשו לי טובה ויבדקו ?

 

הייתי רוצה לבוא עם הרכב למוסך, שלא יעשו כלום. שרק ישחזרו את הבעיה. יבדקו ויגלו שיש צד ימין חלש וצד שמאל חזק.

אחרי כן, לעשות משהו, ולחזור על הבדיקה ולגלות שמשהו אכן השתנה.

 

בנוסף, הייתי רוצה לדעת איך עושים רגולאז ברקס !!!

ראיתי את הלינק הזה, אבל התוכן מוגן עם סיסמה :-(

 

יש את מה ש @Bukiכתב, על הפחית, אם ישרה או עקומה.

לא יודע אם ישרה או עקומה

ראיתי שכשהמכונאי פירק את הגלגל, הוא לקח מברג והזיז משהו עגול עם שיניים (שאני מנחש שזה הכיוון של גובה ידית בלם היד)

זה הפחית המדוברת ??

 

בנוסף, בדימיון שלי סנדלי הבלימה יושבים על איזה ציר.

אולי הציר השתשפשף ?

איזה חלק אמורים להחליף במקרה הזה ?

יש מישהו שעושה מילוי ארגון לחלק משופשף כזה ?

 

בקיצור, תודה על הטיפ.

בוצע כבר.

לא עבד.

 

רוצה לנסות להתקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 675 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...