Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה קארוק דיזל 1.6 2018 בעיות התנעה כאשר המנוע חם


Payne
שימו לב! השרשור הזה בן 690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

צצו בעיות בהתנעה כאשר הרכב חם, למשל:

1. התנעה בבוקר - רגיל(גם ביום קר בחורף)

2. נסיעה ביום חם של לפחות חצי שעה עם מזגן

3. חונה לקנות משהו בסופר

4. בהנעה יש קושי, רואה שיש ״עצירה״ באזור ה 350 סל״ד ואז מניע

5. אם מכבים את המנוע ומניעים שוב - מניע תקין

 

הבעיה צצה בסוף קיץ 2021 ונעלמה (כנראה כי התקרר בחוץ), בחורף לא קרה בכלל ועכשיו חזר.

מצבר נבדק ונמצא תקין.

 

חפרתי קצת בפורמים בחול - כותבים שמנוע של vw דיזל צריך יותר ״כוח״ בהתנעה כאשר הוא חם.

 

יש למישהו רעיון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצבר מקורי ?
מי בדק אותו ?

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מוזר שאחרי 4 שנים הם טוענים שהמצבר עוד תקין, אבל זה יכול להיות.
יש לך מנגנון סטארט-סטופ ? האם הוא עובד תקין ?

האם הם בדקו עם מכשיר אנלוגי פשוט או אלקטרוני של היצרן ?

 

מה שאני הייתי עושה:
כשאתה יודע בוודאות מתי התקלה מתרחשת, הייתי מנסה להניע עם בוסטר או כבלים, ולראות אם הבעיה עדיין שם.

אם מצבר במקביל או בוסטר מעלימים את הבעיה, אז המצבר כנראה חלש.

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, איציק נ. כתב:

קצת מוזר שאחרי 4 שנים הם טוענים שהמצבר עוד תקין, אבל זה יכול להיות.
יש לך מנגנון סטארט-סטופ ? האם הוא עובד תקין ?

האם הם בדקו עם מכשיר אנלוגי פשוט או אלקטרוני של היצרן ?

 

מה שאני הייתי עושה:
כשאתה יודע בוודאות מתי התקלה מתרחשת, הייתי מנסה להניע עם בוסטר או כבלים, ולראות אם הבעיה עדיין שם.

אם מצבר במקביל או בוסטר מעלימים את הבעיה, אז המצבר כנראה חלש.

 

איציק

יש סטארט-סטופ - עובד תקין(אני מכבה אותו תמיד בתחילת נסיעה אבל השארתי דלוק כמה פעמים כדי לבדוק את הבעיה הנ״ל והכל עובד כמצופה)

להבנתי הם עשו בדיקה עם מכשיר של היצרן שנתן ״ok״ ולא רצו להחליף את המצבר למרות שהתעקשתי(זה החלק הכי זול שיכול להתקלקל פה כנראה)

 

רעיון מעניין(בוסטר/כבלים) - צריך ממש לארגן את הסיפור הזה, שזה קצת מקשה אבל ארשום לעצמי. תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל הסיפור הזה יש סה"כ 3 רכיבים.

מצבר.

מתנע.

והאביזר שמפעיל את המתנע.

 

כנראה שמה שנותן פיקוד למתנע - תקין, כי הוא אכן מפעיל אותו.

המצבר, לכאורה, תקין.

המתנע - היו מקרים מעולם שמתנע דפוק עובד היטב בבוקר אבל מסרב לעבוד על חם. זו אופציה שלא הייתי שולל.


אי לכך - בשביל להסיר ספק מהמצבר, הייתי מנסה להניע עם בוסטר או כבלים כאשר הרכב חם, ולאשר או לשלול את תקינות המצבר. קל ביותר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, איציק נ. כתב:

בכל הסיפור הזה יש סה"כ 3 רכיבים.

מצבר.

מתנע.

והאביזר שמפעיל את המתנע.

 

כנראה שמה שנותן פיקוד למתנע - תקין, כי הוא אכן מפעיל אותו.

המצבר, לכאורה, תקין.

המתנע - היו מקרים מעולם שמתנע דפוק עובד היטב בבוקר אבל מסרב לעבוד על חם. זו אופציה שלא הייתי שולל.


אי לכך - בשביל להסיר ספק מהמצבר, הייתי מנסה להניע עם בוסטר או כבלים כאשר הרכב חם, ולאשר או לשלול את תקינות המצבר. קל ביותר.

 

איציק

אנסה, תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.5.2022 בשעה 13:42, איציק נ. כתב:

בכל הסיפור הזה יש סה"כ 3 רכיבים.

מצבר.

מתנע.

והאביזר שמפעיל את המתנע.

 

כנראה שמה שנותן פיקוד למתנע - תקין, כי הוא אכן מפעיל אותו.

המצבר, לכאורה, תקין.

המתנע - היו מקרים מעולם שמתנע דפוק עובד היטב בבוקר אבל מסרב לעבוד על חם. זו אופציה שלא הייתי שולל.


אי לכך - בשביל להסיר ספק מהמצבר, הייתי מנסה להניע עם בוסטר או כבלים כאשר הרכב חם, ולאשר או לשלול את תקינות המצבר. קל ביותר.

 

איציק

הבעיה חזרה על עצמה עם בוסטר, המצבר תקין.

מצרף סרטון

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער, אולי זה רק אני אבל אני לא רואה פה שום בעיה.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מדבר על זה שהסל"ד לא עולה ישר מ 0 ל 750 אלא יש איזה חצי שנה שהוא נעצר על 350 ומשם עולה ל 750.

 

350 זה בערך הסל"ד שמספק הסטרטר ומשם המנוע עולה לבד ל 750. 

 

האמת אני לא ראיתי כזאת התנהגות בשום רכב אבל מבחינת זמן ההתנעה הכולל זה תקין לגמרי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

350 זה בערך הסל"ד שמספק הסטרטר ומשם המנוע עולה לבד ל 750. 

 

האמת אני לא ראיתי כזאת התנהגות בשום רכב אבל מבחינת זמן ההתנעה הכולל זה תקין לגמרי.

 

נו, זה בדיוק העניין. אין פה שום בעיה בסטרטר. הוא מסובב את המנוע עד 350 סלד וברגע שהמנוע עובד עצמאית הוא עולה ל 750~ סלד.

 

אתה יכול לומר שאולי המנוע לא "נדלק" מהר, אבל זו לא בעיה בסטרטר.

ייתכן ובחורף מצתי הלהט מסייעים בהתנעה (חיבור עם וולטמטר ייאשר שהם עובדים גם בלי חיווי של נורת סליל) ולכן היא טיפה יותר קצרה. 

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, איציק נ. כתב:

נו, זה בדיוק העניין. אין פה שום בעיה בסטרטר. הוא מסובב את המנוע עד 350 סלד וברגע שהמנוע עובד עצמאית הוא עולה ל 750~ סלד.

אני לא יודע לאמור ב 100% אם זה תקין או לא, לדעתי זה בסדר.

 

רק מיקדתי, על מה פותח השירשור מתלונן, על העצירה של המחוג ב 350 סל"ד לאיזה רבע או חצי שניה. בדרך כלל אין עצירה כזאת. 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki ידידי, זה לא אותו המנוע - את זה אתה יודע בלי שאני אגיד לך...

גם אצלי ה 1.6HDI מניע כמו נורת LED, נראה לפעמים שהסטרטר בקושי אומר "בוקר טוב" או אם לדייק "בו...." והמנוע כבר מונע.

אבל לכל דגם יש את השטיקים שלו (בין אם זה שוני במנוע עצמו או במערכת ההזרקה עצמה).

בשביל הספורט, הייתי מנסה באופן עיקבי לתדלק בתחנת דלק אחרת, מרוחקת, בשביל לראות שלא מדובר בסולר שהוא מעט "עצלן" שלא רוצה להידלק מעצמו. בכל אופן לא נראה שיש כאן תקלה או בעיה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, איציק נ. כתב:

@Buki ידידי, זה לא אותו המנוע - את זה אתה יודע בלי שאני אגיד לך...

גם אצלי ה 1.6HDI מניע כמו נורת LED, נראה לפעמים שהסטרטר בקושי אומר "בוקר טוב" או אם לדייק "בו...." והמנוע כבר מונע.

אבל לכל דגם יש את השטיקים שלו (בין אם זה שוני במנוע עצמו או במערכת ההזרקה עצמה).

בשביל הספורט, הייתי מנסה באופן עיקבי לתדלק בתחנת דלק אחרת, מרוחקת, בשביל לראות שלא מדובר בסולר שהוא מעט "עצלן" שלא רוצה להידלק מעצמו. בכל אופן לא נראה שיש כאן תקלה או בעיה.

 

איציק

מתדלק בתחנות שונות, לפעמים במרכז ולפעמים בדרום הרחוק ורק בתחנות של דלק ודור אלון.

עדכון מהיום - הפעם לאחר ״העצירה״ ב 350 סלד האוטו לא הניע, בנסיון השני הניע רגיל.

אין סיכוי שאין כאן בעיה - שאלה מה ואיפה.

 

חפרתי קצת בפורמים בחו״ל וראיתי אנשים שמתלוננים בול על אותה הבעיה, המידע שמצאתי שם(אין לי מושג אם זה נכון):

1. למנוע יש 3 ״אופציות״  התנעה: מנוע קר, מצב ביניים(70-85 מעלות), מנוע חם - הבעיה במצב ביניים

2. במצב ביניים התוכנה רוצה לזהם פחות ומתחילה הזרקה של דלק יותר מאוחר ודורשת סלד קצת יותר גבוהה

לפי מה שטוענים שם - הבעיה יכולה להיות בסטרטר או בחיישן טמפרטורה שמזייף

 

עוד נושא שעלה שם - אחד המזרקים מזייף(דולף) ונשאר דלק במנוע ואז בהנעה הוא ״חנוק״, לאחר זמן מסויים הוא מתאוורור ומניע רגיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...