Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סטייג 1 ל איביזה 1.2TSI 2012


 שיתוף

פוסטים מומלצים

קניתי איביזה 1.2טורבו 2012 דגם ספורט לפני כמה חודשים וחשבתי לתת לה שיפור קטן כי אני מרגיש טיפה חלש ליד רכבים חדישים יותר, אני לא רוצה משהו מטורף רק תוכנה אם זה משתלם לי בכלל, שווה בכלל להכנס לזה לעשות תוכנה? שמעתי שזה מקפיץ את הרכב מ 105כס ל 135 וזה נשמע לי מצוין, זה ריאלי או שיש בעיות בדרך? בכללי אם אעשה רק סטייג בלי כל השטויות של הדאון פייפ והתוספות היקרות הללו זה יספק אותי בכלל? ארגיש שיפור בזריזות ובמהירות המקסימלית? 

וגם אם אני עושה סטייג חייב לתדלק 98? קצת יקר הדלק אני לא בטוח אם ארצה לתדלק 98 השאלה זה כמה כוח זה מוסיף? 

עוד בעיה קטנה זה שלפני חודש בערך הטורבו התחיל לשרוק טיפה אז לקחתי לבדיקה ואמרו שהטורבו נהיה עייף קצת אבל זה לא מסוכן רק עושה רעש, זה שהטורבו עייף ממש מאיט את הרכב ובגלל זה אני מרגיש טיפה איטי? 

אם אעשה סטייג יהיה צורך גם להחליף את הטורבו? 

ומה טווח המחירים לכל זה, אני לא רוצה להכנס למוסכים על קבוע ולא רוצה לבזבז מעל 5000 על שיפורים. 

אם אתם מציעים להחליף לרכב אחר עם מנוע גדול יותר אני לא נראלי אעשה את זה כבר החלפתי שרשרת טיימינג ארגיש מופסד אצא אמכור... 

תודה מראש

עריכה אחרונה על ידי danixd41
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב

אם תעשה סטייג' 1 , תעלה את הגדישה של הטורבו פי 2,

מה שייקצר לך את חיי הטורבו , ותחסל אותו סופית, ותזדקק לשיפוץ או החלפת טורבו, ותנחש כמה זה עולה לתקן.

אתה לא חייב לתדלק אוקטן 98 , יכול להישאר עם 95, מה גם שההפרש ביניהם זה 40 אגורות כלפי מעלה בתחנת דלק מבוא שומרון בחולון, שזה לא כזה נורא.

מנוע 1200 גם ככה עדין ,וכבר עבר 10 שנים בחייו, שמור עליו מקורי.

בימים חמים הרכב מרגיש טיפה חלש, בימים קרים הרכב מגיב טוב יותר,

ככה זה במנועי טורבו, בגלל דחיסות האוויר במזג האוויר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2022-05-21_23-46-11.thumb.png.c896413ad402312f6acd007add78d3e6.png

 

זה הערכים המקסימלים פחות או יותר של המנוע הזה, STG1 תוכנתי בלבד בלי שום שינויים של חלקים עם דלק 95 רגיל, אבל בטח מצריך רכב מטופל לפי טיפול מחמיר עם חלקים/נוזלים איכותיים. אף טיונר לא ילך עד הסוף כדי לאזן ביצוע מול אמינות.
טיונינג עושים למנוע עם טורבו ולא לאטמוספרי, אז אל תתייחס לכל ההפחדות של טורבו. טיונר טוב יבחר ערך overboost שמרני וידע איך לתזמן את המפות הצתה הרלוונטים, כדי להשיג רצועת כח אופטימלית, ובנסיעה רגוע אפילו יהיה יותר חסכוני אחרי STG1, וכמובן בתוכנה ישר מבטלים VMAX, אבל אל תצפה שתסגור שעון מהירות עם מנוע כזה. 

נקודת תורפה ברכב שלך דווקא זה הגיר עם מצמד כפול יבש DQ200 העדין, שהתוכנה סטוק שלו ממש לא מוצלחת , ולא הייתי מעלה יותר מדי את המומנט, ועושה גם תכנות מחדש למחשב גיר, מכייל מחדש את D, כדי לרווח את נקודת החלפת הילוך, בסטוק לא פעם מרגיש השהייה מעצבנת כי אתה יכול להיות כבר בהילוך 6 במהירות איטית, ומקצר החלפת הילוך כדי לשמור על מצמדים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 22.5.2022 בשעה 00:19, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

2022-05-21_23-46-11.thumb.png.c896413ad402312f6acd007add78d3e6.png

 

זה הערכים המקסימלים פחות או יותר של המנוע הזה, STG1 תוכנתי בלבד בלי שום שינויים של חלקים עם דלק 95 רגיל, אבל בטח מצריך רכב מטופל לפי טיפול מחמיר עם חלקים/נוזלים איכותיים. אף טיונר לא ילך עד הסוף כדי לאזן ביצוע מול אמינות.
טיונינג עושים למנוע עם טורבו ולא לאטמוספרי, אז אל תתייחס לכל ההפחדות של טורבו. טיונר טוב יבחר ערך overboost שמרני וידע איך לתזמן את המפות הצתה הרלוונטים, כדי להשיג רצועת כח אופטימלית, ובנסיעה רגוע אפילו יהיה יותר חסכוני אחרי STG1, וכמובן בתוכנה ישר מבטלים VMAX, אבל אל תצפה שתסגור שעון מהירות עם מנוע כזה. 

נקודת תורפה ברכב שלך דווקא זה הגיר עם מצמד כפול יבש DQ200 העדין, שהתוכנה סטוק שלו ממש לא מוצלחת , ולא הייתי מעלה יותר מדי את המומנט, ועושה גם תכנות מחדש למחשב גיר, מכייל מחדש את D, כדי לרווח את נקודת החלפת הילוך, בסטוק לא פעם מרגיש השהייה מעצבנת כי אתה יכול להיות כבר בהילוך 6 במהירות איטית, ומקצר החלפת הילוך כדי לשמור על מצמדים.

שכחתי לציין שהגיר שלי ידני 5 הילוכים, אתה חודש אם אחליף את הטורבו שלי יהיה שווה לעשות גם סטייג?

בתאריך 21.5.2022 בשעה 22:27, avi60769 כתב:

ערב טוב

אם תעשה סטייג' 1 , תעלה את הגדישה של הטורבו פי 2,

מה שייקצר לך את חיי הטורבו , ותחסל אותו סופית, ותזדקק לשיפוץ או החלפת טורבו, ותנחש כמה זה עולה לתקן.

אתה לא חייב לתדלק אוקטן 98 , יכול להישאר עם 95, מה גם שההפרש ביניהם זה 40 אגורות כלפי מעלה בתחנת דלק מבוא שומרון בחולון, שזה לא כזה נורא.

מנוע 1200 גם ככה עדין ,וכבר עבר 10 שנים בחייו, שמור עליו מקורי.

בימים חמים הרכב מרגיש טיפה חלש, בימים קרים הרכב מגיב טוב יותר,

ככה זה במנועי טורבו, בגלל דחיסות האוויר במזג האוויר.

אני כנראה אצטרך להחליף את הטורבו בכל מקרה אלא אם כן אמכור את הרכב, הוא מפיק רעשים של שריקות בלחיצה על הגז מאמין שאנשים לא ירצו לקנות את הרכב במצב כזה נכון? אז כרגע אני בהתלבטות אם להשקיע ולהחליף או לנסות למכור...

ואם אני אחליף טורבו זה לא יקשה עליי למכור אותו אחכ?

לגבי הסטייג כמה הוא יקשה על הטורבו/ מנוע אם הוא יהיה חדש?

 

עריכה אחרונה על ידי danixd41
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לזכור משהו נוסף, זה שעשית סטייג 1 לא אומר שתלחץ 24/7.

אתה לגמרי יכול לעשות את התוכנה והכל יהיה בסדר אם אתה לוחץ פעם באףפעם.

אבל אם אתה מהלוחצים- כמו כל מי שעושה תוכנה, תצפה לבלאי נוסף והוצאות נוספות. ואני לא מדבר רק על גזרת המנוע.

כשיש לך יותר מהירות אתה נדרש גם ליותר בלימה, יותר עומס על הציריות והגיר, שחיקה מוגברת של הצמיגים ועוד כל מני חלקים.

 

ובנוסף כמו שאבי אמר, שים לב שאת האינדיקציה אתה לא לוקח בימים חמים כי הההשפעה על הרכב היא דיי גדולה (בעקבות כך שאוויר חם לוקח יותר מקום ככה שיש יכולת לדחוס פחות אוויר למנוע ולכן פחות כוח) ונסיעה עם מזגן על פול כמו כל ישראלי טוב.

גם אצלי ב208GTI בימים החמים שהמזגן פועל ישנה השפעה לרעה על הכוח במנוע.

 

תכלס, אם אתה מוכן להוצאות נוספות מעבר לאחזקה רגילה הייתי הולך על זה.

2012 Alfa Romeo Mito Sprint TcT

Peugeot 208 GTI 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Erel כתב:

צריך לזכור משהו נוסף, זה שעשית סטייג 1 לא אומר שתלחץ 24/7.

אתה לגמרי יכול לעשות את התוכנה והכל יהיה בסדר אם אתה לוחץ פעם באףפעם.

אבל אם אתה מהלוחצים- כמו כל מי שעושה תוכנה, תצפה לבלאי נוסף והוצאות נוספות. ואני לא מדבר רק על גזרת המנוע.

כשיש לך יותר מהירות אתה נדרש גם ליותר בלימה, יותר עומס על הציריות והגיר, שחיקה מוגברת של הצמיגים ועוד כל מני חלקים.

 

ובנוסף כמו שאבי אמר, שים לב שאת האינדיקציה אתה לא לוקח בימים חמים כי הההשפעה על הרכב היא דיי גדולה (בעקבות כך שאוויר חם לוקח יותר מקום ככה שיש יכולת לדחוס פחות אוויר למנוע ולכן פחות כוח) ונסיעה עם מזגן על פול כמו כל ישראלי טוב.

גם אצלי ב208GTI בימים החמים שהמזגן פועל ישנה השפעה לרעה על הכוח במנוע.

 

תכלס, אם אתה מוכן להוצאות נוספות מעבר לאחזקה רגילה הייתי הולך על זה.

אני לא לוחץ 24/7 אבל כן כל נסיעה יוצא לי טיפה ללחוץ להגיע ל 150 אבל לא לטווח ארוך משהו בקטנה לעקיפה ואני נרגע חזרה לקרויס קונטרול על 120-130

השאלה זה כמה נזק כספי זה יהיה? בכמה הבדל מרכב סטוק בסהכ אני רוצה את זה כדי להשתוות לרכבים חדשים ברמזור, לא משהו מטורף אני פשוט מתבאס כשברמזור אני מנסה להעביר הילוכים ומשהו על סוויפט 2020 עובר אותי בקלילות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמשיך ואגיד, מהירות היא לא דווקא אינדיקציה.

כידוע לי דווקא יציאות חזקות מהמקום יותר מאמצות את מכלולי הרכב מאשר נסיעה במהירות גבוהה וקבועה.

 

אף אחד לא ידע להגיד לך מה יהיה הפער הכספי, זה תלוי מאוד במצב הרכב, איך טופל עד היום,מה יתבלה בעתיד ואיך הוא ננהג.

2012 Alfa Romeo Mito Sprint TcT

Peugeot 208 GTI 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...