Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט ספארק 2014 ידנית - רכב נכבה!! (וגם שאלה קטנה בנוגע לסיטרואן C1 2015)


xaier
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1166 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום רב וערב טוב (האמת קצת פחות מטוב כעת) חברים.

הרגע עברתי נסיעה קצרה חזרה מהעבודה, נסיעה של 7 דקות שאני עושה מדי יום. מדובר בנסיעה קלילה שלא מצריכה עומס רב על הרכב, כביש ישר ונוח בלי בעיות.

אני נוהג על שברולט ספארק 2014 ידנית, שלאחר ייעוץ רב כאן בפורום הוחלט על קנייתה.

במהלך הנסיעה קרו כמה דברים שממש הפחידו אותי. קודם כל אתחיל מזה שהרכב פשוט נכבה 3 פעמים. לא מדובר בבעיה של נסיעה גרועה בהילוכים, מהירות לא תואמת, או הורדת רגל מהקלאץ' כשיש הילוך משולב.

 

כמה פעמים כאשר הייתי במהירות נמוכה יחסית, הרכב החליט פשוט להיכבות. נלחצתי ממש ולא הבנתי מה הבעיה.

תחילה חשבתי שאולי הורדתי רגל מהקלאץ' כאשר הילוך משולב - אך לא זו הייתה הבעיה. כאשר בפעם השנייה הרכב כבה, ניסיתי להתחיל נסיעה בזהירות ונתתי תשומת לב רבה למתרחש. שילבתי להילוך ראשון ועשיתי הכל כמו שצריך, אך הרכב פשוט לא נסע! הטורים קפצו לשמיים וקרה מחזה פשוט הזוי. הרכב משולב בהילוך ראשון, קלאץ' לא לחוץ, דוושת הגז לחוצה קלות והטורים עולים לאט לאט אך הרכב לא זז סנטימטר בודד. פתאום הרכב החליט שהוא חוזר לחיים (בערך) והתחיל לנסוע קלות. זה הרגיש כאילו הרכב לא משולב בכלל בהילוך ראשון, כי בואו, מי מאיתנו לא מסוגל להרגיש שהילוך ראשון משולב ואת העוצמה שלו ביחס להילוכים אחרים ומצב הרכב? בכל מקרה הרכב נוסע לאט, הטורים בשמיים ואני משלב הילוך שני עקב הטורים הגבוהים. הרכב ממשיך לנסוע במין תחושת רחיפה כאילו המנוע לא באמת מחובר, עד שלאחר כמה רגעים קטנים הרכב המשיך בנסיעה כרגיל. לאחר הגעה לרמזור הרכב שוב מחליט להיכבות כאשר הקלאץ' לחוץ והרכב בניוטרל. הרכב כבה בניוטרל וקלאץ' לחוץ, אני מדגיש.

הגעתי לבית, בדקתי שמן וראיתי כי לא חסר, מים גם לא היו חסרים ואין לי מושג למה הרכב התנהג כך. מדובר ברכב עם ק"מ נמוך מאוד יחסית לשנתון - פחות מ90,000 ק"מ, שלא עבר תאונות או טיפולים חריגים כלשהם. 

אני מאוד מאוד אשמח שתאירו את עיניי כי אני חושש כעת לנהוג ברכב - שמא יחליט להיכבות במהירות גבוהה באמצע נסיעה. 

 

עוד שאלה קטנה - לחברה שלי קנינו סיטרואן C1 2015 דגם קומפורט שהוא "אוטומט" (אך למעשה רובוטי למיטב הבנתי). הרכב על הנייר במצב מכני מושלם, עבר בדיקה במכון שיצאה טוב מאוד והכל בסדר. מה הבעיה? במהירות נמוכה הרכב "מגמגם" ומקרטע קצת וניכר כי החלפת ההילוכים של הרכב לא מתבצעת באופן "טוב". זה לגיטימי? כך הרכב אמור להתנהג? גמגומים במהירויות נמוכות והעברת הילוך באופן מוזר ולא חלק? על הנייר זה נשמע בסדר כי עבור רכב רובוטי זה נשמע כמו התנהגות הולמת, אך האם זה לא קצת מוגזם? 

 

אודה לכם מאוד שתאירו את עיניי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בספארק, תופעה של גיר משולב להילוך, טורים עולים והרכב לא מאיץ בהתאם זה יכול להיות רק החלקה של הקלאץ', והפתרון הוא החלפתו. 

 

על פניו אין קשר בין זה לבין כיבוי המנוע בניוטרל, לא יודע למה הוא כבה. 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Buki כתב:

בספארק, תופעה של גיר משולב להילוך, טורים עולים והרכב לא מאיץ בהתאם זה יכול להיות רק החלקה של הקלאץ', והפתרון הוא החלפתו. 

 

על פניו אין קשר בין זה לבין כיבוי המנוע בניוטרל, לא יודע למה הוא כבה. 

 

 

 

האם יש משהו שאפשר להסיק כי הוא הגורם לכך? זה קרה בערב כך שאין קשר לחום וזה קרה בניוטרל מה שממש ממש מוזר. לדעתך בטיחותי לנסוע ככה ברכב או שמא אני צריך ללכת למוסך בהקדם האפשרי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן מאוד ויש קשר, נתקלתי בבעיה כזו בדיוק ברכב כזה עם קלאץ מחליק.

הקלאץ התפרק ושבבים פגעו בחישן סיבובי מנוע שנמצע על הגיר וקורא את סיבובי המנוע.

 

הבעיה הראשונה זה קלאץ מחליק, השניה יכולה להיות תקלה משנית שנגרמה עקב נזק שהמצמד יצר.

בזמן פירוק הגיר להחלפת הקלאץ בדוק את החיישן ויזואלית.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתשובה לשאלתך , קרה גם לי את אותו הדבר עם אותו הדגם.

2 סיבות אפשריות, הראשונה:  צינור אוויר קרוע, שמבלבל את חיישני החמצן , עניין של 150 שח ו5 דקות עבודה

ניקוי מצערת - עניין של 5 דק'עבודה

דבר איתי בפרטי לעוד שאלות

  • רעיון טוב! 1

לנסר 2007

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום צינור אוויר קורוע, שום חיישן חמצן ושום מצערת מלוכלכת לא יגרמו לרכב ידני שמשולב להילוך לא לנסוע, כאשר המנוע עולה בטורים. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, ba323f כתב:

יתכן מאוד ויש קשר, נתקלתי בבעיה כזו בדיוק ברכב כזה עם קלאץ מחליק.

הקלאץ התפרק ושבבים פגעו בחישן סיבובי מנוע שנמצע על הגיר וקורא את סיבובי המנוע.

 

הבעיה הראשונה זה קלאץ מחליק, השניה יכולה להיות תקלה משנית שנגרמה עקב נזק שהמצמד יצר.

בזמן פירוק הגיר להחלפת הקלאץ בדוק את החיישן ויזואלית.

 

לפני 8 שעות, alon30111 כתב:

בתשובה לשאלתך , קרה גם לי את אותו הדבר עם אותו הדגם.

2 סיבות אפשריות, הראשונה:  צינור אוויר קרוע, שמבלבל את חיישני החמצן , עניין של 150 שח ו5 דקות עבודה

ניקוי מצערת - עניין של 5 דק'עבודה

דבר איתי בפרטי לעוד שאלות

 

לפני 8 שעות, Buki כתב:

שום צינור אוויר קורוע, שום חיישן חמצן ושום מצערת מלוכלכת לא יגרמו לרכב ידני שמשולב להילוך לא לנסוע, כאשר המנוע עולה בטורים. 

 

 

עדכון חברים:

עכשיו בנסיעה חזרה מהעבודה זה קרה שוב ואני יכול לפרט באופן ברור יותר.

הנסיעה הולכת חלקה ואין שום בעיות, כאשר אני מאט לקראת עצירה הכל בסדר, לאחר שאני עוצר באופן מלא, הילוך *לא משולב* וקלאץ' משוחרר, הרכב בניוטרל, הוא עומד כמה רגעים עד שהוא מגמגם באופן שקט מאוד ונכבה.

הכיבוי קורה באופן חלק בלי רעשים מוזרים, האוטו פשוט נכבה.

זה קורה בניוטרל, הילוך לא משולב כאשר האוטו לא בנסיעה.

 

אודה לכם מאוד על הבהרה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו זה יותר ברור.

רוב הסיכויים שניקוי בית מצערת יפתור את התקלה.

יש לפרק את בית המצערת לגמרי ולנקות טוב טוב עם ספריי קרבורטור.

עניין של כמה דקות עבודה.

גילוי נאות- אני מחזיק ספארק 14 ידנית.

גלוי נאות 2- כל תחילת קיץ הבעיה הזאת חוזרת וניקוי בית מצערת פותר זאת לגמרי עד הקיץ הבא :)

בדיוק ביום שישי ניקיתי את שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, אורח לרגע כתב:

עכשיו זה יותר ברור.

רוב הסיכויים שניקוי בית מצערת יפתור את התקלה.

יש לפרק את בית המצערת לגמרי ולנקות טוב טוב עם ספריי קרבורטור.

עניין של כמה דקות עבודה.

גילוי נאות- אני מחזיק ספארק 14 ידנית.

גלוי נאות 2- כל תחילת קיץ הבעיה הזאת חוזרת וניקוי בית מצערת פותר זאת לגמרי עד הקיץ הבא :)

בדיוק ביום שישי ניקיתי את שלי.

איך אני עושה זאת? באופן עצמאי? מאיפה אני קונה את הרכיבים הרלוונטיים? האם כדאי ללכת למוסך מחר כדי לבדוק/לטפל בבעיה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Buki כתב:

מה עם הבעיה שתארת בהתחלה, זה שאתה נותן גז והאוטו לא מאיץ? 

 

 

אני לא ממש זוכר מה קרה בפעם הזו לכן יכול להיות שטעיתי במה שרשמתי, אך היום שמתי לב מה קורה בדיוק וזה מה שקרה. בדיוק מה שפירטתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, xaier כתב:

איך אני עושה זאת? באופן עצמאי? מאיפה אני קונה את הרכיבים הרלוונטיים? האם כדאי ללכת למוסך מחר כדי לבדוק/לטפל בבעיה?

הרכיבים הרלוונטים זה בוקסה 10, מברג, ידיים וספריי קרב'. 

תוכל לחפש ביוטיוב מדריך איך לעשות זאת. לא חיפשתי אבל בטוח שיש שם כזה.

תמיד אפשר לגשת למוסך, וודאי. 

 

זו תופעה בהחלט מרגיזה ורצוי לטפל בה בהקדם. לכלוך  בבית מצערת זה לא יין, לא משתבח עם השנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בוליטין לנושא זה 

אם לאחר ניקוי מצערת וכו ואין תקלות במע קיים עדכון לתכנת מחשב מנוע לנושא הכיבויים אך זה מתבצע במורשה בלבד.

חיים יוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...