Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדרך: ב.מ.וו. i4 הספורט סדאן?/קופה? החשמלית של ב.מ.וו


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 839 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

i4 e-Drive 40:

הנעה: אחריות

0-100: 5.7

הספק: 340 כ"ס

מומנט: 43.8  קג"מ

טווח WLTP ק"מ: 590

טווח ריאלי ק"מ: 470

 

מחיר: 399000 ש"ח

 

i4 M50:

הנעה: כפולה

0-100: 3.9

הספק: 544 כ"ס

מומנט: 81 קג"מ

טווח WLTP ק"מ: 510

טוח ריאלי ק"מ: 430

 

מחיר: 539000 ש"ח

 

image.png.d97fca49a32b4627b866ec37fcfd0930.pngimage.png.7df83946289cebdab92280bbdc497ec4.pngimage.png.25907ccefd9c90318451524a17a960e4.pngimage.png.60a401ba3b07880f826da24b1b31a093.pngimage.png.ffe160f2abce01b41018537f06d22fc0.pngimage.png.37d50d528bc8b7012a9a8dfcdbfedbb4.pngimage.png.5ffba01cfdff4525cb86410036a2cb68.pngimage.png.1dfc63b42517105738d1bd85b0d67a0c.pngimage.png.4826d13aebb7f32721fb0e8fc3263207.pngimage.png.8cfbd7f1932a24f3148e8e4f602019eb.pngimage.png.c3af0abc88583e044ec575c6ac6b88b1.pngimage.png.47919f1d31815a44230d92cd9dd7d97a.png

 

 

 

image.png

עריכה אחרונה על ידי PriceDevil
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני הייתי תמים שחשבתי שיתחיל ב299K, אם התמחור שכתבת נכון זה אומר שהיבואן בארץ מרוויח מעל 150K על כל יחידה שמוכר, פשוט הזוי!!!

כנראה שיהיה להיט ביבוא אישי.

  • אהבתי 1

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 בגרמניה ה-i4 מתחילה ב-71 אלף יורו וה-ix3 מתחיל ב-67 אלף יורו.

 

 בהשוואה למחיר ההתחלתי של ה-ix3 בארץ, ה-i4 מתומחרת טוב יותר.

  • אהבתי 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, דניאל1983 כתב:

בחו"ל טסלה מודל 3 היא המתחרה הישירה, למה בארץ במוו עולה כפול?

 

לפני שעה, itsik170 כתב:

 בגרמניה ה-i4 מתחילה ב-71 אלף יורו וה-ix3 מתחיל ב-67 אלף יורו.

 

 בהשוואה למחיר ההתחלתי של ה-ix3 בארץ, ה-i4 מתומחרת טוב יותר.

 

צריך להבין שלכל מפיץ יש הסכם שונה עם היצרן, בכלי רכב תוצרת אירופה היצרן מוסיף פרמיית "רכב נקי" כי הוא מפסיד הטבה שהוא מקבל מהאיחוד האירופי כיצרן.

 

לגבי הטבת המס - היא מוגבלת ל-75000 ש"ח ליחידה, כלומר מחשבים את המס המלא וממנו מורידים 75000 ש"ח. באירופה ההטבות מחושבות אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, itsik170 כתב:

 בגרמניה ה-i4 מתחילה ב-71 אלף יורו וה-ix3 מתחיל ב-67 אלף יורו.

 

 בהשוואה למחיר ההתחלתי של ה-ix3 בארץ, ה-i4 מתומחרת טוב יותר.

 

Screen Shot 2022-03-03 at 3.13.06.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, PriceDevil כתב:

i4 e-Drive 40: מחיר: 399000 ש"ח

 

i4 M50: מחיר: 539000 ש"ח

 

עד כמה המחירים שפרסמת אמינים? אכן נשמעים מאוד הגיונים ביחס לתמחור של ב.מ.וו בארץ. השאלה אם זה בסגנון של תמחור מודל Y ששמענו פה, שנלקח ממשרד הרישוי וכולל אי-אילו תוספות לא ידועות, או שהמקור הוא אצל דלק מוטורס?

 

לפני 9 שעות, PriceDevil כתב:

צריך להבין שלכל מפיץ יש הסכם שונה עם היצרן, בכלי רכב תוצרת אירופה היצרן מוסיף פרמיית "רכב נקי" כי הוא מפסיד הטבה שהוא מקבל מהאיחוד האירופי כיצרן.

 

 

במילים אחרות אתה אומר שהיצרן ייצא לארץ במחיר גבוה יותר מהשיווק באירופה, כתוצאה מהפסד ההטבה לרכב נקי? זה מעניין. אם ככה הקונה הישראלי מסבסד ישירות את הקונה האירופאי, וזה בנוסף ובלי קשר לענייני מס בארץ. הפתרון: יבוא אישי. 

 

לפני 9 שעות, PriceDevil כתב:

לגבי הטבת המס - היא מוגבלת ל-75000 ש"ח ליחידה, כלומר מחשבים את המס המלא וממנו מורידים 75000 ש"ח. באירופה ההטבות מחושבות אחרת.

 

אכן מוגבלת ל-75,000, אבל עליה נגזר גם 17% מע"מ, וכן יש ההטבה "הרגילה" לרכב נקי של 16,530 ש"ח (תחסכו את הויכוח, זה בדוק), כך שביחד כולל מע"מ כבר מדובר ב-107,000 ש"ח של הטבת מס שנעלמה בכיסי היבואן ועוד לא לקחנו בחשבון מינוף אפשרי של 7% מכס ועוד כמה אחוזים טובים של מס יוקרה.

לפני 8 שעות, ch2856 כתב:

 

Screen Shot 2022-03-03 at 3.13.06.jpg

המחירים הנ"ל עוד כוללים 19% מע"מ גרמני. מכאן שמחיר i4 40 בגרמניה לצורך ייצוא מתחיל ב-44,454 אירו שהם... תחזיקו חזק... 159 אלף שקל. יש חשמליות סיניות שעולות יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, itsik170 כתב:

 בגרמניה ה-i4 מתחילה ב-71 אלף יורו וה-ix3 מתחיל ב-67 אלף יורו.

 

 בהשוואה למחיר ההתחלתי של ה-ix3 בארץ, ה-i4 מתומחרת טוב יותר.

 

זו לא ההשוואה הנכונה:

 

ה M40 נמכרת ללקוח באנגליה במחיר של מודל 3 LR

ה M50 נמכרת ללקוח באנגליה במחיר של 4000 פאונד (מיתרגם ל 35,000 כולל מיסוי מלא) יותר ממודל 3 Performance. 

 

פה ההפרש 150,000 ש"ח ל M40, בסביבות 220,000 ש"ח ל M50. 

השאלה הפשוטה היא מדוע? הרכבים ממוסים אותו דבר בארץ (אותן תיקרות וכו'). התשובה הפשוטה - עם איך ש BMW מתמחרים בארץ (ובהתחשב בזה שהרכב הזה לא יכול להימכר בפחות מ 330e), היא ככה, כי הלקוחות מוכנים לשלם. היבואן כנראה מתכנן למכור חשמליות בפקטור פחות מטסלה אבל גם עושה רווח למכונית בפקטור יותר. כולם מרוצים

לפני 5 שעות, Oren75 כתב:

השאלה אם זה בסגנון של תמחור מודל Y ששמענו פה, שנלקח ממשרד הרישוי וכולל אי-אילו תוספות לא ידועות, או שהמקור הוא אצל דלק מוטורס?

 

מה קשור מודל Y? הרכב הזה יותר צפוף ממודל 3...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, OF כתב:

מה קשור מודל Y? הרכב הזה יותר צפוף ממודל 3...

 

לא הבנת אותי, אין שום קשר למודל Y. התכוונתי למקור של המחיר שפורסם כאן. לא מזמן קראנו בפורום על מחיר למודל Y, שהתבסס על הצהרת היבואן למשרד הרישוי. שאלתי האם זה המקור גם עם הבימר הזו (שתיהן הרי לא הושקו רשמית בארץ ומכאן הספק).

 

ולגבי מה שכתבת על החזירות בתמחור של ב.מ.וו - מסכים איתך מאוד. יש מי שמשלם אז יש מי ששמח למכור. אם חשבנו לפני שנה שטסלה תשנה את זה, לפחות קצת, הנה התבדינו. תרמו לכך עליות המחירים של מודל 3 וכמובן זמני האספקה הארוכים שהגבירו את החזירות.

 

שורה תחתונה: i4 ב-400,000 ש"ח - מועמדת מושלמת לייבוא אישי. לפי החשבון שלי היא תעלה כ-280,000 על הכביש (eDrive 40 חדשה עם תוספות) ותהנה מכמה שנים טובות של אפס ירידת ערך (גם המס הרי עולה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל המתמחרים בגרוש.

 

תמחור רכב הוא תהליך מ-א-ד מורכב. ברכב חשמלי הנהנה מהטבות מס שונות ממדינה למדינה (ולפעמים מרוכש לרוכש) על אחת כמה וכמה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, PriceDevil כתב:

לכל המתמחרים בגרוש.

 

תמחור רכב הוא תהליך מ-א-ד מורכב. ברכב חשמלי הנהנה מהטבות מס שונות ממדינה למדינה (ולפעמים מרוכש לרוכש) על אחת כמה וכמה...

 

איזה גרוש? אני חושב שאתה נותן פה הרבה יותר מדי קרדיט ליבואן ב.מ.וו על ה"מורכבות" של התמחור.

טסלה וב.מ.וו חשמליות נהנות מאותן הטבות מיסוי בארץ. לב.מ.וו יש עוד ייתרון של מיסוי יותר נמוך מהשוק האירופי, ופוטנציאל שילוח (ימי) יותר זול. מדובר ברכבים שנמכרים לצרכן במחיר דומה ברחבי העולם מן הסתם כי הם נהנים בדיוק מהטבות זהות גם במקומות אחרים.  

 

איזה מורכבות חשבונאית יכולה להסביר פער של יותר מ 50% במחיר לצרכן בארץ? אם אתה יכול לפרט, אנא פרט. אם לא, כנראה שההסבר שהיבואן לוקח (וזו זכותו כמובן) את ההפרש לכיס הוא ההסבר הסביר

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי התמחור באירופה אומר שהתמחור של טסלה באירופה הוא גבוה מידי? בסופו של דבר, יש לקוחות והם מצביעים בכיס שלהם. מי שמודל 3 טובה עבורו יבחר במודל 3 ומי שרוצה i4 ומוכן לשלם את האקסטרה ישלם את האקסטרה. כפי שכתבו, תמיד יש את מסלול הייבוא האישי למרות שבתחום הרכב החשמלי לא ראיתי עד היום תמחור אטרקטיבי במסלול הזה, לפחות עבור רכבים עממיים, לא מכיר את התמחור בדגמי יוקרה כמו EQC לדוגמה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, PriceDevil כתב:

לכל המתמחרים בגרוש.

 

תמחור רכב הוא תהליך מ-א-ד מורכב. ברכב חשמלי הנהנה מהטבות מס שונות ממדינה למדינה (ולפעמים מרוכש לרוכש) על אחת כמה וכמה...

 

תמחור רכב בעולם, בשוק משוכלל, הוא תהליך מאוד מורכב. בשוק המעוות, המבודד והלא תחרותי של ישראל, כמו בהרבה תחומים אחרים, הרושם הוא שהתמחור הוא לפי כמה שהמוכר מעריך שהקונה יסכים לשלם. ולראייה כל המחירים בסגנון ה-"999" - לא תשכנע אותי שהמחיר שנקבת ל-i4 הנעה אחורית, 399,000, הוא בדיוק שקלול מושכל של כל הפרמטרים הרלוונטיים שעיקרם עלות רכישה ומיסוי בתוספת הוצאות כלליות ורווח אופייני לענף. זה אגב בדיוק המחיר שהבן שלי ניחש שתעלה ה-i4, מספיק להסתכל על מחירון ב.מ.וו ולראות באיזה מחיר מתחילה סדרה 4 (416K) ובאיזה מחיר מסתיימת סדרה 3 (385K), ושתיהן עם מנועי בעירה בכלל, בשביל "לנחש" איפה בדיוק ימצבו את i4. איזה פלא, 399 אלף שקל. איך ימכרו את שאר הסדרות אם i4 תעלה רחמנא ליצלן "רק" 320K? המיצוב גובר על עלות המכר.

 

כמובן שזה לא ייחודי לדלק מוטורס. זוכרים איך כשעדכנו את קבוצות הרישוי, כל המחירונים התיישרו לפי תקרת כל קבוצה? למה? תוצאה של תהליך תמחור מאוד מורכב, שבסופו פיז'ו מצרפת עולה בול כמו טויוטה מיפן?

למעשה טסלה היא היחידה שלא משחקת לפי הכלל המאוס הזה, וההוכחה היא המחיר ההתחלתי שלה היום בישראל - מחיר לא ישראלי בעליל: 201,000 שקל. אף יבואן ישראלי לא ימכור רכב ב-201. ולפני שיחשדו בי כמעריץ של טסלה אומר שאני אעדיף i4  מקבילה אם תעלה 10% יותר.

  • אהבתי 1

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע אתה חושב שהתמחור של טסלה שונה? זו חברה בורסאית שהמטרה שלה היא להשיג את הרווח הגדול ביותר עבור המשקיעים שלה. תמחור הרכבים שלה כיום הוא בדיוק לפי אותה נוסחה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 839 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...