Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חושב לעבור לרכב חשמלי- התלבטות


gucci3
 שיתוף

פוסטים מומלצים

נסועה שנתית של קצת יותר מ 40K ק"מ, חושב על מעבר לרכב חשמלי ומתלבט בין יונדאי איוניק 5 או סקודה אניאק, כל הרכבים הסינים או טסלה הם לא אופציה מבחינתי.

תמיד סלדתי מהתוצרת הקוריאנית אבל היונדאי ממש יפה ( בעיקר במציאות, פחות בתמונות), הסקודה לא נראית כל כך שונה מהקודיאק כך שלא נראית מיוחדת אבל עדיין נראית טוב ומניח שהיא גם יותר גדולה, הבעיה איתה זה הגבלת המהירות של 160 קמ"ש (נשים בצד את עניין חוקיות המהירות ונצא מתוך הנחה שמדובר על נסיעה בחו"ל).

המחירים זהים וממש לא ברור איזה מבין השנים יותר כדאי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הסקודה טיפה יותר גדולה ולא משדרת רכב חשמלי אם אתה פחות מתחבר ליונדאי 

אבל באיוניק יש אחריות 5 שנים ו7 על סוללה , לעומת זאת סקודה אחריות רק שנתיים ו 8 על הסוללה...

אני גם חושב שברמת הבסיס האיוניק טיפה יותר מאובזרת מאשר הסקודה שברמת הבסיס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוואי הנסיעה שלך הוא בעיר או מחוץ לעיר?

שים לב, שברכב חשמלי זה הפוך מבנזין/דיזל. הנסיעה שלהם בעיר היא החסכונית.

כמו כן, האם יש לך אופציה לעמדת טעינה ביתית?

 

POLO 1.4 2001 > SPARK 1.0 2014 > 108 1.2 2016

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטסלה זאת לא אופציה מכיוון שלא מתחבר לצורה, נראית כמו מזדה 3 ב 200K ש"ח.

תואי הנסיעה ברובו מחוץ לעיר ועוד בכביש סדום ערד.

מה שמבאס בסקודה זאת הגבלת המהירות, את הצורה של היונדאי ממש אהבתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגבלת המהירות נעשתה כך מכיוון שככל שהמהירות גבוהה יותר ככה יותר סוללה מתבזבזת. במהירויות של מעל 160 הקצב שבו הסוללה נגמרת הוא כבר לא סביר ולכן מגבילים אצל היצרן. זה לפחות מה שהוסבר לי ביבואני הרכב בהולנד בעניין רכב חשמלי וההגבלה.

כך שגם אם לא הייתה הגבלה, רצוי אם תמנע ממהירויות כאלה אם אתה רוצה שיהיה לך טווח נסיעה הגיוני

  • רעיון טוב! 1

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, SuperBamba כתב:

הגבלת המהירות נעשתה כך מכיוון שככל שהמהירות גבוהה יותר ככה יותר סוללה מתבזבזת. במהירויות של מעל 160 הקצב שבו הסוללה נגמרת הוא כבר לא סביר ולכן מגבילים אצל היצרן. זה לפחות מה שהוסבר לי ביבואני הרכב בהולנד בעניין רכב חשמלי וההגבלה.

כך שגם אם לא הייתה הגבלה, רצוי אם תמנע ממהירויות כאלה אם אתה רוצה שיהיה לך טווח נסיעה הגיוני

מגבילים כי לעניות דעתם זה לא סביר?

לי זה נשמע לא סביר, מה זה השטויות האלה, גם הדלק מתבזבז בצורה לא נורמלית מעל 160 קמש, אז נראה למישהו הגיוני שיגבילו לו את המהירות ברכב בגלל זה?

שטויות בפיתה, לפי דעתי הסוללה לא עומדת במהירויות גבוהות מזה ולכן ההגבלה.

לעומת זאת בטסלה… נראית כמו מזדה 3 אולי אבל מאיצה כמו פורש ומגיעה למהירויות של מרצדס…

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאוצה זה דבר אחר. אתה תקבל תאוצה מטורפת בכל רכב חשמלי שתרכוש. בחלקם ישנה השתהות מרגע לחיצת הדוושה ועד שהכוח מגיע ואז יש תחושה שהרכב מאיץ יותר לאט, אבל בכל מנוע חשמלי, מכיוון שאין הילוכים, ניתן לקבל כוח זמין במיידי ובצורה לניארית לחלוטין.

 

אם אתה מתעתד לרכוש רכב במערב אירופה איפה שיש לך גישה לאוטובאן הגרמני, הגבלת המהירות עשויה להיות בעיה, אבל אם אתה קונה בארץ אני לא רואה בזה שום צורך.

עריכה אחרונה על ידי SuperBamba

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה עניין של בטיחות. שני דברים לשקול - בתוואי נסיעה שלך, האם כדאי חשמלי מבחינת טווח?

כמה הטענות יהיו לך בשנה (או שיהיה מטען בבית). נשמע שבמקרה הזה עדיין מנוע דיזל יותר מתאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ozba כתב:

מגבילים כי לעניות דעתם זה לא סביר?

לי זה נשמע לא סביר, מה זה השטויות האלה, גם הדלק מתבזבז בצורה לא נורמלית מעל 160 קמש, אז נראה למישהו הגיוני שיגבילו לו את המהירות ברכב בגלל זה?

 

נסעת פעם ברכב דיזל מודרני במהירות כזו? הוא לא מרגיש אותה כי המנוע והגיר בנויים להיות בתחום היעיל.

 

רכב חשמלי עובד אחרת. צריכת החשמל לינארית למהירות + התנגדות הרוח שעולה עם המהירות מגדילה משמעותית את התרוקנות הסוללה.

 

בהצלחה לרוכשים הממהרים.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדת השוק הפנימי של הפרלמנט האירופי (IMCO)
קיבלה תקנה שמחייבת התקנת מגבילי מהירות מובנים
בכל מכונית חדשה שתימכר באירופה החל משנת 2022.

 https://thecar.co.il/סוף-עידן-המהירות-וולוו-מגבילה-את-מהירו/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, gucci3 כתב:

הטסלה זאת לא אופציה מכיוון שלא מתחבר לצורה, נראית כמו מזדה 3 ב 200K ש"ח.

 

אוי ואבוי, לא רוצה לספר לך כמה שילמתי על ה״מאזדה 3״ שלי אבל זה היה הרבה יותר מ-200 אלף...

בכל מקרה ברור שאתה לא חייב להתחבר, כי זה הרי סובייקטיבי לחלוטין, וכמו שאומרים על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. אין ספק שהעיצוב של הטסלה לא לטעמו של כל אחד (אישית לא הייתי משנה שם דבר מלבד החזית המשעממת, יש שיגידו מוזרה אפילו), אבל מעבר לעובדה שמאזדה 3 זה רכב יפה (תמיד היה), ואין לי בעיה עם ההשוואה באופן עקרוני (לטעמי אגב למאזדה חזית יפה יותר אפילו אם יותר בנאלית) אשמח להכוונה איפה האלמנטים הדומים מלבד היותם שניהם רכבי סדאן? כי אני לא מצליח לראות את זה. 

 

הנה המודל 3 הפרטית שלי ו, ובכן מאזדה 3 גם מהדור החדש וגם מהדור הישן נושן, שכבר שמעתי מישהו משווה את הטסלה גם אליה...

 

2113794598_ac3a7ced-33b4-4532-8e1e-30cd04bf5a302.thumb.jpg.6097bbac273d984846e60d8a2dfd8f9d.jpg

 

FullSizeRender.thumb.jpg.23403eaff5f451a1a387dd30a0db4717.jpg

 

maxresdefault.thumb.jpeg.12b536a04f308018c9d7956bf0f02b9e.jpeg

 

2005-mazda-6-sedan-1.thumb.jpeg.f1467e5eb5584b3a301b4808025d1677.jpeg

 

 

לפני 10 שעות, SuperBamba כתב:

תאוצה זה דבר אחר. אתה תקבל תאוצה מטורפת בכל רכב חשמלי שתרכוש. בחלקם ישנה השתהות מרגע לחיצת הדוושה ועד שהכוח מגיע ואז יש תחושה שהרכב מאיץ יותר לאט, אבל בכל מנוע חשמלי, מכיוון שאין הילוכים, ניתן לקבל כוח זמין במיידי ובצורה לניארית לחלוטין.

 

״תאוצה מטורפת בכל רכב חשמלי״ זו קצת הגזמה. נכון שהכוח מיידי, לינארי מאוד וה8.7 שניות ל-100 באניאק ירגישו זריזות יותר מתאוצה דומה ברכב בנזין, אבל זה עדיין 8.7 לא שניות לא מאוד מרשימות ובטח לא מטורפות, ולא דיברתי על הדגמים החשמליים למיניהם מבית PSA כמו ה-208/2008, סיטרואן C4 וכו, שמאיצות ל-100 בסביבות ה-10 שניות וצפונה (בפועל).

אין מה להשוות לתאוצה או ההרגשה אפילו במודל 3 סטנדרט, איוניק 5 החזקה, או יגואר i-Pace לצורך העניין, שלא לדבר על הדגמים החזקים יותר של טסלה, פורשה וכו׳.

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, gucci3 כתב:

נסועה שנתית של קצת יותר מ 40K ק"מ, חושב על מעבר לרכב חשמלי ומתלבט בין יונדאי איוניק 5 או סקודה אניאק, כל הרכבים הסינים או טסלה הם לא אופציה מבחינתי.

תמיד סלדתי מהתוצרת הקוריאנית אבל היונדאי ממש יפה ( בעיקר במציאות, פחות בתמונות), הסקודה לא נראית כל כך שונה מהקודיאק כך שלא נראית מיוחדת אבל עדיין נראית טוב ומניח שהיא גם יותר גדולה, הבעיה איתה זה הגבלת המהירות של 160 קמ"ש (נשים בצד את עניין חוקיות המהירות ונצא מתוך הנחה שמדובר על נסיעה בחו"ל).

המחירים זהים וממש לא ברור איזה מבין השנים יותר כדאי.

 

 

לעצם ההתלבטות שלך, קשה לי להאמין שיש פה הרבה חברים שכבר נוסעים ברכבים האלה  (בטח באניאק), ואם שניהם מתאימים לצרכים שלך, הייתי מציע לך לבצע נסיעות מבחן בשניהם ולראות מי מהם יותר לטעמך. 

מקריאה בפורומים והקבוצות השונות, היונדאי שנראה שונה מאוד מכל דבר אחר על הכביש, מעורר הרבה יותר מחלוקת (ברמה של מכוער ממש מול יפה ממש) מהסקודה שנראה טוב אך בנאלי (על הנייר לפחות כי עוד לא ראיתי אותו במציאות), אבל ראיתי את היונדאי במציאות וממש ממש אהבתי. 

אתה טועה אגב לגבי האניאק, הוא קטן יותר מהקודיאק, ולגבי המהירות המקסימלית לדעתי זה עניין פסיכולוגי גרידא כי בכל זאת בישראל אנו חיים, לא בגרמניה. נחמד לי לדעת שאני יכול לגרד את ה-260 קמ״ש פלוס אצלי אבל שם זה מסתיים (ברעיון...).

 

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, robertf כתב:

 

״תאוצה מטורפת בכל רכב חשמלי״ זו קצת הגזמה. נכון שהכוח מיידי, לינארי מאוד וה8.7 שניות ל-100 באניאק ירגישו זריזות יותר מתאוצה דומה ברכב בנזין, אבל זה עדיין 8.7 לא שניות לא מאוד מרשימות ובטח לא מטורפות, ולא דיברתי על הדגמים החשמליים למיניהם מבית PSA כמו ה-208/2008, סיטרואן C4 וכו, שמאיצות ל-100 בסביבות ה-10 שניות וצפונה (בפועל).

אין מה להשוות לתאוצה או ההרגשה אפילו במודל 3 סטנדרט, איוניק 5 החזקה, או יגואר i-Pace לצורך העניין, שלא לדבר על הדגמים החזקים יותר של טסלה, פורשה וכו׳.

ולדעתך מאיזה סיבות נובעת תאוצת 8.7 שניות הזו? בצרפתיות החשמליות לא נהגתי אז אמנע מלחוות דעה, אף על פי שנהגתי בדגמים חשמליים אחרים לאורך הזמן.

 

הרכב היחיד שהייתה לו תאוצה ״פושרת״ מכל אלה היה הרנו זואי החשמלית. גם שם מדובר בשיפור ניכר מרכבי בנזין מקבילים.

 

 

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...