Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חושב לעבור לרכב חשמלי- התלבטות


gucci3
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני שעה, פריג'י כתב:

בסך הכל ציינתי הרגשה אישית, ואם חשבת שאני מתכוון אליך ישירות אז אני באמת מתנצל וזו לא הייתה הכוונה

 

הכל בסדר, שיהיה סופ"ש טוב.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 

לפני כשעה, איצו כתב:

כדאי שתבדוק הרבה מבחנים אחרים המשווים בין שתי המכוניות או בוחנים כל רכב בנפרד.

אם what car מתלוננים על הנוחות של האיוניק,  כדאי שתצפה  בתלונות שלהם לגבי ה y בוידאו שפרסמו בימים האחרונים.

 הטסלה פשוט פחות נוחה ביום יום מהאיוניק על חשבון יותר "ספורטיביות", שבשתי המכוניות לא ממש מתעלות. 

על תלונות  הנוחות של ה y אני יודע וכתבתי עליהן עוד בהודעה הראשונה. השאלה כמה ספורטיביות היא נותנת בתמורה?(ואין לי מושג לא נהגתי בה). אבל כמו שאמרת, ואני מסכים עם זה, גם עם ה y הייתה נוחה כמו האיוניק (וסביר להניח שהיא פחות נוחה) וגם אם היא הייתה נותנת המון ספוטיביות בתמורה, בהתחשב הפער הגדול במחירים שבינהם לרוב הרוכשים לא שווה לשלם את ההפרש כי האיוניק בעלת אחיזה/התנהגות מספקת. ה y תשאר נחלתם של חובבי הג'יפונים הספוטיביים (אני מנחש שזו קבוצה קטנה מאוד).

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Doron_Z כתב:

סבבה נגיד וכל החלק של ה 160 קמ"ש פחות קשור אליך ספציפית אבל המשפט של "ניתן להנות מנהיגה לא בכבישים ציבוריים" זה כן משהו שאמרת וקשור לדברים שאני מדבר עליהם ועל הגישה הרווחת באופן כללי שהתחילה להשתלט על הפורום. מעבר לזה אכן אין טעם לדוש בזה מעבר. 

הפורום נותן פלטפורמה למגוון דעות הקשורות למכוניות - בפעם האחרונה שבדקתי השם היה CARS FORUM ולמיטב הבנתי זה פורום רכב. מעבר למזדמנים שמבקרים באמת רק כדי לשאול שאלה, אני מעריך שרוב האחרים נהנים מהדבר הזה, "מכונית", כל אחד בדרכו, ברמות שונות של שליטה, הבנה תיאורטית ומעשית, עם הגדרה אישית של מה מעניין אותם ומה יוצר להם עניין והנאה - תמצא כאן אנשים שנהנים מנהיגת מסלול, אחרים נהנים רק מתאוצה בקו ישר, הרבה מעלים דופק בהתרגשות רק מלדמיין את מעלה עשוש - אולי אפילו יש להם - גוועלד, SUV!, חלק נהנים מנהיגה רק כשהמכונית שלהם עם ציפוי קרמי וחלק יוותרו על שנה מחייהם כדי לנסוע עוד ועוד ב-90 קמ"ש עם חלונות פתוחים ומוזיקה לטעמם - ולכן אני לא מתיימר לחנך אותם או להסביר להם כי בגישה הזו הם פוגמים בפורום, כי הם ממש לא.

 

אני נמצא בפורום הזה כמעט 18 שנה, לא חושב שהוא מתקלקל ובטח לא חושב שאני תורם להרס הפורום כשאני מרים גבה כשמישהו שוקל רכישת אנייאק או איוניק 5 אבל עשוי לפסול אחת מהן רק בגלל הגבלת המהירות למספר שממילא הוא - מה לעשות, אבל זו המציאות - תיאורטי בלבד בארץ.

  • אהבתי 1

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, מדבר מהזווית ראייה הצרה שלי של איך אני תופס את התחביב ואת הפורום בעבר לעומת איך שהוא היום. לא שללתי שיש הרבה אנשים שהכיוון שאליו הוא הולך מתאים להם, הכל טוב, מקסימום הוא פחות יהיה מתאים לי בעוד X זמן ויותר לאחרים. אלה החיים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.10.2021 בשעה 15:05, PASHUT כתב:

לא מדוייק, בארצנו הקדושה יש המון סיבובים שמכריחים אותך להאט לסביבות המאה, אפילו בחלקים מכביש 6.

בגרמניה הייתי והכבישים שם ענקיים וישרים כמו סרגל ולכן אין בעיה לעבור שם את ה 200 חופשי- מבחינה בטיחותית.

התאפקתי, באמת שהתאפקתי עם השטויות שאתם כותבים פה על מהירות וכבישים, אבל חלאס.

אני כותב את זה בצורה חד משמעית לחלוטין - מהירות התכן של כביש 6 היא 130 קמ"ש. התכן הזה לוקח בחשבון מכנה משותף נמוך מאד של יכולות נהיגה ורכב.
כלומר - סבתא שלי ז"ל יכולה לקום מהקבר לגנוב סובארו DL מבדואי בצומת שוקת ולנסוע לבקר אותי בחיפה בלי לרדת מ130 קמ"ש כל הדרך (סבתא אוהבת לנסוע ב4 בבוקר כשאין תנועה).

לכתוב שלרוחב כביש אין קשר למהירות... זה אחד המרכיבים הכי קשורים, מהירות התכן מגדירה רדיוסים אנכיים ואופקיים, מרחקי ראות מינימאליים ו...רוחב נתיבים ושוליים.

אפילו בכביש החוף, שבחלקו מתוכנן ל120 קמ"ש (בחלקים החדשים שלו) ובחלקו הישן בקושי עומד בהנחיות תכנון ל100 קמ"ש אין שום בעיה ברכב מודרני ונהג ממוצע בהכרה ממוצעת לשבת על 150-160 כמעט כל הדרך (בוא נניח לצורך העניין שלא בונים עכשיו בין נתניה לחדרה).

אני אומר לכם בשיא הרצינות, אם 160 קמ"ש זה משהו שאתם רואים כמהירות דמיונית או מפחידה ברכב מודרני בכביש מהיר ומודרני בישראל - יש כאן בעיה, כי זה אומר שב120-130, שזו מהירות הזרימה של התנועה כאן אתם עלולים להיות קרובים מדי לגבול הקומפורט זון שלכם. (וכאן אגב בדיוק נכנסת הגישה הלבנטינית, כי אם כולנו נסע במהירות המותרת גלי ההלם שיגרמו מהצפיפות יגרמו לעצירה טוטאלית של התנועה).

 

 

לפות"ש, אם אתה נוסע הרבה בכבישים פתוחים והמגבלה מפריעה לך - אז פסול את הרכב, יש מספיק אופציות. מבין שסדאן זו לא תצורה בשבילך, אולי שווה להמתין קצת למודל Y, הטסלה דינאמית משמעותית מהמתחרות שלה (הנאה מנהיגה לא תקבל שם, בדיוק אתמול בשיחה בין חברים על הנאה מנהיגה במודל 3 - נולד המשפט הבא: 'היא אאודי ביחס לאאודי כמו שאאודי היא אאודי ביחס לאלטו'.

  • אהבתי 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם ניסיון של כ-3000 ק״מ על האיוניק 5 ברמה הבסיסית. הייתי בהתלבטות דומה בין האיוניק 5 לאניאק, ובסוף בחרתי באיוניק, כי השיווק של האניאק התעכב מאוד. הזמנתי ביום הראשון של פתיחת ההזמנות, והרכב אצלי כבר חודש וחצי.

 

מוזמן לקרוא את הדיווחים שלי בשרשור הזה: 

וכמובן לשאול כל דבר (פרט לשאלות על נסיעה במהירות 160 ;-)) .

 

חוזר על ההמלצה לעשות נסיעת מבחן על שני הרכבים לפני שמחליטים. אני מאוד מרוצה מהרכב, אבל כמו שכתבו כאן יש ביקורות על נוחות הנסיעה והמושבים, כך שכדאי לבדוק באופן אישי ולא לסמוך על אחרים.

משהו שלי הפריע מאוד באיוניק עד שמצאתי איך לבטל אותו בקלות הוא שמירת הנתיב. גם מצפצת יותר מדי וגם מושכת את ההגה כאשר אתה לא מצפה לזה. כאמור באיוניק אפשר לבטל את זה בלחיצת כפתור אחת. אני לא יודע לגבי האניאק. לפני כן הייתה לי קארוק ושם הביטול היה יותר מורכב, אבל לפחות נשמר בין נסיעות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשישי הלכתי לראות את הסקודה והיונדאי, הסקודה נראית כמה רמות מעל היונדאי (בעיני) מבחינת איכות וכמובן ויזואלית, בסקודה מדברים על אספקה במאי וביונדאי מאי/יוני.

עכשיו נשאר רק לחשוב אם מתאים רכב עם הגבלת מהירות ל 160.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 15.10.2021 בשעה 15:42, Uri-G כתב:

לא במקרה בגרמניה מי שאתם רואים נוסעים ב 200 קמ"ש + על הנתיבים השמאליים זה בעיקר פורשה, במוו מרצדס וכו' או הכי גרוע גולף gti או אוקטביה rs. זה מתוך הבנה שלא כל רכב שמגיע ל 200 תוכנן לזה. שני הרכבים האלה(האיוניק בטוח) לא תוכננו לזה. אם זה מה שעושה לך את זה ואתה צריך ג'יפון או שתשים את הכסף ותקנה קופרה אטקה או שתחסוך עוד קצת כסף וחכה לטסלה y.

 

 

הג'יפונים שקבלתי לאחרונה בהשכרה בגרמניה הגיעו לאט מאוד ל 200 והיו ממש לא יציבים כמו הבמוו שלי בארץ, שמעתי שגם רוצים להגביל את האופנועים החדשים במהירות, זה באמת מבאס לקנות רכב מסורסר על ידי תוכנת מחשב, וכמו שאני מכיר את עם ישראל - כולם ידעו איך לפתוח את ההגבלה. הסוללה נגמרת מהר יותר במהירות גבוהה ובארצנו היתרון של רכב חשמלי הוא בנסיעות עירוניות או בפקקים. חפות"ש שעושה 40,000 קמ בשנה הייתי ממליץ על דיזל מפנק, כמה שיותר נמוך יותר כיף למי שרוצה לנסוע מהר.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.10.2021 בשעה 13:20, Michazzz כתב:

 הייתי ממליץ על דיזל מפנק, כמה שיותר נמוך יותר כיף למי שרוצה לנסוע מהר.

 

דיזל מפנק חחחחח

רק מלהריח את הריח הנורא שנפלט מרכבי דיזל אפשר להתמוטט במקום. חייבים דחוף לאסור נסיעה ברכבים המזהמים האלה.

וכמו שאמרו אתה הולך לשלם הרבה יותר בעתיד הקרוב על הדיזל הרעיל שלך.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, אליהו שבת כתב:

איזה ריח?

לא יודע לי על שום ריח שיוצא מרכב דיזל מודרני

לא חושב שרכב דיזל מזהם יותר מבנזין

 

בכל העולם מפסיקים ליצר רכבי דיזל אז לא יודע איך להגיב לדברים שלך.

אם אתה לא מריח תקרב את האף תקבל יופי של חומרים מסרטנים.

ולא בא להשוות, גם בנזין וגם דיזל סופם להיעלם ועדיף כמה שיותר בקרוב.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Gopher כתב:

 

בכל העולם מפסיקים ליצר רכבי דיזל אז לא יודע איך להגיב לדברים שלך.

אם אתה לא מריח תקרב את האף תקבל יופי של חומרים מסרטנים.

ולא בא להשוות, גם בנזין וגם דיזל סופם להיעלם ועדיף כמה שיותר בקרוב.

 

נוהג על דיזל כבר שנה, לא הרחתי מעולם שום דבר

דווקא בבנזין הרחתי גם הרחתי

אתה מעודכן לשנות ה90 ידידי

 

זה שצריך מסננים ואוריאה וDPA לא קשור לעניין זה שריח דווקא אין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבי דיזל מודרניים לא מסריחים, זה לא ג'יפים מתחילת שנות ה2000 או ברלינגו שבורה עם 450K ק"מ.
'בכל העולם מפסיקים' זו כותרת בסגנון תומר הדר, בפועל ב2015 קצת יותר מחצי מכלי הרכב שעלו על הכביש באירופה (בה מחירי הדלק די דומים למה שקורה אצלינו) היו עם מנועי דיזל. היום המספר ירד לכיוון ה30%, ואת ההפרש מילאו ההיברידיות והחשמליות. מנועי בעירה פנימית לאט לאט עוברים מהעולם, כי נכון להיום אף אחד מחוץ לפורמולה 1 לא יודע להגיע לנצילות אנרגטית של אפילו 50%. (בעיני אין שום בעיה שהציבור הכללי יסע (או יותר נכון יעמוד בפקק) ברכב חשמלי, פחות זיהום אוויר ויותר שקט. לרכב חשמלי גם יתרון בכל מה שקשור לאוטונומיה, קל יותר לבקר אותם.
הלוואי וגם כלי שטח יהפכו לחשמליים בלבד כדי שנוכל להינות מהטבע בלי להריח 2 פעימות ולשמוע שאגות מנוע.
מצד שני, אני מקווה מאד שחובבי הנהיגה האנלוגיים שבינינו יוכלו להמשיך ולהינות מהיצע רכבי בנזין 'בטעם של פעם' ושהיצרנים לא יזנחו את המחקר והפיתוח של מנועי הבנזין.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...