Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פיאסטה - נורת מנוע נדלקה, טופל במוסך ונדלקה שוב


MacMiller
שימו לב! השרשור הזה בן 940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לפני כמה ימים נדלקה לי בפורד פיאסטה 2014 ידני 1.25 נורת אזהרה של המנוע. לקחתי את הרכב למוסך ואחרי בדיקה במחשב אמרו לי שיש מיספייר בצילינדר מספר 3 ועליהם לבדוק האם זה הפלאג או משהו אחר, בנוסף בדקתי עם המוסכניק את ההיסטוריה של הרכב וראינו שבטיפול 10,000 לא החליפו את הפלאגים. (הוא אמר שצריך כל טיפול להחליף).

השארתי את הרכב, בסוף הוא החליף את כל הפלאגים, עשה בדיקת קומפרסיה, הכניס תוסף דלק למערכת הזרקה והחליף לי נורה קדמית, עם עבודה יצא 800 שקל.

היום בערב אני נוסע ברכב והנורה חזרה.

אני קצת מתקשה לקבל את האמינות של המוסך כרגע, הייתי שמח לקבל חוות דעת האם המחיר הגיוני לפעולות שנעשו? איך זה הגיוני שהנורה חזרה אם הוא בדק בסורק מה הייתה הבעיה ופתר אותה?

תודה רבה לעונים וחג שמח :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף מוסך.

 

מצתים מחליפים כל 60 אלף ק"מ או 3 שנים. בפועל זה אמור להיות 60 אלף ק"מ ולא לפי זמן. ראיתי כאלה שאומרים שאם האוטו נוסע מעט אז להחליף כל 4 או 5 שנים גם אם לא הגעת לק"מ המומלץ.

בשביל מה בכלל צריך לשים תוסף לדלק. אם יש בעיה צריך לנקות בית מצערת או את המזרקים.

 

מיספייר יכול להיגרם גם מחוטי הצתה לא תקינים או מסליל הצתה - בפיאסטה 4 סלילי ההצתה נמצאים יחד כרכיב אחד. זה בסיסי ובדרך קל למדי למכונאי לאבחן ממה נובע מיספייר.

 

בכל מקרה ברכבים פרטיים כיום וזמן רב כבר לא קיים המושג "טיפול עשרת אלפים". (גם לא שטויות כמו טיפול "קטן" טיפול "גדול"). עושים מה שצריך לפי הספר וזהו. לרוב זה גם לא הרבה בכלל (חוץ מטיימינג בדרך כלל) הרבה מהרכבים הפרטיים הטיפול הוא כל שנה או 15 אלף ק"מ (בדרך כלל בארץ). 

 

עריכה אחרונה על ידי student
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף מוסך דחוף.

קודם כל ממש לא מחליפים כל 10 אלף אלא 60 אלף ואפילו יותר אם יש לך פלאגים אירדיום, זמן זה פחות פקטור אבל כן הייתי בודק את מצבם כל 3-4 שנים גם בלי הקילומטרים.

המחיר שהוא לקח לך די גבוה על כלום, פלאג פשוט יכול לעלות גם 10-20 שקל והדיאגנוסטיקה שלו הייתה על הפנים אם הוא לא פתר אז במקרה הרע היה צריך לקחת אולי 300-500 שקל.

 

אולי חוטי הצתה ואולי הסלילי הצתה (שבפיאסטה זאת יחידה אחת), נסה לראות אם החוטים שמחוברים לפלאגים (ובמיוחד לצילינדר 3) נראים במצב טוב ולא קרועים וחשופים או מעוכים/שבורים בחיבורים ואם לא זה אולי הסלילי הצתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב, התכופפת והוא נכנס בכל הכח.

הדיאגנוסטיקה בשנקל הזאת פשוט זוועה. הוא עשה מקסימום אפשרי כדי לצאת 'חוקי' ולתפור אותך על עבודה.

מה שעושים כשיש תקלה כזאת הוא פשוט מצליבים סלילי הצתה, כי ברוב המקרים הבעיה היא בסליל ההצתה. אם התקלה מדלגת עם הסליל לבוכנה אחרת, מחליפים סליל ונגמר הסיפור (סדר גודל של 150-200 ש"ח בד"כ ועבודה מאד פשוטה ברב הרכבים (בורג אחד וקונקטור אחד)

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונת להצליב חוטי-הצתה?

אם מצליבים סליל הצתה זה יפגע בתזמון הסדר של ההצתה, לא?

 

בכל מקרה בפיאסטה 4 סלילי ההצתה הם מכלול אחד - מארז. בטח יותר מ- 150-200 שקל לחליפי איכותי (בוש לדוגמה) אבל בטח לא משהו שצריך להיגמר ב- 800 שקל ותוסף לדלק ומעל הכל שהתקלה לא טופלה

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לא, התכוונתי להצליב בין הסלילים, זכרתי שזה coil on plug, לא זכרתי שזה מכלול של כל ה4. אם כך - הסיפור מעט שונה, כי אין אפשרות להחליף לאחד תקין אלא אם למוסך יש אחד ספייר לבדיקות.
במצב בו זה לא coil on plug, אפשר להצליב חוטי הצתה, בשני המקרים צריך כמובן לנתק את הקונקטור ולהצליב בהתאם, בסופו של דבר המטרה היא להחליף חלק שחשוד כתקול בחלק תקין ולראות אם התקלה זזה למקום שאליו עבר החלק התקול.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקווה שהפעם השואל יעדכן מה היתה הבעיה

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי גם להצליב זה בסדר במערכת של waste plug שיורה ל2 פלאגים במקביל ומבזבזת הצתה אחת.

כל פעם שיש ניצוץ בצילינדר 4 יש באותו הרגע גם ב1 ואותו דבר על 3 ו2.

אפשר להצליב את 3 ו2 ולראות אם הבעיה עוברת לצילינדר 2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 940 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...