Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5


mavric
שימו לב! השרשור הזה בן 912 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 22 שעות, dorgr כתב:

אני חושב שהיתרון של הטסלה זה הטווח והעוצמה של המנוע.
היתרון של האיוניק 5 זה האבזור.

 

היתרון של האיוניק זה האבזור? סיריוסלי?

לא באמת.

  • אהבתי 1

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Uri-G כתב:

על השירות, אני יכול אולי להסכים(למרות שיש שיפור). על המושב ממש לא מניסיון. שתי נסיעות לצפון 3 מבוגרים 2 ילדים. כלומר תמיד היה מבוגר מאחורה, אף לא תלונה אחת, למרות שרכבים הקודמים שלנו היו מרווחים מאחורה (cx5 ואאודי a6). 

וכאן הבעיה שיש לאיוניק.  זה שעיקר מה שהיא מוכרת היא מרווח וזה אתה יכול להשיג בבנזין באותו מחיר, כך שהיתרון היחיד הוא חיסכון.

הטסלה מוכרת גם חדשנות, טכנולוגיה, ביצועים, באריזה משפחתית נוחה ואת זה לא תשיג ברכב בנזין במחיר הזה

לא רואה הרבה פחות חדשנות וטכנולגיה מתקדמת באיוניק, יחסית לטסלה, אלא אם הסטת כיוון פתחי המזגן מהטבלט כדוגמה מייצגת היא החדשנות אליה אתה מכוון. גם מתקשה לראות רכב בנזין מקביל בגודלו ובביצועיו לאיוניק 5 בסביבת המחיר שלו ( בענין הביצועים הטסלה להבנתי במקום אחר לגמרי אבל לא זה הדיון כאן ) , כל זה מבלי לגעת באיבזור המאוד עשיר של האיוניק, גם אם הטסלה מאובזרת יותר. אם אני הייתי צריך לבחור בין השתיים הייתי בוחר בטסלה, היא יפהפיה בעיניי וחשוב מכך תנוחת הישיבה הנמוכה עם החלון הענק לפנים, זה משהו שלי מאוד קוסם, מוכן לוותר על הרבה בשביל הדבר הזה, האיוניק מרשימה להפליא, אבל לא מת על SUV. הדילמה אגב לא רלוונטית מבחינתי, אוטו חשמלי לא בא בחשבון, יש לי בית פרטי אבל בלי חניה פרטית ( חונה ברחוב ) ולכן עמדת טעינה שלהערכתי הכרחית, אינה מעשית.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, gabizon79 כתב:

 

 

מה היתרון של ev6 על האיוניק 5? הבנתי שתעלה יותר, ולמה לא לקנות איוניק 5?

קיה יותר נוקשה , יונדאי יותר רכה. אני אוהב יותר עיצוב של קיה ועדיף נוקשות

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.9.2021 בשעה 19:41, discoTD5 כתב:

נסכים לא להסכים. 

בעיניים שלי, המרווח האחורי של הטסלה מקבל ציון 'לא מספיק'.

בהחלט מסכים לא להסכים ואני הבן אדם האחרון שיקבע לך מה מספיק בעין. אבל משימוש אמיתי שלי, הדברים נראים אחרת, וה"בלתי נסבל" לשימוש נשמע לי כמו הגזמה שכן אני מכיר משפחות של 3 מתבגרים שחיות עם רכבים פחות מרווחים מהאיוניק ומהטסלה (ואפילו ברכבים יקרים יותר) וחיות עם זה נהדר, כך שהכל סובייקטיבי.

בתאריך 24.9.2021 בשעה 19:41, discoTD5 כתב:

להקטין את האיוניק 5 שהיא מוכרת רק 'מרווח' לא ממש משנה את העובדה שהיא הרבה יותר 'רכב' מהטסלה. 

הכוונה שלי שביחס למכונית חשמלית כמו טסלה, האיוניק מוכרת בעיקר את המרווח הפנימי (מה היא מוכרת ביחס למתחרות שלה אתה יכול לקרוא בסקירה שלי על האיוניק)

בתאריך 24.9.2021 בשעה 19:41, discoTD5 כתב:

אם הייתי רווק - הייתי בוחר בטסלה. כאבא לשלושה ילדים - חד משמעית האיוניק. 

וכנראה שאנחנו מסכימים. שכן גם אתה חושב שאם לא הייתה צריך את המרווח העודף של האיוניק הייתה מעדיף את הטסלה.

וזה לא אומר שהטסלה יותר טובה מהאיוניק כי הם מנסות לעשות דברים שונים, אלה מסביר למה הטסלה כ"כ מצליחה עם רכב בתצורת מרכב בגסיסה (סדאן) כאשר האיוניק נהנה מתצורת מרכב הכי פופלרית כיום(ג'יפון)

בתאריך 24.9.2021 בשעה 19:41, discoTD5 כתב:

אגלה לך סוד, המרווח הפנימי באייווייז U5 עוד יותר מרשים. 

אני בהחלט יודע כי יש לי שני חברים לעבודה שקנו ומרוצים עד הגג, ולדעתי אם האייוייז היה מגיע מחברה עם יותר ניסיון בינלאומי וציון בטיחות טוב מוכח ולא בהבטחה (לאיוניק אין ציון עדיין, אבל קשה לי לראות את יונדאי מפשלת), הייתי כנראה מעדיף אותה על פני האיוניק. 

בתאריך 24.9.2021 בשעה 20:28, mavric כתב:

המרווח באמת הרשים אותי, וגם העובדה שמקבלים התקנת עמדת הטענה במחיר הרכב,

הביצועים, אני לא חושב כיום שזה הכי חשוב אם הרכב עושה 5 שניות למאה או 4 או 7 - פעם היה חשוב לי, אני כיום מתנייד עם רכב חזק ומרווח (סופרב) ,אני כבר לא רודף אחרי ביצועים אלא אחרי חבילה יותר מאוזנת שנותנת רכב פונקציונלי ,מרווח (למשפחה), חזק, עם מערכת שמע טובה, נוח לנסיעות, נוח בעיר, נוח בכבישים העירוניים וכו'. 

בכל מקרה, ממה שבררתי, זמני האספקה ארוכים לפחות עד מאי... 

ואם ארצה ליסינג בכלל אין מה לדבר כיום, אולי רק שנה הבאה. 

 

 

האיוניק בהחלט תתאים לדרישות שלך, חוץ מעניין המערכת. פעם אחרונה ששמעתי מערכת כ"כ גרועה היה במאזדה 3 ליסינג מלפני עשור. כששאלתי על שידרוג המערכת בסוכנות אמרו שאין עדיין. אבל אני חייב להודות שבאתי עם דיעה קדומה לבחון אותה בעקבות שמועות מפורומים בחו"ל על אכזבה מהמערכת, כך שיכול להיות שאני טועה ולשימוש יומיומי היא מספקת. (מעבר לזה שרגישות לסאונד היא סובייקטיבית). לגבי זמני אספקה. לי יש הזמנה של גרסת הבסיס של האיוניק לינואר שסביר להניח שתתבטל אם תרצה (האשה אמרה שאם אני קונה את האיוניק היא לוקחת את הטסלה 😱 והיא מעדיפה לחכות לטסלה 2. והיא הייתה בחורה של ג'יפונים עד היום 😄)

לפני 17 שעות, 98civic כתב:

איוניק 5 בגרסת 300 כ"ס תתן את אותם ביצועי עולם האמיתי שנותנת טסלה l.r. אם נדבר מספרים אז טסלה עושה 4.4 מדוד ואיוניק עושה 4.9 מדוד. בעולם אמיתי מדובר בנתון שהוא זהה.  אבל מעבר לזה איוניק מרגישה כל כך " רכב" בפנים שלא לדבר על העיצוב כל כך מיוחד לעומת טסלה שאין בכלל מה להשוות. נהגתי ב l.r ונכון שיש תאוצות חזקות אבל בכל עצירה כשיש כמה דקות להסתכל על ה" עיצוב" הפנימי פשוט לא היה לי חשק לחזור לשבת בתוכה שוב. וזו הסיבה העיקרית שאישית ממתין לקיה ev6 , שגם תגיע בגרסה יותר קיצונית מהטסלה ואם המחיר יהיה קרוב לפרפורמנס אז טסלה תהיה בצרה אמיתית. 

הנתון הרשמי של האיוניק הוא 5.2 שיותר קרוב ל sr מאשר ל lr. ול lr בנוסף יש יתרון טווח גדול על פני גרסת הקצה של האיוניק, שזה יתרון ענק בעולם הרכב החשמלי במיוחד שאין לך גישה לרשת הסופרצ'רג'רים של טסלה. ולמען האמת זאת לא הבעיה העיקרית של גרסת ה 300 כס. אני לא יודע אם נהגת באיוניק, אבל מתוך נסיעה שלי באיוניק אין שום דבר בהתנהגות שלה שאומר "הייתי רוצה עוד כוח". גרסת ה 217 כס מצויינת  ומתאימה יותר לרכב, חבל על הכסף .

ויכול להיות שה ev6 תהיה טובה יותר בהתנהגות. אבל היא יקרה יותר (בחו"ל) ופרקטית פחות מהאיוניק. כך שצריך ממש לאהוב את העיצוב של הקיה או ממש לא לאהוב את האיוניק כדי לחכות לה.

לפני 17 שעות, 98civic כתב:

ובחיי מי חשב לקחת מזדה 3 ולעוות לה את הפרופורציות. ?

בטח אותו אחד שחשב לקחת לנצ'יה אינטגרלה ולחבר לקומפרסור 🤣

לפני 17 שעות, 98civic כתב:

אבל מעבר לזה איוניק מרגישה כל כך " רכב" בפנים שלא לדבר על העיצוב כל כך מיוחד לעומת טסלה שאין בכלל מה להשוות

אני מנחש שאם היינו בשנת 2008 הייתה אומר שנוקיה n98 הוא כל כך טלפון ביחס לאייפון 🤣  . אבל אני חייב להודות שפנים האיוניק, זה הדבר היחיד שאיכזב אותי. אני אוהב את איך שהוא נראה, והגודל, ואיך שהוא נוסע (בהתחשב שהוא ג'יפון) .אבל אם יותר "רכב" זה כפתורים מבולגנים ולקחת מסך מצויין ולהתקין עליו תפריטים סטייל ביוס של לוח אם משנות ה 90, בבקשה תביאו לי פחות "רכב" 🤣

 

לפני 7 שעות, רועי5 כתב:

לא רואה הרבה פחות חדשנות וטכנולגיה מתקדמת באיוניק, יחסית לטסלה

סתם זורק רעיונות בטח יש עוד. OTA - שידרוג הרכב על ידי עדכוני גרסה. אפליקציה - מעבר להפעלת המזגן שזה בהחלט מגניב. יש גם סיפור בשירשור של טסלה של מישהו שחיבר את רכב חשמלי (לא טסלה) לטעינה תוך כדי טיול רק כדי לחזור אחרי שעה לרכב ולגלות שהטעינה נפסקה. דבר שיכול לחרב טיול והאפליקציה של טסלה פותרת. ויש עוד אבל זה לא שרשור על טסלה.

לפני 7 שעות, רועי5 כתב:

גם מתקשה לראות רכב בנזין מקביל בגודלו ובביצועיו לאיוניק 5 בסביבת המחיר שלו

למה בנזין?! יש את ה u5 שעושה את זה בחשמל ובפחות כסף.  ואם כבר בחרת רכב עם התנהגות כביש כל כך כבדה, כנראה ביצועים לא היו בראש מעיינך. מעבר לכך יש רכבי בנזין פרקטיים יותר ממנו 5008 וקודיאק (7 מקומות) וכאלה שנותנים אפשרות לטיולי שטח כמו הפורסטר שגם זה יתרון לרכב משפחתי. ובסופו של יום המתחרים שלו עולים כמוהו ואני בהחלט מסכים שהוא מהטובים(ואולי אף הטוב ביותר בהתאם לצרכים)  שבהם בייחוד שמשקללים את החסכון בדלק.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה הבאת את הנעת הבנזין כאלטרנטיבה סבירה לאיוניק, לכך התייחסתי. בכל הנוגע להתנהגות כביש, לא התנסיתי ולא יודע, אבל כשמדובר בביצועים אף לא אחת מהאלטרנטיבות ( בעלות מנועי בעירה פנימית ) שהבאת מתקרבת לאיוניק, לפחות בכל הנוגע לנתוני היצרן ( לאייווייס מתקשה להתייחס, אוטו פשוט לא מוכר וגרוע מכך ובאופן טבעי נטול מוניטין כלשהוא ). טיולי שטח להבנה המצומצמת שלי מענינים חלק לא גדול מרוכשי SUV לסוגיהם, מרביתם מחפשים גודל ומרחב ואולי גם רושם, בכל בתחומים הללו תתקשה למצוא לאיוניק 5 מתחרים.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.9.2021 בשעה 12:24, lishaina כתב:

אם לא נקבל את דעתם של סוקרי הרכב לא נדע באמת מה יש לרכבים 

הטסלה אכן נותנת חוויה חזקה בנהיגה עליו יצא לי להיות נוסע ברכב גירסת הלוג ראנג

גימורים ופינישים לא 100 אחוז 

ובתור חובב רכבי פרימיומים האייניק לא רואה ממטר תעשה גן את העבודה בצורה יכילה ושימושית וגם תיהיה חזקה בשוק הרכב בעולן וגם בארץ נכון זה יונדאי אבל מי אמר שיונדאי לא יכול להיות טוב ואף טוב מאוד ,סינים וקוראנים תמיד ידעו לחכות אחרים ואפילו לתת תמורה טובה למחיר 

בקרוב יגיע הev6 של קיה .


בוא, יש כתבי רכב ויש כתבי רכב. לצערי (וכבר דיברנו על כך פה בפורום בהרחבה) ישנם לא מעט כתבי רכב נשמות טובות פה בארץ ששמו לעצמם מתחילת דרכה של טסלה בישראל, לעצב את דעת הקהל בצורה שלילית.

 

מסכים איתך שהפינישים (איכות הרכבה) לא ממש מושלמים בטסלה, אבל רמת החומרים מצויינת.

לגבי הרגשת פרמיום לא הבנתי אותך. אתה טוען שהיונדאי מרגישה יותר פרמיום מהטסלה?  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 912 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...