Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך אתם מחליטים מתי הגיע הזמן למכור את הרכב?


מחפשרכב2
 שיתוף
עוקבים 33

פוסטים מומלצים

לפני 13 שעות, zvigolden כתב:

אני עם מאזדה 3 2005 , 225000 ק"מ.

אצלי מעל 11 שנים .

אחליף אם תהיה תקלה יקרה או שאשתי תכריח אותי או שפתאום אצטרך לנסוע ק"מ גבוה עליה למשל עקב החלפת עבודה .

נכון להיום , היא נוסעת סביב 10000 בשנה וכל עוד האחזקה נורמלית , אותי היא מספקת.

יש כבר סימני הזדקנות למשל עלייה בצריכת השמן אבל זה עדיין נסבל.

 

אבי ז"ל נסע על חיפושית 17 שנה מ1973 עד 1990

 אצלי בורה 2 ליטר כבר 21 שנה ו קילומטראז' שמגרד את זה שלך מלמטה וכן אני יד ראשונה והאוטו פשוט לא מסכים ללכת. אחת לכמה זמן אני עושה נסיעת מבחן על מקבילות, עם כוונה אמיתית ללכת הלאה ולהתקדם ואז מגלה שיש באוטו הישן הזה שלי דברים שאני פשוט לא מוכן לוותר עליהם, גיר פלנטרי ZF מרובע הילוכים בלבד אמנם, אבל עם תגובות נהדרות, מנוע אטמוספרי עתיר מומנט בסיבובים נמוכים, בשרני וחביב לאללה, הגם שהוא קצת צמא, נסיעה הדוקה בצד היותה נוחה וגימור אמנם קצת רופף פה ושם ( ריפוד הגג כבר הוחלף לפני שלוש או ארבע שנים ), אבל בהחלט איכותי, מידות מרכב מצוינות לטעמי ונוחותי האישית ובגדול אמינות מרשימה. אז נכון שמהשנה אני נכנס למסלול המעיק של פעמיים טסט בשנה ואולי זה יהיה הקש, אבל אם יקרה, מרבית הסיכויים שאצטער. 

עריכה אחרונה על ידי רועי5
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

ראשית שאפו על המחקר היסודי, ישבת וחיפשת, בהחלט מרשים. שנית, תשובה עקרונית ואח"כ פרוט, מעט מעמיק פחות מזה שלך. אז בעיקרון לא טענתי שהאוטו חף לחלוטין מבעיות, אין דבר כזה, ודאי לא אחרי למעלה מעשרים שנה ע

אני מחליף בכל פעם שיש ערב בלי סרט של ג׳ייסון סטאטם ב״הוט״. עדיין מחכה.

לא רק שלא משנה, אלא מפריע. המערכות החדישות חצי אפויות וצריכות לחזור למעבדת הניסויים לעוד איזה עשור.

דווקא בתור חובב רכב, אני מעדיף להשאיר רכבים אצלי ולא למכור אותם לעולם.

הרכב הוותיק ביותר נמצא אצלי 16 שנה ועתידו עוד לפניו.

ככה אני יודע בדיוק מה העבר שלהם, איפה כל בורג נמצא ואיך מבצעים כל טיפול או תיקון.

כמובן אני מחזיק כלי עבודה יעודיים, חלפים, וספרות מקצועית לרכבים שלי.

 

כלי רכב חדישים לא מושכים אותי בכלל וכל תהליך החיפוש והקניה גם לא.

 

הסיבה היחידה למכור רכב, מבחינתי, הוא כשאין לו שימוש יותר.

 

יחד עם זאת, היחידים שהייתי ממליץ להם למכור אחרי 3-4 שנים הם אלה שנוהגים מעל 35000 ק"מ בשנה ברכב הפרטי ומתכוונים להמשיך לעשות כך.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, מחפשרכב2 כתב:

אני כותב הפוסט המקורי. קראתי את התגובות ואני רוצה להוסיף אז עוד פרטים על ההעדפות האישיות שלי:

 

1) מדובר ברכב הראשון שלי אי פעם ואני בן 37.

2) אני לא נוהג הרבה - כרגע הרכב בן 3, הגיע אלי עם 59500 ק"מ בנובמבר 2020. היום אנחנו ביוני 21 והוא על 61000 ק"מ. אם לפני הקניה ציפיתי שאני אסע לעבודה כל יום ועדיין אסיים עם פחות מ-10000 ק"מ בשנה, עכשיו אני צופה לסיים עם פחות מ-4000 ק"מ.                                                                                                                                                       אחרי השקלול של הדברים, מה הייתם מייעצים לי?

פחות משנה,ק"מ נמוך ,רכב אמין - כל אלו היתרונות.

יש איזה חסרון שבגללו יש רצון למכור ? לא רואה כזה ומכירת רכב אחרי פחות משנה,תגרום לחשד אצל קונה פוטנציאלי,שמא מדובר חלילה ברכב לימון.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 דקות, colauti 9 כתב:

פחות משנה,ק"מ נמוך ,רכב אמין - כל אלו היתרונות.

יש איזה חסרון שבגללו יש רצון למכור ? לא רואה כזה ומכירת רכב אחרי פחות משנה,תגרום לחשד אצל קונה פוטנציאלי,שמא מדובר חלילה ברכב לימון.

 

כתבתי בפוסט שאני מאוד מרוצה ואם זה היה אפשרי אז מבחינתי הייתי נשאר עם הנירו לנצח. אני כרגע לא מחפש כמובן למכור. אבל אם נהיה ריאליים, אני מחפש את הדבר שהכי טוב כלכלית

עריכה אחרונה על ידי מחפשרכב2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו די קרובים בגיל- אני בן 40.5.

מנקודת המבט שלי (רווק,שקנה דירה בפריפריה ומשלם משכנתא צנועה ביותר+הלוואה לרכב)...

הכי טוב כלכלית- להחזיק את הרכב 4-5 שנים ותוך כדי לראות,מה קורה מבחינה אישית וכלכלית (האם יש יכולת להשתדרג בכלל) וגם מה קורה בעולם הרכב (אני קורא לזה חידושים והמצאות- השם ניתן מתוך סידרה ישנה בערבית מהטלוויזיה החינוכית לשעבר).

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 34 דקות, EliC25 כתב:

הכי טוב כלכלית שתסע במונית ואופניים.

 

לא אם אתה גר בפריפריה ורוצה עבודה נורמלית, או בילוי שלא מסתכם בוודקה אלכסנדרוב מול מכולת של בוריס

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, EliC25 כתב:

הכי טוב כלכלית שתסע במונית ואופניים.

עשיתי את זה כבר עד שנולדה הילדה ועכשיו זה כבר לא ריאלי. רק בגללה קניתי רכב.. אני מבחינתי בכיף הייתי נוסע עם חופשי חודשי כל הזמן

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, מחפשרכב2 כתב:

כתבתי בפוסט שאני מאוד מרוצה ואם זה היה אפשרי אז מבחינתי הייתי נשאר עם הנירו לנצח. אני כרגע לא מחפש כמובן למכור. אבל אם נהיה ריאליים, אני מחפש את הדבר שהכי טוב כלכלית

"הכי נכון כלכלית" זה מה שמשרת אותך בדרך הטובה ביותר, גם אם מפחית משהו בחשבון הבנק. נוחות עולה כסף, אבל משתלמת גם כלכלית (פחות זמן מבוזבז = יותר זמן לפעילויות מכניסות או חוסכות הוצאות), וגם משפרת את איכות החיים, מה שלא בהכרח מדיד אבל מאוד מורגש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, sperial כתב:

"הכי נכון כלכלית" זה מה שמשרת אותך בדרך הטובה ביותר, גם אם מפחית משהו בחשבון הבנק. נוחות עולה כסף, אבל משתלמת גם כלכלית (פחות זמן מבוזבז = יותר זמן לפעילויות מכניסות או חוסכות הוצאות), וגם משפרת את איכות החיים, מה שלא בהכרח מדיד אבל מאוד מורגש.

ואם נתעלם מעניין הנוחות ונלך פשוט על הכי זול שיכול להיות.. מה אז היית עונה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שעדיין החסכון בזמן שווה לא מעט כסף.  אם אתה רוצה "להסחב" עם התינוקת בתחב"צ - שיבושם לך (וסליחה על הביטוח הקצת חריף. אני לא מתכוון לפגוע). לקחת אותה מתי שאתה אוצה או צריך לאת שאתה רוצה או צריך בלי להיות תלוי בתחב"צ או מונית.

 

דרך אגב - מה לגבי ביקור אצל סבא בסבתא בשבת? האם "חסכון" שווה את הבויתור עליו?

 

אני לא יודע כמה אתה עוקב אחר ההודעות שלי בפורום, אבל בדרך כלל אני מהמטיפים להתנהלות מחושבת. אבל מכאן ועד התכלבות המרחק גדול.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 דקה, sperial כתב:

שעדיין החסכון בזמן שווה לא מעט כסף.  אם אתה רוצה "להסחב" עם התינוקת בתחב"צ - שיבושם לך (וסליחה על הביטוח הקצת חריף. אני לא מתכוון לפגוע). לקחת אותה מתי שאתה אוצה או צריך לאת שאתה רוצה או צריך בלי להיות תלוי בתחב"צ או מונית.

 

דרך אגב - מה לגבי ביקור אצל סבא בסבתא בשבת? האם "חסכון" שווה את הבויתור עליו?

 

אני לא יודע כמה אתה עוקב אחר ההודעות שלי בפורום, אבל בדרך כלל אני מהמטיפים להתנהלות מחושבת. אבל מכאן ועד התכלבות המרחק גדול.

אתה מדבר איתי עכשיו על משהו שונה לגמרי..

קניתי כבר את האוטו. ילדה בתחבורה ציבורית זה לא רק חוסר נוחות אלא פשוט לא ריאלי. חשבתי שעכשיו אתה מייעץ לי אם יותר משתלם כלכלית למכור אותו אחרי איזה 3 4 שנים כדי שיהיה כסף לקנות עוד רכב או לחכות עד שהרכב ימות אצלי אחרי איזה 10 15 שנה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

את המדיניות שלי הזכרתי קודם, ואני אחזור: עד לעשור האחרון הגישה שלי היתה להשתמש ברכב עד הגרירה הראשונה או השניה. הניסיון  שלי היה שרכב שמטופל היטב מגיע לגיל 10-12 בלי תקלות מיותרות, ועלות התיקונים (כולל תחזוקה מונעת\שוטפת)  פחותה מירידת הערך של רכב יותר חדש. כך השתמשתי במכוניות עד סביבות גיל 11-12 לפני שמכרתי אותן (במכוניות מאמצע שנות ה-90 המספרים היו קצת יותר נמוכים, גיל 7-8).

 

בעשור האחרון הגישה השתנתה כי שני בנים שלי נזקקו למכוניות, ואז קניתי מכוניות חדשות לעצמי ולאשתי, והעברתי שתי מכוניות לבנים (במחיר של אבא, ובלי להעביר בעלות). הזקנה שבין השתיים היא SX4 שמתקרבת ל-11 שנים ו-170,000 ק"מ, עד כה ללא תקלות משמעותיות, והשניה היא סויפט שמגיעה לגיל 8 ו-110,000 ק"מ אחרי כמה תקלות לא משביתות ולא יקרות מדי לתיקון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, אבל בשביל 4000 קמ בשנה, להחזיק רכב של 100 אלף שקל, זה להתחיל בהוצאות שנתיות של 25 אלף שקל לפני שאמרת בוקר טוב.

מונית כנראה תהיה הרבה יותר עדיפה כלכלית, ונתתי את התשובה הזו ספציפית בהתאם לחייו של פות"ש, ולא בהתאם לנרטיב אחר.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 דקות, EliC25 כתב:

סליחה, אבל בשביל 4000 קמ בשנה, להחזיק רכב של 100 אלף שקל, זה להתחיל בהוצאות שנתיות של 25 אלף שקל לפני שאמרת בוקר טוב.

מונית כנראה תהיה הרבה יותר עדיפה כלכלית, ונתתי את התשובה הזו ספציפית בהתאם לחייו של פות"ש, ולא בהתאם לנרטיב אחר.

עלה 90000 אבל אני מבין למה אתה מתכוון, למרות שההוצאות השוטפות ממש לא מגיעות ל-25000 בשנה.. לא קרוב אפילו. לפחות לא בהתחלה כשאין לו טיפולים יקרים מיוחדים.
פשוט מבחינת מערכות בטיחות והגודל שרצינו, זה היה הרכב שהכי התאים לצרכים, אך באותו זמן חשבתי שאני אסע כל יום למשרד ובסוף אני עובד רק פעם אחת בשבוע מהמשרד.. לא יודע אבל איך הייתי משנה את הקניה גם עם הנתון הזה

עריכה אחרונה על ידי מחפשרכב2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...