Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

אני מעוניין להדביק כיסויים לקליפר אבל אני לא יודע באיזה דבק להשתמש הבנתי גם שצריך ממש להיזהר לא לפגוע בקליפר ובדיסקיות. יש למישהו המלצות באיזה דבק להשתמש שלא יפול בכלל??

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסוכן מאוד להדביק כיסוי על הקליפר!

 הדבק יכול להדביק את כל הקליפר, והוא לא יוכל לזוז ולהיות חופשי במקרה הטוב הרפידה תישחק , ובמקרה הרע יכולת הבלימה תיפגע . 

עדיף לצבוע את הקליפר עם צבע איכותי. מאשר להדביק כל מיני שטויות מעלי אקספרס, ולסכן את מערכת הבלימה והחיים שלך. 

יש בפורום הרבה שרשורים בנושא של צביעת קליפרים, תריץ חיפוש. 

בהצלחה. 

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף הרבה פעמים זה עף בזמן נסיעה וזה באמת מסוכן.

צביעה באמת עדיפה וזה בכלל לא קשה.

בצביעה טובה צריך לדאוג לנקות טוב את הקליפר (בזהירות), לרסס פריימר, צבע ולכה, 2-3 שכבות מכל דבר.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
  • תכנים דומים

    • מאת Avikam.cz
      שלום לכם,
      ברשותי טיוטה קורולה סנס בנזין 2020 עוד עם הניילונים שאך לא מזמן קיבלתי (מהיבואן הרשמי). שמתי לב לשני דברים מוזרים:
       
      1. המנוע חשוף, הכוונה ללא פלסטיקה כמו שנהוג היום להלביש לו בחלק העליון של המכסה שסתומים.
       
      2. בצמוד למכסה מנוע, אין את הכיסוי שאני מניח שמבצע תפקיד אקוסטי או קוסמטי, אלא פח חשוף (אצרף תמונה)
       
      האם למישהו עם דגם דומה (סאן או סנס אך לא היברידי) זה אותו דבר?
       

    • מאת lahav28
      שלום חברים,
      מישהו יכול לומר לי האם הערכה הזו: https://www.brandtools.co.il/ProductInfo.
      asp?ProdId=7978
      מתאימה גם לקליפר אחורי של פורד פוקוס 2011 או לא? 
      תודה על העזרה
    • מאת brum321
      נסעתי עם רכב יונדאי i20 בן 3 (וכמה ימים), לעשות טסט, בהנחה שהוא עובר בקלות, בקושי עשה 30,000 , מה כבר יכול להיות לא תקין?, בטסט טענו שהבלם יד לא בסדר, פונה למוסך יבואן יונדאי, בא המוסכניק ואומר, חיזקתי את הקפיץ, אבל צריך להחליף את הקליפר וזה יעלה כ- 3,000 ₪, בהלם, יצאתי בלי לתקן, בחשבונית נרשמו דברים שהמוסך כן עשה, אבל לא עניין הקפיץ, בחניה של הבית הבלם יד מרגיש יותר קשה לנעילה, באותו יום הודעה מהמוסך, ירד במחיר וגם עשה הנחה של 70% (בלק פריידי?) לתיקון, חשבתי אם אני כבר בשופינג, נראה מה מוסכים אחרים חושבים, ובמקביל נזכרתי בהרגשה של בלם היד בחניה.
      נסעתי למקום בו עשיתי את הטסט, אבל הטסטר אמר שבלי אישור של מוסך שאכן "נגעו" בבלם היד, אין אפשרות אפילו לבדוק, צריך להזין מספר אסמכתא, "אפשר לשאול את המנהל, אבל הוא יגיד לך אותו דבר", פניתי למנהל, גוללתי את הסיפור, הוא אכן אמר לי את אותו דבר.
      יצאתי בצעדים כבדים, אבל פתאום הוא קרא לי, מישהו שמקרה עשה טסט לרכב שלו שמע את הסיפור, (יותר מאוחר התברר שעוסק בחילוץ רכבים) ביקש ממני לעקוב אחריו למוסך "שלו", העלה את הרכב, פירק את הגלגל בצד "הבעייתי" ולא מצא שום בעיה, שילמתי 150 ₪ עבור בדיקה (אסמכתא), נסע איתי שוב לטסט והרכב עבר!
      אם הוא לא היה שם, המחיר הכי זול שמצאתי לתיקון קליפר היה כ- 800 ₪!, לא ברור לי אם מותר לפרסם צדיקים כאלה, אבל איחולי פרנסה טובה למלאך הזה ולמוסך "שלו".
      נהגים קחו לתשומת ליבכם, כל מה שהיה צריך הוא למתוח קפיץ, לא את הארנק שלי.
       
       

    • מאת Udi HRV
      אני צריך להשאיר את הרכב לשנה בחנייה פרטית, אבל לא מקורה - הרכב בן 10 והצבע מקורי ולא משהו... אשמח לטיפים איך להגן בכלל על הרכב ובמיוחד איך לשמור על הצמיגים מהתייבשות ואיך להגן על פנים הרכב מנזקי השמש.
       
      תודה מראש!
    • מאת carrano
      אתחיל בהקדמה, שאני מקווה שהיא לא ארוכה מדי
       
      אחרי שהמוסכניק החדש אמר לי להחליף רפידות רק אחרי פחות מ- 15 אלף ק"מ, החלטתי להתעמק קצת בנושא טיפולי בלמים, כי מראש הייתי קצת מוטרד מהאריזות העלומות של חלקים שראיתי בפעם האחרונה.
      בפורום כאן, שאני עוקב אחריו כבר שנים, לא ראיתי הרבה מידע ספציפי בעניין. מה שכן ראיתי, שבפוסט מצולם של הטיפול בלנסר בסיוע הכנופיה, טיפלו גם במובילי קליפר ומרחו אותם בגריז סיליקון, ואת הרפידות בלמים מרחו מאחורה בגריז קרמי. החלטתי לרכוש מראש גם את החומרים הללו, כי כשהחליפו לי צלחות ורפידות בפעם האחרונה לא ראיתי דברים דומים.
      בחנויות החלפים ביצחק שדה הביטו בי בתמיהה כשביקשתי מהם את את הגריז המיוחד למובילי קליפר והמקסימום שהיה להם במלאי זה גריז נחושת, ואמרו שזה מה שמורחים ומה אני רוצה מהם. גם אצל היבואנים היתה תמונה דומה.
      לא נותרה ברירה אלא להזמין מחו"ל. אבל מה בדיוק?
      כאן נכנסו לתמונה האתרים מחו"ל ובעיקר אתר הבלוגים הרוסי לרכב בשם דרייב2 שבו המשתמשים חופרים עד העצם בכל דבר שקשור לחלקים, רכיבים וטיפולים, וכמעט תמיד בליווי תמונות.
      ופה נפתח בפני עולם חדש של גריזים מיוחדים לבלמים כמובן שכל המידע זה מבלוגים באינטרנט ולכן אם יש לכם מידע אחר או דעה אחרים אשמח לשמוע!
      מסתבר שיש שלושה חלקים שונים בבלמים מתצורת Akebono/TRW שמותקנים ברוב המכוניות היפניות, שצריך לבדוק ולגרז במקרה הצורך בכל טיפול. ושלכל אחד מהם עדיף להשתמש בגריז שונה: הרפידות, מובילי הקליפר ומתחת לכיסוי הגומי של בוכנת (צילינדר) הקליפר.
       
      גריז לאחורי רפידות (לא מיועד למשטח בילום!!!): גריז לסיכוך מגע בין מתכת למתכת. יש מבחר עצום של גריזים מהסוג הזה. הדבר החשוב בהם שיהיו עמידים בחום ולא יתייבשו. גירוז נכון של אחורי הרפידות ימנע חריקות ושריקות. הרבה ממליצים על גריז קרמי סגול של פרמטקס (יש גם בארץ, אם כי בהזמנה מחו"ל, לפי מה שראיתי, עולה פחות). ראיתי גם קונצנזוס על גריז בשם Plastilube של חברת ATE. הרבה משתמשים בגריזים שונים על בסיס סיליקון, אבל חשוב להקפיד שיהיו עמידים בחום של כמה מאות מעלות צלזיוס ועדיף שיהיה מצוין עליהם שמיועדים למערכות בלימה. לא ראיתי הרבה המלצות על גריז נחושת.
       
      גריז למובילי קליפר: מדובר בגריז שמשמש לסיכוך בין מתכת למתכת אבל גם בא במגע עם גומי של מגן הקליפר. גריז שלא מיועד ספציפית למובילי קליפר (כמו גריז נחושת, להבנתי) עלול לתקוף את הגומי של מגן הקליפר, דבר שיגרום להתנפחותו, חשיפתו של מוביל הקליפר ללכלוך, התייבשות הגריז, היתקעות הקליפר והחלדתו. יש תצורת בלמים שלא צריך לגרז בהם את המוביל (להבנתי ATE), אבל לפי מה שראיתי בבלמים מתצורת Akebono ו-TRW זה נדרש. לפי מה שהבנתי, ליצרני הרכב והבלמים יש גריזים מקוריים ייעודיים לשימון מובילי הקליפרים, חלקם על בסיס ליתיום עם תוספת עמידות לחום (טויוטה/מיצובישי/סובארו/VAG) וחלקם על בסיס סיליקון עם תכונות דיאלקטריות (מזדה/פורד). המוצרים שראיתי, חוץ מהמקוריים של יצרני הרכב, הם: ליתיום עמיד -- Febi 31942 שאפשר להזמין בשפורפרות של 180 גרם, TRW PFG110 שאפשר להזמין בשפורפרות של 25 גרם, Molykote G-3407 (של GM/אופל, שכעיקרון נמכר בחביות, אבל באיביי אפשר למצוא אותו בשפופרות ממילוי עצמי של 25 גרם (אם כי, צריך לסמוך על המוכר שמילא את החומר האמיתי ....). גריז על בסיס סיליקון דיאלקטרי זה motorcraft xg-3-a של מאזדה/פורד. יש אתרים שממליצים גם על משחות סיליקון. ל-3M יש משחת סיליקון מיוחדת למובילי קליפר לבלמים וגם להרבה חברות מדף אחרות. אבל לגבי חלק ממשחות סיליקון אלה, ראיתי ביקורות משתמשים שהתלוננו שעל אף שכתוב עליהן שהן מיועדות גם למובילי קליפר, עדיין הן מנפחות את הגומי ומתייבשות.
       
      גריז לבוכנה של הקליפר: בעניין הזה רב הנסתר על הגלוי, אבל לפי מה שהבנתי חשוב שהחומר שמורחים יהיה עמיד ותואם בתקנים של נוזלי בלמים על בסיס פוליגליקול מסוג DOT3/4/5 שהוא עשוי לבוא/בא עמם במגע. לפי מה שראיתי, הגריז שיש עליו קונצנזוס בעניין הזה הוא ATE Bremszylinderpaste (שזה לא אותו אחד של הרפידות). בתור תחליף ראיתי שאפשר להשתמש פה או בגריז ליתיום עמיד למובילי קליפר של VAG או התחליפי Febi 31942. כמו כן משתמשים גם פה בגריזי סיליקון עמיד.
       
      אשמח לשמוע מה אתם חושבים על גירוז הקליפרים והבוכנה של הקליפר (ללא פירוק) וכן איפה מניסיון אפשר לרכוש בארץ את המוצרים הספציפיים שציינתי. כאמור, בחנויות החלפים ששאלתי, לא שמעו עליהם מימיהם.
      אם יש לכם מוצרים ספציפיים נוספים שמתאימים מניסיון לגירוז החלקים בטיפול בלמים אשמח לשמוע. גם אשמח לקבל המלצה על מקום לרכישת גומיות חדשות לקליפר (אצל ספקי גומי לרכב שבדקתי עמם לא היו כאלה).
  • נושאים פופולריים

  • נושאים מתעדכנים

×
×
  • תוכן חדש...