Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3, 2021 עם הנעה כפולה ומנוע טורבו - למה דלק לא מביאים?


ניקו פ.
שימו לב! השרשור הזה בן 846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העובדה שהCX-5 מתומחר במחיר יקר יותר לא משנה את העובדה שהן בגודל דומה ומיועדות לתת מענה דומה לאותו הצורך- גיפון למשפחה.

הם בדיוק באותה הקטגוריה.

גם אם תסתכל בכל המבחנים תמיד תראה שההשוואה היא בין 3008 לCX-5 ובין 5008 לCX-9.

השוואה בין 3008 לCX-30 זה השואה בין קלאסים שונים קצת כמו בין מאזדה 2 ל308

 

בנוסף המחיר ה"זול" יותר של ה3008 הוא של המנוע הקטן- וזה פשוט גרסה יותר באדגטית

כאשר אם תסתכל על 170K אז מדובר על ה1600 שאמור באמת לתת תחרות למאזדה וגם ברמת אבזור המקסימום הם פחות או יותר מגיעים לאותו מחיר מירבי.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני גם חושב שה-3008 אמור להיות מושווה ל-CX-5 ולא ל-CX-30
בעיני ה-CX-30 הוא סוג של "אמצע הדרך"
גם כשנהגתי בו (רשמתי על זה בשרשור אחר), פחות הבנתי את מהות הגודל שלו ויותר התייחסתי לנתונים על הנייר (כוח/מנוע/אבזור),

לשמחתי, נסיעת מבחן חשפה שזה לא הרכב עבורי.
אגב, מבחינת מחיר, הגרסה הבכירה של מאזדה ושל 3008 (לא כולל PHEV) לא רחוקות מאוד, 185K לעומת 190/195K

 

עריכה אחרונה על ידי Super_T

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, ik3 כתב:

העובדה שהCX-5 מתומחר במחיר יקר יותר לא משנה את העובדה שהן בגודל דומה ומיועדות לתת מענה דומה לאותו הצורך- גיפון למשפחה.

הם בדיוק באותה הקטגוריה.

גם אם תסתכל בכל המבחנים תמיד תראה שההשוואה היא בין 3008 לCX-5 ובין 5008 לCX-9.

השוואה בין 3008 לCX-30 זה השואה בין קלאסים שונים קצת כמו בין מאזדה 2 ל308

 

בנוסף המחיר ה"זול" יותר של ה3008 הוא של המנוע הקטן- וזה פשוט גרסה יותר באדגטית

כאשר אם תסתכל על 170K אז מדובר על ה1600 שאמור באמת לתת תחרות למאזדה וגם ברמת אבזור המקסימום הם פחות או יותר מגיעים לאותו מחיר מירבי.

 

בגודל דומה? 11 ס"מ הפרש באורך?

וההפרש בין ה-CX30 ל-3008 הוא חצי מזה.

גם מבחינת המחיר הוא ההפרש הרבה יותר קטן.

 

היגיון פשוט.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתעשיית הרכב לוקחים רכבים מאותו הסגמנט ומשווים ביניהם במבחנים רבים, משווים ביניהם בגלל שהם פחות או יותר באים למלא את אותו הצורך, כאשר ההשוואה היא גם לחבילה הכוללת של גודל ומרחב פנים.

אם בכל התעשייה משווים בין 3008 לCX-5 כרכבים מאותו הסגמנט- זאת אומרת שהם רכבים שמתחרים אחד בשני באותו הסנגמנט.

אם אתה מתעקש להשוות לרכב בסגמנט מתחת- אין לי איך לעזור עם זה.

עם הוויכח הזה אני סיימתי אין טעם להמשיך אותו.

  • אהבתי 2

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפאדל, אני רק עדיין לא מבין באיזה פרמטר ה-CX5 יותר קרובה ל-3008, מאשר ה-CX30.

 

אפילו בקטגוריית ה"מחיר לגרסה הכי יקרה לא כולל PHEV" זה לא קרוב, שכן ה-3008 מסתיימת ב-1.6 טורבו Premium שעולה 193 אלף, המאזדה ממשיכה עם ה-2.5 ליטר Premium גם ל-217 אלף, ואם מכניסים את הגירסת 4X4 אז ה-2.5 ליטר Signature מעלה את זה ל-234 אלף שקל. הפרש של 24-41 אלף שקל.

ואם ברשותכם נחזור שוב רגע ל-CX30, אז היא גם מתחילה ממחיר דומה ל-3008 (153 מול 155 אלף), וגם מסתיימת קרוב יותר, ב-183 אלף, הפרש של 10 אלף מה-3008.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני טעיתי במחיר שם,
הסתכלתי על הCX30 ולא CX-5
My Bad 🙄

 

ונשאיר את המחיר של ה-CX-5 הבכירה שהוא התפרעות טוטאלית של היבואן, בצד.

עריכה אחרונה על ידי Super_T
  • אהבתי 1

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, m3x7r3m3 כתב:

תפאדל, אני רק עדיין לא מבין באיזה פרמטר ה-CX5 יותר קרובה ל-3008, מאשר ה-CX30.

 

אפילו בקטגוריית ה"מחיר לגרסה הכי יקרה לא כולל PHEV" זה לא קרוב, שכן ה-3008 מסתיימת ב-1.6 טורבו Premium שעולה 193 אלף, המאזדה ממשיכה עם ה-2.5 ליטר Premium גם ל-217 אלף, ואם מכניסים את הגירסת 4X4 אז ה-2.5 ליטר Signature מעלה את זה ל-234 אלף שקל. הפרש של 24-41 אלף שקל.

ואם ברשותכם נחזור שוב רגע ל-CX30, אז היא גם מתחילה ממחיר דומה ל-3008 (153 מול 155 אלף), וגם מסתיימת קרוב יותר, ב-183 אלף, הפרש של 10 אלף מה-3008.

image.thumb.png.6a32c2bcaa3961a2015f27e038fdf833.png

image.thumb.png.01252ffd03a8fce85d083c6198f85219.png

image.thumb.png.7009b8652839b6f8d054408374cb974b.png

image.thumb.png.dd4747fe25c5949b9e43e86eca9ca2ab.png

image.thumb.png.4149fc1ba57ea8e98533b4e931ec4904.png

או שאפשר פשוט להריץ חיפוש זריז בגוגל....

עריכה אחרונה על ידי ik3
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Super_T כתב:

ונשאיר את המחיר של ה-CX-5 הבכירה שהוא התפרעות טוטאלית של היבואן, בצד.

 

בדיוק בגלל זה הבאתי את שני הדגמים, ה-CX-5 הבכירה של 4X4 וגם של 2X4, עדיין הפרש משמעותי.

 

לפני כשעה, ik3 כתב:

image.thumb.png.6a32c2bcaa3961a2015f27e038fdf833.png

image.thumb.png.01252ffd03a8fce85d083c6198f85219.png

image.thumb.png.7009b8652839b6f8d054408374cb974b.png

image.thumb.png.dd4747fe25c5949b9e43e86eca9ca2ab.png

image.thumb.png.4149fc1ba57ea8e98533b4e931ec4904.png

או שאפשר פשוט להריץ חיפוש זריז בגוגל....

 

מה זה אמור בסופו של דבר להביע? כי הרי גם מבחינת מימדים וגם מבחינת מחירים ה-3008 קרוב יותר ל-CX30.

 

עדיין לא הבנתי מאיזו סיבה ה-CX-5 מתחרה ב-3008?

 

אגב כשכתוב שה-CX-30 הוא בסגמנט B - כאן חשדתי, אמנם מדובר על פלטפורמה מקוצרת, אבל של ה-3 החדשה.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • מבאס 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, m3x7r3m3 כתב:

זה לא קשור בעליל, CX3 הוא SUV-B, ה-CX30 הוא SUV-C וה-CX5 הוא SUV-D.

כמו שה-2008, 3008 ו-5008 נדרשים

החלוקה הזו, טכנית בעיקרה אינה הענין, אפילו לא הסנטימטרים והשקלים, הענין הוא מידות הפנים ותא המטען של ה CX3, לאלו התייחסתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, m3x7r3m3 כתב:

 

בדיוק בגלל זה הבאתי את שני הדגמים, ה-CX-5 הבכירה של 4X4 וגם של 2X4, עדיין הפרש משמעותי.

 

 

מה זה אמור בסופו של דבר להביע? כי הרי גם מבחינת מימדים וגם מבחינת מחירים ה-3008 קרוב יותר ל-CX30.

 

עדיין לא הבנתי מאיזו סיבה ה-CX-5 מתחרה ב-3008?

 

אגב כשכתוב שה-CX-30 הוא בסגמנט B - כאן חשדתי, אמנם מדובר על פלטפורמה מקוצרת, אבל של ה-3 החדשה.

אגלה לך סוד גם הCX5 חולקת את הפלטפורמה של ה3.

 

ציטוט

The Mazda CX-5 is a compact crossover SUV[1] produced by Mazda starting in 2012 for the 2013 model year lineup.[2] It is Mazda's first car featuring its Kodo design language,[3] as first shown in the Shinari concept car in August 2010.[4]

It shares its platform with the Mazda3 and Mazda6,[5] and is also the first vehicle featuring the company's full suite of Skyactiv technologies, using a rigid, lightweight platform combined with a series of engines and transmissions to reduce emissions and fuel consumption. Skyactiv engines and transmissions were first featured in the 2012 Mazda3.[6]

 

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, רועי5 כתב:

החלוקה הזו, טכנית בעיקרה אינה הענין, אפילו לא הסנטימטרים והשקלים, הענין הוא מידות הפנים ותא המטען של ה CX3, לאלו התייחסתי.

 

בקטע הזה אתה צודק, ה-CX3 הוא מיניאטורי.

 

לפני 12 שעות, ik3 כתב:

אגלה לך סוד גם הCX5 חולקת את הפלטפורמה של ה3.

 

ושל ה-6...

מה שהופך את התהייה הזו להרבה יותר מוחשית:

לפני 15 שעות, m3x7r3m3 כתב:

אגב כשכתוב שה-CX-30 הוא בסגמנט B - כאן חשדתי, אמנם מדובר על פלטפורמה מקוצרת, אבל של ה-3 החדשה.

 

אז ה-CX-3 על פלטפורמה של המאזדה 2, הוא סגמנט B

ה-CX30 על פלטפורמה של ה-3/6 => סגמנט B

ה-CX-5 על פלטפורמה של ה-3/6 => סגמנט C

ה-3 בעצמה על אותה פלטפורמה => סגמנט C

ה-6 בעצמה על אותה פלטפורמה => סגמנט D

 

ואיכשהו כל זה מתחבר לך למשהו קוהרנטי

Top 22 Really Meme | Cute animals, Funny animals, Animals

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעזוב, הגבולות בין הקטגוריות מטושטשים ולא רק בדגמים שציינת.

 

רכב מקטגוריה נמוכה יותר יכול גם להיות מרווח יותר, עם תא מטען גדול יותר, ביצועים טובים יותר, מאובזר יותר וכן הלאה מרכב מקטגוריה גבוהה יותר.

 

מה שמשנה זה מה חשוב לך לקבל ברכב בתקציב נתון ולבדוק מה אתה מקבל בפועל.

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או, הנה אדם חכם.

 

ועכשיו כשאני בא לבחור רכב, מה הסיכוי שאני אסתכל על ה-3008 ועל ה-CX-5 שעולה 15 אלף שקל יותר, או שיותר סביר שאסתכל על ה-3008 ועל ה-CX-30 שעולה אלפיים פחות?

ואם אני מחפש גירסאות מאובזרות, אז סביר שאסתכל על ה-3008 המאובזרת מול CX-5 מאובזרת שעולה 24 אלף שקל יותר? או שאני אסתכל על ה-3008 ועל ה-CX-30 המאובזרות שהפרש המחירים ביניהן הוא 10 אלף ולא 24 אלף?

 

עכשיו בבחירה הזו אני אולי אעדיף את ה-3008 בשביל יותר נפח תא מטען ומרחב פנימי, אולי את ה-CX-30 כי היא קומפקטית יותר ועם תחושת פרימיום? כל אחד והעדפותיו.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב- 3008 לדעתי לא המרחב ולא תא המטען גדולים מה- cx30, הם די דומים.

 

 זה בדיוק מה שהתכוונתי, לא צריך להתייחס לסגמנטים, למידות של היצרן, למה שכותבים כתבי הרכב המהללים ולפאן בוייז בפורום, פשוט צריך לבדוק בעצמך.

 

דוגמה נוספת סיאט אטקה, יותר קצרה מה- cx30 אפילו (לא משנב איזה סגמנט היא אפילו), אבל לדעתי יותר מרווחת, עם תא מטען גדול יותר, אבזור רב יותר ועדיין מחיר זול יותר מכל הרכבים שצויינו כאן (3008, cx5, cx30) רק מראה פשוט יותר בפנים מכל שאר הרכבים הנ"ל.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

מסתבר שיש מנועים חדשים בפיתוח חשאי במאזדה...

3 ליטר 6 בטור, יהיה דגם סקיאקטיב G ו-X, מעניין מתי יצאו ואם יגיעו לארץ בכלל!

מאזדה 3, הנעה אחורית, מנוע 3 ליטר שכנראה יהיה לו באזור 240-260 כ''ס, זה יותר אטרקטיבי בעיניי מב.מ.וו מקבילה בנפח המנוע, בגלל שידוע שהתחזוקה והאמינות יהיו עדיפות, בהרבה מאוד.

רכב שהייתי מוכן להשכיב עליו 250 אלף ש''ח.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...