Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3, 2021 עם הנעה כפולה ומנוע טורבו - למה דלק לא מביאים?


ניקו פ.
שימו לב! השרשור הזה בן 819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש שוני ויזואלי בינה לבין הגרסאות הרגילות? זאת כנראה ההגדרה לסליפרית.

בכל מקרה יפהפייה ומיוחדת. מוזמן לפורום דיטיילינג אם תרצה עצות איך לשמור על הצבע היפה הזה :) .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נראה שאין הבדלים ויזואלים מהותיים, זה לא mazdaspeed.

יותר מזה אני קצת פחות מתחבר להשוואה לWRX, אני חושב שהיא הרבה יותר בוגרת ממנה ומכוונת לקהל שונה בתכלית, יותר פרמיומית מאשר הוט האצ- כן אפשר לומר עליה שהיא GT.

לעומת המאזדה ספיד מהעבר אפשר לומר עליה שהיא הייתה מתחרה בWRX.

את זאת הייתי שם יותר בתור מתחרה בוולוו V40.

 

  

לפני 31 דקות, zoid כתב:

שרשור קצת ישן, אבל בא לי לשתף 🙂

הקדמה - אני לא מתבייש להגיד שאני די פאנבוי של מאזדה, ספציפית מאזדה 3. מ-2010 אני נוסע על מאזדה 3 חדשה, כשכל 3-4 שנים החלפתי אותה. אני לא כותב פה הרבה כמו שניתן לראות, אבל יש פה שרשורי התייעצות שלי מהעבר 😅

כשמאזדה הוציאו את ה-3 החדשה ב-2019, הרגיש לי לא נכון לשדרג אותה עדיין מכיון שהמנוע שהביאו לארץ היה אותו מנוע. היה נחמד לראות באמצע 2020 שהם הכריזו על ה-2.5 ליטר טורבו וקיוויתי שדלק מוטורס יביאו לארץ (ניג'סתי להם מדי כמה שבועות), אבל זה לא קרה. באיזו שיחת סלון כזאת, אחותי אמרה לי 'נו אז אולי תקנה מחו"ל?'. כמובן ששללתי את העניין, הסברתי לה כמה זה מסובך, וכו'. אבל אז חשבתי בעצם למה לא, והתחלתי בבירורים, ועוד בירורים, ועוד כמה.

אני קופץ לסוף הסיפור - בתחילת מרץ הפכתי לבעלים של מאזדה 3 טורבו, כרגע כנראה היחיד בארץ... התענוג לא זול - המחיר הסופי עמד על כ-240 אלף ש"ח, מתוכם כ-130 אלף ש"ח הם מיסים 😒 אבל לנהוג עליה זאת חוויה, ואני שמח שעשיתי את זה.

814ea2b3-9acb-48a3-b755-0b8a4a0c0039.jpg

dd376d1b-ce3a-4615-b087-d088c1bea135.jpg

 

ולשאלה המתבקשת- למה לא האצ'?

 

סתם, רכב מעניין ביותר- תתחדש!

 

מעניין אותי העובדה שאפשר למלא בה דלק רגיל ופרמיום(98) ואז הכס משתנה בהתאם.

איך הם עשו את זה? הרי עד כמה שידוע לי או שהמנוע מתוכנן לעבוד עם דלק רגיל או עם פרמיום, לא שמעתי על כך שרכבים מסוגלים גם וגם.

הכוונה שלי היא שרכבים שמכויילים לעבוד על רגיל, אם תשים לם פרמיום לא יקרה הרבה,

ורכבים שמכוילים לעבוד על פרמיום- אם תשים רגיל עלול להגרם נזק למנוע.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהדר.. תתחדש ותהנה

ספר עוד על התהליך, מה נפח המנוע, תיבת הילוכים ורמת גימור
מהיכן הגיע הרכב, האם היו בעיות עם משרד התחבורה
מי נותן האחריות  לרכב
 

אייל.

  • רעיון טוב! 1

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, imprezadude כתב:

יש שוני ויזואלי בינה לבין הגרסאות הרגילות? זאת כנראה ההגדרה לסליפרית.

בכל מקרה יפהפייה ומיוחדת. מוזמן לפורום דיטיילינג אם תרצה עצות איך לשמור על הצבע היפה הזה :) .

 

השוני הויזואלי יחסית מינורי - ג'נטים שחורים, מראות שחורות (תכל'ס קשה להבדיל בגלל הצבע שבחרתי), ותגים של AWD וטורבו על הבגז'.

תודה! האמת שלמדתי עם השנים לשחרר יחסית בשמירה על הרכב. אני עדיין שומר עליו מאוד, במיוחד מבפנים, אבל בוא נגיד שאני שוטף אותו במכונות שטיפה 😅

 

לפני 45 דקות, ik3 כתב:

ולשאלה המתבקשת- למה לא האצ'?

 

סתם, רכב מעניין ביותר- תתחדש!

 

מעניין אותי העובדה שאפשר למלא בה דלק רגיל ופרמיום(98) ואז הכס משתנה בהתאם.

איך הם עשו את זה? הרי עד כמה שידוע לי או שהמנוע מתוכנן לעבוד עם דלק רגיל או עם פרמיום, לא שמעתי על כך שרכבים מסוגלים גם וגם.

הכוונה שלי היא שרכבים שמכויילים לעבוד על רגיל, אם תשים לם פרמיום לא יקרה הרבה,

ורכבים שמכוילים לעבוד על פרמיום- אם תשים רגיל עלול להגרם נזק למנוע.

 

תודה! תמיד התחברתי יותר לסדאן 🤷‍♂️

ההבדל שאתה מדבר עליו הוא בין אוקטן 87 ל-93. בארץ כמובן זה לא רלוונטי ואני ממלא 95.

 

לפני 43 דקות, ליין מן כתב:

נהדר.. תתחדש ותהנה

ספר עוד על התהליך, מה נפח המנוע, תיבת הילוכים ורמת גימור
מהיכן הגיע הרכב, האם היו בעיות עם משרד התחבורה
מי נותן האחריות  לרכב
 

אייל.

 

תודה!

קניתי את הרכב בקנדה, שם רמת הגימור נקראת GT (הבכירה מבין ה-3 שמוצעות שם. השתיים האחרות לא מוצעות עבור הטורבו).

נפח המנוע הוא 2.5 ליטר, תיבת הילוכים אוטומטית, הסטנדרטית המוכרת של מאזדה. הנעה כפולה.

על תהליך הייבוא אפשר לכתוב שרשור שלם, לא בטוח שיש לי כוח לעשות את זה. הוא לא היה חלק לגמרי, אבל בזכות אנשים טובים בדרך הוא הושלם בהצלחה ב"ה.

מבחינת משרד התחבורה לא הייתה שום בעיה, רק הרבה טפסים למלא ולשלוח אליהם. היום אפשר לייבא כל רכב בתקינה אמריקאית/קנדית (ונראה לי שגם אירופית) שיש לו יבואן רשמי בארץ, אפילו אם הדגם הספציפי הזה לא מיובא. מבחינת אחריות - ע"פ החוק בארץ היבואן הרשמי חייב לספק לי את אחריות היצרן, למעט כמה שינויים מכיון שהדגם לא משווק באופן סדיר בארץ. אבל אני מקווה שלא אזדקק לזה כמובן.

עריכה אחרונה על ידי zoid
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, zoid כתב:

תודה! תמיד התחברתי יותר לסדאן 🤷‍♂️

ההבדל שאתה מדבר עליו הוא בין אוקטן 87 ל-93. בארץ כמובן זה לא רלוונטי ואני ממלא 95.

 

המספר משתנה בין ארצות ולא בדיוק זהה- כלומר 93 שם כנראה מקביל ל98 כאן עד כמה שזכור לי.

יש שיטות שונות של דירוג אוקטן, נתקלתי בתהייה הזאת של מספרי האוקטן לראשונה במקסיקו(אבל מניח שבארהב וקנדה זה דומה)

בקצרה המסקנה היא שהמספור של הדלק יש לו משמעויות שונות שם ולא מקביל למה שכאן באופן מלא.

 

"בארצות הברית נעשה שימוש במדידת אוקטן שונה במקצת, ולכן מידת האוקטן המצוינת על משאבות הדלק נמוכה ב-5 יחידות בערך מזו המקובלת בשאר העולם. למשל, בנזין "90 אוקטן" בארצות הברית שקול לבנזין "95 אוקטן" בשאר העולם."

כלומר ההבדל בין 95 ל98 אמור להיות קיים להבנתי- אם מעיין אותך תבדוק בדיינו את המספרים אני מאמין שתקבל בדיוק את מה שהם אמור 250 בדלק 98 ו220(או כמה שהוא אמר בסרטון) בערך ב95

עריכה אחרונה על ידי ik3
  • רעיון טוב! 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, ik3 כתב:

המספר משתנה בין ארצות ולא בדיוק זהה- כלומר 93 שם כנראה מקביל ל98 כאן עד כמה שזכור לי.

יש שיטות שונות של דירוג אוקטן, נתקלתי בתהייה הזאת של מספרי האוקטן לראשונה במקסיקו(אבל מניח שבארהב וקנדה זה דומה)

בקצרה המסקנה היא שהמספור של הדלק יש לו משמעויות שונות שם ולא מקביל למה שכאן באופן מלא.

 

"בארצות הברית נעשה שימוש במדידת אוקטן שונה במקצת, ולכן מידת האוקטן המצוינת על משאבות הדלק נמוכה ב-5 יחידות בערך מזו המקובלת בשאר העולם. למשל, בנזין "90 אוקטן" בארצות הברית שקול לבנזין "95 אוקטן" בשאר העולם."

כלומר ההבדל בין 95 ל98 אמור להיות קיים להבנתי- אם מעיין אותך תבדוק בדיינו את המספרים אני מאמין שתקבל בדיוק את מה שהם אמור 250 בדלק 98 ו220(או כמה שהוא אמר בסרטון) בערך ב95

 

איזה קטע, חידשת לי לגמרי, תודה רבה! לתומי חשבתי שאוקטן זה אוקטן וזהו...

מצאתי את הטבלה הזאת בויקיפדיה שעושה סדר בדברים. אז אכן אני צריך למלא 98 כדי להפיק את המירב מהמנוע. אם כי המקביל של 87 אוקטן בארה"ב/קנדה זה 91 במידות של הארץ, אז כנראה שמבחינת ביצועים אני כרגע איפשהו באמצע בין 220 ל-250 כ"ס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד! מחיר יקר אומנם אבל כיף שהגשמת לך חלום. 

 

לא בקטע של להלחיץ אותך אבל נראה לי שבתור הבעלים היחידים בארץ של הרכב הזה אתה די מחוייב לפתוח שרשור אחזקה וחוויות :)

  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Doron_Z כתב:

כל הכבוד! מחיר יקר אומנם אבל כיף שהגשמת לך חלום. 

 

לא בקטע של להלחיץ אותך אבל נראה לי שבתור הבעלים היחידים בארץ של הרכב הזה אתה די מחוייב לפתוח שרשור אחזקה וחוויות :)

 

אכן, המחיר יקר, במיוחד בהתחשב בעובדה שעיקר המחיר זה בכלל מיסים (הרכב עצמו עלה לי 88 אלף ש"ח בקנדה, כולל המיסים המקומיים), אבל החלטתי בכל זאת ללכת על זה, כי בסוף חיים רק פעם אחת. ולגמרי אני מרגיש שהגשמתי חלום 🙂

את שרשורי האחזקה נשאיר למנוסים ממני 😅 אבל נקווה שמאזדה כמו מאזדה לא תאכזב, והאחזקה תהיה סטנדרטית. מבחינת הטיפולים ההבדל היחיד עם הטורבו הוא בהחלפה של הפלאגים (כל 60 אלף ק"מ במקום 120), וזהו.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצלחה רבה, בחירה מגניבה לחלוטין,

שאלה:
האם נעזרת בסוכנות מיוחדת / אנשי מקצוע שתפקידם הוא לייבא רכבים בייבוא אישי?

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Super_T כתב:

בהצלחה רבה, בחירה מגניבה לחלוטין,

שאלה:
האם נעזרת בסוכנות מיוחדת / אנשי מקצוע שתפקידם הוא לייבא רכבים בייבוא אישי?

 

תודה רבה!

בהתחלה חשבתי באמת להיעזר בצורה רשמית בסוכנויות/אנשי מקצוע כאלה, ודיברתי בטלפון עם כמה וכמה אנשים, אבל לאף אחד מהם לא התחברתי - בין אם זה מחוסר רצינות, חוסר שקיפות לגבי המחיר הסופי, או אפילו חיפוש באינטרנט שהעלה שהגישו נגדם הרבה תביעות...

בסופו של דבר מצאתי אתר שמפרט בצורה כמעט מלאה על התהליך, אז החלטתי לעשות אותו לבד. התייעצתי לפעמים עם בעל האתר (שהוא מתווך יבוא אישי בעצמו) והוא עזר בשמחה וללא תמורה. בסוף היה לי חשוב לתגמל אותו ושילמתי לו על הטרחה.

לעמיל המכס שעבדתי איתו (הגעתי אליו במקרה אחרי כמה חיפושים באינטרנט) גם היה נסיון בזה, כך שגם הוא עזר לי בחלק מהשלבים.

כמובן שאשמח לעזור בפרטי במה שאוכל.

  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.2.2021 בשעה 11:44, stum כתב:

CX3 מתומחרת אחלה ב 0 ק"מ.

אותו מחיר כמו איוניק, אוקטביה, ASX, וקאמיק.

 קצת מוגזם לדבר על אחלה מחיר, CX3 הוא אוטו מושלם למאותגרי גובה ושאר מידות, קצת פחות לאנשים במידה נורמלית. לא לחינם הבינו שם שצריך את ה CX30.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קשור בעליל, CX3 הוא SUV-B, ה-CX30 הוא SUV-C וה-CX5 הוא SUV-D.

כמו שה-2008, 3008 ו-5008 נדרשים

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, m3x7r3m3 כתב:

זה לא קשור בעליל, CX3 הוא SUV-B, ה-CX30 הוא SUV-C וה-CX5 הוא SUV-D.

כמו שה-2008, 3008 ו-5008 נדרשים

למרות שאם מקבילים אז הCX-5 הוא מקביל ל3008 והCX3 ל2008- מה שמשאיר את הCX-30 איפשהו באמצע

 

ה5008 אם כבר מקביל לCX-9 שלא משווקת בארץ

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הם לא, ה-3008 כביכול קטגוריה אחת מתחת.

גם במחיר הוא נמוך יותר ב-15 אלף שקל לגירסה הבסיסית, גם באורך הוא קטן ב-11 ס"מ.

בהתחשב בכך ששניהם מכוונים להיות מוצר פרימיום, הפרש של 15 אלף שקל בין שניהם הוא משמעותי.

 

לעומת זאת אם נשווה את ה-3008 ל-CX30 זה הפרש של 2000 שקל לגירסה הבסיסית, וגם ההפרש באורך קטן ל-5 ס"מ בלבד.

השוואה הרבה יותר הגיונית שעושה יותר שכל.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...