Jump to content

zoid

  • פרסום הודעות

    7
  • תאריך הצטרפות

מוניטין

1 נייטרלי

אודות zoid

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
  1. שלום, אני ניגש בפעם הראשונה לעשות טיפול לרכב (מאזדה 3) לאחר כמה שנים עם ליסינג. התחלתי להשוות מחירים בין מוסכים מורשים באיזור, כולם סביב ה-550-600 ש"ח. אלא מה? זה כולל החלפת שמן, פילטר שמן, ובדיקה כללית של הרכב. במוסך היחיד שהיה יותר יקר (700 ש"ח), זה כולל גם החלפת פילטר מזגן, כמו שכתוב בספר הרכב שצריך להחליף בכל טיפול. שאלותיי: 1. איך יכול להיות שמוסך מורשה מרשה לעצמו לחרוג מהוראות הטיפול של היצרן? 2. כמה זה באמת קריטי להחליף/לא להחליף? במידה ולא מחליפים, האם זה רק משפיע על תפוקת המזגן (עובד מעולה, אין תלונות) או שיכול לגרום לנזקים למזגן בהמשך?
  2. תודה לכל המגיבים! כן, בהחלט למדתי לפעם הבאה בעקבות הבדיקה שעשיתי היום קראתי קצת באינטרנט, וכמו שאמרת - בכל המקומות כתוב למדוד שמן על מנוע קר. אבל דווקא בספר הרכב (מאזדה 3 מהדגם האחרון, מנוע skyactiv) כתוב שצריך לחמם את המנוע לטמפרטורת העבודה, לחכות לפחות 5 דקות כדי שהשמן יחזור לאגן השמן, ורק אז לבדוק. יכול להיות שבסוג המנוע הזה כך צריך לבדוק דווקא?
  3. שלום, שאלה מפדחת במובן מסוים, אבל, טוב נו. אני נוהג לא מעט שנים, אבל רוב הזמן הייתי על רכב ליסינג ורק לאחרונה רכשתי רכב משלי ולכן השאלה. אז בדקתי שמן היום בפעם הראשונה בעצמי. הוצאתי את המדיד, ניקיתי עם טישו, החזרתי ובדקתי. המנוע היה קצת חם אז חיכיתי עוד קצת ולכן חזרתי על הפעולה, אבל רק בפעם השניה שמתי לב שנשארו חתיכות זעירות של הטישו על המדיד. החשש שלי שזה היה גם בפעם הראשונה, כשלא שמתי לב, ושחתיכות הטישו הזעירות נכנסו עם המדיד לתוך אגן השמן. שאלתי היא - כמה זה קריטי? האם החשש סביר? ואולי בכלל החלק של בדיקת השמן נמצא בנפרד משאר השמן? (שאלות של מתחילים, אני יודע...) ובנוסף - האם כדאי לנסוע על הרכב במצב כזה בו אני לא יודע האם נכנס לכלוך פנימה? (אולי כן, אולי לא...) בקיצור, אשמח לעזרתכם המלומדת. אני די מבואס על עצמי ודי לחוץ שעשיתי נזק.
  4. גם כן הטכנולוגיה הזאת... תוכל לפרט בבקשה על המשפט הראשון שלך? למה בעצם כיול כזה יכול לגרום לנדנוד של המרכב? ונניח ולא היה מדובר ברכב חדש עם כל הטכנולוגיה והתכנון הנ"ל - האם התסמינים האלו באמת יכולים להעיד על תושבות פגומות? אם כן, אז איך בעצם ניתן לשלול לחלוטין בעיה בתושבות ולהשלים עם זה שזוהי התנהגות הרכב וזהו?
  5. שלום לכולם, לפני כחודשיים קיבלתי את המאזדה 3 החדשה. אני לא בטוח אם התופעות שאני עומד לתאר היו כך כבר מהתחלה או שרק בשלושה-ארבעה שבועות האחרונים, אבל מה שבטוח הוא שרק בתקופה הזאת שמתי לב לתופעות אלו וייחסתי אליהן חשיבות. התופעות המדוברות הן: רכב מתנדנד בעזיבה של דוושת הגז - מורגש בעיקר במהירויות נמוכות ובמעבר בין שלושת ההילוכים הראשונים (גיר אוטומט, 6 הילוכים). בעיקר מבחינים בזה בנסיעה בפקקים שם יש הרבה התחלות נסיעה ובלימות. גם במהירויות נמוכות והילוכים נמוכים - לפעמים יש כמו נקישות מהמנוע/גיר בהעברת הילוך. בהאצה למהירות גבוהה - הרגשה של חבטה במעבר להילוך הבא. מחפירות בפורומים הגעתי למסקנה שהחשד העיקרי נופל על תושבות מנוע, ולכן רציתי לשאול: האם זה נשמע הגיוני? האם יכול להיות שברכב חדש יהיו בעיות כאלה? האם יכול להיות שתופעות אלו נובעות מסיבות אחרות? (בעיה בגיר?) האם ניתן לאבחן בצורה מוחלטת את הבעיה בתנאים ביתיים? הסתכלתי לא מעט על סרטונים ב-youtube ועשיתי קצת ניסויים, אבל לא הצלחתי לראות משהו שאומר לי בוודאות שזה באמת זה. האם יכול להיות שבכלל לא מדובר בבעיה אלא ככה הרכב מתנהג וזהו? ניסיתי לנהוג על 2 רכבים דומים אחרים, באחד לא ממש הרגשתי את התופעות ובשני נדמה לי שכן, אבל בשני המקרים לא ממש הייתי מרוכז כי נסעתי עם עוד מישהו... 2 דברים נוספים שאולי כדאי לציין: הרכב בליסינג - ז"א שאני לא הולך ישירות למוסך אלא פונה לנציג של הליסינג, וכדי שהוא לא יפתור אותי ב"ככה הרכב מתנהג/אתה סתם מדמיין" אני רוצה לבוא מוכן. ישנה בעיה נוספת ברכב כבר כחודש - כמעט בכל נסיעה קורה (פעם אחת בד"כ) שבהאצה ובאימוץ של המנוע יש ריח שרוף, כמו של פלסטיק שרוף שיוצא מהמזגן. זה נמשך בערך דקה-שתיים ואז מפסיק. נאמר לי ש"ככה זה ברכבים חדשים". נשמע הגיוני? ואולי זה בכלל קשור לבעיה הנ"ל? אשמח מאוד לכל עזרה. תודה מראש!
×
×
  • Create New...