Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אטם אבק לבולם זעזועים נקרע, פיאסטה 2014


bjlb
שימו לב! השרשור הזה בן 1166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

היום עשיתי טיפול לרכב, ובבדיקה של כל הגומיות ואטמים, ראיתי שהאטם סביב הבולם זעזועים הקידמי שמאלי קרוע, מצורפות תמונות שהוא מתוח, שהרכב היה מורם, וכשהוא מכווץ, שהרכב עומד נייח.

מה צריך לעשות?

אפשר לחיות עם זה? ואם צריך החלפה, כמה זה מסובך?

תודה,

ליאור. 08af6c1047c644aae00d260cd35a590b.jpga2149cf8e9cb2f31f547da1f4d331baf.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר והחלפת גומיה כוללת פירוק בולמים, כיווץ קפיץ, החלפה והחזרה, וסט בולמים עולה 300-400 שקל, אני לא הייתי מחליף עד שהבולמים לא היו מסיימים את חייהם. וכשיסיימו את חייהם תחליף את הבולמים יחד עם כריות הבולם והגומיות, כמובן לסט איכותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, לא ממש מסכים.
במקום עלות עבודה של פירוק והרכבה עבור בולם אחד, ועלות האטם, אתה מדבר תוספת של עלות עוד פירוק והרכבה, ועלות של שני בולמים. לדעתי ההפרש של לפחות אלפיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל אתה יוצא מנקודת הנחה שבולם ימות תוך חצי שנה. הבולם יכול לחיות עוד שנים ארוכות גם במצב הזה.

אורך חיים של בולם הוא גם ככה בערך 10 שנים.

אם אתה לא עושה את העבודה בעצמך, יקחו לך 200-400 שקל על העבודה רק בשביל להחליף גומיה. אני חושב שעדיף להקדים החלפת בולמים כשזה יתקלקל, ולהחליף כבר קומפלט. 

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הולך בכיוון של הגומיה, הרכב גם ככה לא נוסע הרבה, ומתוכן להחלפה בעוד שנה, שנה וחצי.
את העבודה אני יכול לעשות לבד? חייב לכווץ את הקפיץ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

אתה חייב לכווץ קפיץ ולפרק בולם לחלוטין ולהרכיב מחדש, כמובן.

זו לא עבודה מורכבת או ארוכה במיוחד, אבל כן מסוכנת וצריך לדעת מה עושים.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, שיטה אחרת - היא פשוט החליפה את כל יחידת הבולם כולל הקפיץ.. ברור שאתה לא תצטרך לכווץ קפיץ אם אתה לא מפרק אותו מהבולם.

בלי קשר היא רק הדגישה כמה הפירוק בפיאסטה מורכב ולא שווה לעשות אותו סתם בשביל להחליף גומיה.

קח זה מדריך שלי להחלפת כריות בולם, שזה בעצם החלפת בולמים במילים אחרות (פשוט הבולמים לא הוחלפו פה.. וחבל כי שנה  וחצי אחרי זה החלפתי אותם וביצעתי שוב את העבודה)

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתי היום לשמוע הצעת מחיר במוסך מורשה פורד.

הסתכל על זה המאבחן ואמר  לי סע לשלום - אין מה לנגוע בזה.

לטענתו יש רכבים שהבולם חשוף שהוא מתוח גם בלי שהגומיה קרועה - וזה בסדר, לבולם יש אטם משלו.

ליאור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.2.2021 בשעה 17:58, bjlb כתב:

היי, לא ממש מסכים.
במקום עלות עבודה של פירוק והרכבה עבור בולם אחד, ועלות האטם, אתה מדבר תוספת של עלות עוד פירוק והרכבה, ועלות של שני בולמים. לדעתי ההפרש של לפחות אלפיה.

בולמים/כריות ועוד כמה מחלקי המתלה מחליפים בזוגות ולא בבודדים ולכן זה המצב

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1166 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...