Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יצרנים עם עבר או הווה בעיתי , למה ואך כשאפשר לפתור משאירים בעייה שנים קדימה?


bigmik
שימו לב! השרשור הזה בן 1296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מקריאה כאן בפורום, ישנם יצרנים שמשאירית בעיות ברכבם בייצור ההמוני...

פורד עם התיבה הקודמת שהמשיכו להריץ רכבים עם אותה התיבה שנים בודדות קדימה.

למה לא להפסיק ייצור ולנסות לתת ללקוח תיבה תקינה.

טויוטה קורולה לשעבר עם גיר דומה והקפיץ בהעברות הילוכים את הנסיעה והמשיכו למכור 

את הסחורה הפגומה.

 פולקוואגן עם הגיר הבעייתי שלא הפסיק להתקלקל קבוע... המשיכו למכור את הגיר המקולל.

מנועי פורד ה 1.6 ליטר טורבו הקודם שלפני ה 1.5 ליטר עם ה3 ציל? היה מתחמם וכושל בגלל רכיב קטן.

מנועי ה 1.4 ליטר עם הטורבו והסופרצארגאר שהיו מתחסלים מהר...

יש עוד דוגמאות.

השאלה היא למה יצרן ממשיך למכור את הרכבים מהיצור שלו כשידוע שהמוצר אינו אמין?

מה? יותר זול לתקן אם האחריות שניתנת ל3 שנים ואז זה שאחריו מוציא הון עתק בקילקול הבא?

עכשיו גם קורא בחלק מההודאות על מנועי ה1.5 ליטר 3 ציל של פורד.

מנועי "פרינס" של פיזו בשיתוף במוו שהיו זוועות עולם ובור ללא תחתית מבחינת אמינות... מכרו אלפי רכבים

עם המנוע המקולל הזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כשראיתי את הכותרת חשבתי על רנו שבמשך עשרות שנים בכל הדגמים עדיין לא מצאו איך לעשות אדמה לפנסים האחוריים...

עוד לא ראיתי רנו בת יותר משנתיים עם תאורה אחורית (בלימה ואיתות) שעובדת באופן תקין.

  • אהבתי 3
  • מצחיק 3
  • מעניין 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תהליך, יצרן כנראה לא יודע שהרכיב יהיה לא אמין כשהוא רק יוצא, עד שמגיעים דיווחים ראשונים ומתגבשת סטטיסטיקה מספיקה כדי לבסס שיש בעיה לוקח זמן, עד שמבינים את מהות הבעיה לוקח זמן, ועד שמפתחים פיתרון לוקח זמן. גם לא לכל דבר יש פיתרון, יצרן יכול לחיות עם אמינות שהיא לא 100% (ע"ע DSG), אמינות היא רק מרכיב אחד בקריטריונים שהיצרן דורש מהרכיב.

 

אם תיקח לדוגמא את ה-thp156, תראה שהוציאו רוויזיות לכל מיני חלקים בזמנים שונים.

 

ועדיין, לפעמים לוקאלית מתעלמים מבעיה מסויימת בלי סיבה טובה מספיק - ע"ע רצועת התזמון בפיורטק (שיש עבורה TSB של היצרן). אני לא באמת מבין למה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי הכי מפריע נושא ה dsg7 של ואג שכבר איתנו יותר מעשור (!) ועדיין סובל מבלאי מואץ. 

כמה כסף נאלץ היצרן לשלם במהלך השנים על תיקוני אחריות ופיצוי לקוחות? לא היה עדיף לפתח גיר אחר בכסף הזה ולהרוויח את המוניטין בחזרה? 

 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי הנראה מה שמעניין בעיקר את רוב חברות הרכב זה מאזן רווח והפסד/ריווחיות/מכירות  ברמה רבעונית/חציונית/שנתית. 

מי שקובע איסטרטגית מה יקרה בדירקטוריון החברה מושפע בעיקר מההיבטים הנ"ל.  מי שדומיננטי בהמלצות לדירקטוריון היא מחלקת הפיננסיים ולאו דווקא מחלקת ההנדסה. 

בהתאם לשיקולים אלו, בשילוב היבטי התחרות, יש לחץ אדיר לזמני פיתוח קצרים, גם בטכנולוגיות חדשות, תוך חיסכון מירבי בעלויות.  

לכן לעיתים מהמרים ומוציאים לשוק מוצר לא מספיק בשל ובדוק עד הסוף. בטווח הקצר בד"כ אין יותר מדי בעיות והמכירות טובות.  בד"כ היד הראשונה מרוצה, מה גם שהרכב באחריות גם אם כבר צצות בעיות.  

יותר זול להוציא ריקול ו/או עדכון/ תכנון רכיב מחדש מאשר לשנות לגמרי מוצר או קו ייצור או להפר חוזה עם ספק משנה. 

במבחן התוצאה זה כנראה עובד - תאגיד פולקסווגן לדוגמא עדיין מספר 1 באירופה ומספר 2 בעולם  במכירות....

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל להודות בכשל מישהו צריך לשלם... 

 

וברצינות - פיתוח של מערכות כאלו נמשך המון זמן ועולה הון. 

להפסיק יצור בלי אלטרנטיבה מיידית עלול לעלות יותר. במיוחד שלאורך כל ההיסטוריה תמיד היו פגמים שתוקנו תוך כדי תנועה וזה היה מספיק בסדר.

 

אם אתה שואל אותי, רוב הכשל נובע מגישת שירות. איך מטפלים בבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה פשוטה - זה מאוד מסובך.

עובר זמן מרגע ש:

- מגלים את התקלה

- מבינים מה הפיתרון

- מהנדסים את הפיתרון

- מייצרים את הפיתרון

- שולחים את הפיתרון עם ריקול לכל העולם

 

אם יצרן יחליט להפסיק לגמרי את הייצור בין שלב 1 לשלב 5 פשוט ייגמר לו הכסף אחרי שני תיקונים. זאת לא תאוות בצע, זאת עובדה פשוטה.

 

זה מה שכל כך כיף, במרכאות, בתוכנה - יש באג? מתקנים, מעלים גרסה, תוך כמה ימים כולם משתמשים בגרסה החדשה. אי אפשר לעשות את זה עם חלקים מכאניים, פיזיים. לעולם.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, hans כתב:

התשובה פשוטה - זה מאוד מסובך.

עובר זמן מרגע ש:

- מגלים את התקלה

- מבינים מה הפיתרון

- מהנדסים את הפיתרון

- מייצרים את הפיתרון

- שולחים את הפיתרון עם ריקול לכל העולם

 

אם יצרן יחליט להפסיק לגמרי את הייצור בין שלב 1 לשלב 5 פשוט ייגמר לו הכסף אחרי שני תיקונים. זאת לא תאוות בצע, זאת עובדה פשוטה.

 

זה מה שכל כך כיף, במרכאות, בתוכנה - יש באג? מתקנים, מעלים גרסה, תוך כמה ימים כולם משתמשים בגרסה החדשה. אי אפשר לעשות את זה עם חלקים מכאניים, פיזיים. לעולם.

לפעמים, לפעמים הבעיה היא פשוט... כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחלק גדול מהדוגמאות שצויינו היצרן מושקע בטכנולוגיה במיליארדים. להחליף תיבת הילוכים לטכנולוגיה אחרת זה מהלך שיעלה מאות מיליוני דולרים לכל הפחות ולמעשה הוא סוג של הפסקת ייצור הדגם והתחלת ייצור של דגם חדש. את זה עושים כל 7-10 שנים ולא כל פעם שמתגלה תקלה.

בנוסף, צריך לזכור שחלק מהטכנולוגיות האלה פותחו על ידי היצרנים, נרשמו כפטנטים ומהווים חלק משמעתי מהקניין הרוחני של הקונצרן כך שלוותר עליהם זה משהו שקשה מאוד לעשות, בטח לא משהו שיצרן יוותר עליו בקלות.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים מה שאתה חושב שהוא תקלה אצלהם הוא לא תקלה.

DSG7 זאת דוגמא מעולה. לפי קארספורום אין אדם אחד בארץ שהיה נוגע בחרא הזה. בפועל - צ'מפיון מוכרים יותר ויותר משנה לשנה. הערך ושוק יד2 של הרכבים שלהם מאוד ער. אז מה הבעיה פה?

 

פורד דווקא הפנימו די מהר את הפאשלה. אחרי 4 שנים במתיחת פנים העיפו את הגיר ההוא קיבינימט. ולפורד יש היסטוריה לא טובה בהפנמת בעיות.

מנוע פרינס שפותח על ידי במוו ופיגו היה הרבה יותר חשוב לפיגו מאשר לבמוו שנטשה אותו בעוד שפיגו המשיכו לתקן ולשדרג אותו בתקווה שבסוף ייצא ממנו משהו סביר. 

 

אני מניח שיש פה יחס עלות תועלת. אתה חייב להבין שבסופו של יום יש ישיבה שבא מראים גרף עם מספרים.

כמה הרווחנו השנה. ואם אחרי שלכלכו עלינו בצאט של האינטרנט ושילמנו פיצויים וכו' וכו' - הרווחנו יותר משנה שעברה. הכל טוב.

 

לאף אחד לא אכפת שקקהמיצי מהפורום באינטרנט יצא מוקדם מהעבודה לקחת את הקליאו שלו עם ה-20 אלף שנדפק לה המוח גיר למוסך שלא יכול לקבל אותו אז הוא השאיר את הרכב שם ואולי מחר או מחרתיים יחזור לקחת אותו וביומיים האלה אין לו אוטו. מכרו יותר? הרוויחו יותר? מעולה. פראיירים לא מתים אתה יודע.

 

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ודווקא אולי זו אסטרטגיה לחיות עם רכיבים לא מושלמים. מזכיר מעט את המוטיבציה שעומדת מאחורי התיישנות מתוכננת.

יצרן צריך לשקלל:

  1. הסתברות לכשל של הרכיב
  2. רווח מהכשל (חלפים שהיצרן מספק)
  3. הפסד מהכשל. כולל: תביעות, ריקול ופגיעה במוניטין
  4. עלות תכנון והפצה של רכיב חדש (עלות עצומה)

תוצאת השקלול תענה: למה יצרן ממשיך למכור את הרכבים מהיצור שלו כשידוע שהמוצר אינו אמין?
כי משתלם לו.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי luigiconteabateg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין שקורה משהו ואז חושבים ומתקנים, לא?  רוב הבעיות החדשות שצצות ולא מרפות כמה שנים אחר כך, הן של יצרנים אירופאים...

פיזו וולקסוואגן פורד... אני לא רואה שפורד F150 האמריקאי יש לו כשל מערכתי כל שהו, ויש לו מערכות די מתקדמות, לא פאר היצירה

אבל עדיין לא כשל מערכתי שחוזר על עצמו (סתם עלה לי תוך כדי כתיבה הדגם הנ"ל, אולי אני טועה אבל רק לצורך הדיון עצמו).

או שרק שהיצרן עושה ריקול לכריות אויר במיצובישי למשל והוא פוחד מתביעה גדולה מצד הציבור. אז רצים להחליף את המוצר הפגום.

לא יודע מה קורה עם פולקסוואגן באמריקה, ששם יותר ממחצית המכירות של היצרן ומה קורה עם התיבה הסוררת. אני רוצה לראות אותו שם 

מתמודד אחרת, אלה ששם נותנים אחריות ל5 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@bigmik

פולקסווגן משווקת שם  הרבה דגמים עם תיבה פלנאטרית במקום הרובוטית, זה לא שהיא לא קיימת, אלא קיימת משמעותית פחות. 

 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד ממשיכים לקנות, למה שיפסיקו למכור?

 

הרבה פעמים זה מתגלגל הלאה ואז מוכנים לחיות עם זה.

לדוגמא עניין הקלאצ'ים בDSG, היצרן עצמו (LUK אני חושב) מספק קלאצ'ים חדשים ולא VW.

לפי מה שאני מבין יש רק יצרן אחד לקלאצ'ים האלו שזה לא משהו אופייני, בדרך כלל יש כמה יצרנים לאותו רכיב, הסיבה היא שיצרנים אחרים החליטו לא להיכנס לעסקה הזו כי חששו שלא תהיה רווחית עבורם.

לדעתי LUK הפסידו כסף או לפחות לא הרוויחו כמו שהיו רוצים.

 

בגדול זה די מסתכם בזה שהאלטרנטיבות לא בהכרח יותר טובות\משתלמות.

 

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...