Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשימת טיפולים שעבר רכב שברצוני לרכוש - משהו חשוד ?


טרבולטה
שימו לב! השרשור הזה בן 1339 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

 

 

 

שלום פורום יקר,

מדובר בפיאט פנדה 2011 עם ק"מ ממוצע, אשמח אם תוכלו לעבור על רשימת התיקונים שהאוטו עבר ותגידו את דעתכם.

האם משהו חשוד ?

 

לצערי כבר נפלתי בפח שלקחתי רכב כזה לבדיקה לפני קניה ועלו המון תקלות.

מנסה למנוע את העלות של הבדיקה... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

497186069_WhatsAppImage2020-08-25at17_07_17.thumb.jpeg.efadd5c3a2c22bd7cea6b79162d2629e.jpeg

WhatsApp Image 2020-08-25 at 17.11.49.jpeg

WhatsApp Image 2020-08-25 at 17.06.58.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב טופל כול שנתיים. זה לפי ההוראות האידיוטיות שהיו בזמנו, האם זה טוב? לא ממש. 

 

אבל לפחות טופל. פנדה 2011 שווה סביב ה-7 אלף, לא יודע איזה רכב תמצא במחיר הזה שטופל באמת כמו שצריך. 

 

ובקשר לבדיקה? תחסוך לעצמך את ה-500 שקל. אתה סתם תקבל בליל של שטויות.  לך למוסך מומחה שיבחן את הרכב ויגיד לך את המצב שלו

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, motior כתב:

התמונות לא ברורות - נסה להעלות צילום איכותי יותר

העלתי שוב, יכול להציץ ?

CamScanner 08-26-2020 12.16.48.pdf

הוא רוצה על האוטו 9 אלף השאלה כמה להוריד לאור הטיפולים ?

 

לפני 1 שעה, davemustaine87 כתב:

הרכב טופל כול שנתיים. זה לפי ההוראות האידיוטיות שהיו בזמנו, האם זה טוב? לא ממש. 

 

אבל לפחות טופל. פנדה 2011 שווה סביב ה-7 אלף, לא יודע איזה רכב תמצא במחיר הזה שטופל באמת כמו שצריך. 

 

ובקשר לבדיקה? תחסוך לעצמך את ה-500 שקל. אתה סתם תקבל בליל של שטויות.  לך למוסך מומחה שיבחן את הרכב ויגיד לך את המצב שלו

 

 

מה הכוונה בליל של שטויות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוני הבדיקה מכסתחים את עצמם ורושמים את כול המידע בצורה מאוד מפורטת ומוגזמת תוך השוואה לרכב חדש. 

 

לכן אתה תקבל המון הערות שחורות, בסגנון של נזילות, איבוד כוח שברור מאילו שיהיו לעומת רכב חדש. אין פה שום הפתעה. אבל למישהו שלא מיומן בקריאת הטפסים הללו, זה נידמה שעוד שניה הקרבורטור נופל לתוך הרדיאטור. לכן אתה לא תקנה את הרכב, וסתם בזבזת 500 שקל. 

 

לפני 45 דקות, טרבולטה כתב:

הוא רוצה על האוטו 9 אלף השאלה כמה להוריד לאור הטיפולים ?

 

עזוב מה היה בעבר, איך הרכב ניראה עכשיו? מטופל? צמיגים חדשים ומאותה חברה? 

חסר בספר טיפולים הרבה מידע, מתי החליפו ברקסים/צלחות? מתי החליפו קלאץ'/שמן גיר? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממעבר מדוקדק על ההיסטוריה של הטיפולים/תקלות  עולה תמונה לא מעודדת.

הרכב טופל בתחזוקת שבר של קמצנות. 

1. החלפות שמן מנוע גרועות:

לפי הוראות הטיפול הרשמיות למנוע פיאט  FIRE 1.2 עם 69 כ"ס  יש להחליף לשמן סינטטי מלא 5W40 בתקן C3. שמן בתקן כזה אמור (וגם זה בערבון מוגבל) להחזיק לשנתיים/30K וגם זה בתנאי שימוש שאינם קשים. 

בטיפול הראשון ב -16K השתמשו בשמן לא נכון - חצי סינטטי 10W40 של פז. 

טיפול שני בוצע ב- 40K במוסך מזדמן - שוב עם שמן לא מתאים חצי סינטטי 10W40. 

טיפול שלישי ב- 56K  שמו סוף סוף שמן סינטטי בצמיגות מתאימה 5W40 אבל לא בתקן מספק C3. 

מאז נראה שלא החליפו שמן מנוע ופילטר כמשך 44,000 ק"מ  !!!

פעם הבאה החליפו שמן רק ב- 100K - וכאן סוף סוף השמן הנכון סינטטי 5W40 C3.

 

משטר טיפולים כזה, גם על מנוע עמיד וקשוח כמו זה של פיאט, גורם לבלאי מוקדם ומוגבר. 

 

2. בהיסטוריה מצויין שבטיפול של ה- 60 נאמר ללקוח שיש לבדוק רצועת תזמון ולא ניתן אישור לקוח. 

רצועת תזמון יש להחליף במנוע כזה כל 120K או 6 שנים. לא הוחלפה כלל 9 שנים. הרכב צריך דחוף טיימינג.

 

3. במנוע כזה לפי הוראות יצרן יש להחליף מצתים כל 30K ק"מ. דילגו על ההחלפה בשלושה טיפולים ומה קרה

ב- 80,000 ק"מ ? תקלת מזרק ובית מצערת. זה קרה  בדיוק בגלל אי החלפת מצתים. רק בטיפול זה הוחלפו מצתים במסגרת תיקון התקלות. 

 

4. אף  פעם לא רואים החלפת נוזל בלמים/בלמים. אף פעם לא רואים החלפת פילטר מזגן. 

 

לתשומת לבך. 

 

ScreenShot_20200826140011.png

עריכה אחרונה על ידי orankohn
  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

orankohn

ראשית המון תודה על התגובה המעמיקה, אין ספק שזה מעיד על תכונת נדיבות אדירה שלך!

שנית, אומנם עלו פערים גדולים אבל אני מנסה להבין אם הפערים הללו שאומנם תוקנו אחרי הרבה זמן כרגע "מאופסים" וניתן להתקדם עם הרכישה ?

בברכה,

גון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התודה.

לשאלתך - כמובן דרך המקלדת אי אפשר לאבחן מה מצב הרכב האמור. זה ניתן לבצע או במכון בדיקה, עם כל הסייגים המוכרים, או במוסך אמין.  לפי ניתוח הנתונים היבשים של הטיפולים עולה הזנחה לא מועטה. 

זה שבטיפול האחרון למשל שמו שמן מתאים אינו מבטל שחיקה ובלאי שנגרמו למנוע מתחזוקה רשלנית של 7 שנים קודמות. 

 

סביר להניח שאורך החיים של המנוע לא יהיה אופטימלי. מצד שני הוא עשוי עוד לשרוד שנים לא מעטות. 

הכל שאלה של חלופות ועלויות. אם הרכב נמכר מאוד בזול, מול חלופות דומות,  ייתכן שיהיה לך שווה. תעשה יישור קו נדרש - למשל, טיימינג,  בדיקת בלמים, החלפת נוזל בלמים. עלות של כל זה כאלף ש"ח. 

מצד שני אולי עדיף לחפש רכב שמור יותר שפוטנציאלית ישרוד יותר ויפגין יותר אמינות. 

אני אישית חשוב שאם הייתי מחפש רכב לשנים לא מעטות הייתי מחפש רכב שתוחזק כמו שצריך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1339 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...