Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם שהייה ממושכת עם מנוע מונע תגרום לבלאי?


Pecan
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, yogev20 כתב:

 בגלל הקורונה נתקעתי פעמיים לכן כשאני עושה עבודה יסודית כולל פנים, מעדיף מנוע מונע. (שומע גם מוזיקה)

 

אתה מתכוון שאתה משאיר את הרכב מונע כדי שהמצבר יטען? למיטב הבנתי טעינה במצב עמידה היא אפסית, יתקנו אותי המומחים אם אני טועה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

ובנוסף, יש גם תרומה לא מבוטלת לזיהום האוויר.

חוץ מהבלאי וזיהום האוויר שהועלו פה, אם הרכב נמצא בחניון סגור הפעלה ממושכת עלולה לגרום להרעלת CO, כי מערכת האוורור בחניונים לא בנויה למצב שאנשים מפעילים את הרכב במשך זמן ממושך. כמו כן הפעלת המנוע כדי ל

לא ברכב היברידי..

כן הטעינה אפסית אך המצבר מתרוקן יותר מהר בפתיחת דלתות באופן קבוע, ללא הנעת הרכב.

 

כמובן שעושה סיבוב מדי פעם.  ( פעמיים להיתקע בגלל פריקת מצבר, זה יותר מידי)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, Mr.Hybrid כתב:

לא ברכב היברידי..

 

כן ברכב היברידי לא נטען. ברכב שאינו נטען מקור האנרגיה הוא מנוע הבנזין, אז אם תשאיר אותו פועל מספיק זמן בעמידה מנוע הבנזין יכנס לפעולה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, eladts כתב:

 

כן ברכב היברידי לא נטען. ברכב שאינו נטען מקור האנרגיה הוא מנוע הבנזין, אז אם תשאיר אותו פועל מספיק זמן בעמידה מנוע הבנזין יכנס לפעולה.

 

נכון, אבל זה לאחר הרבה זמן

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid

TOYOTA auris 1.8L 136HP hybrid 2015  🎌

TOYOTA yaris T-sport 1.5L manual 2003 🎌

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 שעות, ozal5 כתב:

שאלה שמסקרנת אותי,

במשאיות גדולות, כשנהג המשאית עוצר לישון בנסיעה ארוכה (לא חייב להיות בארץ), יש לו יחידת מזגן ב-"תא שינה", האם המשאית כבויה והמזגן פועל על גנרטור? 

 

 

לא יודע לגבי מזגן, אבל לגבי חימום - פעם נהג משאית שרצה לישון במשאית בלילה קריר היה משאיר את המנוע פועל כל הלילה.

 

עם הזמן, כדי לחסוך סולר ולהקטין זיהום אוויר הופיעו מערכות חימום אוטנומיות שעובדות על סולר. מבער קטן שצורך כמות קטנה של סולר מחמם את הקבינה, ישירות או באמצעות נוזל קירור. 

  • מעניין 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב מכשיר כזה צורך כמה מאות גרם סולר בשעה לעומת כמה ליטרים בשעה שצורך מנוע של משאית בסרק, כך שהחסכון משמעותי מאוד וזה עוד לפני שמדברים על בלאי מיותר למנוע שעובד שעות.

 

כאמור זה יכול להיות מכשיר כמו פאן עם מבער סולר שמחמם את האוויר ומפוח חשמלי שמזרים את האוויר לקבינה או מכשיר שמבוסס על נוזל קירור. מבער מחמם את נוזל הקירור, משאבה חשמלית מזרימה אותו במערכת ואז אפשר להפעיל חימום באופן רגיל כמו עם מנוע פועל.

מכשיר מהסוג השני מסייע גם להניע מנוע קר בטמפרטורות נמוכות מאוד על ידי כך שהוא מעלה את הטמפרטורה של נוזל הקירור לפני ההתנעה.

 

נוסף על כך עם העלת מודעות לצמצום זהום אוויר בהרבה מדינות הוציאו תקנות האוסרות על הפעלת מנוע בזמן חניה. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 2 שעות, Mr.Hybrid כתב:

 

נכון, אבל זה לאחר הרבה זמן

 

פותח השרשור דיבר במפורש על שהיה ממושכת. אכן, ברכב היברידי מנוע הבנזין יפעל רק חלק מהזמן בעמידה ממושכת אבל אי אפשר להסתמך על כך שהוא לא יפעל כלל ולהשאיר את הרכב פועל לאורך זמן בתוך מקום סגור.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במילים אחרות, האם ישיבה ברכב ביום חם למשך שעה-שעתיים יכולה לגרום לבלאי מיותר? או שמהנדסי הרכב כבר חשבו על כך מראש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה בסרק ממושך מאוד לא בריאה למנוע. 
המנוע לא מתוכנן לעבוד בסרק ממושך ועבודת המנוע רחוקה מלהיות אופטימאלית.
לכן יצבור הרבה מאוד פיח ודלק יחלחל לשמן. 
במנועי בנזין,  בסופו של דבר המצתים יתפייחו לרמה שלא ניתן יהיה להניע. 
ברכב דיזל, מסנן החלקיקים יסתם עד לרמה שלא יהיה ניתן להניע. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 7.8.2020 בשעה 00:18, Buki כתב:

לעומת כמה ליטרים בשעה שצורך מנוע של משאית בסרק, כך שהחסכון משמעותי מאוד

ורכב פרייבט, כמה ליטרים הוא שותה לשעה, כשפועל ב'סרק'?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי המחשב רכב שלי כשאני עומד בסרק ללא מזגן הוא צורך בין 0.4-0.6 ליטר בשעה, תלוי בכמה מכשירים צורכי חשמל מופעלים במקביל, אם המולטימדיה פועלת, אם המאוורר מנוע נכנס לפעולה, אם האורות דולקים או המפוח איוורור שגם צורך לא מעט חשמל באופן יחסי, כלומר העומס על האלטרנטור גם משנה את צריכת הדלק אבל לא בכמות משמעותית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 40 דקות, eish כתב:

ורכב פרייבט, כמה ליטרים הוא שותה לשעה, כשפועל ב'סרק'?

תלוי בנפח מנוע, מנוע 1.6 בלי מזגן בערך 700 גרם בשעה, עם מזגן 1.2 ליטר בערך.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שורה תחתונה רכב שעומד מונע הרבה זמן לאורך זמן כמו שאתה מתאר ייווצר בלאי יותר גדול, משום שהוא יתחמם יותר וחלקים כגון גיר לא יקבלו קירור.

ישנם רכבים שכשלא פועל מזגן, והרכב מתחת לטמפ מסויימת בכלל לא פועל מאוורר רדיאטור.

 

האם עד שבעיה כלשהי תופיע הרכב יהיה בחזקתך, או יגרט? על זה אינני יודע לענות.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • danniel נעל את הנושא הזה
Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
 שיתוף

×
×
  • Create New...