Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 208, קומפרסיה נמוכה והחלפת מנוע


Gosser1860
מעבר לפיתרון נפתר ע"י menir1,
שימו לב! השרשור הזה בן 1732 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני ספרתי על יד אחת, אפילו לא, אז לא יודע מה זה לא מעט מקרים..ומעבר לזה ,זה הכל סביב הרצועה תזמון שמתפוררת,אין שום בעיה אחרת במנועים האלה,למיטב ידיעתי החל מ2017 הרצועות שונו,חבל מאד שלובנסקי לא מבהירים את הסוגיה אחת ולתמיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אני לא נגד שום יצרן ובטח לא פיג'ו, להפך לדעתי יש להם רכבים מעניינים ומאחל להם הצלחה ושגשוג גדול, בעיקר בתיקון התדמית הארורה שנצרבה להם.

 

אני רק אומר שהאמינות המושלמת שידעתם להכיר מאותו יצרן מהולל, פשוט לא מקבילה לניסיון של לא מעט בעלים אחרים, ורועי, אני לא מכליל, אני חושב שבינתיים יצאו להם כמה כלים מעולים כמו ה3008 החדש עם מנועי ה1.6 בנזין ודיזל, רק חבל שזה לא הצליח להתעלות על הרעש הרב ששומעים לאחרונה לגבי מנועי ה1.2 פיורטק, שבצער רב נכוויתי בעצמי ממנו קשות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא חושב שהמנוע מוצלח . הרעש הוא בעיקר פה בגלל התנהלות כושלת של היבואן (מקצועית וניהולית). לעולם לא נדע את כמות הנפל במנועים האלה אבל לפחות מפורומים זרים הם דיי אמינים (תחת תחזוקה נכונה). לא אמינים כמו מנוע בן 20 שנים בייצור (וחמש גירסאות שיפורים) אבל בהחלט סביר למנוע צעיר בגרסתו הראשונית.

תסכים איתי שזה לא thp156

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אני לא נגד שום יצרן ובטח לא פיג'ו, להפך לדעתי יש להם רכבים מעניינים ומאחל להם הצלחה ושגשוג גדול, בעיקר בתיקון התדמית הארורה שנצרבה להם.

 

אני רק אומר שהאמינות המושלמת שידעתם להכיר מאותו יצרן מהולל, פשוט לא מקבילה לניסיון של לא מעט בעלים אחרים, ורועי, אני לא מכליל, אני חושב שבינתיים יצאו להם כמה כלים מעולים כמו ה3008 החדש עם מנועי ה1.6 בנזין ודיזל, רק חבל שזה לא הצליח להתעלות על הרעש הרב ששומעים לאחרונה לגבי מנועי ה1.2 פיורטק, שבצער רב נכוויתי בעצמי ממנו קשות.

העובדה שאתה חושב שאינך מכליל, אינה משנה את תוכן ההודעה שלך לה התייחסתי. יותר מכך הכוונה במינוח "הכללה" אין משמעה הכללה של כלל הדגמים, אלא לקיחת מקרים נקודתיים והפיכתם לכותרת כללית, ענין שגור אצלך עוד מהמחזור הקודם שלך כאן, חבל שזה חוזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעולם לא נדע את כמות הנפל במנועים האלה אבל לפחות מפורומים זרים הם דיי אמינים (תחת תחזוקה נכונה).

 

נכון שלעולם לא ישחררו את הנתונים המדוייקים ובינתיים נסתפק בדיסאינפורמציה

 

אבל יש דרך לקבל תחושה לגבי הכמות העצומה של הרכבים שטופלו על פי הנחיות יצרן והגיעו להחלפת רצועה בקילומטרז נמוך בגלל נורת מנוע והרעבת שמן למנוע

 

הדרך היא לקפוץ לסניף של לובינסקי טרייד ולבצע מעבר על הסטורית רכבים בני 3 שטופלו לאורך כל הדרך במוסכי היבואן

 

כשביצעתי זאת בעצמי הופתעתי מהכמות הגדולה של רכבים שטופלו בזמן והגיעו (מאוחר מדי?) למצב של החלפת רצועה בעקבות התפוררות הרצועה

 

לא דובר ברכב אחד, לא בשניים ולא בשלושה ארבעה או חמישה מאלו שבדקתי וביקשתי לעבור על הסטורית הרכבים של הרכבים הטובים והשמורים ביותר שיש במלאי, ועברתי בסך הכל על מספר דו ספרתי נמוך של רכבים

 

כך שאני באופן אישי השתכנעתי שמדובר בתופעה שכיחה הרבה יותר ממה שחושבים ולא תופעה איזוטרית

 

ופה דובר ברכבים בני 3 ומטה, לא רוצה לחשוב מה יהיה המצב בקרב רכבים בני 4-5 והלאה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד מנועים לא הושבתו אני לא רואה בזה בעיה חמורה.זו בעיה אבל בטח לא כזו שבעטיה שווה לפסול את המותג.

 

כמה כאלה בטרייד שראית הוחלף/שופץ להם המנוע ? זה המדד האמיתי לאמינות המנוע.

(ואני בטוח שיש כאלה אבל לדעתי האחוז שלהם נמוך).

 

קח לדוגמא את בעיית השמן של מנועי הונדה, טורבו 1.5 . שם קיצרו את מרווח הטיפול ל 7500 ק"מ ועוד על חשבון הלקוח. האם הונדה זה מנועי פח ?

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כאן עניין של חוזר או לא,

אלא עניין של לקיחת דוגמאות כאן מהאתר בחשבון, ויש לא מעט, ממש לא מעט שדי דומות למקרים שאני נתקלתי בהם, אך בזמנו חשבו והתייחסו אלי כאל עוף מוזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד מנועים לא הושבתו אני לא רואה בזה בעיה חמורה.זו בעיה אבל בטח לא כזו שבעטיה שווה לפסול את המותג.

 

כמה כאלה בטרייד שראית הוחלף/שופץ להם המנוע ? זה המדד האמיתי לאמינות המנוע.

(ואני בטוח שיש כאלה אבל לדעתי האחוז שלהם נמוך).

זה לא משנה שמקור הבעיה הוא נקודתי כי ההשלכות שלה משמעותיות אם לא תופסים אותה בזמן, כשממש כאן בשרשור הזה זה הגיע לכדי החלפת מנוע - ברכב בן 3 ומשהו. ויש עוד מקרים שנתקלתי בהם אישית.

כמה מנועים בכלל אתה מכיר שמוחלפים תוך 3-4 שנים? לא צריך להגיע עד להחלפה כדי להגיד שמנוע הוא לא אמין .

 

קח לדוגמא את בעיית השמן של מנועי הונדה, טורבו 1.5 . שם קיצרו את מרווח הטיפול ל 7500 ק"מ ועוד על חשבון הלקוח. האם הונדה זה מנועי פח ?

האמת, דוגמה מעולה. אם לא היו מחליפים שמן בתדירות גבוהה ומנועים היו הולכים על ימין ועל שמאל, זה באמת היה נחשב מנוע לא אמין. מצד שני, אם החלפות שמן תכופות יפתרו את הבעיה, אז אפשר יהיה להגיד שזה מנוע רגיש, או יקר קצת לתחזוקה, אבל אמין.

 

ולמה זו דוגמה כל כך טובה? כי אם psa ו/או לובינסקי היו קצת יותר רציניים, הם היו מוסיפים פרוצדורה רצינית לבדיקת מצב הרצועה בטיפול השנתי, גם אם היה צריך לחייב את הלקוח בעוד שעת עבודה. אני חושב שלא ימצא הלקוח שלא יהיה מוכן לשלם עוד 200-300₪ בשנה ולמנוע את כל הצרות האלו. אבל כשהגישה שלך היא "יהיה בסדר" קלאסי בואך "זה בכלל שרשרת", אז מנועים מתפרקים, אנשים משלמים סכומים של ארבע או חמש ספרות סתם ככה, והמכירות שוב יצנחו. לך תבין.

 

רוצה עוד דוגמה? כשבאקובוסט 1.6 של פורד מנועים התחילו ללכת בגלל הצינורית המפורסמת, אז לא סתם הוציאו ריקול לצינורית, אלא הוסיפו (ממש הוסיפו, לא היה כזה קודם) חיישן גובה נוזל קירור, כדי שגם אם הבעיה תחזור לפחות תקבל התראה בזמן. איפה זה ואיפה הרצועה הזו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה :

אם לובינסקי (יקבלו שכל) ויודיעו שצריך להחליף רצועה כל 40K בלי קשר למצבה

(אני מניח שאין מק"ט חדש)

 

או שצמפיון מוטורס יודיעו שצריך להחליף פלאגים אירידיום כל 30K

או שמן גיר כל 60K .

ובתנאים האלה הכל עובד יופי.

 

מה תגיד במקרה הזה ? שהמכלול לא אמין ?

מה שאני רוצה להגיד פה שזה יותר כשל ניהולי +מקצועי מאשר כשל טכני של המנוע.

ברור לי שבמקרה שלך הכוויה כואבת. היבואן גרר אותך ולא הבין בכלל מה לעשות.

 

תבדיל בין מצב שהמנוע מת בלי התראה (ע"ע מנועי 2.4 gdi בקיה) ובין מנוע שמדליק נורית התראה לחץ שמן בזמן .

עריכה אחרונה על ידי save
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה נסגר עם ה 208 בזמן האחרון? יותר מדי כותרות לא מחמיאות בפורום הזה.

 

זה באמת מבאס כי אני כן מתכנן לקנות רכב מהמותג הזה בעתיד, הוא מאוד מדבר אלי (גרסת ה GTI) אבל כל הדיבורים סביב האמינות הלקויה בפורום מורידים גם לי קצת מהביטחון במוצר הזה. פשוט חבל.

 

מדובר במנוע שונה לחלוטין. מעבר לכך אני מאוד מרוצה מהרכב. נוחות, מושבים, שלדה מהנה (עד כמה שאפשר לצפות לכזו מסופר מיני עממית), ויחסית שקטה. מ-110 קמ"ש יש רעשי רוח ובעיקר מאזור המראות המגודלות שלה.

 

אם יש לך אופציה למכור את הרכב ולקבל מחיר סביר אל תהסס..כדי שלא תיכנס להוצאות מיותרות בהמשך.

 

מחיר סביר? רכשתי רכב צרפתי, לא ציפיתי למכור אותו כלל, :roll:.

וברצינות, אחרי החלפת המנוע קשה יהיה לומר איזה מחיר אוכל לקבל אם בכלל.

 

הרכב משמש את זוגתי. אני שונמכתי (או שודרגתי, תלוי את מי שואלים) לאופניים (רגילות, רגילות). בנתיים אנו חוסכים לשדרוג למשפחתית האצ'בק/סטיישן.

 

פות"ש נושא צריכת השמן הגבוהה מוכר לי, זה היה לי ב301 עם מנוע ה1.2, שאצלי הרכב נמכר אחרי 50K ק"מ וננהג רגוע מיומו הראשון על הכביש (קניתי מעסקת 0 ק"מ)

 

רק שכאן היה איבוד (לא צריכת) שמן בעקבות הזעה/נזילה ממכסה המנוע. במשך השנה האחרונה לא היה איבוד שמן בין טיפול לטיפול. אני דואג לבדוק לפחות אחת לשבוע.

 

 

מסכים. אכן שרשור קשה לקריאה.

למרות זאת, במקרה דנן השמן שבו השתמשתי עומד בתקן.

 

צרפתי זה איכסוש, ואתה לא תבלבל אותנו עם עובדות!

 

אני הראשון לעמוד על הרגליים האחריות בניסיון להשמיץ יצרן/ים באופן גורף. הכללות הן דבר מיותר, בפרט עם שיטות הייצור הנוכחיות (יצרן אחד משתמש במנוע של יצרן שני ובגיר של יצרן שלישי).

אם נתמקד בפיג'ו, ונתבונן ב-308 ו-208 נשים לב שיש יותר פוסטים (בשנתונים האחרונים) בפורום מאשר המתחרות הישירות (למעט אולי פוסטים ביחס לDSG). יכולות להיות לכך הרבה סיבות. בפרט הטייה אינהרנטית של גולשי הפורום ואף של מי שכותב פוסטים.

 

מה שאני מנסה לומר, זה שאי אפשר להגיד שצרפתיות הן איכסוש, אבל גם אי אפשר להגיד שלא.

 

מה כן אפשר לעשות? בסוף הפוסט (*).

 

אני מבין את הרצון החזק שלך לשפר את תדמית המותג, אך מה לעשות?! יש עובדות,

אולי לך משחק המזל עם הרכבים האלה, לאחרים לא, בדיוק כמו המקרה שלי, לכן בצער רב המותג הזה נאלץ בינתיים להישאר על הקרשים, ויקח לו הרבה זמן לקום, אם בכלל.

 

אלו לא עובדות. וכמות חד ספרתית/דו ספרתית נמוכה אינה מעידה על מגמה. בכלל.

 

 

(*) לעניות דעתי הדרך הנכונה לבחון אמינות, בהינתן חוסר נתונים של היבואנים עצמם, היא להסתכל על דו"חות של קציני רכב של חברות גדולות. כמובן שדו"חות אלו לא חשופים כל כך, אבל אולי הם יותר נגישים מאשר הנתונים של היבואנים (?).

 

כך אפשר לקבל סד"ג, הערכה גסה של אמינות ב-3 שנים הראשונות של רכבים ממותגים שונים. כמובן שיש פה הטיות שונות (למשל, רק 3 שנים ראשונות) ומידע חסר (לא כל הרכבים של כל היצרנים מוצעים לליסינג תפעולי בכל חברה). מנגד, הק"מ הממוצע וזמן פעולות המכלולים גדולה יותר ואולי אפשר לעשות אקסטרפולציה. עוד אפשר להניח הנחה סבירה שרכבים אלו עובדים קשה יותר (

).

 

@save

 

האם תקלה חמורה היא רק תקלה המשביתה את הרכב?

 

סה"כ הרכב הזה עונה על הדרישות והצרכים שלנו מעל ומעבר. טוב נו, על מי אני עובד, היה נחמד לעוד 20-30 סוסים. אבל עכשיו ברצינות, מעבר להאחזקה המעט מערערת שלו, זהו אוטו מעולה מבחינתנו.

אני מניח שיש רכבים שהם "שגר-ושכח", וזה יהיה בתקווה הרכב הבא שלנו.

אני עם צרפתיות בטח לא סיימתי. איפה יש עוד חבילה כמו GTi? :twisted:

 

 

נ.ב.

 

כשכתבתי מקרר יפני, חשוב לשים לב שגם אני הכללתי וזו שגיאה. למשל מנועי הונדה החדשים עם ערבוב שמן ודלק והחלפת שמן כל 7500 ק"מ.

עריכה אחרונה על ידי Gosser1860
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה :

אם לובינסקי (יקבלו שכל) ויודיעו שצריך להחליף רצועה כל 40K בלי קשר למצבה

או שצמפיון מוטורס יודיעו שצריך להחליף פלאגים אירידיום כל 30K

או שמן גיר כל 60K .

 

מה תגיד במקרה הזה ? שהמכלול והמותג לא אמינים ?

מה שאני רוצה להגיד פה שזה יותר כשל ניהולי מאשר כשל טכני של המנוע.

תבדיל בין מצב שהמנוע מת בלי התראה (ע"ע מנועי 2.4 gdi בקיה) ובין מנוע שמדליק נורית התראה בזמן .

 

אבל זהו, שזה לא בזמן. בדיון הקודם מישהו כתב שהנורית נדלקת כאשר יש פער של חצי BAR במדידת לחץ שמן. זה לא הרבה?

וכן בתמונות המצב פשוט מזעזע, רשתית מלאה בחתיכות גומי ונדרש ניקוי של כל מעברי שמן. עם כל הכבוד ליכולות הניקוי של המכנואי - זה כבר לא יהיה כמו שיצא מהמפעל.

 

אישית, התכוונתי להחליף רצועה כל 30K (בנסועה שלנו, כל שנתיים).

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה :

אם לובינסקי (יקבלו שכל) ויודיעו שצריך להחליף רצועה כל 40K בלי קשר למצבה

(אני מניח שאין מק"ט חדש)

 

או שצמפיון מוטורס יודיעו שצריך להחליף פלאגים אירידיום כל 30K

או שמן גיר כל 60K .

ובתנאים האלה הכל עובד יופי.

 

מה תגיד במקרה הזה ? שהמכלול לא אמין ?

מה שאני רוצה להגיד פה שזה יותר כשל ניהולי +מקצועי מאשר כשל טכני של המנוע.

ברור לי שבמקרה שלך הכוויה כואבת. היבואן גרר אותך ולא הבין בכלל מה לעשות.

 

תבדיל בין מצב שהמנוע מת בלי התראה (ע"ע מנועי 2.4 gdi בקיה) ובין מנוע שמדליק נורית התראה לחץ שמן בזמן .

 

אם באמת בעלי רכב יצטרכו להחליף טיימינג כול 40 אלף, זה בעצם כול טיפול שני-זה יעלה את עלות האחזקה של הרכב בהרבה, והאמת אישית לא הייתי קונה או ממליף עליו במקרה וזה היה נכון.

ככה שיש פה כשל טכני, אחרת לאנשים לא הייתה נדלקת נורת תקלה בק״מ נמוך.

 

הבעיה עוד יותר גדולה היא שאנשים מחוץ לפורום שלא מודעים לזה הולכים לסבול מהתקלה הזאת, חלקם יחליפו טיימינג אבל חלקם גם משאבות, טורבו ואף מנועים. התדמית של פיגו עוד יותר תיפגע, לדעתי אם המצב ימשיך ככה פיגו תהיה סוג של פורד פוקוס.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yulianx

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב dsg6 מחליפים שמן גיר כל 60K שמן. תהליך לא זול בכלל . עלות החלפת רצועה כל 40K היא ₪1300 אצל לובינסקי. האם העם חושב ש dsg6 גיר כושל ? האם זה פגע בתדמית גולף gti או אוקטביה TDI ?

 

בנושא לובינסקי והרצועה: ברור שאם ימשיכו למלא פיהם שמן זה יסתיים רע. זה בעיקר כשל ניהולי.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו המלצתי לחבר על קקטוס 1.2 טורבו אוטומטית שהגיעו עם 5 שנות אחריות.

בגלל הסיפורים על הרצועה אני שמח שהוא לא הקשיב לי. בכנות. לא בגלל הרכב, לא בגלל המנוע. לא בגלל התקלה. הכל פתיר כנראה. אבל ההתנהלות וההתנהגות של לובינסקי זה פשוט חוסר הבנה מוחלט של איך ליצור אצל הלקוחות ראש שקט והרגשה שיש מישהו שמבין ויידע לטפל בזמן כדי שלא יהיו קטסטרופות.

 

מה ששבר אותי? תגובת הגוועלד המזעזעת שמאשימה בדיסאינפורמציה את כל העולם ואשתו שבאו ללכלך על המנוע המושלם שלהם.

 

עריכה - תגובה לקודמי, החלפת שמן הגיר בDSG6 היא בהתאם להוראות היצרן. לא הגיעה כאן שום הפתעה.

לכן כנראה גם פותחה הגרסה ללא השמן, שהתגלתה כפחות אמינה משמעותית בתחילת הדרך.

החלפות הפלאגים המוקדמות מדי במנועי TSI זן בהחלט כן בעיה חדשה שלא הייתה בתכנון, שהשפיעה לא מעט על עלות התחזוקה של המנועים.

אותו דבר השמן במנועים של הונדה.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש אצלי לא היתה שום הזעה ושום נזילה, מדובר ברכב שהיה בזמנו בן שנתיים וחצי, טופל רק בחברה ונמכר עם 55K ק"מ, והחל מ30K ק"מ וקצת התחלתי לשים לב לרעש במנוע ממש לא רציתי, חשבתי שזה משהו מהשסתומים או משהו בסגנון, עם הזמן החיל להתגבר,

אחרי זה התחלתי לבדוק שמן, בתדירות גבוהה שאך פעם לא עשיתי עם רכבים אחרים שהיו לי במיוחד לא רכב חדש, ובאמת ראיתי שיש איבוד שמן, ושוב, לא היתה אפילו הזעה אחת,

מכאן כבר פניתי למוסך להסבר גם בגלל שהרכב היה עדיין באחריות, ענו שזו צריכה נורמלית, כמובן שהתווכחתי איתם שהתופעה הנורמלית ברכב חדש שלהם לא היתה לי לעולם עם רכבים קודמים ישנים מאוד שהיו, ונתתי דוגמה לרכבים שהיו לי עם קילומטראג' די גבוהה, כמו מיצובישי לאנסר 2004 שנמכרה עם 180K ק"מ, וניסן אלמירה 1999 עם 240K ק"מ, התשובה לכך היתה אין מה להשוות בין רכבים, אחרי העבר הלא רגוע שהיה לי עם הרכב הזה החלטתי שפשוט כדאי להפסיד הרבה אך לנוח כבר מההתרוצצות בלתי הפוסקת למוסכים עם הרכב החדש הארור הזה,

 

בזמנו, זה לא היה לי ברור כל כך, היום זה כבר הרבה יותר, כך שנושא הרצועה כנראה פוגע במנועים האלה בהדרגתיות, ואפילו אם תשים לב ותתלונן שיש משהו חריג, מוסכי היבואן עדיין יגלגלו אותך בסיפורי הרגעה שמלכתחילה נשמעים מספיק חשודים ולא אמינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1732 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...