Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין 3 מגברים לקראת סט חלומותיי לSEAT LEON 2016


HighDeath
שימו לב! השרשור הזה בן 1660 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

מגבר שמתהדר בנוצות של sq , ונוצות של "תחרותי".

לא יכול להיות עם הפרדת ערוצים 60Db.

זה אומר שכאשר הסיגנל של צד שמאל מנגן.

40% מהסיגנל של צד ימין גם מתנגן.

וכמובן שגם כנ"ל, יהיה בצד שמאל.

אז איזה איכות ופירוט צליל יכול להיות למגבר כזה?

איזה במת סאונד ותמונת סאונד תהיה בהתקנה כזאת?

 

 

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

 

יקירי,

אתה מסוגל להסביר את מה שכתבת?

 

 

 

 

נ.ב

חשוב שתתמקד בעיקר ב-"40% סיגנל של צד ימין"

ואיך חישבת את המספר הזה באחוזים.

אני אשמח אם לא תתחמק כמו שעשית עד עכשיו,

ותיתן תשובה ברורה, אפשר שתכלול הסבר קצר/חישובים.

(אל תיעלב, אך עד עכשיו העיניים שלי כואבות מלראות את המספר הזה שהמצאת).

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כתבתי לך תשובה ארוכה ומפורטת לנושא, ששוב התעלמת ממנה.

 

לכן אני מציע שתקרא אותה שוב.

 

לילה טוב

 

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי שוב את תשובתך (השגויה).



 

 

ציינתי שלארק אודיו יש הפרדת ערוצים של 76DB.

 

ואם אתה לר מבין למה 16Db זה קריטי לתמונת סאונד.

אין ממש יכולת להסביר זאת על גבי פוסט, כי קצרה היריעה מלהכיל.

 

גם מסקנתך איננה נכונה ואני חייב לתקן אותך כי נתון של הבדל של 16db, לא משפיע על "תמונת הסאונד".

לדעתי אתה פשוט לא מצליח להבין את השוני בין דציבלים לאחוזים ולכן אתה שוגה שוב ושוב.

תשים לב שדציבלים מבטאים יחס אחר.



לדוגמה: עלייה של 10 דציבלים בהספק היא פי 10 הספק.

עלייה של 20 דציבל היא העלאת ההספק פי 100 וכן הלאה.

 

אתה באמת מאמין שהבדל בנתון איזוטרי הופך את הארק למגבר טוב יותר?!

אולי בעולם של חדי-קרן ופיות.

 

 

נ.ב.

אם אתה עדיין מסרב להאמין שהזאפקו של פות"ש עולה בכמה דרגות על הארק אודיו,

ואתה לא סומך על הסברי, הרי שאתה מוזמן לבחור כל פורום אודיו רציני בארה"ב ונעלה שם את ההשוואה בין המגברים.

 

מה אתה אומר?

לדעתי יהיה מעניין.

 

לילה טוב.

 

 



 

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים - אני רוצה לנסות לסכם את הנושא הזה כי השרשור גולש לטון שלילי ואני שם על זה למען האמת - את הדגש.

 

לארק אודיו תהיה שליטה וריסון טובים יותר והפרדה בין ערוצים טובה יותר - זה מבטיח למגבר יכולת שמירה על שקט מרעשים מצד אחד וריסון מעולה של הרמקולים בתחום התדרים הנמוכים.

 

בנתון הספק של 90DB - בידיעה שפותח השרשור יישב קרוב לרמקולים אותם המגבר הזה ירים - הוא צריך להיות מספיק חזק ומאוד איכותי.

 

הייתי בוחר בו גם אם המטרה היא להרים סאב וופר בגישור.

 

לכל מטרה אחרת הזאפקו מן הסתם יהיה חזק יותר בנתון ההספק שלו, יתן THD וSNR עדיפים (רצפת רעש - ולזה יש השפעה מכרעת על יכולת כוונון הגיין) ואני מאוד מאוד בספק אם לנתון הDF שלו תהיה משמעות בפן של הבדל שמיע לבין הארק.

 

לגבי הפרדה בין ערוצים - מצטער - לא יכול להתווכח כאן עם הטענה שניר העלה ולמטרה של יצירת סטייג'ינג יותר טוב אני מסכים עם חברי המפלצתי והירוק - לארק יש את הכלים המתאימים יותר ליצור תמונה טובה יותר - בייחוד על רמקולים שהם רגישים יותר לרעש גם בגלל היותם נצילים יותר וגם בגלל שהם מנגנים תחום תדר יותר כווני ותחום תדר בו רעשים יותר מציקים לאוזן.

 

יש כאן הזמנה להתנסות בציוד ממשווק\יבואן ארק אודיו בארץ ישראל והייתי מחבק אותה בשתי ידיים.

 

אני בטוח שיש בארץ גם יבואן לזאפקו - יהיה מאוד נחמד לראות אותו נותן גב למגבר שאמור לספק את הסחורה כמו גדול.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אדי.

 

לפחות מצידי אין שום טון שלילי.

מכיוון שמדובר על כתיבה ולא דיבור, אז אולי מישהו כזה או אחר מפרש זאת אחרת.

 

לגופו של עניין, אחת מן הסיבות שהמעטתי לכתוב בפורום, הוא בגלל שהשיח הפך בזמנו להיות די רדוד ולא מעמיק.

השרשור הנ"ל הוא דוגמא טובה לכך, כי הגיע אדם לפורום, להתייעץ ברכישה של מגבר כשהמבחר שצויין היה על מגברים שעלותם לא מבוטלת והיא אלפי שקלים.

והשיח היה רדוד וניתנו המלצות מבלי רקע או הסבר מאחוריהם.

 

רק לשים דברים על דיוקן, אני לא חושב שפותח השרשור קנה מגבר גרוע או משהו שקרוב לכך.

המגבר שרכש הוא מגבר מצוין סה"כ.

ושוב, אין ויכוח שמבחינת הספק, הזאפקו אכן היה המגבר החזק יותר מן האפשרויות.

 

מה שלי הפריע, הוא העובדה שמלבד נושא ההספק, לא באמת היה כאן דיון , כאשר השאלה המרכזית הייתה האיכות.

 

ניסיתי להסביר במעט, על חלק מן הדברים שמשפיעים על התוצאה הסופית, ולשם כך כל מי שמתכנן להתקין מערכת - מחפש.

 

במשך כל השנים הרבות שבהן אני בתחום האודיו לרכב\בית, אני תמיד נתקל, שוב ושוב ושוב במערכות סופר יקרות, עם רכיבים סופר איכותיים ועם תוצאה עגומה, או יותר פולטיקלי קורקט להגיד- תוצאה שלא משקפת את ההשקעה.

והסיבה לכך, היא הפער בין התאוריה לפרקטיקה, ובין היכולת להבין מה הגורמים שמשפיעים וכיצד ניתן לבצע התאמה טובה יותר בין החלקים, על מנת להגיע לתוצאה סופית שהיא טובה יותר מסך כל חלקיה.

 

ישנם לא מעט דברים שהם זניחים ולא שמיעים, ולכן אין בהם צורך להשקיע.

אבל בסופו של דבר, יש אי אילו פרמטרים שהם כן מהותיים, בין אם בכדי להגיע לתוצאה סופית טובה יותר, או בין אם לבצע הערכה אמיתית בין האופציות השונות.

 

ולעניין עצמו,

אדי,

ראשית, נושא הDF הינו אחד מהדברים החשובים ביותר, בייחוד כאשר מדובר על מערכת 2WAY, כאשר ברוב הסטים המודרניים, נקודות החיתוך הינם 3-6KHZ, וזה לרוב ב12DB, כלומר רוב הוופרים\מיד-באסים מנגנים דיי גבוה, ולכן היכולת שליטה של המגבר באלמנט ותנועתו היא קריטית, והיא בדיוק זו שעושה את ההבדל.

ברוב המקרים, העיוות השמיע הוא לא בגלל קליפינג, אלא בגלל תנועה מכנית לא רצויה של האלמנטים.

אני יוכל לבאר נושא זה בהרחבה, אך אם כבר אעשה זאת בשרשור נפרד לנושא.

 

ולמה שBEEKER כתב מעליי, לגבי נושא הפרדת הערוצים, אני רוצה להפנות את הפורום למבחן מעניין שעשו החברה של TEAM AUDIO NUTZ בזמנו, בבדיקה בדיוק לנושא הפרדת הערוצים וכיצד זה משפיע.

אגב, זה עלה במסגרת דיון ארוך בזמנו בפורום של DIY.. הגדול ביותר הארה"ב לתחום.

ולמי שלא מכיר את החברה של TEAM NUTZ, הם קבוצת מתחרי אודיו שהתחרתה בארה"ב כבר משנות ה90 בהובלתו של סטיב הד, שהיה ממובילי התחום התחרותי בארה"ב ואף אלוף עולם בIASCA.

 

בבדיקה שעשו, דיברו בדיוק על נושא של השוואת מגברים אחד לשני, כיצד ההבדלים באים לידי ביטוי במדידות, ומה השוני בין מגבר למגבר, וכמובן האם זה שמיע?

 

חלק א של הבדיקה:

http://www.teamaudionutz.com/tutorial/12/Channel_Separation__Isolation_testing

 

חלק ב של הבדיקה:

http://www.teamaudionutz.com/tutorial/29/Channel_Separation__Isolation_testing_Part_2_Results

 

חלק ג' של הבדיקה:

http://www.teamaudionutz.com/tutorial/30/Channel_Separation__Isolation_testing_Part_3

 

נותן מבחן מציאותי סוג של מעבדתי לגבי כיצד נושא הפרדת הערוצים של מגבר היא מהותית.

 

 

עוד דבר, בהתייחס לפוסט הקודם של BEEKER.

נוסחת הDB מול הספק ידועה, אך לא על כך דיברנו.

בנושא שאנו דיברנו עליו, ההבדלים בעליה\ירידה בדציבלים, היא בנושא של "עצימות צליל" ולא בנושא של "עוצמת צליל"

עצימות צליל= SOUND INTENSITY, עוצמת צליל= SOUND PRESSURE

וזה 2 דברים שונים.

ולהמחשה,עליה של 3DB משמעותה עליה של פי 2 בעצימות הצליל, אבל עליה ב10DB משמעותה הכפלת עוצמת הצליל.

 

ובנושא שבו אנו דנים, אנחנו מדברים בכלל על זליגת הסיגנל כלפי ערוץ שקט ולא על הספק המגבר.

 

אגב, אני לא התחמקתי עד כה משום תשובה, אני עניתי בפירוט ככל הניתן מבלי לחפור, על כל נושא.

מי שאגב דווקא בוחר להתעלם מהתגובות שלי, זה דווקא BEEKER .

 

יום נעים לכולנו

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הDF הוא נתון מאוד חשוב ואכן - לרוב מגברי 4 הערוצים המיינסטרימיים היצרן לא מצהיר על התדר בו הנתון הזה נבדק (אם בכלל מצהיר על הנתון הזה) - מתבצע בכלל ב1K הרץ במקום ב100 הרץ

 

יצרני מיינסטרים רבים יצהירו על הנתון הזה והתדר בו הוא נבדק כאשר מדובר במגברי מונו-בלוק אבל על מגברים רב ערוציים - רק יצרן שממש מכבד את עצמו בד"כ יצהיר על זה ואני מסכים איתך שזה קצת חורה לעין ומוזר אם זאפקו לא הצהירו למגבר הנ"ל על מה מדובר.

 

 

אני מצטער אך לדעתי נתון ה-DF הוא איזוטורי.

 

 

 

 

 

 

אני מקווה שהסרטון יבהיר מעט נושאים.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער אך לדעתי נתון ה-DF הוא איזוטורי.

 

אני מקווה שהסרטון יבהיר מעט נושאים.

 

בהחלט, הוא מבהיר בדיוק את הדברים שדיברתי עליהם.

1. אל תשווה רק ספציפיקציות, צא מהנייר.

2. הוא כן אומר שDF חשוב, אבל זה לא הדבר היחידי שקובע, אלא מצטרף לדברים נוספים, בדיוק כפי שדיברתי עליהם.

3.אולי לדעתך נתון הDF הוא איזוטרי, אבל כפי שהעלתי לך מתוך מה שזאפקו בעצמם כותבים, איזוטרי זה לא .

תזכורת:

Damping Factor:

The most common misconception about ZAPCO amps is that wedrastically under-rate our power output. Not true, it just sounds that way.Today’s music, of all styles, has a great deal of bass content. Dampingdescribes an amps ability to control a woofer. An amp with poor dampingwill leave bass notes sounding soft and undefined, regardless of its power.In most amp lines, the largest units have damping factors between 200and 400. In the ZAPCO Competition series, our smallest amp hasdampening of over 875. Since rock solid bass is perceived as a function ofpower, our 100 watt amp sounds like other companies’ 300 watt amps.

אז אתה חייב להחליט, האם זאפקו גם לא יודעים על מה הם מדברים? כי לפי מה שהם בעצמם כותבים זה בהחלט קריטי, וממש לא איזוטרי.

אתה לא יכול לקחת פיסות מידע כאלו ואחרות ולנסות להתאים אותם בכדי להצדיק את מה שאתה כותב.

מה גם שהסרטון שהעלת ממש לא סותר זאת..

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון - ראיתי לא מעט סרטונים של פול מקגאוון - לחלקם לא יכלתי להמשיך להאזין לאחר דקה או שתיים שהוא התחיל לדבר.

 

לא בטוח מאיזה עשור הבן אדם מביא את הידע שהוא מסתמך עליו בחלק מהסרטונים שלו.

 

אני מסכים איתו לגבי זה שמנתונים אי אפשר לדעת מה טיבו האמיתי של מגבר - למה?

 

כי יש נתונים שהיצרן לא חושף בפניך בהרבה מאוד מקרים.

כי יש נתונים שהיצרן לא מדייק בהצהרות שלהן והמגבר יכול להיות גם אובר-רייטד וגם אנדר-רייטד

כי המגבר הוא רק חלק משרשרת של רכיבים אחרים שגם הנתונים שלהם ביחס לנתוני המגבר חשובים מאוד וצריך לדעת להתאים בין אחד למשנהו.

 

דוגמא - אתה בוחר במגבר צנום הספק היות ואתה לא חושב שתשתית החשמל שלך תוכל לספק את הדרישה ולכן אתה בוחר ברמקולים מאוד נצילים.

אבל הSNR של המגבר יחסית נמוך - אתה תקבל רעשים מאוד שמיעים בגיין יחסית סגור כתוצאה מבחירה שגויה של הגברה.

 

רמקול נציל? אתה צריך מגבר עם SNR מאוד גבוה! בכדי להמנע מרעשים - אני מדבר כאן על טכנולוגיות אות אנגלוגיות קונבנציונאליות - הדיון הזה נהיה הרבה פחות מורכב ורגיש כאשר מדובר במקור דיגיטלי וטווח דיגיטלי עד המגבר או לפחות עד הפרוססור וטווח אנלוגי (RCA) מאוד קצר בין הפרוססור למגבר.

 

לגבי DF

 

זה פחות או יותר כמו לבוא ולאמר שמוסטנג משנות ה60 עם מנוע מודרני אבל טכנולוגיית מתלים ישנים - תיקח פניה באותה המידה כמו מוטסנג שנת 2015 עם אותם כוחות סוס.

 

אני מצטער אבל הוא או לא מפרט בדיוק מה המשמעות של דאמפינג פקטור ולאיזה הפרשי נתונים הוא מתייחס או שהוא לא מבין שמשהו אחר לגמרי גרם לאותו מגבר להשמע רע.

 

בזמנו העליתי לכאן קצת מהספרות של סטפן מנץ והרחבתי לגבי נתון הדאמפינג פקטור - זה אכן נתון קריטי מצד אחד אבל מצד שני יש נקודה למדד הזה בה ההבדל לאוזן אנושית כבר לא יהיה שמיע בכלל.

 

מה שדאמפינג קובע זה עד כמה המגבר יכול לרסן את התנועה החוזרת של הרמקול אל מול הגל שנכנס אליו - תחשוב - דמאפינג פקטור לא מספיק טוב יכול בהספק גבוה מידי להגמר בתופעות הזויות - יצא לך פעם לשמוע רמקול "מפליץ" כשהוא נותן מכת באס? - זה זה, זה דאמפינג פקטור.

 

יצא לך פעם לשמוע מגבר עם קאג'יגה וואטים וסאב וופר שאתה לא מצליח להבדיל בין אף טון שהוא מייצר וזה לא הסאב וופר שהוא לא טונאלי וזו לא התיבה שהוא לא מותאם אליה - זה המגבר. (כמובן גם בחירת סאב ירודה והתאמה לא נכונה לתיבות - כל התנאים האלה כמעט כולם מתקיימים במערכות עם בליל רכיבים מהסוג הזה - קוראים לזה זול בהרבה מקרים ובמקרים אחרים קוראים לזה בית שימוש מזהב כאשר הרכיבים איכותיים אבל מה לעשות ההתקנה והכוונים - פח אשפה).

 

ואז מגיעה נושא של זליגה בין הערוצים - שגם פה, יש היום פתרונות טכנולוגיים שיכולים להתגבר על זה במידת מה על מגברים יחסית פשוטים אבל כשאתה מגיע למגברים קונבנציונאליים כמו הARC כמו הזאפקו האלו - אתה לא יכול לברוח מזה.

 

ובמקביל - אתה לא יכול גם לברוח מנתוני SNR וTHD.

 

 

לא פעם ולא פעמיים - למען האמת זה אחד הדברים הכי עקביים אצלי אם תבדוק הודעות שלי שנים אחורה אני כמעט תמיד רושם את זה - הדבר האחרון שאני מביט עליו כשאני בוחן מגבר - זה ההספק.

 

מתי אני כן אתן עדיפות להספק - כאשר נתונים של שני מגברים טובים מספיק עד זהים - אבחר בחזק יותר - למה? - למה לא...

 

ושוב - אני חוזר ואומר משהו שאני כותב כאן במשך שנים - אתה יושב פחות ממטר ולפעמים פחות מחצי מטר מהרמקול הכי קרוב אליך ובמקרה הכי קיצוני במכונית נוסעים אתה תשב מטר שבעים עד בהגזמה שני מטר מהרמקול הכי רחוק אליך - כמה הספק אתה כבר באמת צריך בכדי להפיק מהרמקול הזה מוזיקה איכותית שהיא בעצמה הרבה מעבר לסף הכאב האנושי? (שבתדרים מסויימים מגיע כבר ב90 דציבל!!! ואף פחות)

 

 

ואז - להכניס את עצמי ללופ - לחזור שוב לשני המגברים האלו - אני בטוח, אבל יותר מבטוח - שהזאפקו הזה מעולה ובהינתן העובדה שלא הייתי מרים איתו סאב וופר בגישור - אני בספק מאוד גדול מה ההבדלים השמיעים אם בכלל בינו לבין הארק ולכן הייתי בוחר בו כי על פניו אם יש לו נתון DF טוב מספיק - בכל השאר הוא גובר על הארק למעט נתון אחד - שלגביו אני לא יכול להתווכח עם ניר והנתון הזה אכן - קריטי! זה הפרדת הערוצים.

 

לי באופן אישי - כשאני בוחר מגבר - הדברים החשובים הם -

 

גודל פיזי ומשקל - עם ילדים, אני לא יכול להרשות לעצמי יותר מערכות סטריאו שלוקחות מקום מתא המטען.

 

שקט! - אני רוצה שהמגבר והסיגנל יהיו כמה שיותר שקטים - ולכן SNR, CS וDF וTHD הם הנתונים הקריטיים בשבילי - ובכלל אני באופן גורף אעדיף כמה שפחות המרות מדיגיטלי לאנלוגי בדרך וטווח אנלוגי אם חייב - כמה שיותר קצר בין המגבר לפרוססור.

 

ואז בסופו של דבר ההספק.

 

אצלי - הבחירה היא ללכת על טכנולוגיה שקטה עם מגברים קטנים ויעילים על רמקולים נצילים ככל האפשר - וזה עובד, זה עובד נהדר - לאמר לך שזה תחרותי - לא, אבל למערכת SQ יומיומית שמפיקה הנאה גדולה - בהחלט כן.

 

כל הדרכים מובילות לרומא אומרים - השאלה היא איזו רומא אתה רוצה לבנות.

 

ואני לוחץ כאן על כפתורי התודה כמו משוגע - כי הדיון הזה הוא נהדר! ואני מכיר את ניר היטב, אלון - באמת, מאחורי מקלדת זה נשמע קצת דורסני ופוגע אבל מדובר בבן אדם זהב נדיר שבנדירים - אנציקלופדיה מהלכת וטוב לראות את שניכם כאן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לך פעם לשמוע רמקול "מפליץ" כשהוא נותן מכת באס? - זה זה, זה דאמפינג פקטור.

 

 

לא בהכרח.

 

התופעה שאתה מתאר בדרכך המיוחדת יכולה לנבוע מכמה גורמים.

 

זה יכול לנבוע מכך שהרמקול עבר את הסף המיכני שלו (Xmax).

זה יכול נבוע מקליפינג של המגבר.

זה יכול לנבוע מאי-ריסון של קפיץ האוויר מאחורי הרמקול (בסאבוופרים בד"כ בתוך תיבה לא מתאימה/תיבה לא אטומה בצורה טובה/שימוש כ-infinite baffle subwoofer).

 

DF טוב ככל שיהיה לא אמור לתת מענה לבעיות הנ"ל.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק דיון שלמדתי ממנו המון! תודה רבה לכולם.

רק מעדכן אתכם שבסוף לא קניתי את הזאפקו מהשרשור - אלא זאפקו אחר, מסדרת הLX היותר אודיופילית.

 

https://www.woofersetc.com/z-150-4lx-zapco-4-channel-250w-x-4-rms-class-ab-lx-series-amplifier.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלון - גם נכון - יחד עם זאת גם מגבר שלא מצליח לרסן רמקול יגרום לתופעות התנהגות קשות כאשר ההספק גבוה והשליטה נמוכה.

 

לפותח השרשור - תתחדש! אני בטוח שתהיה מרוצה מאוד מהבחירה הזו - על הנייר, המגבר הקודם היה נראה אפילו טוב יותר :-D

 

בפועל - אלו הם רק נתונים יבשים ואני בטוח שהמגבר היקר יותר מצדיק את העלויות שלו בין אם קשורות לסאונד ישירות או לא. עובדה - רכשת אותו.

 

יהיה מעניין בכל זאת לראות ממך רשמים לאחר שתתקין אותו - אם תהיה מוכן לעשות בדיקה ראש בראש מולו לעומת הARC.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק דיון שלמדתי ממנו המון! תודה רבה לכולם.

רק מעדכן אתכם שבסוף לא קניתי את הזאפקו מהשרשור - אלא זאפקו אחר, מסדרת הLX היותר אודיופילית.

 

https://www.woofersetc.com/z-150-4lx-zapco-4-channel-250w-x-4-rms-class-ab-lx-series-amplifier.html

 

 

תתחדש.

בחרת מגבר מעולה.

 

 

זה סרטון בדיקה של המגבר (מתוך הערוץ של Williston Audio Labs):

 

 

 

 

אני לא חושב שהייתי מעמיד מולו את הארקאודיו

KS 300.4 - Arc Audio להשוואה.

זה לא כוחות.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שזה POWER HOUSE של מגבר

 

תשים לב - הבדיקות בוצעו ב1K הרץ כולן ככולן

ורוב הבדיקות בוצעו ב14 וולט

 

המגבר עומד בהצהרו שלו - לא אובר רייטד וגם לא אנדר רייטד

 

אבל איך לכל הרוחות הנתונים שלו על הנייר פחות טובים מהזאפקו בתחילת השרשור אני לא יודע - ואני לא מאמין שהנתונים האלו יהיו מאוד אנדרייטד לאור הבדיקה שראינו מעלה אז אני שואל את עצמי אם בסופו של דבר פותח השרשור קנה מגבר פחות טוב, אבל שילם עליו יותר?

 

האם מדובר בסדרה ישנה יותר שפשוט ממותגת יותר גבוה? - לא יודע.

 

אני יותר מבטוח - הרבה יותר מבטוח - שהמגבר הזה יעשה עבודה פשוט יוצאת מן הכלל על הסט של הBLAM

 

האם יהיה הבדל שמיע בינו לבין הARC? - לא יודע אבל בהחלט יהיה נחמד לראות אם פותח השרשור יבחר לנצל את ההזמנה של יוסי להתנסות ולהשוות - האמת - אני מת שזה יקרה.

 

בהיכרות שלי עם יוסי לאורך השנים - זה לא סוג הבן אדם שיצא בהצהרות ריקות - הוא יודע לגבות את המילים שלו במעשים ואת זה אני אומר ב100 אחוז כנות.

 

כנ"ל לגבי ניר.

כנ"ל לגבי אלון.

 

לא 50 גוונים של אפור - כמעט אין סוף וזו אולי הבעיה הכי גדולה בתחביב הזה וגם הסיבה ללא מעט וויכוחים שנגמרים לא טוב.

 

 

 

עריכה - ורק רוצה להוסיף - שוב - תיקחו בחשבון את תנאי העולם האמיתי

 

הבן אדם יושב בתוך קבינה בגודל של מטר וחצי על מטר וחצי בערך - כמה הספק כבר באמת צריך? מה היתם מעדיפים להרוויח? יותר כוח? או יותר שליטה?

 

זאת השאלה! ובגלל זה - אין לי ממש תשובה.

 

לניר יש תשובה ברורה.

לאלון יש תשובה ברורה.

 

(בידיעה שסה"כ בשני המקרים יש די והותר כוח אם לא בכלל כוח מיותר ומבוזבז ודי והותר שליטה אם בכלל אוזן אנושית תבדיל)

 

לי אין!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנוספורס, אני חושב שאתה צודק, זה באמת POWER HOUSE של מגבר.

 

אני לא מצפה ממגבר עם נתונים כאלו להיות אנדרייטד.

מספיק לראות את המבחן כדי להתפעל מהבהמה הזו שמוציאה 150 לערוץ ועוד 500 בגישור.

 

לגבי הבדל בנתונים/תמחור - למיטב ידיעתי, ככל שמגברים מכוונים יותר לכיוון SQ, סביר להניח שהם יהיו פחות נצילים, ירוצו בטמפרטורות גבוהות יותר,

וידרשו כיוונון עדין יותר שמן הסתם יבוא לביטוי במחיר המגבר (כנ"ל מיתוג/מחיר/כמות מגברים/ תמחור פנימי של הליינים שמוציאה החברה).

אני אישית לא הייתי מסיק מסקנות נרחבות בגלל התמחור השונה.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב - על פי הנתונים - אם אנחנו עכשיו מדברים ברצינות מלאה - פותח השרשור קנה מגבר פחות טוב ושילם יותר!

 

הרי על הנתונים האלה אתה מסתמך נכון?

 

מה שאתה רושם לגבי טמפרטורות עבודה ויעילות - זה קשור ישירות לקלאס של המגבר וזה לא בהכרח אומר שזה יותר טוב - אלא שזו פשות המציאות של שיטת העבודה של המגבר - הוא בזבזן אנרגיה, לא יעיל - אבל הוא תמיד עם צד אחד של מסילת המתח שלו - במוכנות מלאה לעבודה ובטמפ' עבודה מלאה.

 

מגבר קלאס D - נמצא כל הזמן במיתוג ON OFF ולכן חוסך חלק גדול מהאנרגיה שלו והוא גם יעיל יותר אבל לא נמצא כל הזמן בטמפ' עבודה אופטימלית ואז ביחד עם נושא המיתוג שבטכנולוגיית קלאס D ישנה מאוד לא יעיל - אתה מקבל אחוז עיוות שמיע ובגלל זה הקצו אותם לשימוש לסאב וופרים בלבד.

 

עם השנים שיכללו מאוד את יכולת מהירות המיתוג של קלאס D לרמה כזו בה לא ניתן לעמוד על הבדלים שמיעים ואחוזי העיוות מאוד נמוכים לאורך כל תחום התדר.

 

ואז מגיע כל עולם הקלאס A שבו המגבר כל הזמן, כל הזמן פועל - על שני צידי מסילת המתח ולכן הוא מאוד לא יעיל ומאוד בזבזן אבל הוא כל הזמן ובכל רגע נתון מסוגל לספק תנאי עבודה אופטימליים.

 

ואז מגיעים כל הקלאסים החדשים (שארק אודיו מתאפיינים בנתון הזה) שגם נותנים לך יעילות של קלאס D אבל גם מוכנות כמעט זהה לקלאס AB

 

וכל האסכולה הזו נכונה וטובה כשאתה מדבר על מסלול אודיו שבו האות הנכנסת למגבר היא אנלוגית (יציאות RCA מהHU) והיות וכבר עברת המרה לאנלוגי - אתה לא רוצה שהמגבר יגרום לאבדן מידע או פגיעה נוספת בסיגנל ואז לקלאס A יש עליונות מובהקת.

 

ואז תיקח שיטות הגברה משולבות עם טכנולוגיה - לדוגמא הסובארו שלי - הסיגנל דיגיטלי עד המגבר - הכוונה היא שלמגבר לא נכנסת אות אלא נכנס אליו זרם מידע בכלל - המגבר מבצע את ההמרה ואת הפרוססינג

זוג ערוצים אחד אצלי בקלאס A

השני AB

והמונו D

 

למונו יש דאמפינג פקטור טוב מאוד, יעילות גבוהה והספק גבוה.

לערוצי הAB שמגבירים את הוופרים יש דאמפינג טוב מאוד, יעילות מספקת והספק די גבוה

לערוצי הA שמגבירים את המיד והטוויטרים יש אמנם יעילות נמוכה והספק יחסית נמוך אבל הם מגבירים רמקולים נצילים שנמצאים קרוב לראש שלי ולעומת זאת היציבות של ערוץ ההגברה הזה בזמינות תמידית וגבוהה.

 

ואז - יש לי שם עוד רמקול סנטר וזוג ערוצים אחוריים שהם דווקא על מגבר של מאסיב אודיו בגישור BX4 ליתר דיוק - הסנטר בגישור האחוריים על זוג ערוצים.

 

הסנטר על הגישור מקבל הספק בהמתי - הוא מנגן בתדרים שנתון הדאמפינג פקטור אפילו של המגבר הזול הזה לא מייצר שום בעיה שמיעה לאוזן.

 

המגבר הזה מאוד, מאוד! שקט וזה כנראה בעיקר בגלל ש:

 

א. הRCA שמתחבר אליו מהפרוססור מאוד קצר וזה הRCA היחיד שנמצא בכל הרכב.

ב. הגיין סגור ונמצא רחוק מאוד מלהגביר את רצפת הרעש של המגבר עצמו שאני בטוח שהיא לא משהו מרשים בשום צורה אבל עדיין - לא שמיע זה לא שמיע.

 

אם לאמר את מספר השיקולים שבוצעו בבחירת המגבר הזה להחליף את הלוויתן שהיה לי בזמנו - ישבתי תקופה ארוכה לתכנן את זה.

 

 

והמערכת בדודג' לעומת זאת -

 

טווח דיגיטלי עד המגבר - אבל המגבר הוא מגברון חלשלוש שמספק "על הנייר" 130 וואט לכל ערוץ בגישור לסט רמקולים שהטוויטר והמידריינג' בו אמנם סופר נצילים אבל יש בדרך קרוס פסיבי שגם לוקח מההספק הזה.

וזוג וופרים שממש על הקסקס מקבלים מספיק כוח (ומה שהורס להם בעיקר זה מבנה הדלתות וההתקנה - יש תכנית לשינוי של זה)

 

אבל כאן למשל לקחתי בחשבון בחירה של רמקולים סופר נצילים (פייטל פרו 3 אינטש עם מגנט ניאו) ולקחתי גם בחשבון את היתרון של הטווח הדיגיטלי אל תוך המגבר שמפאשר לו להיות שקט לחלוטין.

 

לקחתי מונובלוק מאוד מאוד פשוט של מאסיב אודיו ואני מרים איתו זוג סאב וופרים 10 אינטש שטוחים הכי פשוטים מבית MTX אבל הם בכלל מכוונים לתת את הפיק שלהם ב60 הרץ שזה תדר שלמגבר הזה אין בעיה להשתלט עליו בצימוד לשני "וופרים" נצילים וקלים לתזוזה.

 

התוצאה של המערכת הזו היא ווליום סופי לא גבוה במיוחד אבל מספק לחלוטין בשבילי עם יכולת עיבוד אות גבוהה למדי וניקיון ואיכות צליל טובים מאוד על גבול המעולים - אבל זו מערכת שהשיקולים לבניה שלה היו לא תחרותיים בעליל - המטרות היו:

 

1. להנות ממוזיקה טובה.

2. תקציב נמוך ככל האפשר.

3. לקחת כמה שפחות מקום מתא המטען.

 

 

אם להביט במה שקרה כאן - אני חושב שהיתה כאן התפקסות עצומה על "איזה מגבר טוב יותר" בזמן ששום פרמטר, למען האמת אף פרמטר אחר לא נלקח כאן בכלל בחשבון.

 

מה אם מערכת החשמל של הסיאט הזו היא סטוק לחלוטין על מצבר נורמאלי? - אתה בטוח שאתה רוצה להתקין בה את הזאפקו המפלצתי הזה? לא הייתה מעדיף דווקא את הARC במקרה שכזה? - אני כן.

 

מה אם פותח השרשור מחפש להנות ממוזיקה בווליום בינוני - צריך בשביל זה את כל הכוח שיש לזאפקו להציע?

מה אם פותח השרשור רוצה לחסוך מקום בתא המטען?

מה אם הסטייג'ינג יותר חשוב לפותח השרשור מאשר הדינמיקה בווליום נמוך וגבוה?

 

לפי הנתונים - בידיעה שלזאפקו יש הפרדת ערוצים וDF מספקים (ואני בטוח שיש לו) - זה המגבר שפותח השרשור צריך לבחור בו - אכן.

 

מה עם כל שאר הפרמטרים?

מה המציאות כאן?

 

הלכנו רחוק - את כמות האנשים שיודעים לבצע את השיקולים האלו נכון לעכשיו שנמצאים וגולשים בפורום ורואים את השרשור הזה - אפשר אולי באמת לספור על יד אחת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1660 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...