Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין 3 מגברים לקראת סט חלומותיי לSEAT LEON 2016


HighDeath
שימו לב! השרשור הזה בן 1683 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעניין מאוד מה שאתה כותב, הזאפקו הקודם היה נראה לי בהחלט OVERKILL - אני אוהב להאזין למוזיקה בווליום גבוהה אך לא מחריש, אוהב להנות מסאונד שקוף נקי ואיכותי - בהחלט אפשר לקרוא לי אודיופיל.

המגבר לא גדול ככ והוא יהיה תלוי עם הכיסא של הבגאז וזה נוח מאוד.

רק הנקודה של המצבר עשתה לי קצת חלחול קל, אבל אני מניח שזה יהיה בסדר. המגבר לא יעבוד בווליום רצחניים ואני מניח שהGAIN יעבוד לו בסביבה רגוע.

הסדרה הנוכחית היא סדרה יותר ישנה אבל עדיין מאוד מאוד מוצלחת ונחשבת ליותר SQ מאשר הזאפקו הקודם שקראתי יותר יותר את המילה COMPETITION ןBLOW DOORS OFF שהרתיעה אותי מאוד ממנו, לכן עברתי לשני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 70
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אל תדאג, אתה לא עשית שום טעות מהותית, זה השרשור שלקח את זה לקצה.

 

קנית מגבר משובח! באמת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולמי שלא מכיר את החברה של TEAM NUTZ, הם קבוצת מתחרי אודיו שהתחרתה בארה"ב כבר משנות ה90 בהובלתו של סטיב הד, שהיה ממובילי התחום התחרותי בארה"ב ואף אלוף עולם בIASCA.

 

בבדיקה שעשו, דיברו בדיוק על נושא של השוואת מגברים אחד לשני, כיצד ההבדלים באים לידי ביטוי במדידות, ומה השוני בין מגבר למגבר, וכמובן האם זה שמיע?

 

חלק א של הבדיקה:

http://www.teamaudionutz.com/tutorial/12/Channel_Separation__Isolation_testing

 

חלק ב של הבדיקה:

http://www.teamaudionutz.com/tutorial/29/Channel_Separation__Isolation_testing_Part_2_Results

 

חלק ג' של הבדיקה:

http://www.teamaudionutz.com/tutorial/30/Channel_Separation__Isolation_testing_Part_3

 

נותן מבחן מציאותי סוג של מעבדתי לגבי כיצד נושא הפרדת הערוצים של מגבר היא מהותית.

 

 

יקירי,

לזה אתה קורא מבחן?!

אני לא בטוח שהבחור הבין מה הוא מנסה למדוד,

ולמרות כל הרצון הטוב, כנראה שרעשי הרקע שהיו בעוצמה ממוצעת של כ- 60db,

חיסלו כל מדידה.

 

 

נ.ב.

תשתדל להסתמך על חומר קצת יותר רציני בפעם הבאה.

 

המסקנה היחידה מהמבחן הזה היא שהבחור צריך לעשות סדר במחסן.

 

 

 

 

הסדרה הנוכחית היא סדרה יותר ישנה אבל עדיין מאוד מאוד מוצלחת ונחשבת ליותר SQ מאשר הזאפקו הקודם שקראתי יותר יותר את המילה COMPETITION ןBLOW DOORS OFF שהרתיעה אותי מאוד ממנו, לכן עברתי לשני.

קנית מגבר מעולה.

מניסיון.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום BEEKER

 

ראשית, אני לא כתבתי את דבריי על מנת לשכנע אותך, אלא על מנת להעמיד דברים על דיוקם.

אני לא יודע על מה אתה מבסס את דברייך, אבל אתה שוגה ומטעה ייתכן שזה בגלל פער בידע.

 

לידעתך, לא רק שאני מכיר היטב את מגברי זאפקו, אלא גם היו להם מוצרים מדיהימים שחלקם גם היו ברשותי, אז כך שאנא ממך,אל תסיק מסקנות מבלי שאתה מכיר את העובדות.

 

ההיסטוריה לא מעניינת, אבל אם אתה רוצה להעלות היסטוריה, אז לפחות דע אותה לעומק ותדייק בפרטים.

 

האם אתה יודע מה הם ZAPCO אומר? האם אתה בכלל יודע שזה ר"ת של משהו?

כנראה שלא, ולכן אני קצת אבהיר את הפרטים.

 

אכן חברת זאפקו הוקמה ב1979, והמקים שלה הוא לא אחר מאשר רוברט זף...

ולמעשה ZAPCO= ZEFF ADVENCED PRODUCTS CO

רוברט זף מכר את החברה שלו לפני כ20 שנה לAPRA OF AMERCIA ויצא לדרך חדשה.

ולמעשה מאותו רגע, זאפקו חדלה לחדש את המגברים שלה כל ליין, אלא שדרגה עיצובים קודמים שהיו להם זכויות קניין עליהם.

המגבר האחרון שיוצר בזאפקו עם עיצוב בלעדי של רוברט זף הייתה סדרת הסטודיו המוכרת.

 

ARC-AUDIO הינה חברה שהתמחתה במגברים מאז ומתמיד, כאשר רמקולים וסאבים הוספו לליין שלה רק בשנים האחרונות.

רוברט זף הוא מעצב המגברים שלהם, וב20 שנה האחרונות, הם קיבלו את כל העיצובים והטכנולוגיות החדשות שהושמו במגברי ארק-אודיו.

 

לכן, זה קצת מצחיק שאתה מהלל כלכך את המגברים של זאפקו, וטוען שלא ניתן להשוות אותם למגברי ארק-אודיו, למרות שמדובר על אותו מהנדס שעיצב את הבסיס לשניהם, ההבדל, הוא שארק-אודיו הינם מודרנים וזאפקו לא, ולכן האי השוואה.. קצת מגוחכת.

 

אבל אני מניח שפאת חוסר הידע, כתבת זאת.

 

דבר שני, התעלמת לחלוטין מכל הדברים הפרקטיים שכתבתי לגבי הנתונים, וציטטת לי ליין שיווקי של חברת זאפקו

 

ולכן, אני "אשתמש" באותו המטבע.

 

בסדרת הדגל של מגברי זאפקו בעבר הC2K, בספר ההפעלה של המגברים מופיע הסקשן שנקרא:

Specifications You Can Hear

ומשם אני רוצה להעלות עבורך את הציטוט הבא:

Damping Factor:

The most common misconception about ZAPCO amps is that wedrastically under-rate our power output. Not true, it just sounds that way.Today’s music, of all styles, has a great deal of bass content. Dampingdescribes an amps ability to control a woofer. An amp with poor dampingwill leave bass notes sounding soft and undefined, regardless of its power.In most amp lines, the largest units have damping factors between 200and 400. In the ZAPCO Competition series, our smallest amp hasdampening of over 875. Since rock solid bass is perceived as a function ofpower, our 100 watt amp sounds like other companies’ 300 watt amps.

 

 

עכשיו תשאל את עצמך 2 שאלות:

1.אם נתון הDF כלכך חשוב ושמיע, כפי שזאפקו בעצמם אומרים, אז מדוע הם הפסיקו לציין את נתון הDAMPING FACTOR במגברים שלהם?

2. אם זאפקו בעצמם אומרים שהמגברים שלהם עם DF באיזור ה800 ומעלה, נותן למגברים שלהם להישמע פי 3 יותר חזקים ממגברים של חברות אחרות, אז האם ייתכן שמגבר של ארק-אודיו עם DF של 800 ומעלה, יתן תוצאה טובה יותר ממגבר שעל הנייר חזק יותר אבל עם DF נמוך?

 

אגב, מגברי הC2K של זאפקו, אכן היו מגברים ברמת COMPOTITION אמיתית, כאשר רוב המגברים היו עם DF של 850-1000..

 

זה שהיום הם לוקחים מגבר נחות יותר משמעותית מבעבר, וכותבים עליו" COMPOTITION", זה לא הופך אותו לאחד כזה.

 

יש לי הערכה ארוכת שנים לזאפקו, ואכן היו להם מוצרים מעולים בעבר, אבל השוואה כן יכולה להיות תמיד, בטח כאשר מדברים על נושא של איכות, הספקים זה משהו אחר, ולא תמיד ההספק יתן את התוצאה הטובה ביותר.

 

מגבר עם 150 וואט אבל שיכול לשלוט ברמקול, תמיד יתן תוצאה סופית טובה יותר, מול מגבר של 250 וואט, שלא מסוגל להשתלט על האלמנט.

זה כמו להשוות 2 רכבים, האחד עם 800 כ"ס אבל לא מסוגל להוריד את הכוח לכביש, או רכב עם 400 כ"ס, אבל כזה שמסוגל להוריד את הכוח.

 

בגלל זה, שכתבתי לך שאת דבריי אני מבסס לא רק על ידע תיאורתי, אלא גם מעשית בפועל.

למי שאין אולי את הניסיון הזה, הפער הנ"ל יהיה קשר לגישור , אבל לשם כך יש גם את הפורום הנ"ל.

 

כתבתי לך, צא מהנתונים על הנייר... יש דברים אחרים שמשפיעים בפרקטיקה.

ובפעם הבא, היצמד לעובדות, ולא למשפטי שיווק.

 

אני בדרך כלל לא נוטה להכנס לפורום ולהסתכל כי אני עסוק מאוד ועם משפחה זה משימה בלתי אפשרית אבל חבר (מתנאל) שמכיר אותי טוב הפנה את תשומת ליבי

 

ZAPCO הוקמה ב1973 ע"י רוברט זף ובשנת 1974 הייתה הראשונה לשחרר לשוק מגבר, שבוע או חודש ימים אחר כך גם ג'ים פוסגייט והצוות שלו עשו את זה (אז עוד לא נקראו רוקפורד ) ושחררו מגבר לשוק.

 

רוברט מכר את החברה ל ARPA ב1993 והמשיך לעבוד בה עד 1998, אז הקים עסק עצמאי וחבר לרוברט אחר, רוברט לין מטאייון שהוא הבעלים של ARC AUDIO וזף מספק לו שירותי ייעוץ בלעדיים בתחום האפטרמרקט, כל סדרות הSTUDIO והZ החדשות לא מבוססות על הסדרות הישנות בכלל אלא נשענות על הפילוספיה של החברה ומדובר במגברים עם עיצוב חדש לגמרי.

 

לגבי העיצוב של המגברים - רוברט זף מעולם לא עיצב את המגברים וזאת עובדה - הוא גאון בכל מה שקשור לספקי כוח וזאת העבודה העיקרית שלו, עד היום הוא עוסק בייעוץ לחברות גדולות ומעצב\בונה להם ספקי כוח, את העיצוב הוא משאיר לאנשים אחרים....

 

בקשר להשוואות בין מגברים ושאר ירקות שאנשים אוהבים לעשות, בסביבת רכב מאוד קשה להבין ולבחון מגבר ומה שיישמע טוב ברכב אחד לא בטוח שיישמע טוב ברכב אחר מאלף ואחת סיבות אבל תמיד אפשר להגיע לתוצאות טובות אם יודעים מה עושים, אני צירפתי קובץ עם מבחן שמע שנערך לפני 3 שנים בערך בארה"ב שבו הונחו כמה עשרות מגברים לבדיקה בין אנשים שלא מכירים אחד את השני או מכירים את תחום האודיו לרכב ועשו להם ניסוי שאת התוצאות תוכלו לקרוא בעצמכם.

 

גילוי נאות: אני לא מגיב מה יותר טוב או פחות טוב אני פשוט שם דברים במקום שהם צריכים להיות כי אני עובד ב ZAPCO, לפני כן עבדתי אצל המפיץ הסיני שמוכר בין היתר את JL AUDIO, DYNAUDIO, ZAPCO ועוד כמה מותגי על, אז אני מעדיף להשאר אובייקטיבי כמה שאפשר אז את דעתי האישית אני משאיר לעצמי ולחברים הקרובים.

 

בנוגע לפותח השרשור עצמו הLX הוא מגבר מצוין כשלעצמו ואתה תהנה ממנו מאוד אבל לצערי הSP עולה עליו בכמה רמות, הSP למרות השם שלו SUPER POWER\STREET POWER וכו' לא מגבר SPL הוא מגבר SQ שתוכנן לעבוד ב"עומסים גבוהים" למשך זמן ממושך מאוד(SQL), המגבר הזה בעקרון לא נכנס לפרוטקשיין (כמובן כל מגבר יכול להכנס תחת תנאי קיצון)וכל הרכיבים שבו חדשים יותר וחולקים עם הAP את אותו העיצוב, ההבדל בין הAP שהוא המחליף האמיתי של הLX והSP הוא הקרוס אובר וכמה שידרוגים קטנים בAP שאין בSP.

 

נ.ב

 

אני אבקש היום מאחד הטכנאים שלנו שיבדוק בAP את הנתונים של אחד ממגברי הZ-AP, אני מקווה שיהיה לו זמן לזה ואני אנסה לפרסם את זה בשבוע הקרוב - בתור עקרון של החברה אנחנו שמחים לשתף בכל נתון שהמשתמשים רוצים לדעת, אם אתם מעוניינים לדעת דברים אחרים אני אשמח לשתף אם יש לי זמן, אני לא גר בישראל אז יש הפרשי שעות אבל אני בטוח שמתנאל ישמח לעדכן אותי.

המפיץ הישראלי ד"א מטעמי חוסר זמן לא נכנס לפורומים אבל אם עדיין זקוקים למגבר לעשות ניסוי\מבחן אני אנסה לארגן אחד ממנו, אני לא רוצה לפרסם את שמו או את החברה כי לפי מה שאני רואה הוא לא אחד מהספונסרים של הפורום.

עוד משהו קטן למען הסדר הטוב - אפשר לפנות אליי בפרטי לשאול שאלות אם צריך אני אשמח לענות ולעזור אבל אני לא מוכר\אמכור ישירות ציוד.

 

תודה רבה והמשך יום טוב

Amplifier Shootout (1).pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

fleshbone1999 תודה על התגובה המפורטת והמדויקת והידע הנרחב.

 

 

 

הקובץ PDF שצירפת מכיל כמה וכמה הפתעות ושובר מיתוסים לגבי מספר מגברים.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית , נחמד לדעת שיש לנו נציגות ישראלית בזאפקו :-D

 

 

לגבי העיצוב של המגברים - רוברט זף מעולם לא עיצב את המגברים וזאת עובדה - הוא גאון בכל מה שקשור לספקי כוח וזאת העבודה העיקרית שלו, עד היום הוא עוסק בייעוץ לחברות גדולות ומעצב\בונה להם ספקי כוח, את העיצוב הוא משאיר לאנשים אחרים....

 

 

 

אני מקווה שלא הבנת את מה שכתבתי ביחוס העיצוב כ-ויזואל.

הכוונה ב"עיצוב מגבר", היא כמובן "תכנון\הנדוס מגבר"- או הכי טוב באנגלית כ AMPLIFIER DESIGN

 

 

 

 

בקשר להשוואות בין מגברים ושאר ירקות שאנשים אוהבים לעשות, בסביבת רכב מאוד קשה להבין ולבחון מגבר ומה שיישמע טוב ברכב אחד לא בטוח שיישמע טוב ברכב אחר מאלף ואחת סיבות אבל תמיד אפשר להגיע לתוצאות טובות אם יודעים מה עושים, אני צירפתי קובץ עם מבחן שמע שנערך לפני 3 שנים בערך בארה"ב שבו הונחו כמה עשרות מגברים לבדיקה בין אנשים שלא מכירים אחד את השני או מכירים את תחום האודיו לרכב ועשו להם ניסוי שאת התוצאות תוכלו לקרוא בעצמכם.

 

 

אני מכיר את המבחן הנ"ל שעשה בזמנו מאט הול, אבל לצערי הוא לא בדיוק משקף מציאות.

 

ועל קצה המזלג אני מעט אסביר.

 

ראשית, הם לא פרסמו מעולם מה היו בכלל הקריטריונים שנבדקו, ומה היה הניקוד לכל מגבר בכל קריטריון.

הם פרסמו את זה כקטגוריות בלבד, והציבו כל מגבר בקטגוריה.

ייתכן שבבחינת הדירוג הייתה מתקבלת פרספקטיבה אחרת, כי ייתכן שמגבר מסוים כשל בדירוג מסוים, אבל התעלה באופן דומיננטי בדירוג אחר , ועל כך היה יכול להתקבל פרספקטיבה אחרת לגמרי.

 

שנית, היה כמובן אופי הבדיקה.

הרי ההשוואה הזו, לא בוצעה ברכב, אלא בוצעה באופן חיצוני, עם רמקולים ביתיים.

החיבור למגברים נעשה עם ספק כח חיצוני של 45אמפר, שמספק 12V.

שזה כמובן רחוק מלספק את רוב המגברים שנבדקו שם, גם בולטאז' וגם באמפרז'.

 

ודבר אחרון לגבי הSHOOTOUT, לגבי נושא הציבור המאזינים, גם הוא לצערי לא בהכרח משקף בכדי לתת השוואה בין מגברים.

זה נכון שכאשר אתה עושה השוואה, אתה רוצה דעה ניטרלית, אבל זה משהו שניתן להשיג בקלות, כאשר אתה פשוט מסתיר את הציוד הנבדק, ורק עושה מבחן עיוור , כמו בכל דבר.

הם ציינו ש4 מאזינים היו מתחום האודיו לרכב, וש12 מן המאזינים היו "בעלי הכשרה מוזיקלית"

שזה אולי נשמע נחמד ונותן לכך "כאילו" תוקף, זה עדיין לא בהכרח יכול להציב אותם כבעלי יכול אמיתית לשפוט או לעמוד על הבדלים בין הגברה כזאת או אחרת.

 

גם מורה לפסנתר בקונסרבטוריון, היא בעלת "הכשרה מוזיקלית" אבל לא בהכרח תדע לעמוד על ההבדלים בין מגבר אחד למשנהו.

 

אם קבוצת המאזינים הייתה טכנאי הקלטות\מפיקים מוזיקליים\טכנאי הגברה או אולפנים או כל מי שעוסק בפועל בהפקות מקור, אז היה זה יכול להיות מבחן בהחלט משקף, על אף כל מגבלותיו כפי שציינתי על קצה המזלג.

 

 

אבל זה נחמד בכל מקרה כפי שמאט כתב:

This was a way to pass the cold Chicago winter while indoors, listening to well‐recorded material. While this review is without measurements, every effort was used to control the variables, and form a consensus.

 

 

 

דבר אחרון, כפי שכתבתי בתחילת דבריי, אני שמח שיש לנו נציגות ישראלית בזאפקו, נשמח כמובן לקבל ממך מידע אם וכאשר מתאפשר לשחררו.

 

המשך יום נעים לכולם

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכין פופקורן וצופה - יש לנו כאן התעוררות של דינוזאורים. אלעד נחמד לראות ממך תגובה בפורום.

 

תרגיש חופשי להעלות קצת תמונות ומידע ומפועלך בימים אלו וגם מהתקופה בסין למיטב הבנתי.

 

לי קצת עצוב היה לראות בסופו של דבר שפותח השרשור הונע לקנות מגבר ישן יותר של זאפקו עם נתונים פחות טובים רק בגלל שהוא עלה יותר והסדרה המיוחסת לו מבחינת שיווקית פונה ישירות לעולם הSQ.

 

פשוט כואב לראות כמה שיווק יכול להיות מוטעה\מטעה.

 

ובמקרה הזה הנתונים דיברו מאוד ברור בין שני מגברים שלכאורה נראים מאוד דומים - לא מבין למה לא ללכת על המגבר עם הנתונים הטובים יותר אם זה מגיע מהבית של אותו היצרן.

 

לגבי איזה מגבר טוב יותר - ברור לפחות שאחד מהם יפצה על זה בעזרת הכוח שלו בזמן שהשני יפצה על זה בעזרת השקט שלו - אני מדבר על הארק לעומת הזאפקו.

 

בסופו של דבר אני בטוח שכל המגברים שציינו כאן הם לא פחות ממעולים - חושב שהבחירה שלי לא היתה מלחתכילה קשורה לסאונד לגביהם אלא לכל דבר אחר כמו

 

גודל, משקל, מיקום הפוטנציומטרים וכניסות המתח ויציאות הרמקולים, אחריות, שירות, עיצוב וכך הלאה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה קטע לשמוע את התגובה שלך, האמת שקצת ביאס אותי לשמוע שביצעתי החלטה קריטית יחסית שהייתה שגויה.

אבל תסכים איתי שזה קצת מצחיק לקרוא בעמוד של המגבר שהייתי אמור לקנות את המשפט הבא

"if you want competition level sound quality and want to blow the doors off at the same time, these are your amplifiers",

ועדיין לחשוב שמדובר במגבר SQ. לא נורא- אני מניח שההבדלים לא יהיו גדולים מדיי. (רוצה להאמין לפחות)

ברגעים אלו יוסי מבצע את ההתקנה וביום שישי אוכל לעדכן אתכם עם רשמים על כל החבילה. לצערי לא מצאנו את הזמן לעשות השוואות וכו', הזמן שלו עמוס וגם שלי.

 

בכל מקרה, מודה לכולם על הדיון המאוד מאוד מקיף מעניין ומקצועי שהתפתח פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבהרה - בחרתה ואתה מתקין מגבר טוב מאוד..

גם אדי ואני מוכנים לקחת לך.. את המגבר.

(שלושת המגברים בדיון טובים, ומספקים איכות טובה)

 

ראה ציטוט מתכתובת פנימית שלנו..

אדי, נהנתי לקרוא, וטוב שנכנסתה :mm_yeah: להרגיע קצת..

בגדול שנייהם טובים - ומשתמש האמצע ויותר, לדעתי לא יצליח להבחין בהבדלים ..

שנייהם נותנים איכות ועוצמה טובה.

(הייתי בוחר לפי קלות תפעול וחיבורים, האחריות וגודל איוורור)

 

ההבדלים ממש לא רציניים ולדעתי כל משתמש סביר ברכב, יתקשה לזהות בהפעלת המערכת את ההבדל..:wink: בהבדלים.

תהנה בכייף.

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנוספורס, אני לא מצליח להבין כיצד הגעת למסקנה ש'הארק יפצה בעזרת השקט שלו'.

 

 

לגבי איזה מגבר טוב יותר - ברור לפחות שאחד מהם יפצה על זה בעזרת הכוח שלו בזמן שהשני יפצה על זה בעזרת השקט שלו - אני מדבר על הארק לעומת הזאפקו.

 

על איזה נתון טכני בדיוק אתה מסתמך כשאתה משווה 'שקט' בין מגברים?

 

עברתי על המנואלים של הזאפקו והארק. לא הצלחתי עדיין להבין מה זה שקט של מגבר (שזה בתכלס אוקסימורון),

ואיך הוא אמור להתעלות על מגבר של זאפקו?

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה קטע לשמוע את התגובה שלך, האמת שקצת ביאס אותי לשמוע שביצעתי החלטה קריטית יחסית שהייתה שגויה.

אבל תסכים איתי שזה קצת מצחיק לקרוא בעמוד של המגבר שהייתי אמור לקנות את המשפט הבא

"if you want competition level sound quality and want to blow the doors off at the same time, these are your amplifiers",

ועדיין לחשוב שמדובר במגבר SQ. לא נורא- אני מניח שההבדלים לא יהיו גדולים מדיי. (רוצה להאמין לפחות)

ברגעים אלו יוסי מבצע את ההתקנה וביום שישי אוכל לעדכן אתכם עם רשמים על כל החבילה. לצערי לא מצאנו את הזמן לעשות השוואות וכו', הזמן שלו עמוס וגם שלי.

 

בכל מקרה, מודה לכולם על הדיון המאוד מאוד מקיף מעניין ומקצועי שהתפתח פה.

 

שוב - מידע שיווקי לעומת נתונים. המגבר עם המידע השיווקי שפחות התאים לך דווקא היה האחד אם הנתונים היותר טובים מבחינת הדרישות שלך.

 

בפועל - אני באמת, באמת באמת - חושב שזה יותר מזניח לעומת התוצאה שתקבל.

 

 

אלון - "שקט של מגבר" זה ממש לא אוקסימורון - בקריאה - כן, זה נראה שזה אוקסימורון - במציאות השקט הזה שאנחנו מדברים עליו הוא סינון של המגבר מכל רעש אפשרי.

 

אני מדבר על רצפת רעש -כאן דווקא לזאפקו נתונים טובים יותר אסכים איתך.

אני מדבר על DF - שזה יכולת של מגבר לשלוט באלמנטים, מכאנית אתה מקבל יכולת יותר טובה מהרמקולים כתוצאה מכך.

אני מדבר על THD - שוב, הזאפקו מציג נתונים יותר טובים.

אני מדבר על הפרדה בין ערוצים שבה זליגה של לא רק רעש אלא גם מידע (אות) בין שני ערוצי המגבר.

אני מדבר על יעילות המגבר וספק הכוח שלו שזה תוצאה גם של קלאס וגם תכנון ספק הכוח - כאן לARC יש קלף חזק מאוד בשרוול.

 

תצא לרגע מהנקודה של להביט מגבר מול מגבר - כאן אני כבר בתחילת השרשור רשמתי - הייתי לוקח את הזאפקו, הנתונים שלו טובים יותר ובאלו בהם הנתונים של הARC טובים יותר, של הזאפקו מספקים.

 

ותנסה לרגע אחד לקחת בחשבון תנאי חיים אמיתיים בהם אתה צריך להתחשב בדברים שאתה לא תמיד יכול לתכנן והם מציאות נתונה - רעש מתשתית החשמל של הרכב, רעש מיחידת הראש, רעש מהחיווט, רעש מהצימוד של החיווט אל תשתית החשמל של הרכב, התאמה לאלמנטים שנבחרו - אתה מקבל סלט.

 

היה ופותח השרשור התקין את המערכת והרעש שנובע ממנה פורץ את הSNR של הזאפקו ואתה כבר נאלץ לסגור גיין - כמה גיין סגרת? לא יודע אבל מגבר שקט יותר עם הספק אמנם נמוך יותר בגיין שאתה יכול לפתוח ולהתאים אל מול הHU - יתן לך הגברה טובה יותר של האות - תסכים איתי בזה?

 

ודווקא בווליום נמוך יחסית - אם לאותו מגבר גם יש הפרדה טובה יותר בין הערוצים - איך זה ישפיע על היכולת לבצע סטייג'ינג נכון - תחשוב - אנחנו חיים בעולם בו אנחנו קנאים לימין, שמאל, מרכז - ככל שהיכולת שלך להבדיל ביניהם נמוכה יותר ככה היכולת שלך לייצר סטייג' קטנה - מה עוזר לך כאן מגבר חזק יותר? בשום דבר...

 

ואז תיקח גם בחשבון את הידיעה שהרמקולים כנראה יזוזו את שיאי המהלכים שלהם הרבה לפני שאתה תנצל את מלוא הספק המגבר.

 

ואז תיקח בחשבון את סף כאב השמיעה שלך ואת המרחק שלך מהרמקולים.

 

האם עדיין הית בוחר בהכרח במגבר החזק יותר? או שהיית הולך על זה שמאפשר לך לקבל סטייג' טוב יותר, שליטה באלמנטים שהיא עדיפה? יעילות יותר גבוהה?

 

במי היית בוחר?

 

בתנאי חיים אמיתיים - למוזיקה יומיומית - אני מבטיח דבר אחד - לא משנה מה פותח השרשור היה בוחר - המגבר ממש לא הנקודה החלשה של המערכת שלו כמו שזה נראה.

 

ואני יכול להמשיך עם אין סוף דוגמאות לכמה דברים מתרחשים בחיים האמיתיים שהמגברים האלה פשוט נבלעים לתוכם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה קטע לשמוע את התגובה שלך, האמת שקצת ביאס אותי לשמוע שביצעתי החלטה קריטית יחסית שהייתה שגויה.

 

אבל תסכים איתי שזה קצת מצחיק לקרוא בעמוד של המגבר שהייתי אמור לקנות את המשפט הבא

 

"if you want competition level sound quality and want to blow the doors off at the same time, these are your amplifiers",

 

ועדיין לחשוב שמדובר במגבר SQ. לא נורא- אני מניח שההבדלים לא יהיו גדולים מדיי. (רוצה להאמין לפחות)

 

ברגעים אלו יוסי מבצע את ההתקנה וביום שישי אוכל לעדכן אתכם עם רשמים על כל החבילה. לצערי לא מצאנו את הזמן לעשות השוואות וכו', הזמן שלו עמוס וגם שלי.

 

 

 

בכל מקרה, מודה לכולם על הדיון המאוד מאוד מקיף מעניין ומקצועי שהתפתח פה.

 

 

מצטער על זה שאתה מאוכזב אבל המגבר שקנית הוא אחד מהמגברים הטובים שיש בשוק, הSP פשוט יותר חדיש ועבר המון שדרוגים עם חלקים יעודיים, יש בו טכנולוגיה שלא משתמשים בה בדרך כלל ובגלל זה הוא יכול לעבוד לאורך זמן אבל הוא SQ ולא SPL ורשום את זה אבל אני אקח את זה לתשומת ליבי ונשקול לשנות את זה באתר.

 

להבהרה - בחרתה ואתה מתקין מגבר טוב מאוד..

 

גם אדי ואני מוכנים לקחת לך.. את המגבר.

 

(שלושת המגברים בדיון טובים, ומספקים איכות טובה)

 

 

 

ראה ציטוט מתכתובת פנימית שלנו..

 

 

 

 

 

ההבדלים ממש לא רציניים ולדעתי כל משתמש סביר ברכב, יתקשה לזהות בהפעלת המערכת את ההבדל..icon_wink.gif בהבדלים.

 

תהנה בכייף.

 

 

 

 

 

 

 

אייל.

 

 

אפשר לשמוע את ההבדלים, כל משתמש שמחליף בינהם יכול לשמוע מיידית את ההבדלים ולא לרעה, אני מוכן פעם הבאה שאגיע לארץ לבקש מהיבואן יחידה אחת לעשות החלפה רק כדי שתוכל להתרשם, אני יודע שהם מארגנים ערב לדילרים אולי יהיה אפשר לעשות איזה אירוע שיגיעו גם חובבי אודיו לרכב.

 

שוב - מידע שיווקי לעומת נתונים. המגבר עם המידע השיווקי שפחות התאים לך דווקא היה האחד אם הנתונים היותר טובים מבחינת הדרישות שלך.

 

 

 

בפועל - אני באמת, באמת באמת - חושב שזה יותר מזניח לעומת התוצאה שתקבל.

 

 

 

 

 

אלון - "שקט של מגבר" זה ממש לא אוקסימורון - בקריאה - כן, זה נראה שזה אוקסימורון - במציאות השקט הזה שאנחנו מדברים עליו הוא סינון של המגבר מכל רעש אפשרי.

 

 

 

אני מדבר על רצפת רעש -כאן דווקא לזאפקו נתונים טובים יותר אסכים איתך.

 

אני מדבר על DF - שזה יכולת של מגבר לשלוט באלמנטים, מכאנית אתה מקבל יכולת יותר טובה מהרמקולים כתוצאה מכך.

 

אני מדבר על THD - שוב, הזאפקו מציג נתונים יותר טובים.

 

אני מדבר על הפרדה בין ערוצים שבה זליגה של לא רק רעש אלא גם מידע (אות) בין שני ערוצי המגבר.

 

אני מדבר על יעילות המגבר וספק הכוח שלו שזה תוצאה גם של קלאס וגם תכנון ספק הכוח - כאן לARC יש קלף חזק מאוד בשרוול.

 

 

 

תצא לרגע מהנקודה של להביט מגבר מול מגבר - כאן אני כבר בתחילת השרשור רשמתי - הייתי לוקח את הזאפקו, הנתונים שלו טובים יותר ובאלו בהם הנתונים של הARC טובים יותר, של הזאפקו מספקים.

 

 

 

ותנסה לרגע אחד לקחת בחשבון תנאי חיים אמיתיים בהם אתה צריך להתחשב בדברים שאתה לא תמיד יכול לתכנן והם מציאות נתונה - רעש מתשתית החשמל של הרכב, רעש מיחידת הראש, רעש מהחיווט, רעש מהצימוד של החיווט אל תשתית החשמל של הרכב, התאמה לאלמנטים שנבחרו - אתה מקבל סלט.

 

 

 

היה ופותח השרשור התקין את המערכת והרעש שנובע ממנה פורץ את הSNR של הזאפקו ואתה כבר נאלץ לסגור גיין - כמה גיין סגרת? לא יודע אבל מגבר שקט יותר עם הספק אמנם נמוך יותר בגיין שאתה יכול לפתוח ולהתאים אל מול הHU - יתן לך הגברה טובה יותר של האות - תסכים איתי בזה?

 

 

 

ודווקא בווליום נמוך יחסית - אם לאותו מגבר גם יש הפרדה טובה יותר בין הערוצים - איך זה ישפיע על היכולת לבצע סטייג'ינג נכון - תחשוב - אנחנו חיים בעולם בו אנחנו קנאים לימין, שמאל, מרכז - ככל שהיכולת שלך להבדיל ביניהם נמוכה יותר ככה היכולת שלך לייצר סטייג' קטנה - מה עוזר לך כאן מגבר חזק יותר? בשום דבר...

 

 

 

ואז תיקח גם בחשבון את הידיעה שהרמקולים כנראה יזוזו את שיאי המהלכים שלהם הרבה לפני שאתה תנצל את מלוא הספק המגבר.

 

 

 

ואז תיקח בחשבון את סף כאב השמיעה שלך ואת המרחק שלך מהרמקולים.

 

 

 

האם עדיין הית בוחר בהכרח במגבר החזק יותר? או שהיית הולך על זה שמאפשר לך לקבל סטייג' טוב יותר, שליטה באלמנטים שהיא עדיפה? יעילות יותר גבוהה?

 

 

 

במי היית בוחר?

 

 

 

בתנאי חיים אמיתיים - למוזיקה יומיומית - אני מבטיח דבר אחד - לא משנה מה פותח השרשור היה בוחר - המגבר ממש לא הנקודה החלשה של המערכת שלו כמו שזה נראה.

 

 

 

ואני יכול להמשיך עם אין סוף דוגמאות לכמה דברים מתרחשים בחיים האמיתיים שהמגברים האלה פשוט נבלעים לתוכם.

 

 

אדי הכל טוב על הנייר אבל עד היום מגברי מנורות נחשבים להכי טובים שיש מבחינת SQ, מה הDF שלהם?? 20 - 30? אני חושב שהמבחן האמיתי הוא שמיעה של מגבר איכותי עם כיוון נכון ואני לא נכנס פה להשוואות בין חברות כי זה לא הכיוון, מבחינתי אחד הדברים החשובים זה מה ה DYNAMIC RANGE שלו יותר מנתונים אחרים אבל זה אני נתונים על הנייר זה טוב אבל כמו שאמרת יש כל כך הרבה משתנים ברכב שהופכים את העסק למסובך ולא בטוח שאחד יהיה טוב מאחר בתנאים מסויימים.

 

איזה CLASS הARC AUDIO ד"א?

 

GREEN MONSTER משום מה אני לא מצליח לצטט את התגובה שלך - הבנתי טוב מאוד מה שאמרת בקשר ל AMPLIFIER DESIGN אני לא התכוונתי לויזואליות של המגברים - זף מעולם לא עשה דיזיין של מגברים - הוא עשה רק את ספקי הכוח שלהם שזו אומנות בפני עצמה את הלייאוט של המגבר היה צוות אחר שעבד על זה.

 

בקשר למבחן שערך מאט - כן זה הכל סובייקטיבי ושום דבר לא תורה מסיני אבל קח בחשבון שמדובר בבחור עם הבנה עמוקה בסאונד, אני לא יודע כמה אתה מכיר את הרקע שלו אבל הוא אחד מהמתחרים היותר טובים שיש בסבב בארה"ב, הוא גם שותף בחברה יחד עם גורדון טיילור שמייצרת מגברים, הוא ערך עוד מבחן אחד לפחות ובקרוב יערוך מבחן גם לפרוססורים - כל הציוד לא מגיע מהחברות הכל מאנשים פרטיים שהם חברים שלו, אני מכיר אותו באופן אישי ומעולם לא ביקש ממני לנדב לו שום דבר, אז נכון זה מאוד סובייקטיבי אבל הוא לא מגיע ממקום רע או ממניעים רעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב - מידע שיווקי לעומת נתונים. המגבר עם המידע השיווקי שפחות התאים לך דווקא היה האחד אם הנתונים היותר טובים מבחינת הדרישות שלך.

 

בפועל - אני באמת, באמת באמת - חושב שזה יותר מזניח לעומת התוצאה שתקבל.

 

 

אלון - "שקט של מגבר" זה ממש לא אוקסימורון - בקריאה - כן, זה נראה שזה אוקסימורון - במציאות השקט הזה שאנחנו מדברים עליו הוא סינון של המגבר מכל רעש אפשרי.

 

אני מדבר על רצפת רעש -כאן דווקא לזאפקו נתונים טובים יותר אסכים איתך.

אני מדבר על DF - שזה יכולת של מגבר לשלוט באלמנטים, מכאנית אתה מקבל יכולת יותר טובה מהרמקולים כתוצאה מכך.

אני מדבר על THD - שוב, הזאפקו מציג נתונים יותר טובים.

אני מדבר על הפרדה בין ערוצים שבה זליגה של לא רק רעש אלא גם מידע (אות) בין שני ערוצי המגבר.

אני מדבר על יעילות המגבר וספק הכוח שלו שזה תוצאה גם של קלאס וגם תכנון ספק הכוח - כאן לARC יש קלף חזק מאוד בשרוול.

 

תצא לרגע מהנקודה של להביט מגבר מול מגבר - כאן אני כבר בתחילת השרשור רשמתי - הייתי לוקח את הזאפקו, הנתונים שלו טובים יותר ובאלו בהם הנתונים של הARC טובים יותר, של הזאפקו מספקים.

 

ותנסה לרגע אחד לקחת בחשבון תנאי חיים אמיתיים בהם אתה צריך להתחשב בדברים שאתה לא תמיד יכול לתכנן והם מציאות נתונה - רעש מתשתית החשמל של הרכב, רעש מיחידת הראש, רעש מהחיווט, רעש מהצימוד של החיווט אל תשתית החשמל של הרכב, התאמה לאלמנטים שנבחרו - אתה מקבל סלט.

 

היה ופותח השרשור התקין את המערכת והרעש שנובע ממנה פורץ את הSNR של הזאפקו ואתה כבר נאלץ לסגור גיין - כמה גיין סגרת? לא יודע אבל מגבר שקט יותר עם הספק אמנם נמוך יותר בגיין שאתה יכול לפתוח ולהתאים אל מול הHU - יתן לך הגברה טובה יותר של האות - תסכים איתי בזה?

 

ודווקא בווליום נמוך יחסית - אם לאותו מגבר גם יש הפרדה טובה יותר בין הערוצים - איך זה ישפיע על היכולת לבצע סטייג'ינג נכון - תחשוב - אנחנו חיים בעולם בו אנחנו קנאים לימין, שמאל, מרכז - ככל שהיכולת שלך להבדיל ביניהם נמוכה יותר ככה היכולת שלך לייצר סטייג' קטנה - מה עוזר לך כאן מגבר חזק יותר? בשום דבר...

 

ואז תיקח גם בחשבון את הידיעה שהרמקולים כנראה יזוזו את שיאי המהלכים שלהם הרבה לפני שאתה תנצל את מלוא הספק המגבר.

 

ואז תיקח בחשבון את סף כאב השמיעה שלך ואת המרחק שלך מהרמקולים.

 

האם עדיין הית בוחר בהכרח במגבר החזק יותר? או שהיית הולך על זה שמאפשר לך לקבל סטייג' טוב יותר, שליטה באלמנטים שהיא עדיפה? יעילות יותר גבוהה?

 

במי היית בוחר?

 

בתנאי חיים אמיתיים - למוזיקה יומיומית - אני מבטיח דבר אחד - לא משנה מה פותח השרשור היה בוחר - המגבר ממש לא הנקודה החלשה של המערכת שלו כמו שזה נראה.

 

ואני יכול להמשיך עם אין סוף דוגמאות לכמה דברים מתרחשים בחיים האמיתיים שהמגברים האלה פשוט נבלעים לתוכם.

 

תודה על תשובתך המפורטת המושקעת, אך לא הצלחת לשכנע אותי.

אני הייתי בוחר מגבר חזק של זאפקו בכל רגע נתון ביממה על פני מגבר חלש יותר של ארק אודיו (זה לא משנה איזה זאפקו משני המגברים שהוזכרו בשירשור).

 

אני מצטער שאינני מסכים עמך או עם green monster,

אך מניסיוני עדיף מגבר חזק יותר עם רזרבות כוח על פני מגבר חלש.

 

 

לדעתי האישית, למגבר של זאפקו יש מספיק רזרבות כוח, שיתורגמו לצליל דינמי, חד, נקי, עם אפשרויות לכוח מתפרץ בעת מעברים מוסיקליים.

הארק יותר חלש ומבחינתי זה דיל ברייקר.

תשובתי הנ"ל לא הופכת את הארק למגבר גרוע. אני עדיין חושב שהם יחסית טובים (מוקדם יותר בשירשור רשמתי את דעתי):

היה לי ניסיון עם 2 סדרות של מגברים של ארק.

מבחינת כוח, אני לא חושב שהם אנדרייטד.

פשוט התרגלנו למגברים שלא עומדים בהספק, אז עד שכבר אתה מחבר מגבר נורמלי זה נחשב "אנדרייטד".

 

מבחינת איכות צליל (לא ניתן למדידה, רק על סמך תחושה אישית שלי) אני מסכים איתך שהם מגברים שנשמעו טוב. אפילו טוב מאוד.

 

אבל אם הייתי צריך לבחור בין ארק וזאפקו,

אין לי כל התלבטות.

הזאפקו הוא הבחירה הנכונה.

 

השיקולים?

המגבר הזה מציג נתונים מעולים, כוח אדיר, מוניטין חברה מצויין.

לכן הייתי בוחר בזאפקו, בלי לחשוב פעמיים.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1683 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...