Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין פורסטר לטוסון .


שתיל
שימו לב! השרשור הזה בן 6986 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתחלה ההתלבטות הייתה בין טוסון למאליבו , המאליבו ירד מהפרק בגלל אגרה גבוהה ואי אפשרות לרדת לשטח .

עכשיו ההתלבטות בין הטסון לפורסטר מדובר על הגרסאות הידניות הכי פשוטות של הדגמים.

איזה יותר טוב מבחינת אמינות ,התנהגות בשטח ואיבזור .

 

תודה, שתיל !

זה עניין פשוט של סדר עדיפות. הטוסון מציע יותר מקום לנוסעים והוא הרבה יותר חסכוני (רק הדיזל מיובא עם תיבה ידנית). אבל הוא די מוגבל בשטח לשבילים וחולות, בגלל מרווח גחון נמוך ומהלך מתלה מוגבל. מיגון גחון - חובה!

 

הסובארו מהנה יותר לנהיגה ויש לו יתרון ענק (שאני לא מבין איך אף אחד לא הזכיר אותו): בדגם הידני הוא מגיע עם הילוך כוח. כן, low/high, כמו בג'יפ אמיתי. יחד עם אפשרות להתקנת ערכת הגבהה (אני חושב שהיבואן לא עושה בעיות, אבל תצטרך לבדוק איתו) והתקנת מיגון הולם, יש כאן רכב עם המון פוטנציאל. לדעתי, הכף נוטה לגמרי לזכות הפורסטר, שגם מאוד מבוקש כמשומש (אם כי סביר שגם הטוסון לא יהיה דחוי).

 

הנקודה הבסיסית היא שהטוסון מבוסס על רצפת היונדאי אלנטרה - האם אתה רוצה ליסוע באלנטרה?

איזה שטויות! והפורסטר מבוסס על רצפת האימפרזה, אז לא נקנה פורסטר? אתה יודע שהאאודי TT חולקת 42 אחוז ממכלליה עם הסקודה אוקטביה? אולי גם היא צריכה להיות מוקצה? והבנטלי קונטיננטל GT מבוססת על הפולקסווגן פיית'ון: אולי גם היא צריכה בכלל להיגרס?!

 

הקירבה הגנטית לאלנטרה היא הסיבה האחרונה שלא לקנות טוסון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תודה לך לארק ידידי התשובה שלך הייתה מאוד טובה וממצה.

עוד שאלה שלי אליכם ,לארק אתה מוזמן לענות, האם יש ''שוק'' לפורסטר ,האם תהיה בעיה במכירה?

 

תודה רצח

שתיל !

GTA זה הכי אחי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריכה להיות לך בעיה במכירה. הפורסטר, כמו רוב המכוניות בקבוצה הזו, נהנה מביקוש ער בשוק. כולם רוצים היום ג'יפים, והופורסטר עצמו מתחיל לזכות להערכה הראויה לה. בשוק החדשות, למשל, 2004 היתה שנת שיא המכירות שלו מעולם, איזה 130 חתיכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על זה בדיוק אני מדבר...

בלי קשר לאיזה מחירון הוא התכוון.. הסיפור הזה נראה מצוץ מהאצבע.

אם הוא לא הזוי, אני חוזר בי מדבריי, ואם כן אז כפיאק-היי..

 

בכל-מקרה, ירידת הערך הראשונית (בשנתיים הראשונות למעשה) היא מעל ל-10% אם אני לא טועה..

אפילו סביב 15% .. כן/לא?

איזה צמד קשקשנים אתם....

באמת כל כך קשה לפתוח מחירון ולגלות שאיך שהרכב עולה על הכביש הוא מאבד 5%?

 

אה, ואני הייתי לוקח פורסטר. לא אוהב רכבים מוגבהים וכבדים ללא תכלית.

הרי מי שבוחר טוסון או פורסטר לא מתכוון "לעשות" שטח רציני, אז עדיף לקחת את המכונית שתהיה יותר טובה על הכביש - שם הוא יימצא 99% מהזמן - וזה הפורסטר.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן הכוונה העיקרית היא לא עלות על סלעים הרים ושאר דברים מפחידים , הכוונה היא שיהיה אוטו שיוכל להסתדר טוב על הדיונה , על התל דברים כאלה

GTA זה הכי אחי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה צמד קשקשנים אתם....

באמת כל כך קשה לפתוח מחירון ולגלות שאיך שהרכב עולה על הכביש הוא מאבד 5%?

דיברתי על רכב בשנותיו הראשונות (שנתיים ראשונות) ששם ירידת הערך היא המשמעותית.

 

ורק בגלל שקבעת שאני קשקשן, בדקתי עכשיו את המחירון.

המאזדה 6 שלי איבדה בשנתיים על הכביש 25 אחוז!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה צמד קשקשנים אתם....

באמת כל כך קשה לפתוח מחירון ולגלות שאיך שהרכב עולה על הכביש הוא מאבד 5%?

 

אה, ואני הייתי לוקח פורסטר. לא אוהב רכבים מוגבהים וכבדים ללא תכלית.

הרי מי שבוחר טוסון או פורסטר לא מתכוון "לעשות" שטח רציני, אז עדיף לקחת את המכונית שתהיה יותר טובה על הכביש - שם הוא יימצא 99% מהזמן - וזה הפורסטר.

איפה בדיוק קשקשתי?

בסה"כ ציינתי את העובדה שכשהבחור אמר "מעל המחירון" הוא התכוון "מעל המחירון של הרכב אחרי ירידת הערך הראשונית" ולא מהמחירון של רכב חדש.

 

לא התווכחתי על גובה ירידת הערך, למעשה - לא התווכחתי על כלום, בכלל.

 

שקול מילים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לארק כתב - "איזה שטויות! והפורסטר מבוסס על רצפת האימפרזה, אז לא נקנה פורסטר? אתה יודע שהאאודי TT חולקת 42 אחוז ממכלליה עם הסקודה אוקטביה? אולי גם היא צריכה להיות מוקצה? והבנטלי קונטיננטל GT מבוססת על הפולקסווגן פיית'ון: אולי גם היא צריכה בכלל להיגרס?!

הקירבה הגנטית לאלנטרה היא הסיבה האחרונה שלא לקנות טוסון. "

 

ותגובתי -

 

אם אתה משווה בין ריצפת האימפרזה (אני מקווה שנסעת פעם על אימפרזה - דרך אגב, לידיעתך, ריצפה שעליה גם יושבת ה-WRX ) לבין יונדאי אלנטרה - אזי כנראה שאינך בקי במכוניות ולכן, אולי, רצוי שלא תייעץ בפומבי.

 

ריצפת האלנטרה היא אחת מהפחות טובות (איני רוצה להגיד כמעט הגרועה ביותר) של המשפחתיות המצויה בשוק - לעומת האימפרזה הבנויה על אחת הריצפות הטובות יותר!!!

 

הביטוי המוחשי ביותר להבדל בין הריצפות בעבור הנהג הרגיל (בגלל זה אני מתעלם בכוונה מהיכולות הדינמיות הנוספות) - היא בנוחות נסיעה טובה לאין שיעור באימפרזה/פורסטר לבין האלנטרה/טוסון.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי ירון,

 

הרצפה היא בסה"כ בסיס - אח"כ ישנה חשיבות רבה לכיול המתלים, צמיגים, מרכז כובד וכו'. לדעתי אין שום משמעות לעובדה שהפח של הרצפה הגיע מאותו שטאנץ, במיוחד כאשר מדובר בשתי מכוניות שונות לחלוטין מבחינת המבנה והייעוד.

לעצם הענין, לא נהגתי בטוסון, אבל כתבי רכב שלא נחשדים בדרך-כלל באהדה ליונדאי, הגדירו אותו כקניה הטובה ביותר בסגמנט ה"כבישביל", ולא רק בגלל המחיר.

 

בברכה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק עדיף סובארו.

 

מערכת ה- 4x4 מתקדמת הרבה יותר .

ישנם אין ספור מבחני דרכים בעולם והפורסטר פשוט מעולה.

תיגש לסוכנות סובארו בת"א ותבקש לראות מבחני דרכים מחו"ל אתה לא תאמין כמה הסובארו טובה.

אני מציע שתבקש נהיגת שטח בסובארו ואז תחליט.

Citroen Cactus Pure Tech 110 S&S manual gear 2017

Subaru XV 1.6 Lineartronic Auto 2015

 

[h=2][/h]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי ירון,

 

הרצפה היא בסה"כ בסיס - אח"כ ישנה חשיבות רבה לכיול המתלים, צמיגים, מרכז כובד וכו'. לדעתי אין שום משמעות לעובדה שהפח של הרצפה הגיע מאותו שטאנץ, במיוחד כאשר מדובר בשתי מכוניות שונות לחלוטין מבחינת המבנה והייעוד.

לעצם הענין, לא נהגתי בטוסון, אבל כתבי רכב שלא נחשדים בדרך-כלל באהדה ליונדאי, הגדירו אותו כקניה הטובה ביותר בסגמנט ה"כבישביל", ולא רק בגלל המחיר.

 

בברכה,

 

קובי

קובי ידידי, אני דווקא מייחס חשיבות רבה למקור הריצפה בתיכנון רכב - שהרי הפוטנציאל הגלום ברכב מתחיל ממבנה הריצפה שלו (בדיוק כמו אדם שמקבל גנים מהוריו - האם ישנה חשיבות לגנים הללו??).

ואם נכנס לעובי הקורה אזי ריצפת האימפרזה המקורית הגיעה בכלל מהלאגסי שהוצגה בסוף שנות ה-80 (ריצפת לגאסי מקוצרת).

אני דווקא נהגתי על הפורסטר (דגם קודם) בגירסת טורבו אוטומטית - והנסיעה ברכב הנ"ל היתה חוויה. נקודות התורפה העקריות היו פנים מיושן ולא עדכני ועיצוב חיצוני מיושן משהו - ושני הנקודות הללו שופרו בפורסטר החדשה!!!.

אומנם זה אינו קשור - אולם אני גם נהגתי על היונדאי סנטה פה - ומאד לא אהבתי את התנהגותו.

 

מעבר לכך - סובארו היום נחשבת בעולם (ובצדק) כיצרן מוביל של מכוניות איכותיות המשלבות הנעה לכל ארבעת הגלגלים. יונדאי נחשב ליצרן מוביל של מכוניות אמינות אומנם, אך בסיסיות ובדרך כלל לא מובילות מבחינת חדשנותן.

 

לפיכך אני בוחר בסובארו בכל מקרה!!

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי ידידי, אני דווקא מייחס חשיבות רבה למקור הריצפה בתיכנון רכב - שהרי הפוטנציאל הגלום ברכב מתחיל ממבנה הריצפה שלו (בדיוק כמו אדם שמקבל גנים מהוריו - האם ישנה חשיבות לגנים הללו??).

עולם הרכב התקדם מאז ימי הוויליס והמידג'טים שאתה רגיל אליהם. רצפה היא רק בסיס - קח את הלנצ'יה דלתא (ובשבילך הדלתא אינטגרלה) שהיתה מבוססת על רצפת הפיאט ריטמו, ותראה כמה רחוק אפשר להגיע.

 

הטוסטון אולי מתבסס על רצפת האלנטרה, אבל המתלים שלו שונים, הוא מצויד בהנעה כפולה במקום קדמית - בקיצור קשה לזהות בו את הרצפה המקורית. הטוסון מתנהג טוב יותר מהסנטה-פה הגדול והרך. הפורסטר אומנם מהנה יותר לנהיגה, אבל אין ליונדאי מה להתבייש כאן. בטח שלא להיסקל כי "היא מבוססת על רצפת האלנטרה".

 

כמה שהפורסטר מהנה, הוא עדיין סובל, למשל, ממרווח מצומצם ומבאס במושב האחורי, שמאוד בולט מול המרווח בטוסון. בסך הכל הנאה מהנהיגה זו עוד תכונה אחת ממכלול, והפורסטר לא מצטיין בהכל. אני חושב שלבחור כאן הפורסטר אכן עדיף - בגלל יתרון הילוך הכוח - אבל רוב הנהגים יהנו יותר עם הטוסון.

 

הייעוץ בפורומים מבוסס על שמירת ראש פתוח, מה שאני ממליץ גם לך לעשות (יחד עם נסיעת מבחן בטוסון. לאור קצב המכירות יש בסוכנויות של יונדאי מספיק רכבי הדגמה. אולי לא תתאהב בו, אבל אני חושב שתזלזל בו פחות לאחריה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אז נכון שזו הודעה ראשונה...אבל,

 

התלבטות קשה כי אלו שתי מכוניות מצויינות. אני נהגתי בפורסטר טורבו מספיק זמן

כדי לחוות דעה מוצקה שזהו אחד הרכבים החזקים,המהנים והנעימים שיצא לי לפגוש.

(כמובן אוטומטי ובלי high\low). אחיזה מדהימה (140 קמ"ש בעקומות חדות

בלי חשש וערימות של הנאה), שקט מאוד, נוח ומפואר. הטורבו חזק, אמנם לא

קטלני כמו באימפרזה (עליה נסעתי,לא נהגתי) אבל לא חסר כוח אף פעם ובניגוד

לאימפרזה, עושה את העבודה גם בנינוחות. ולדעתי יש לו גם לוק...

הטוסון?...אי אפשר להתווכח עם הצלחה אבל מה בעתיד? כרגע לא ידוע.

מה שכן, נכון ללפני שבועיים (הייתי עם אבא שלי ביונדאי), נשארו 8 דגמים, כולל

תצוגה, ממודל 2005 ומודל 2006 יגיע רק ביוני.מה שאולי עונה על מחירון גבוה כמשומשת.

בדגם הידני של הסובארו אפשר להזמין קיט הגבהה של 4-5 ס"מ (מאושר ובאחריות)

ויחד עם תיבת העברה זה כבר ממש נחמד...

בקיצור...סובארו פורסטר... הייתי קונה לעצמי, רק צריך למכור את הסמוראי

ולהוסיף 200000 ש"ח...קטן עליי.

בהצלחה , איתי

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6986 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...