Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2709 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

החשמלאי ראה, ונוכח לדעת שאני צודק. הוא לא האמין למראה עיניו.... אין לו כל הסבר לתופעה הנ"ל.

אז מסתבר שאין זליגה, ושהכול תקין. אך נשארנו פה עם תעלומה מוזרה!!!

 

אם יש למישהוא איזה הברקה או רעיון. אשמח מאוד לשמוע!

ברכב מודרני כולל האותות החשמלים המגיעים מחיישנים, מפסקים, מפעילים עוברים דרך מחשב הרכב ומחשב הגוף הנקרא גם BCM וזה האחרון 'מחליט' או מפעיל את הפונקציה הנדרשת.

 

אי לכך ובהתאם לזאת בלי סכימה חשמלית של מערכת הנעילה המרכזית ואופן הפעולה שלה לא ניתן לקבוע חד משמעית כלום.

 

אין כאן שום תעלומה אלא עבודה שיש לתת לבעל מקצוע שמכיר את הרכב ועדיף מוסך מורשה של הייבואן שיש בידיו ציוד ושרטוטים לבדיקה נכונה של צריכת זרם פרזיטית ובדרך כלל גם קיימת פרוצדורה מסויימת.

איזה כייף לי :)

פורסם

לרפי: הוא נמצא על תחום מדידה של אמפר (לא מילי ולא מיקרו...)

 

למרק: מסכים אתך בהחלט. ולאור העובדה שכנראה אין זליגה וכנ"ל, אין צורך ללכת למוסך מורשה.

אבל בהחלט העניין כנראה מורכב משנראה....

פורסם (נערך)

רב מודד במצב של מדידת זרם מתנהג כמו קצר - התנגדות ממש נמוכה.

 

צריך לחפש את האטיופים עם המיקרוגל או את הרנו קליאו עם הנוסעים לחו"ל.

 

כרגע אין שום הוכחה שאין זרם זליגה - את זה נוכיח רק אחרי שנראה רב מודד מחובר במצב זרם, והזרם 0.

את זה לא ראינו.

יש עוד דברים שניתן למדוד - ולא בוצעו.

 

1) לבדוק עם רב מודד אחר - כמובן שמכסה המנוע סגור.

2) לבצע מדידה על הפיוז של ה 15 אמפר ולא על המצבר.

3) אולי לחבר את הרב מודד על ה + ולא על ה -.

 

בהודעת הפתיחה , נרשם שהרכב גורם להרס מצברים.. האם זה וודאי?

כמה מצברים כבר נהרסו ברכב משנת 2012?

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

לקורולה:

 

ראשית: בתחילה כתבתי שהמצבר גמר עקב זליגה, היות שחשבתי שיש זליגה, וגם המצבר רק בין שנתיים.

אך לאחר הבדיקות הנ"ל שמעידות שאין זליגה, כבר איני נוקט שהמצבר גמר בגלל זליגה. הדבר המסתבר לחייו הקצרים: (את זה לא כתבתי בפורום לפני"ז כי זה לא היה הנושא שעניין אותי) המצבר ששמו באוטו (האוטו אצלי רק שנה וחודשיים) הוא קטן לעומת מה שנצרך לאוטו זה, הוא היה 65A, כאשר יש לשים לאוטו כזה (נפח מנוע 2400 סמ"ק) מצבר 80A-95A, ולכן כנראה הוא גמר מהר. (וכן זה הראשון שידוע לי עליו שגמר....).

 

שנית: אני כבר בצעתי מדידה במכשיר שלי ("אמפרמטרצבת") וראיתי בוודאות את השפעת הכפתור הנ"ל, שכאשר הוא לחוץ אין כל זליגה. ולכן אין לי ספק שאין זליגה. כמו"כ אין לי ספק שהמכשיר מדידה בו ביצע החשמלאי את הבדיקה (ע"י חיבור בטור), גם הוא טוב. ובוודאות זרם הזליגה היה, עקב כך שהמפסק הנ"ל לא עבד, ולא ניתק את הממסר, כשחובר רב מודד בטור (ראיתי זאת בעיניי, ושמעתי באוזניי....).

 

סה"כ עניין אותי מדוע המפסק לא פועל כאשר הרב מודד חובר בטור. ובהחלט יכול להיות, שהממסר הוא "נורמל סגור", ובעצם ע"י לחיצת הכפתור הממסר אמור לפעול ולהיפתח ולנתק את המגעים שעוברים דרכו, ויכול להיות שבגלל מפל המתח (הקטן) על מכשיר המדידה (שהרי רק באידאלי הוא 0 אהם. אבל במעשי יש לו התנגדות קטנה ביותר), לכן הדבר משפיע על כך שהממסר לא נכנס לפעולה, שאמורה לנתק את המגעים ולהקטין את הזרם.

 

אך שוב: הדבר לא קשור לזליגה שקיימת. משום שהדבר נבדק, ובהשפעת הלחצן אין כל זליגה. אלא זוהי סתם שאלה\תעלומה בפני עצמה.

 

אגב: החשמלאי אמר לי שע"פ המקובל עד 0.18A לערך, אין זה מוגדר כזליגה כלל (בגלל מערכות מסוימות שאמורות לפעול באוטו כבוי. כל רכב לגופו...)

 

תודה.

×
×
  • תוכן חדש...