Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דלק 98 במנוע אטמוספרי: אשליה או תופעה הגיונית?


ליפיגו
שימו לב! השרשור הזה בן 2193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ראשית שנה טובה לכל בית ישראל !

 

אז הנה תופעה מוזרה:

אני נוהג ברכב אטמוספרי ( פיג'ו 108, מנוע 1.2 "פיורטק", 3 צילינדרים), ושמתי לב לתופעה מעניינת:

בד"כ אני מתדלק את הרכב ב 95, כנדרש ע"י היצרן.

אולם כאשר אני מתדלק ב 98, אני חש שהמנוע פחות רועד, רהוט יותר, טיפהל'ה יותר כח, הנסיעה יותר שקטה וצריכת הדלק נמוכה יותר (בקטנה).

מצד שני, ברור לי שאם היצרן לא הגדיר דלק 98, התופעות שאני מתאר לא הכי הגיוניות.

אז האם אני באמת חי באשליות ?

 

חשוב לציין שאני מתדלק באותה תחנה שאני סומך עליה, אז זה לא הכיוון.

 

נ.ב

את הרכב המשפחתי הגדול אני מתדלק ב 98 באופן קבוע ( TSI ), וכאן אין לי בכלל ספקות לגבי היעילות.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 3 צילינדרים והרעידות לא מושפעות מסוג הדלק.

שוני בצריכת הדלק יכול לנבוע גם בגללך-תדלקת יקר יותר והסגנון חסכוני.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצורך באוקטן הוא נגזרת של יחס דחיסה, משם גם הגדרות היצרן. מנוע שלא דורש 98 - אין סיבה שיעבוד יותר טוב אתו.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצורך באוקטן הוא נגזרת של יחס דחיסה

יחס הדחיסה במנוע המדובר הוא למיטב הבנתי 11:1.

האם אין כלל אצבע לגבי שימוש באוקטן גבוה יותר (מ-95) כאשר יחס הדחיסה גדול מ-10:1?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שידוע לי. למיטב זכרוני גם לא כל 1:11 דורש 98. כל מנוע 10.2 או 10.5 תתדלק ב-98?

אולי אני מתבלבל וזה 12:1.

בכל אופן, לשאלתך, לא. אבל הכוונה היא שהמנוע אולי יכול להפיק מעט יותר בשימוש באוקטן גבוה יותר.

אך מאחר וזה יהיה כנראה זניח מאוד ואין צורך מכאני כזה (וכפי שאמרת, כתלות בהגדרות היצרן), כמובן שלא הייתי מתדלק כל מנוע כזה ב-98.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

12 נשמע יותר הגיוני. ב-BRZ תדלקתי 95 בהתחלה ועברתי ל-98 ואני מרגיש הבדל (גם אם לא שמיים וארץ, המנוע עובד ועולה בסל"ד הרבה יותר חלק), אבל שם ההמלצה היא באמת 98. במנועי הסקייאקטיב של מאזדה יחס הדחיסה הוא 1:14 ושם ההמלצה היא 95.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אכן יחס דחיסה 1 ל 11

2. אני נוהג בסגנות "מוכוון הנאה" ודי ואדיש למחיר הדלק כיוון שהנסועה של הרכב לעיל היא ממש נמוכה ( 6000 בשנה +- ).

3. מנוע ה TSI במכונית המשפחתית הוא 1.2, היצרן המליץ בשעתו על "לפחות 95".

4. בהחלט אין לי שום דרך לכמת את ההשפעה הפסיכולוגית מההתרשמויות שלי.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר שנה וחצי נע בין 98 ל-95 במנוע 2.0 עם טורבו (יחס 1:11 כמדומני) ועד היום לא הצלחתי למצוא הבדל חד משמעי ומורגש מעבר לכל ספק. אני כן נוטה להאמין שההספק טיפה גבוה יותר, אבל לא אתפלא אם אני סתם משלה את עצמי.

צריכת הדלק דווקא גבוהה יותר עם 98 באופן מובהק, אולי דווקא בגלל שרק אז אני באמת בודק אם יש שינוי...

 

מבחינת רהיטות עבודה ושקט - אפס הבדלים.

 

סגנון נהיגה - מגוון, לרוב לא חסכוני.

 

בקיצור ולעניין: חוץ מהבדיקה שעשו אי שם לפני 15 שנה ב-fifth gear עם מכוניות "עממיות" אין שום גוף שבדק באופן עקבי הבדלים בהספק במכוניות ה"עממיות". הרבה סיפורים ואף אחד לא קם ועושה. :-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסקייאקטיב הם מפצים בדרכים אחרות על יחס הדחיסה הגבוה. נדמה לי שהיה דיון בעבר על כך.

אגב, בויקיפדיה רשום שבדגם האמריקאי יחס הדחיסה מופחת (13:1) כדי לאפשר עבודה עם דלקים "רגילים" ולכן יש הפסד של 3-5% במומנט וצריכת דלק.

 

כנראה שכמו דברים רבים אחרים זה לא שחור או לבן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר שנה וחצי נע בין 98 ל-95 במנוע 2.0 עם טורבו (יחס 1:11 כמדומני)

 

בהנחה ואתה עדיין עם פורד המנוע שם ביחס 1:10 והיצרן כותב על הדלת תדלוק מינימום 95 עם המלצה על 98.

 

אגב, גם במנוע החדש של יאריס 1.5 ליטר (לאחי יש היברידית שם ההספק מופחת) היחס עומד על 1:13.4 כך שאולי אמליץ לאחי להשתמש ב 98 :-D אבל שוב, כתלות בבקשת היצרן גם כן, אין סיבה סתם לתדלק 98 אלה אם כן יש אנשים שממש בדקו את זה עם מכשור, דיינו ופרמטרים אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתדלק אצלי בוולוו 98 אוקטן, למרות שיחס הדחיסה הוא 8:1, והיא מיועדת לדלק 83 אוקטן.

הסיבה ? קידמתי את ההצתה במעלה שלמה, מה שמעלה את ההספק די משמעותית.

בנוסף, בשל הצטברות פיח בראש המנוע, סביר להניח שיחס הדחיסה עלה גם כך.

ההבדל בסחיבה משמעותי מאד, ומאחר והנסועה שלה אפסית, ההבדל הכספי זניח.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2193 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...