Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך / פרוייקט מצולם: סובארו B3 2009 – החלפה מלאה של נוזל גיר אוטומטי


gerez
שימו לב! השרשור הזה בן 2221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב: סובארו B3 שנת 2009 אוטומט מנוע 1500 קוד מנוע EL154

לפי ספר הרכב הגיע זמן החלפת נוזל הגיר ברכב (105K או 8 שנים).

כדי להחליף את כל נוזל הגיר ברכב, נשתמש בשיטת ניתוק צינור הכניסה של קולר הגיר מהגיר והכנסתו לבקבוק שאליו נאסוף את הנוזל המשומש.

עוד שיטה לביצוע (פחות יעילה לדעתי ויותר יקרה) היא לרוקן מהקרטר ולמלא מחדש את הכמות שרוקנו, לחזור על התהליך הזה כמה פעמים עד שהנוזל שיוצא מהקרטר הוא חדש ונקי.

לא ביצעתי החלפת פילטר גיר, מ-2 סיבות: הראשונה היא שמדובר בפילטר פנימי וצריך להוריד קרטר, והשניה היא שמדובר בפילטר גס שלא מצריך החלפה אלא אם כן יש בו תקלה

טיפ קטן לפני ההתחלה: מומלץ שתוך כדי התהליך תספרו כמה נוזל רוקנתם וכמה נוזל מילאתם ותשאפו שהם יהיו זהים (אם רוקנתם 8 ליטר בסך הכל, אתם צריכים למלא 8 ליטר). זה יקל עליכם בשלב הסופי של בדיקת המדיד

 

כלי עבודה: 8 ליטר סובארו ATF, בוקסה 17, בקבוקים וג'ריקנים ריקים, משפך, צינור.

 

1.jpg

 

פותחים את בורג הריקון בקרטר הגיר עם בוקסה 17 ומרוקנים לכלי קיבול. לא לשכוח לשים בד / קרטון מתחת כדי לא ללכלך את ארצנו היפה

 

2.jpg

 

3.jpg

 

מנקים את הבורג משאריות המתכת שנדבקו אליו, סוגרים את הקרטר וממלאים את אותה הכמות שהוצאנו. יצאו בערך 3 ליטר

המילוי מתבצע דרך המדיד. אפשר לשים עליו משפך / משפך ארוך, ואפשר גם עם צינור מזגן למי שיותר נוח

 

4.jpg

 

עוברים לריקון הנוזל דרך צינור הקולר. לגיר יש 2 צינורות ברזל שיוצאים ממנו: צינור אחד (צינור יציאה) מוציא נוזל מהגיר אל הרדיאטור (או אל הקולר למי שיש חיצוני), הנוזל מתקרר שם וחוזר לגיר דרך הצינור השני (צינור כניסה).

 

5.jpg

 

כדי לגלות איזה צינור יציאה ואיזה כניסה (לא כתוב עליהם) יש לנתק משניהם את צינורות הגומי המחוברים אליהם, לחבר במקומם צינורות מזגן,להכניס כל אחד לבקבוק משלו, להניע לשניה ולדומם. הצינור שהוציא נוזל לבקבוק הוא צינור היציאה.

נחבר חזרה לצינור היציאה את צינור הגומי שלו שניתקנו מקודם, ואת צינור הכניסה נשאיר מחובר לצינור מזגן שמוביל לבקבוק. בדרך זו הנוזל יצא מהגיר אל הרדיאטור אך לא יחזור לגיר אלא לבקבוק שלנו

 

6.jpg

 

לפי היצרן, כמות נוזל הגיר ברכב היא 8.1-8.3 ליטר. בגלל שרוקנתי מהקרטר 3 ליטר, הנחתי שיש לפחות עוד 4 להוציא דרך צינור הקולר. לכן את צינור המזגן כיוונתי לבקבוק 2 ליטר ומילאתי אותו פעמיים. כמובן שבין לבין ממלאים נוזל בכמות שהוצאנו.

כלומר הנעתי את הרכב, חיכיתי שהבקבוק יתמלא (הוא מתמלא מאוד מהר!), דוממתי, מילאתי 2 ליטר דרך המדיד, שמתי בקבוק חדש וחזרתי על התהליך. הוצאנו 4 ליטר ומילאנו 4 ליטר. בנתיים 7 ליטר הוחלפו

בבקבוק הבא כבר התחלתי יותר לשים לב לצבע של הנוזל וברגע שראיתי שיוצא נוזל חדש דוממתי את הרכב ומילאתי את הכמות שהוצאתי דרך המדיד. ההחלפה הסתיימה!

השלב הבא הוא לבדוק את המדיד ולוודא שהמפלס תקין. צריך לבדוק פעמיים: כשהרכב קר, וכשהרכב חם. לכל אחת מהאפשרויות יש ערכים משלה במדיד. הבדיקה ב"חם" היא הבדיקה החשובה ולכן צריך להקפיד בעיקר עליה.

בגלל שכרגע השמן גיר חדש ולא חם, נבצע כעת בדיקה על הערכים הקרים שבמדיד (הערכים שליד האות C). על משטח ישר נניע את הרכב, נעביר מ-P ל-R ואז ל-N, שוב ל-R ושוב ל-P. יש להמתין שניה בין העברה להעברה. לאחר שסיימנו וחזרנו ל-P נלך לבדוק את המדיד תוך כדי שהרכב מונע. אם חסר- מוסיפים וחוזרים על שלבי הבדיקה מההתחלה.

ביצוע בדיקה חמה (במדיד אלו הערכים שליד האות H) אמורה להתבצע כשהנוזל נמצא ב 70-80 מעלות. מאחר ואין לנו דרך לדעת את הטמפרטורה, ניקח את הרכב לסיבוב של 15 ק"מ בערך ונבדוק לאחר מכן. בדיקה זהה לבדיקה הקרה.

שימו לב לא לנסוע עם הרכב יותר מידי כי במצב כזה הנוזל מתחמם ליותר מ- 80 מעלות וזה יגרום לתוצאה שגויה על המדיד

1.jpg

עריכה אחרונה על ידי erezyafee
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין: צינורות הקולר שיוצאים מהגיר תפוסים ע"י חבקי מתכת. כדי לנתק אותם צריך לתפוס אותם בעזרת שפיץ-פלייר ולהרחיק אותם מנקודת החיבור

עריכה אחרונה על ידי erezyafee
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...