Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מחזירים לכביש אופנוע שעמד מספר שנים?


Fazer
שימו לב! השרשור הזה בן 1485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לעניות דעתי (הבלתי מקצועית) המצב הרבה פחות נורא ממה שאתה מתאר - לתחושתי ניקוי וכיון קרבורטורים יעיר את המנוע, ברור שאחרי זה יש החלפה של חלקי גומי, צמיגים, שרשרת וגלג"שים, נוזלים, ועוד. זול זה לא יהיה, אבל לדעתי באזור ה 10K שנזרק פה קודם אפשר להשמיש אותו, מקווה לא להתבדות.

 

מבחינת "יעלה או לא יעלה על הערך של האופנוע", הערך שלו כרגע הוא אפס - המונסטר 600 רחוק מלהיות פריט אספנות (על ה 900 הראשונים אפשר להתווכח - אישית הייתי שמח ל 900 כזה), הוא אומנם נדיר בארץ אבל נפוץ למדי באירופה - כך שברור ששיפוץ של כלי כזה היא לא "כלכלית".

 

האם לשפץ או למכור? אם היתה לי הצעה רצינית, אולי הייתי מתלבט (בכנות, יש לי נימוקים לכאן ולכאן), אבל אף אחד לא הציע לקנות אותו (כך שההתלבטות היא תאורטית) וזה אופנוע שמדבר אלי ולכן הייתי מאוד שמח לכל הפחות להחזיר אותו למצב נסיעה ולהנות ממנו בעצמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני רחוק מלהיות "שפץ" מקצועי ולאחרונה גיליתי את נפלאות חלוקת העבודה למומחים,

כשאני הקבלן ונותן הנחיות ומבקש עבודות ספציפיות.

 

מחיר ה-10000 ש"ח שניתן על ידי לא "נזרק באוויר" אלה היה ניחוש מלומד עוד לפני שראיתי

את האופנוע.

 

מעולם לא דיברתי להעלות את ערך האופנוע, אלה בדיקת הערך הכלכלי בשיפוץ, על כלי של 4000 ש"ח

לא משקעים תיקון של 10000 ש"ח. (רוב האנשים בדרך כלל, פרט למשוגעים שאני נמנה עליהם).

 

אגב דווקא האופנוע הזה בשיפוץ קליל של נבחרת החלומות יכול לשלש את הערך שלו אם לא יותר.

 

מה אני הייתי עושה?

 

פירוק כללי של האופנוע וצביעה של השלדה מהיסוד או באבקה או בצבע אפוקסי אצל מומחה.

 

את המנוע מוסר למומחה (שמות של כל המומחים אצלי) לרענון או "חיזוק". (שפע של סטרואידים בשוק).

 

קרבורטור שיפוץ מלא בהתאם לאגזוז. (יש אפשרות להתקין הזרקת דלק....בחו"ל...)

 

בולם אחורי "אוליהנס"

 

אגזוז טרמני או דומה קל ומשופר.

 

שיפוץ מלא של המזלג הקדמי וקפיצים פרוגרסיביים תואמים.

 

מערכת בלמים שיפוץ מלא.

 

מעבר מלא על מערכת החשמל ורענון.

 

צמיגים והרכבה מחדש לאחר בדיקת כל חלק באופנוע (מה שנמצא מתחת ל-80% עף)

 

מה תקבל?

 

אופנוע ספורטיבי מושקע זריז נעים ושימושי, שערכו בשוק גדל (ועדיין לא במחיר ההשקעה).

 

אפשרות נוספת היא למסור את האופנוע לסדנת שיפוץ (BOT) להתייעץ עם ליאור ולקבל הערכת מחיר.

ולקבל בסוף התהליך אופנוע כלבבך.

 

שוב:

 

התהליך שתיארתי מתאים למכורים, לכאלה שמחפשים כלי מיוחד ולא כזה שיש לעוד עשרה.

יתכן והפתרון עבורך הוא מכירה שלו וקניית קטנוע אמין ליום יום (שזה בסדר, אבל...).

 

השמשה של הכלי שלך אפשרית, מצריכה טיפול גדול ויקר, היא לא תסתכם בניקוי קרבורטור.

כי מיד אח"כ יצוצו כל הבעיות שאתה מתעלם מהם עכשיו. מדובר באופנוע שלא נחשב אמין

גם כשהיה חדש בשנים האלה, וכעת הוא סתם ישן, מוזנח ומת לפרוש.

אפשר לחיות עם כלי נוזל, צורך שמן, ונתקע מדי פעם (סוג של חוויה) אפשר לקמץ ולעשות

קומבינות השאלה אם זה באמת מה שאתה רוצה וזה מה שמגיע לכלי...

עריכה אחרונה על ידי השושנים

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיון שכבר הדלקת אותי, אז זה קיצור ההיסטוריה של האופנוע:

האופנוע נקנה ב 2006, וכאמור שימש אותי בתור אופנוע יומיומי, הוא נקנה כגחמה של רגע, בלי הרבה מחשבה, סתם בגלל שאהבתי אותו - גם אצל הבעלים הקודמים הוא עמד תקופות כאלו ואחרות. ב 2007-2008 גרתי תקופה בפאריז, והאופנוע היה אמור לטוס איתי ולעבור שיפוץ שם (מסתבר שאפשר להטיס אופנוע בטיסות נוסעים רגילות, כמו מזוודה רק קצת יותר יקר), אבל עד שסידרתי את כל הפרטים החברה שעבדתי בה נסגרה ואני חזרתי לארץ והמשכתי להשתמש בו בתור רכב יומיומי.

 

למכור אותו ולהחליף בקטנוע? פחות הקטע שלי, גם כי (כאמור) אף אחד לא הציע לקנות אותו, וגם כי אני פחות מחפש כלי תחבורה יומיומי, ויותר להוציא לפועל איזשהו VISION שיש לי לגבי האופנוע הזה ולמרות שאני מכיר אופנועים ששופצו על פי ההצעה שלך, ואני מעריך את צורת השיפוץ הזו, זה פחות ה VISION שלי.

 

התוצאה הסופית הרצויה מבחינתי היא משהו שנראה סטוק במבט ראשון, אבל כשנכנסים לפרטים רואים את הניואנסים שהופכים אותו ליחודי, ואני מדבר עד לרמת הפרטים הקטנים - אחד מהדברים הכי טיפשיים שממש בא לי לעשות זה להחליף את המוט שמחזיק את מיכל הדלק בבוכנה הידראולית שמחזיקה אותו פתוח (וזה לא טריויאלי, כיון שבוכנה בחוזק מסויים צריכה להיות מסוגלת להחזיק גם מיכל ריק וגם מיכל מלא בלי להעיף אותו לשמיים כשהוא ריק). דוגמה נוספת היא הבלמים הקדמיים - ה 600 מגיע עם דיסק בודד, אבל בגלגל ובמזלג יש נקודות עיגון לדיסק השני ולקליפר הנוסף, שכבר קניתי ומחכים במחסן (וקשה להשיג, גם באיביי, קליפרים 45 מ"מ), ויש לי עוד רשימה שלמה של קסטומיזציות קטנות, טאצ'ים כאלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תסתכל התמונה של ה-900 זה בדיוק הכיוון שלי (הבוכנה פחות מעניינת אותי).

מה שנקרא סטוק משופר.

 

אבל...

 

אם אתה מחפש אופנוע אמין ונוסע אתה חייב להבין שמדובר פה על יישור קו עמוק.

שמחייב איטום מחדש של המנוע בנקודות ההזעה, רענון מערכת החשמל שתתקע אותך

שוב ושוב אם לא תטופל כהלכה. והתאמה לעשור הנוכחי על מנת שלא תסבול.

 

בסופו של יום הכלי חייב להיות אמין שימושי ותקין בכדי ליהנות ממנו ולא להסתכן.

 

לכן השיפוץ חייב להיות עמוק מקצועי ללא קיצורי דרך בכדי שתשלם רק פעם אחת

ולא כל פעם מחדש ותישאר עם גורטאה ביד. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שושנים.

את הבימר שלך שיפצת בסדנה או לבדך?

ברשותי ביג 800 שנת 93.

בולמים ובלמים משופצים,מנוע לא מזיע וחזק,הבעיה היא מערכת חשמל וקרבורטורים שסודרו בקומבינה.

מתלבט אם לשפץ לבד או לזרוק אצל ליאור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שושנים.

את הבימר שלך שיפצת בסדנה או לבדך?

ברשותי ביג 800 שנת 93.

בולמים ובלמים משופצים,מנוע לא מזיע וחזק,הבעיה היא מערכת חשמל וקרבורטורים שסודרו בקומבינה.

מתלבט אם לשפץ לבד או לזרוק אצל ליאור.

 

הכל שאלה עד כמה אתה מיומן ומה התוצאה שאתה רוצה להגיע אליה.

 

כל אחד יכול לצבוע רכב או מיכל דלק, לא כל אחד יעשה את זה ברמה טובה.

 

התפיסה שלי היום (והיא השתנתה עם השנים) לתת רק למומחה אמתי שראית

ואתה מרוצה מהתוצאה שלו. הרבה פעמים במיוחד בכלים שקשה להשיג להם חלקים.

עדיפה יד מיומנת שיודעת מה היא עושה, על נזק של מתלמד.

 

קרבורטור צריך לדעת לשפץ ולדעתי עדיף לתת למומחה שמכיר את הקרבורטור הספציפי

ועשה את זה כמה פעמים.

 

חשמל לתת לחשמלאי טוב שיש לו את הזמן, היכולת והסבלנות לעשות עבודה יסודית

בלי קיצורי דרך.

 

ב-BMW והחיפושית שיפצתי לבד את הדברים שידעתי שאני יכול לעשות לבד הכי טוב,

ודברים מסובכים או כאלה שהייתי צריך לעשות פעם ראשונה העברתי למישהו שסמכתי

עליו והסכים שאהיה צופה מהצד, ככה הרווחתי פעמיים גם למדתי וגם העבודה נעשתה טוב.

 

סדנאות שיפוץ טובות, בעצם מחזיקות תחת היד מס' מומחים ואת מה שהם לא מסוגלים לעשות

לבד הם מוצאים לעבודות חוץ, כשהם מבצעים בפועל את הפירוק וההרכבה מחדש. התשלום כמובן

בהתאם. אין תחליף ליכולת להשכיב רכב בסדנה ולחזור אחרי כמה חודשים ולקבל אותו חדש ונוצץ.

אבל זה בא עם תג מחיר. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שכלי ישן דורש המון דברים מסביב.

כבל קלאצ, צוק, מפחת קומפרסיה, כל מיני דברים.

כנראה שאעשה את חלק מהדברים לבד, ושאר הדברים אתן למוסך לעשות, אני מוכן להשקיע גג 15 אלף, לא נראה לי שמוסך יעשה זאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין תחליף ליכולת להשכיב רכב בסדנה ולחזור אחרי כמה חודשים ולקבל אותו חדש ונוצץ.

 

בעיני זה לפספס את כל מהות השיפוץ - באותה מידה אתה יכול ללכת ליבואן ולקנות אופנוע חדש. לשפץ אופנוע זה גם לעשות דברים בעצמך, או לפחות לעבוד בצמוד עם מומחה כדי להגשים את החזון שלך, ולא לשים את האופנוע, לתת את המפתח, ולחזור כמה חודשים אחרי לקבל אותו בחזרה.

 

זו לפחות דעתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרבורטור, מגופה שטוחה עם משאבת תאוצה 600 יורו.

מע חשמל חדשה, 1500 שח

 

למה קרבורטור מגופה שטוחה?

 

אם אתה מתכוון לרכב עליו ולא להתחרות, לך על המקורי, מגופה שטוחה זה

יותר לתחרויות, לא בדקתי אבל נראה לי שהוא יקר מהמקור.

 

מערכת חשמל חדשה מקורית זה נהדר במיוחד שהמחיר לא בשמיים.

 

בדוק את הכוהילים והפיק אפים שיש להם נטייה להתקלקל.

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיני זה לפספס את כל מהות השיפוץ - באותה מידה אתה יכול ללכת ליבואן ולקנות אופנוע חדש. לשפץ אופנוע זה גם לעשות דברים בעצמך, או לפחות לעבוד בצמוד עם מומחה כדי להגשים את החזון שלך, ולא לשים את האופנוע, לתת את המפתח, ולחזור כמה חודשים אחרי לקבל אותו בחזרה.

 

זו לפחות דעתי.

אתה צודק לחלוטין, אבל אם אתה עובד על המדרכה ליד הבית

ללא כלים מתאימים, רוב הסיכויים שתעשה נזק מיותר.

 

אם היה לי מקום מסודר, ליפט, נק' חשמל ויכולת להפסיק מתי שבא לי

מבלי לקפל הכל, לנעול ולעלות הביתה, הייתי עושה יותר.

 

רוב האופנועים שלי שופצו מבחירה תוך כדי תנועה ללא השבתה מלאה

מה שקבע בעצם את טיב העבודה ומהות הביצוע.

 

ולפעמים אתה נתקע עם בעיה שאתה לא מסוגל לפתור לבד, ואז אין

ברירה צריך לגרור למומחה, אז היום אני מראש דואג להיות הקבלן של

עצמי, מעבר לכך שאני נהנה היום יותר לרכב מאשר לפרק ולהרכיב.

 

אני מכיר הרבה אנשים שמפצים נהנים לרגע ומוכרים בכדי לעבור לשיפוץ

הבא. זה בסדר. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שכלי ישן דורש המון דברים מסביב.

כבל קלאצ, צוק, מפחת קומפרסיה, כל מיני דברים.

כנראה שאעשה את חלק מהדברים לבד, ושאר הדברים אתן למוסך לעשות, אני מוכן להשקיע גג 15 אלף, לא נראה לי שמוסך יעשה זאת.

 

בגלל זה השיפוץ הקלסי לפי הספר, מתחיל מהפשטה מלאה צביעת השלדה ומשם

הרכבה של הכל מהתחלה כשכל חלק נבדק פעמים ושימוש בחלקים חדשים בכל מקום.

כשלא רוצים לפרק עוד פעם. (מאד מבאס לפרק אופנוע מושלם בכדי להחליף תושבת מנוע

או גומייה שנקרעה כי לא החלפנו לחדשה).

 

יש כמה אסכולות שיפוץ, הטהרנים (גישה שאני מאוד מחבב) שמרכבים ומחדשים לרמת המקור.

זה השיפוץ הכי "קל" הכל במקום הכל מתחבר והכל מרגיש "נכון".

 

המשפרים, אלה שמשתמשים בחלקים אפטר מראקט ומחזקים נק'' חולשה ידועות באופנוע

ע"י חלקים "טובים" מהמקןר.

 

(ניתן לשלב בין השיטות בשיפוץ קרוב למקור וחלקים שנראים כמו המקורי אבל משופרים.)

 

ויש את הבונים אופנועים מחדש, מנסרים מרתכים ומשנים את האופנוע למשהו אחר.

 

הכל בסדר ולפי היכולות.

 

באופנוע ישן כשהמטרה להחזיק אותו במצב טוב בטוח ומתגלגל אפשר פשוט לתקן

היטב מה שמתקלקל ולקוות לטוב.

 

לפני שרצים להזמין חלקים מהאי ביי ולפני שמפרקים את האופנוע צריך לשבת ולחשוב

היטב מה החזון, מה היכולת הכספית (לקבוע תקציב אמת לראות שהוא מכסה הכל)

ואיך הבעלים מוציא הכל לפועל בצורה הטובה ביותר. אחרת החלום הופך לסיוט.

 

הרבה פרויקטים שהתחילו בסערה הסתיימו במפח נפש והפסד כספי.

עריכה אחרונה על ידי השושנים

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...