Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - פולקסווגן פולו GTI


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3077 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא נפלתי מהכתבה וגם לא מהסגנון שלה (אולי כי כתבו כבר הכל, ואולי לא), כאשר הדבר הראשון ששמים אליו לב לפני תחילת הקריאה עצמה הוא חוסר ההשקעה - איפה צילומי הרכב, כולם יכולים להעתיק מס׳ תמונות מחיפושים קצרים בגוגל.

 

לאחר שהתחלתי לקרוא אני שם לב שכל הזמן ישנה התייחסות להעדר הספורטיביות - והשאלות שלי הן: מהי אותה ספורטיביות ואל מה/למול מה היא נמדדת? האם כולם נחשבים לנהגים מקצועיים בארצנו? איפה אנשים באמת יוכלו להגיע עם הרכב למידת הקיצוניות הרצויה ובאופן חוקי? ולאילו מכוניות ההשוואה נעשית בפועל (בכותרת הוזכרו האיביזה, ה-208 והקליאו - האם בהן מדובר)?

 

מה שחשוב בסקירות לדעתי הוא הצורך בהתאמתן למכונית אל מול השימוש בפועל שיעשה בארצנו הקטנטונת (אחד הטיפים שקיבלתי מסקירה קצרה של הרכב באתר אחר הוא הצורך, ואף החובה, בהוספת 4,000 ש״ח לשיפור המתלים והיכולת לאזן אותם בין נסיעות רגועות לספורטיביות עקב הנוקשות שכמעט בלתי נסבלת כשהרכב במצבו הסטנדרטי), ולאו דווקא להתייחס לפוטנציאל הגלום שגם ככה לא באמת יכול להיות ממומש.

 

לא יודע, אבל הכתבה של Carsforum דיברה אליי.

 

בנוסף, עם התפתחות הטכנולוגיה הייתה מצפה לסקירת וידאו קצרה של 3-5 דקות לכל רכב שסוקרים שם. אולי יש לי דרישה גדולה מדי, אבל זה דעתי. בכל זאת אנחנו עוד רגע ב-2016.

 

אשמח אם יום אחד מישהו ירים את הכפפה (הלוואי שיכולתי) ויעשה בישראל כתבת השוואה אמיתית בין הפולו, ה-208 והקליאו. לאיביזה כנראה שנצטרך לחכות עוד קצת - שם מה שיעניין זה עם איזה איבזור ״סטנדרטי״ היא תמכר ובאיזה מחיר.

 

 

מסכים לגמרי לגבי הכתבה ב- ynet. נראה שהכתב היה עייף, רצה לכתוב מהר וללכת הביתה. כך לא כותבים. חוץ מזה איפה באמת התמונות?

 

בכל אופן כאן תוכל לקרוא (בעברית) מבחן דרכים לרכב הזה שבוצע בחו"ל עם המתלים. יש סרטון וידאו מפורט על ביצועי הרכב, נוחות ועוד.

 

http://cars.walla.co.il/item/2809133

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אשמח אם יום אחד מישהו ירים את הכפפה (הלוואי שיכולתי) ויעשה בישראל כתבת השוואה אמיתית בין הפולו, ה-208 והקליאו. לאיביזה כנראה שנצטרך לחכות עוד קצת - שם מה שיעניין זה עם איזה איבזור ״סטנדרטי״ היא תמכר ובאיזה מחיר.

היה מבחן כזה בגליון של אוטו (האחרון?), קיבלתי אותו בוואטסאפ מחבר שיודע שאני מתעניין בסגמנט.

שורה תחתונה שלהם: שני הרכבים מצוינים לנהיגה. הפולו פרקטית יותר, ועדיפה למי שרוצה אוטומט, או מי שמעוניין ב5 דלתות.

לגבי השאר, הם טענו שהפג'ו היא הרכב הטוב יותר.

 

מצ"ב צילומסך, אני לא לגמרי סגור על האם זה בסדר או לא להעלות אותו אז למנהלים: אם זה לא, אני מתנצל ואבקש שתמחקו את הקובץ.

834d380e-f5d0-4ec5-8b4a-2bb2ade32076.jpg

 

אם תחפור קצת ברשת תמצא הרבה מבחנים של הצמד (בד"כ גם עם/מול הפיאסטה ST). הביצה בד"כ לוקחת את שתיהן, חבל שלא מביאים אותה לכאן, במחיר הנכון היא היתה יכולה להיות מטאור.

 

בפן האישי- לי מאוד חשובה פרקטיות כי תוך כמה שנים יש סבירות קונקרטית למשפחה, ועם זאת מבחינה פרקטית לא בעיה עם הפג'ו: תא מטען מצוין, טעינה למושבים האחוריים נוחה מאוד (למרות החוסר בדלת), והמושבים האחוריים מרווחים בצורה מפתיעה - במיוחד מרווח הרגליים שפשוט השאיר אותי בהלם כי מבחוץ הייתי בטוח שהספסל האחורי זה בגדר 'מראית עין' בלבד.

 

לגבי הכתבה בYNET: לא טרחתי לקרוא בכלל, הרמה שלהם ירודה כבר מלא זמן ולא רלוונטית מבחינתי לחובבי רכב אלא (אולי) לצרכן הממוצע שמחפש משהו קצר וזריז. הסיקור בקארס הרבה יותר מקצועי ורלוונטי.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשנה בחנו ב"אוטו" את הקליאו RS אל מול ה208GTI והאופל OPC, במבחן יצאה הפיג'ו שידה על העליונה, אני יכול להגיד מנהיגה בשלושת הרכבים בכבישים הנכונים שאליי דיברה יותר האופל, למרות שהיא מרגישה עתיקה, הרנו איכזבה אותי מאוד, הפיג'ו שהייתה טרום המתיחה הייתה שקטה מדי, היא גם סיפקה נוחות טובה מאוד אך זה בא על חשבון המתלים שהרגישו רכים מדי לטעמי.

ביום הצילומים ש"אוטו" ערכו בין הפולו GTI לפיג'ו 208GTI אני נכחתי ונהגתי ברכבים והופתעתי לטובה מ2 הרכבים.

הפולו הפתיעה אותי באשר להתנהגותה, היא אכן שופרה משמעותית מבחינת נהיגה, אחיזה, הגיר תיפקד ללא דופי ובזריזות, מבפנים היא VAG טיפוסית, מעט שמרני ומשעמם אך איכותי, מהיותי חובב צרפתיות הפיג'ו קראה לי אליה בכל הזדמנות, היא אכן מרגישה מאוד מרווחת, היא מדליקה בעיצובה וכעת לאחר המתיחה היא קיבלה תוספת מומנט נאה והחסירו ממנה בידוד לטובת (רעש) סאונד נוכח יותר בתא הנוסעים, בקו ישר היא יודעת להאיץ בזריזות, פניות היא צולחת היטב ובנוחות, במהירויות מעט גבוהות יותר בכבישי הדרום הפתוחים אשר כללו פניות ועיקולים היא העבירה לי הרגשה פחות נוסחת ביטחון והרבה רעש מהדהד שקצת מעיק במהירויות שיוט.

אבל ביום יום במהירויות ממוצעות בתוך העיר ומחוצה לה היא מהווה כלי מאוד כיפי ונעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקבל את כל התשובות והערות ובאמת לגליון אוטו עוד לא הגעתי - פשוט אין לי מנוי ולא ניתקלתי בהארה לגיליון.

גילוי נאות - לא מחפש 5 דלתות וגם לא DSG, אלא את תצורת 3 הדלתות והגיר הידני.

 

ראשית אתייחס לפיאסטה ST שמבחינת מראה פשוט לא עושה לי את זה. כנ״ל לגבי האופל.

הדבר הראשון שאני בוחן ברכב, ואשקר אם אגיד שלא, הוא נושא המראה. עברנו? ממשיכים למבחן הפרקטיות והנתונים היבשים. עברנו גם את זה? ממשיכים לת׳כלס. הפיאסטה פשוט לא עוברת את המבחן הראשון, טובה ככל שתהיה.

 

ה-208GTI אכן מהווה את השיקול הנגדי היחידי אל מול הפולו, אבל שוב צץ לו הסעיף הראשון. במראה של ה-106 וה-306 לגרסאותיהן הספורטיביות התאהבתי, את ה-205 חיבבתי מאוד, אבל ה-208 הביצתית הזאת פשוט לא שם. יכול להיות שמראה מעט יותר קופסתי מועדף עליי (מחבב את הפולו יותר). גם משהו במרחב הפנימי שלה לא עושה לי את זה. יכול להיות שאני מחפש את האלגנטיות הפנימית שלא בהכרח קיימת שם. מבחינת הנתונים היבשים והפרקטיות נראה שהיא מעפילה על הפולו (הבעיה החוזרת הינה רק ברעש בתא הנוסעים) אבל משהו עוצר אותי למרות זאת. גם המחיר שגבוה מהפולו מהווה עוד נתון שלילי בענין. כנראה שרק אם אגיע לאולם המכירות של החברה אוכל להתרשם ממנה באמת (מכיר אותה חיצונית - יש 2 בשכונה שלי, ואת הפנימיות אני מכיר רק מדגם ה-2008 - מניח שזה די דומה).

 

הפולו הכי קרובה מבחינת המראה שלה למה שאני מחפש - המראה קרבי ואלגנטי יותר. הנתונים היבשים שלה מעולים (ואף ההתנהגות שלה שופרה) וכן במבחן הפרקטיות לאדם ללא ילדים ונסיעות עם מטענים גדולה - היא מתאימה גם כן. ובכל זאת הייתי מחפש בפולו עוד טיפה מוטיבים ספורטיביים וכן פתרון מעט יפה יותר לנושא פנסי הערפל הקידמיים (משהו לא יורד בגרון בתצורת תחתית הגריל הקדימי שלה). הפאק הכי גדול של הפולו מבחינתי זוהי צ׳מפיון מוטורוס (לא שלחברת לובינסקי יש שירות לקוחות כמו של Apple בארה״ב). הבעייה הנוספת היא בתוספות: הרי הרכב לא יירכש ללא מתלים (4k ש״ח), התאורה הרגילה מכוערת והופכת את הרכב למשפחתית זולה (9k-12k ש״ח) וכן תוספות בסיס כמו חיישנים ומצלמה. והופ, עברנו אפילו את המחיר של הפיג׳ו.

 

בקיצור, שבירת ראש לא קטנה.

מצדיע ל-STIO שסיים את העניין הזה כבר.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצדיע ל-STIO שסיים את העניין הזה כבר.

 

תודה, אבל אצלי הנושא הזה היה מאוד מורכב, שכן הייתי צריך להתעסק קודם בסירוב שלהם לייבא את הידני לארץ הקודש.

 

אני ידעתי מראש בדיוק מה אני רוצה. למעשה היו לי שתי אופציות: במקום הראשון היתה פיאט פונטו אבארט, ובמקום השני הפולקסווגן פולו GTI.

לאחר שניסיון רכישת הפונטו נכשל, פניתי לאופציה השניה והיא הפולו. לקחתי את זה מאוד קשה שלא הסכימו לייבא את הגיר הידני (ידעתי את זה לפני שזה פורסם לקהל הרחב), הם תמיד טענו ש"אין ביקוש" עוד מדצמבר 2014.

 

מה שהם לא ידעו זה שאני אתעקש בצורה כזו. מדצמבר 2014 ועד סוף יוני 2015 ניהלתי מולם מאבק ממושך. לא אכתוב את הכל, אבל בין היתר פעמיים פניתי ליצרן הגרמני, התכתבתי ודיברתי טלפונית עם מנהלים בכירים, הפעלתי את כל הפורום והשיא היה מכתב ארוך בדואר רשום למטה החברה בבני ברק. ביום חמישי האחרון הייתי שם כדי לתת צ'ק סופי לרכב ולהוציא אותו להתקנת מיגון ולוחיות רישוי ואח"כ מנהלת האולם מוציאה מהמגירה דף נייר שהוא למעשה אותו מכתב מקורי ששלחתי בזמנו מהצפון לבני ברק וחזר חזרה לצפון לאחר שהחליף הרבה ידיים (אגב, לקחתי אותו חזרה אלי למזכרת אבל הם צילמו עותק). לטענתם הם פתחו את האופציה לידני בזכות המכתב הזה...

 

כולם בפורום כתבו לי "לך תקנה 208", "תקנה פיאסטה" ואני תמיד כתבתי "לא, אני אקנה את הפולו הידנית" - והתכוונתי לכך.

 

אחרי שהזמנתי ב- 22.6 הם עשו תקינה לרכב יום אחרי ב- 23.6 ורק אח"כ הייתי פנוי לחשוב על התוספות שזו בעיה בפני עצמה. לאחר נסיעת המבחן ברכב ההדגמה השחור שלהם, שמתי לב מיד לעניין המתלים הנוקשים ואף התלוננתי על כך לנציגה שמצידה שמרה על שתיקה מוחלטת. גם החיישנים דמויי המקור (שטוחים) שהם התקינו שם (אגב, 1500 ש"ח רוצים על כל צד ללא תצוגה) היו חלשים ובקושי שמעו את הפעמון. אני גם זוכר שהמצלמה האחורית שהם התקינו באופן מקומי החליטה להתקלקל ולא עבדה כששילבתי להילוך אחורי (אוטו חדש ובתול, כן? מד אוץ של פחות מ- 3000 ק"מ אם אני זוכר נכון).

 

הבעיה בפולו שהם הורידו את המחיר, אבל מנגד כל התוספות המעניינות עולות כסף. מתלים 4K ש"ח, חיישנים 4K ש"ח (כבר הגענו ל- 8K ש"ח), לדים עוד 9K (אנחנו כבר ב- 17K תוספות!) מצלמה אחורית עוד 1900 ש"ח והנה אנחנו כמעט ב- 20K תוספות...

 

קניה מצוינת, אבל למי שעוד לא קנה הייתי ממליץ אולי לחכות לאיביזה קופרה שתגיע מאובזרת יותר (עם לדים ואולי עם המתלים) ולקורסה OPC החדשה. לא למהר בדברים כאלה! יש זמן, תאמינו לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כ"ס, אני ממש כמוך בנוגע למראה, גם אצלי הפיאסטה כנראה היתה נופלת בגלל העניין. אני לא סולד מהפג'ו ברמות האלו וחושב שהרכב נאה ויש לו אפקט סליפרי שמאוד אהבתי, אבל הפולו עדיפה עליה בבירור. רק כשאני מפקטר פנימה מראה פנים, אשר חשוב לי לא פחות מחוץ, הפג'ו ביתרון.

אם אתה לא פוסל את האיביזה על הסף מבחינת מראה/מיתוג (אני כן), שווה לך לחכות, סיכוי סביר שהיא תהיה מלכת התמורה למחיר בדומה לאחות הגדולה.

אם אתה כן, זה נשמע שכיסית את כל הזוויות בגדול. תחליט בין יד0 ל1 ואם 0, לא רואה סיבה שלא תבחר בפולו. לי היא נשמעת כמו אחלה רכב ותמורה נהדרת למחיר.

 

הערה בנוגע לדבריך על היות הפג'ו יקרה יותר: ההפרש הוא 3קיי בין גרסאות הבסיס אם איני טועה, תוסיף 2 דברים בתמחור של צ'מפיון ו... הופ. כשמשקללים את זה שהרכב הידני לא זמין ודורש ממך להמתין המון זמן זה גם משהו שמבחינתי עולה כסף.

בוא נעמיד פנים שהדגם במלאי ואתה קונה בסיסי לגמרי, הפג'ו מגיעה עם שנתיים אחריות נוספות ששווה למעלה מ3קיי מבחינתי. קיצר הפולו זולה יותר על הנייר, בפועל זה ממש לא המצב.

 

הא ומציע לך לנהוג על שני הרכבים, או במינימום על הפייבוריטית - כי זה לא נשמע כמו משהו שעשית

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא אני חושב שהפיאסטי נראת די טוב, אבל זה מאוד עניין של טעם.

 

בהחלט, למי שמתחבר לזאנ'ר הואגיות, ולא נבהל מהתדמית הערסית של סיאט, שווה לחכות לקופרה, שכנראה תתן יותר תמורה לאגרה מהפולו.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הייתה לי את אותה התלבטות בדיוק, החלטתי ללכת על הפולו (ידנית + מתלים), משום ששלוש דלתות מרגיש לי בעייתי מאוד לזוג + 1.

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחן מעניין.

כמה הערות סובייקטיביות:

מתלים קשים אבל רכב לא מקפץ ולא מתרסק ולא מעבד את הקשר עם כביש. יש הרגשה ברורה שזו קשיחות נכונה לרכב ספורטיבי.

בפניות מהירות והדוקות רכב לא מפגין נטיה להיגוי יתר או לתט היגוי. אולי זו התנהגות חסרת דרמה אבל שוב פעם זה מרגיש לי מאוד נכון.

הסכום ביו הכוח, מהירות, התנהגות יותר גדול מהמרכיבים. אחרי חצי שנה של בעלות אני מחפש כול הזדמנות לנהוג. אפילו נסיע לקופת חולים משמחת אותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3077 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...