Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זריקת תחת ב205 ??? (ודיון על מוטות מייצבים)


mush
שימו לב! השרשור הזה בן 7060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי בעיה של זריקת תחת בקלות יחסית בפניות שמאלה .

הבעיה עלתה בפורם אך בינתיים לא נפתרה.

החלפתי את כל 4 הצמיגים לצמיגי קבלר חדשים והיא עדיין לא נפתרה.

יעצו לי לעשות כיוון פרונט באחוריים.

אני לא בטוח ש ב 205 gr 1400 שנת 89 זה אפשרי ??

חלק אמרו לי שכיוון פרונט זה לחלק הקדמי בלבד...אני יודע שזה לא נכון.

1 אמר לי ש ב205 אין אפשרות כזו.

אף אחד לא הסתכל וזות מישום שעל בדיקה בלבד דורשים ממני 100 ש"ח?!?!?!?!?

השמח לדעת מה דעתך

ואם כן כמה יעלה התענוג ואיפה אתה ממליץ לעשות זאת[גר בחיפה]

ולמוטי מיטה אם אני לא טועה ... אתה הבקיא ביותר בתחום השמח לדעת מה דעתך

 

mush

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Here's the original thread we discussed it, including the solution I suggested -

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=52573

 

:smile: .My solution hasn't changed since then, you just need to search for a good alignment shop to do it

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי בדיוק אתה זורק תחת ?

תתאר את המצב והסיטואציה ... זה יהיה יותר בר פתרון .

 

מעבר לזה ... מנסיון שלי עם הרכב , לא בדיוק בגרסת GR , אין שום כיוון שעושים בסרן האחורי .

ב205 יש סרן אחורי עם זרועות ומוטות פיתול , לא מתלה נפרד לכל גלגל .

"...You CanT Make a Hoe a House Wife"

Dr. Dre , 2001

 

דוד גודלי , תעשה לי ילד פג !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתי בדיוק אתה זורק תחת ?

תתאר את המצב והסיטואציה ... זה יהיה יותר בר פתרון .

Second time posting the link, not too hard to find when it is once above your post and once under -

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=52573

:wink:

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בעיה של זריקת תחת בקלות יחסית בפניות שמאלה .

הבעיה עלתה בפורם אך בינתיים לא נפתרה.

החלפתי את כל 4 הצמיגים לצמיגי קבלר חדשים והיא עדיין לא נפתרה.

יעצו לי לעשות כיוון פרונט באחוריים.

אני לא בטוח ש ב 205 gr 1400 שנת 89 זה אפשרי ??

חלק אמרו לי שכיוון פרונט זה לחלק הקדמי בלבד...אני יודע שזה לא נכון.

1 אמר לי ש ב205 אין אפשרות כזו.

אף אחד לא הסתכל וזות מישום שעל בדיקה בלבד דורשים ממני 100 ש"ח?!?!?!?!?

השמח לדעת מה דעתך

ואם כן כמה יעלה התענוג ואיפה אתה ממליץ לעשות זאת[גר בחיפה]

ולמוטי מיטה אם אני לא טועה ... אתה הבקיא ביותר בתחום השמח לדעת מה דעתך

 

mush

טוב שמצאתם את הבחור הבקיא ביותר בתחום....

בכל אופן אם הבעיה מופיעה רק בצד אחד,תבדוק את מצב הפינים והמיסבים שלהם,חופש כזה הוא בד"כ

הגורם לבעייה ברכבים מסוג זה (פיז'ו-סיטרואן למינהם).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר אז ייעצתי לך לבדוק מייסבים של הגלגלים האחוריים. בדקת?

כל מכונאי יבדוק את זה ב 2 דקות וללא גביית כל תשלום.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברה לא התכוונתי להעליב אף אחד .

 

המאמר של מוטי לא השאיר מקום לספק על מקצועיותו בתחום .

כמו מספר לא קטן של אנשים נוספים בפורם.

אני יבדוק את המייסבים של הגלגלים האחורים.

על פי הבעיה איזה מהם אמור להיות בלוי??

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

 

הבעיה לא במיסבים כי אים המיסבים של המיתלה אחורי הרוסים האים

בזמן נסיעה אתה שומע מאיין חריקות מאחורה?

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בני, כמו שאתה יודע, אנחנו, בעלי ה 205 GTI מחליפים מיסבים על בסיס קבוע. קרה לי כבר פעמיים שהמיסב היה גמור לחלוטין ולא השמיע שום צפצוף או את היללה האופיינית (או כמו שאישתי מתארת את זה "שוב ממריא לך ג'מבו באוטו?").

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על אלו מיסבים מדובר???

גלגל? מיתלה? ואיפה ממוקם במדויק??

אם הבעיה היא בפניות שמאלה אז באיזו צד אמורה להיוה הבעיה??

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על אלו מיסבים מדובר???

גלגל? מיתלה? ואיפה ממוקם במדויק??

אם הבעיה היא בפניות שמאלה אז באיזו צד אמורה להיוה הבעיה??

מדובר במיסבים שמחזיקים את הפין (ציר)של הזרוע בתוך הגשר.

הצד הבעייתי הוא הצד החיצוני בסיבוב-אם הפנייה היא שמאלה-תבדוק את צד ימין.

בכל אופן רצוי לבדוק את שני הצדדים.

תפנה ליוני (ZIGI) אני בטוח שהוא ישמח לעזור לך.

ולגביך מוטי-זה יפה שאתה מפגין ידע כה רב - אבל יש הרבה דברים שאני חולק עליך בעניין מתלים וחיזוקי שלדה.

יום טוב,

נתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולגביך מוטי-זה יפה שאתה מפגין ידע כה רב - אבל יש הרבה דברים שאני חולק עליך בעניין מתלים וחיזוקי שלדה.

אתה מוזמן לפתוח שרשור חדש ולהעלות את הנושאים המדוברים במקום לזרוק הערות חסרות טעם.

 

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.You're more than welcome to start a new thread and discuss them instead of making pointless comments

 

 

 

 

 

 

 

 

.Moti

בא נתחיל למשל בטעות הבסיסית לגבי סטראט עליון-וזו טעות מאוד נפוצה שאני לא מאשים אף אחד בטעות הזאת אלא בזה שאף אחד לא השכיל לבדוק את הנושא לעומק.

ובכן-מוט מייצב לא מגביר את התת היגוי.נקודה

מה שהוא כן עושה וזה מה שגורם לתחושה המוטעית הוא לבטל את ההתרעה המוקדמת (שמפחידה את הנהג וגורמת לו להוריד רגל מהגז-וכך בעצם למנוע את התת היגוי).

הסטרט-וכל שאר חיזוקי השלדה-מרחיקים את מגבלות הרכב אבל מבטלים כמעט לחלוטין את ההתרעה,

מה שגורם לכל תת-היגוי/היגוי יתר להיות מפתיע יותר לנהג הממוצע.

אני לא חושב (ואני מקווה שגם אתה לא...) שרכבי WRC סובלים מיותר תת היגוי מאשר רכבים רגילים.

אין לי עניין לפתוח פה שרשור של מלחמות.

אשמח לשבור עוד "סטיגמות".

יום טוב,

נתי

אגב,יופי של גימקנות יש לכם שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:smile: .Quick, I just wanted to make sure that I'm being well understood and see that you already replied

 

 

אין לי עניין לפתוח פה שרשור של מלחמות.

Me neither, it is pointless, but instead of starting off at the wrong thread we can open a whole new one that will reach more potential readers that might want to learn what you and I can say and the oversteering problem at the topic is the least of their problems

 

בא נתחיל למשל בטעות הבסיסית לגבי סטראט עליון-וזו טעות מאוד נפוצה שאני לא מאשים אף אחד בטעות הזאת אלא בזה שאף אחד לא השכיל לבדוק את הנושא לעומק.

ובכן-מוט מייצב לא מגביר את התת היגוי.נקודה.

Let's start with the basic mistakes here, the first one is that you fail to understand what confuses you and it starts all the way in your definitions - what you call "upper strut" is actually called strut brace or strut bar, and it is a totally different part than the stabilizer bar

 

Now, I can understand exactly why you're mistaken in thinking that I have said that stiffening the suspension in the front would cause the car to understeer more, that's because you obviously missed the following comment that is posted on the big suspension thread regarding strut braces

 

 

 

 

מוטות מייצבים (נקראים גם מוטות נגד-גלגול, באנגלית anti-roll bar, stabilizer bar or sway bar):

 

 

 

אלו מוטות שמחברים בין זרועות המתלה מצד אחד לשני של הרכב בחלקו התחתון, כך שאל תבלבלו אותם עם strut-braces שנמצאים בחלק העליון ומחוברים לחלק המתכתי בנקודות חיבור המתלה העליונות של הרכב.

 

strut-braces הם לא מוטות אקטיביים כמו המוטות המייצבים, הם מוטות שמטרתם לחזק את השלדה בכדי לתת פלטפורמה יציבה יותר לעבודת המתלה, מכיוון שכאשר גוף הרכב מתעוות תחת עומס עבודת המתלה, היא נעשית פחות מדויקת. זוהי הסיבה שהסטראט-ברייס תורם לתחושת ההגה המדויקת לדוגמא.

Meaning the strut braces aren't even considered an active part of the suspension, the whole article states very clearly that stiffening one end of the SUSPENSION will cause a reaction in the handling, stiffening the CHASSIS isn't even discussed there, which is where I'm coming from slightly surprised how come you disagree with me about something that I never even said... you're just confusing between the two, that's all

 

.Stiffening the chassis is good for almost anything but the total weight of the vehicle and the related issues, stiffening suspension parts on one end of the car WILL CAUSE REACTION

.I assure you this - if you put a stiffer STABILIZER bar on the front end of your car it will understeer more, period

 

מה שהוא כן עושה וזה מה שגורם לתחושה המוטעית הוא לבטל את ההתרעה המוקדמת (שמפחידה את הנהג וגורמת לו להוריד רגל מהגז-וכך בעצם למנוע את התת היגוי).

הסטרט-וכל שאר חיזוקי השלדה-מרחיקים את מגבלות הרכב אבל מבטלים כמעט לחלוטין את ההתרעה,

מה שגורם לכל תת-היגוי/היגוי יתר להיות מפתיע יותר לנהג הממוצע.

אני לא חושב (ואני מקווה שגם אתה לא...) שרכבי WRC סובלים מיותר תת היגוי מאשר רכבים רגילים.

You're talking a little more psychology here and a little less suspension, I do agree with you on most of it though and wrote something in that nature in my article as well, it came as a general comment about stiffer stabilizer bars, but the principal applies here as well, here it is

 

 

 

 

המוטות המייצבים סוחבים חלק מעבודת המתלה ע"י כך שהם מפזרים את הכוחות הפועלים על המתלים מצד אחד לשני בכדי להקטין את זווית הגלגול ולייצר תנועה שטוחה יותר לאורך הפנייה... הם לאו דווקא משפרים את מהירות הפנייה של הרכב, אבל הרבה נהגים מוצאים אותם נוסכי ביטחון בנהיגה חזקה, ומאפשרים נהיגה קצת יותר מהירה מאשר בלעדיהם.

 

 

 

:wink: !See, I'm not all evil

.I never drove a WRC car but I'm pretty certain it is extremely well balanced between understeer and oversteer

 

אשמח לשבור עוד "סטיגמות".

!By all means, be my guest and feel free to ask something if it seems unclear or incorrect

.I hope this settles the confusion

 

יום טוב,

נתי

אגב,יופי של גימקנות יש לכם שם.

,Our gymkhanas are okay, track days are much better, you too have a good day

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...