Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך אני יכול להיתקדם בחיים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4076 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
יש קיצורי דרך למעטים בלבד.

עד שיגיעו (אם בכלל) - צריך שלא להסתמך עליהם:

להשלים בגרויות, ללמוד משהו (שאתה אוהב לעשות עדיף), וקצת להזהר בכביש...

 

אתה בן 20 לא בצבא , תתחיל עם השלמת בגרויות . זה המינימום אתה לא יודע לאן תגיע בעוד 20 שנה וכמה זה ישפיע עליך אם תנסה להיכנס לארגון שזה המינמום שם .

משם תמשיך בקורס מקצועי ותתחיל לעבוד בו .

אם אתה יודע למכור לך לכיוון הזה

mustang 67 GT, 302 engine t5

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תשמע, אני קורא את התגובות שלך ומה אתה מחפש אז שכח מזה.

 

אתה נמצא בתחתית שרשרת המזון של מחפשי העבודה. כמעסיק כשבא אליי בחור כמוך אז קודם כל אני רואה מולי בחור שלא מעניין אותו שום דבר חוץ מעצמו ושאין לו בעייה לירוק לבאר ממנה הוא שותי ("יצאתי מהצבא כדי לעשות כסף ולבנות את עצמי"). אחר כך בחור ללא שם הכשרה או כישורים מיוחדים וגם בלי יותר מידי ניסיון בחיים.

 

אדם כמוך אם היה מתקבל אצלי (ומאוד בספק אם היית מתקבל כי יוצאי צבא מועדפים אוטומטית עליך ומשרתים במילואים מועדיפם על כאלה שלא. נכון שאני עסק אבל אני גם חלק מהמדינה) היה מתחיל בתחתית ורק אם היית מוכיח את עצמך היית מתקדם די לאט כי הייתי חושש להשקיע באדם כמוך.

 

כדי לשנות את התמונה לך ללמוד מקצוע כלשהו. אם יש לך ידיים טובות לך למסגרות, אם יש לך ראש טוב לך ללמוד CNC ואם אתה טוב ביחסי אנוש ומו"מ לך להשלים בגרות וללמוד קצת שיווק.

 

הכותרת "לעבוד בתחום הרכב" היא ריקה מתוכן. מכירות שטח הן מכירות שטח בלי קשר למה שאתה מוכר, מוסכניק אתה לא רוצה להיות ושאר התחומים הם תחומים אוניברסליים בעיקר של שירות לקוחות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לא הייתי מספיד אף אדם בגלל שאין לו בגרות/תואר או שלא עשה צבא.

תקרא את הספר "אבא עשיר אבא עני" תשאף להיות עצמאי, להקים חברה, לצמצם את ההוצאות למינימום ולהתרכז בהכנסות.

 

אנשים מוצאים בסוף את הייעוד שלהם ולפעמים גם מרויחים לא רע :

[h=1]האיש שמשפץ וספות: "מתחיל ב-10 בבוקר, חי כמו מלך, גר בצפון ת"א ונוסע פעמיים בשנה לחו"ל"[/h]http://www.themarker.com/smb/1.2323978

 

השאלה גם מה זה להתקדם ? יש כאלה שבשבילם להתקדם היה להצליח לחיות בלי לעבוד כמו הסולידית,

תקרא טוב את הבלוג שלה :

http://www.hasolidit.com/

פורסם (נערך)

יצאת מהצבא כדי להתקדם ולהרויח כסף?

השארת את האחרים לשרת בשבילך?

לא יכולת לתרום את חלקך 3 שנים ולעשות את זה בגיל 21?

אם הייתי מעסיק שמחפש עובד והיית בא אליי עם הסיפור הזה,אתה מנחש לאן הייתי שולח אותך,נכון?

בערב יום הזיכרון אתה בא עם הסיפור הזה?

אגואיסט.מצטער,הייתי חייב.

עריכה אחרונה על ידי סלע

סלע

פורסם (נערך)

שאלה לפני הכל - כשהיית במחשבה של לצאת מהצבא, ידעת איפה אתה תוכל להתפתח ולעשות כסף? או שסתם יצאת מהצבא ואמרת "בטוח אני אסתדר איפשהו"? כי אם יצאת כדי להתפתח ולהצליח בלי תכנית אחת מולך ותכנית מגירה, אתה יצרת לעצמך יותר נזק בתור אחד שלא סיים צבא, מאשר התועלת שתניב מהשנה-שנתיים שהיו נשארות לך לשרת.

בנוגע לעברך הפלילי תעבורתי - האם אפשר לשמוע מה הוא?

 

בכל מקרה - בנקודת הפתיחה אתה בן 20. זהו, זה הדבר היחיד שפועל לטובתך במצבך. אל תחלום על "להביא את המכה" ועל כסף מהיר. אין קיצורי דרך. אתה יכול לקרוא את כל ספרי ההשראה ועידוד ואבא עשיר ואבא עני ואמא עם ג'יפ ומה שאתה רוצה, וללכת לישון מלא השראה. זה לא מה שיעשיר אותך.

הצלחה מגיעה מעבודה קשה (לאו דווקא פיזית), צורת מחשבה מסוימת ומזל. את הראשון אתה יכול לקיים, בנוגע לשני זה כבר תכונה מולדת, השלישי לא תלוי בך.

אם אתה רואה את עצמך עובד במקצוע כלשהו שדורש לימודים - לך תשלים בגרויות.

אם חיפשת עבודות במקומות שונים ותעודת בגרות הייתה תנאי הכרחי - לך תשלים בגרויות.

אם אתה מעוניין ללמוד מקצוע פרקטי כלשהו (מוסכניק, שיפוצניק, אינסטלטור או לא יודע מה) - לך תלמד את המקצוע הזה. אם יש צורך להשלים בגרויות לצורך כך - תשלים בגרויות.

בעיקרון, אלא אם יש לך איזה רעיון מטורף לסטארט אפ ואתה בחור שיוזם, כריזמתי שיודע להנהיג אנשים ולסחוף אחרייך אנשים - תתכונן לחיים מלאים בעבודה קשה. (אגב, גם לאותו יזם כריזמתי מצפים חיי עבודה קשים, אבל הוא יוכל לקטוף את הפירות יחסית מהר) גם עורכי דין קוראים את התחת (ורובם מרוויחים כמו תחת), גם רופאים, גם עובדי היי טק - כולם עובדים קשה. (וזה עוד אחרי שהם סיימו את התואר, לא מדבר בכלל על תקופת הלימודים וכו').

אפשרות נוספת זה לפתוח מקום שמוכר שווארמה ופלאפל או בסטה בשוק. אם ילך לך טוב ותמשוך הרבה לקוחות - אולי תצליח להרוויח אחל'ה כסף. אני אישית מכיר לא מעט אנשים שיש להם בסטות של ירקות, מאפיות, שווארמות, חנויות וכו' ועושים אחל'ה כסף שבעולם (אולי זה פחות מכובד מעורך דין, אבל הם מרוויחים יותר מ90% מעורכי הדין בארץ).

עריכה אחרונה על ידי Smiro
פורסם
לא הייתי מספיד אף אדם בגלל שאין לו בגרות/תואר או שלא עשה צבא.

תקרא את הספר "אבא עשיר אבא עני" תשאף להיות עצמאי, להקים חברה, לצמצם את ההוצאות למינימום ולהתרכז בהכנסות.

 

אנשים מוצאים בסוף את הייעוד שלהם ולפעמים גם מרויחים לא רע :

האיש שמשפץ וספות: "מתחיל ב-10 בבוקר, חי כמו מלך, גר בצפון ת"א ונוסע פעמיים בשנה לחו"ל"

 

http://www.themarker.com/smb/1.2323978

 

השאלה גם מה זה להתקדם ? יש כאלה שבשבילם להתקדם היה להצליח לחיות בלי לעבוד כמו הסולידית,

תקרא טוב את הבלוג שלה :

http://www.hasolidit.com/

 

טיבן של כתבות בתקשורת זה להראות את החריג, ואיש הספות זה בדיוק החריג.

על כל אחד כזה יש במדינה 200K איש שעובדים 20 שנה בעבודה נוראית ולא גומרים את החודש.

 

לפתוח עסק עצמאי שדורש לקוחות מזדמנים ולא לקוחות קבועים לבחור צעיר ללא ידע זה התאבדות כלכלית ונפשית.

לצורך פתיחת עסק יש צורך בידע בניהול (רשויות, תזרים) בנית תוכנית עסקית, שיווק,מכירות,ניהול מלאי, רכש, משא ומתן, גב כלכלי להפסד ראשוני וכן כסף בצד למחייה עד שהעסק יהפוך להיות רווחי, תפעול והרשימה עוד ארוכה.

 

גם לי צובט בלב שהבחור יצא מהצבא ונותן לאחרים לתרום מחייהם בשביל שיהיה לו שנה "פור" בבניית החיים האזרחיים אבל זה לא רלוונטי, חלב שנשפך מצד אחד ובחירה שלו מצד שני.

לדעתי אנו לא פה בשביל לשפוט אלא בשביל לעזור ולייעץ- מי שלא מתאים לו, לא חייב להיכנס או להגיב.

 

CLF היקר, לא בטוח שאתה צריך להשלים בגרות, יכול להיות שזה יהיה בזבוז זמן וכסף. (ולא תעז להבין מהמשפט הזה שאני אומר לך לא להשלים!)

אבך תחשוב במה אתה טוב ומשם תתקדם.

 

אני אתן דוגמא: נגיד שאתה ממש טוב במכירות, שיווק ומשא ומתן.

במצב הזה עדיף לך ללכת לעבוד בתור סוכן שטח, במקביל לעשות קורסים מקצועיים במכירות, ניהול, שיווק ומשא ומתן.

שילוב של הקורסים הנ"ל עם ניסיון במכירות שטח יקפיץ אותך הרבה יותר חזק ומהר מאשר בגרות, גם בקידום וגם בשכר.

 

אנשי מכירות שטח בתחומים מסויימים יכולים להגיע למשכורות ותנאים שאתה אפילו לא חולם עליהם כרגע...

 

לחלופין, אם יש תחום ספציפי (ולא עולם הרכב שם כל מי שקורא מגזין אוטו פעם בחודש חושב שהוא מקצוען) שמעניין אותך, שווה לך לנסות ולהתמקצע בו באופן שייתן לך ייתרון על אחרים.

 

זכור: כשאתה מחפש עבודה או כבר שכיר אתה נוסחא פשוטה למעסיק: כמה אתה עולה לעומת התועלות שהוא מפיק ממך.

פורסם

לא יודע מה כולכם תקועים במאה שעברה. כולם ממליצים לו להשלים בגרויות. למה לעשות את זה? למה לא ללכת ישר ללמוד את התואר? יש היום מכינות קדם הנדסאיות שהם משלימות את המקצועות שצריכים ולא את כל הבגרויות. לי אין בגרות מלאה והלכתי ללמוד מכינה קדם הנדסאי והיום אני הנדסאי אלק' מדופלם.

לפותח השרשור:

אתה טועה שמוסכניק לא צריך תעודה. אתה חייב תעודה. אני מדבר על מוסך מרכזי ששם יש לאן לצמוח ולא מאיזה מוסך מדרכה וכאלה.

יש לך עבודה פ צ צ ה בשביל ללמוד תואר בערב. אומנם הלימודים מתחילים ב-17 עד 21 אבל כמו שאמרת יש לך את כל הבוקר פנוי ויהיה לך מלא זמן לתרגל.

צא מהראש הזה שמחר יעשו לך טלפון ויגידו לך בוא לעבוד אצלנו ולקבל 45 שקל לשעה. תעבוד קשה ובסוף תצליח.

לך תלמד חשמל רכב ותצליח לשלב את האהבה שלך לעבודה.

רז

פורסם

תנסה אולי להיכנס כאיש תפעול בחברת רכב כלשהי, וכן אני מודע שיש לך עבר תעבורתי ויש חברות שזה לא מעניין אותן.

בן דוד שלי עובד כאיש תפעול ונהג בחברת ליסינג/מכירה/השכרה גדולה ויש לו עבר תעבורתי(שלילה) והוא ללא בגרות, אבל סיים צבא.

 

בחברה כזאת כבר אפשר להתקדם.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
יצאת מהצבא כדי להתקדם ולהרויח כסף?

השארת את האחרים לשרת בשבילך?

לא יכולת לתרום את חלקך 3 שנים ולעשות את זה בגיל 21?

אם הייתי מעסיק שמחפש עובד והיית בא אליי עם הסיפור הזה,אתה מנחש לאן הייתי שולח אותך,נכון?

בערב יום הזיכרון אתה בא עם הסיפור הזה?

אגואיסט.מצטער,הייתי חייב.

 

הדבר הזה היה צריך להיאמר וטוב שנאמר.

במיוחד ביום כמו זה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

כולכם נפלתם עליו אוטומטית בגלל שהוא יצא מהצבא כדי לעשות משהו עם עצמו, ובגלל שהיום הוא יום זיכרון לכל החיילים שהקריבו את חייהם על מדינה שלנו.

צאו מהקיבעון המחשבתי והתקינות הפוליטית לרגע ותחשבו אם יש תמיד קשר בין שירות צבאי לתרומה למדינה.

אני לא יודע מה הסיפור שלו, אבל יש חיילים שעושים שבוע-שבוע יומיות ותפקידם בכח מסתכם בלהיות נוכח בבסיס לכמה שעות, לשבת עם הרלש"יות על בקבוק נסטי וללכת הביתה ב13:30. אני בטוח שהתרומה למדינה של חייל כזה היא שלילית (עולה כסף ולא מפיק שום תמורה). איך זה נחשב תרומה למדינה, אני לא מבין. זה רק בזבוז של כספי מיסים. עם שירות צבאי כזה, הצורך לעשות עם עצמך משהו בחיים משגע אותך גם אם אתה מלך העצלנים.

 

CLF, בגדול אתה יכול לעשות הכל - תואר אקדמי, לימודי מקצוע, מה לא. אבל בגלל שנתוני הפתיחה שלך מחורבנים אתה תצטרך לעבוד קשה מהישראלי הממוצע כדי להגיע לזה.

אתה בכלל יודע מה אתה רוצה לעשות? אמרת שתחום הרכב מעניין אותך, אבל מכונאי אתה לא רוצה להיות. מעבודות שקשורות לנהיגה אתה יכול לשכוח בעתיד הקרוב, אז זה מסתכם במכירות רכב או שירות טכני בתחום הרכב.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לי זה נשמע שאין לך מושג מה אתה מחפש כקריירה.

אני רוצה לעשות הרבה כסף, תחום הרכב מעניין אותי (אני משוגע על מכוניות), לכן אני מעוניין בתחום הרכב. מה לעשות בתחום? אין לי מושג, איזה מקצועות יש בזה?

 

חביבי לא חקרת את העניין בתחום שאתה אוהב, לי זה נשמע שיש לך תחביב וכנראה לא מעבר. ככה לפחות זה משתמע מדברייך.

 

אז בוא אני אתאר לך חלקית מה עשיתי אחרי שחרורי מהצבא.

 

בתור אחד שאוהב רכבים, סופר אחראי ואחד כזה שאוהב כל רכב גם אם זה לא שלו ישר הלכתי להיות נהג בליסינג. כמה זמן החזקתי שם לדעתך? יומיים!

העבודה היא קשה, 8 שעות לעשות שליחויות על רכבים זה לא מתאים לכל אחד, המשכורת הייתה מינימום (פחות מ4200 בזמנו), תנאים פשוט רעים.

למה אני מספר לך את זה? כי זה הבסיס שלך להתחיל כקריירה בתחום הרכב, משם אפשר להתקדם הרבה עד להיות מנכ"ל החברה!

 

לצערך יש לך כרגע כתם שחור על הרישיון לכן בינתיים זה לא רלוונטי לך, אולי בתפקיד אחר שם.

 

אני מציע שתתחיל לחשוב האם יש עוד כיוונים שאולי תאהב, אפילו בתחום אחר.

תעודת בגרות בימינו זה MUST, בלי זה הרוב המוחלט של מקומות העבודה פשוט לא יבקשו ממך קורות חיים.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

אני חולק על רוב המגיבים שמעליי.

 

לא רואה פה שום בעייה משמעותית בעבר שלך. אתה צעיר וכל עתידך לפניך.

 

אם אתה רוצה לעבוד במקצוע חופשי וכדומה - אפשר להשלים בגרויות ואפשר גם לפנות ישר לאוני׳ הפתוחה/מכללות כלשהן (וכן, אף אחד לא זוכר שלמדת במכללה בדיוק יום אחד אחרי שהתקבלת לעבודה הראשונה, ואני אומר את זה בתור אחד שלמד בעברית).

 

אם יש לך כישורים אחרים כמו מכירות או שיווק או ניהול או ייזום או יחסי אנוש או וואטאבר (לפעמים גם ״כישור״ פשוט של אומץ ונכונות לסיכונים חשוב יותר מכל הדברים האלה) - לך תיזום! -- נסה למצוא את מקומך, תפתח קשרים, תעשה לך שם, ותעלה אט-אט.

 

אני ראיתי בחיי לא מעט אנשים נטולי כל תואר ואפילו בגרות שהגיעו לתפקידי ניהול או שנהיו אנשי עסקים מצליחים בתוך זמן קצר.

 

(וכאן אני הולך לפגוע קצת בחברי הפורום הנכבד [כמובן לא בכולם] - בדר״כ אנשים שכותבים כאן הם שכירים ולכן יש להם זמן וראש שקט בשביל לכתוב. לעצמאים לרוב [ואני מדגיש - לרוב. גם אני עצמאי וכן כותב כאן] אין זמן לזה. לכן עדיף שתתייעץ גם עם אנשים מצליחנים שאתה מכיר שלא רואים בבגרויות תנאי הכרחי לחיים בכדור הארץ - בטוח שיש כאלה).

 

עניין הצבא - שולי לדעתי. נכון שהוא עשוי לגרום לך לבעייה מסויימת בקבלה לעבודה הראשונה (אם לא תהיה עצמאי), אבל אם תוכיח הישגים כלשהם, או שתמצא איזושהי פרוטקציה (ושוב - בטוח שיש לך משהו) אתה תתקבל לעבודה ומשם אף אחד כבר לא יתעניין בעברך הצבאי.

 

כנ״ל עבר פלילי בתעבורה (למעט כמובן דברים שאולי עשויים להימנע ע״פ חוק).

פורסם
כולכם נפלתם עליו אוטומטית בגלל שהוא יצא מהצבא כדי לעשות משהו עם עצמו, ובגלל שהיום הוא יום זיכרון לכל החיילים שהקריבו את חייהם על מדינה שלנו.

צאו מהקיבעון המחשבתי והתקינות הפוליטית לרגע ותחשבו אם יש תמיד קשר בין שירות צבאי לתרומה למדינה.

אני לא יודע מה הסיפור שלו, אבל יש חיילים שעושים שבוע-שבוע יומיות ותפקידם בכח מסתכם בלהיות נוכח בבסיס לכמה שעות, לשבת עם הרלש"יות על בקבוק נסטי וללכת הביתה ב13:30. אני בטוח שהתרומה למדינה של חייל כזה היא שלילית (עולה כסף ולא מפיק שום תמורה). איך זה נחשב תרומה למדינה, אני לא מבין. זה רק בזבוז של כספי מיסים. עם שירות צבאי כזה, הצורך לעשות עם עצמך משהו בחיים משגע אותך גם אם אתה מלך העצלנים.

 

CLF, בגדול אתה יכול לעשות הכל - תואר אקדמי, לימודי מקצוע, מה לא. אבל בגלל שנתוני הפתיחה שלך מחורבנים אתה תצטרך לעבוד קשה מהישראלי הממוצע כדי להגיע לזה.

אתה בכלל יודע מה אתה רוצה לעשות? אמרת שתחום הרכב מעניין אותך, אבל מכונאי אתה לא רוצה להיות. מעבודות שקשורות לנהיגה אתה יכול לשכוח בעתיד הקרוב, אז זה מסתכם במכירות רכב או שירות טכני בתחום הרכב.

 

זה השרות הצבאי שאתה מכיר?

שמעת פעם שריון,הנדסה,תותחנים?

סלע

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יותר מששמעתי, כבר שירתתי ביחידה קרבית, בתותחנים. אבל ראיתי גם דברים אחרים בשירות שלי והכרתי כל מיני אנשים כמו הדוגמא שנתתי.

אם אתה חושב שכל החיילים בצה"ל עושים שירות בעל משמעות (מינימלית ככל שתהייה), אתה טועה ובגדול.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4076 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...