Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יישור קו טויוטה קורולה שנת 2000


chaimb
שימו לב! השרשור הזה בן 2625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

בשעה טובה רכשתי רכב אחר, והעפתי לכל הרוחות את הרנו סניק שהייתה לי, ומיררה לי את החיים בתקלות כל שני וחמישי.

 

טויוטה קורולה שנת 2000 עם כ 153,000 ק"מ שמורה ומטופלת, עם צמיגים חדשים ומצבר חדש, נוסעת ומרגישה ממש טוב.

 

1.

כרגע אני רוצה להכניס את הרכב ליישור קו. לפי הידוע לי בשלושת השנים האחרונות לא בוצע ברכב החלפת רצועת טיימינג.

חשבתי על:

טיימינג - כולל מותחנים ומשאבת מים.

טיפול גדול - שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, פילטר מזגן, פילטר דלק, נוזל קירור, פלאגים, נוזל בלמים.

בלמים - לבדוק במידת הצורך להחליף.

שמן גיר - האם צריך להחליף? אני לא יודע.

מה דעתכם, האם אני מגזים או שצריך עוד משהו? במידה וצריך, האם להקפיד על חלקים מתוצרת מסוימת?

 

2.

הייתי אצל המוסכניק שלי, ונתן לי הצעת מחיר כזו (לא כולל מע"מ):

טיימינג - 800 ש"ח

טיפול קטן 350 ש"ח: שמן, פלאגים, פילטר אוויר ושמן.

טיפול גדול כל הפילטרים - 800-900 ש"ח: שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, פילטר מזגן, פילטר דלק, נוזל קירור, פלאגים, נוזל בלמים.

האם המחירים סבירים?

 

3.

אשמח לדעת מהי שגרת הטיפולים ברכב הזה, ומה השמנים והנוזלים שיש לשים בו.

 

תודה רבה

עריכה אחרונה על ידי chaimb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפי דעתי האישית מבלי לפגוע באיש:

נראה לי שאתה מתבלבל. רנו זה לא טויוטה.

שכח מכל מה שרשמת.

תכניס את הרכב לטיפול רגיל או טיפול גדול לא משנה איך תקרא לזה. 1000 שקלים בהגזמה. אולי גם כולל הברקסים או חלק מהם.

תרצה להרגיש טוב תחליף צמיגים אם צריך. 4 בולמים לנסיעה חלקה אם הם מקוריים.

מי אמר לך טיימינג... ברכב הזה בטיימינג לא מתעסקים.

ייקח לך זמן להתרגל אבל מהר מאוד אתה כן תתרגל לשקט הנפשי המוחלט מהרכב הזה.

תתחדש וסע רק בדרכים טובות.

שיגרת הטיפולים לרכב הזה עם נסיון של ארבעה כאלה שסובבים במשפחה: טיפול חד שנתי ותו לא. וזה גם לאחר 15 שנים על הכביש (מדהים לא...)

עריכה אחרונה על ידי subaru_loyale

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היצרן קבע שמחליפים טיימינג כול פרק זמן מסוים או כמות הקמ,למה לא מתעסקים?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת לא מתעסקים בטיימינג? כל עוד אין לו שרשרת, יש טיפול טיימינג שצריך לבתע כל x זמן/ק"מ.

במידה והוא לא יודע מתי בוצע, הייתי מבצע, ומחליף משאבת מים על הדרך.

מעבר לזה, שמנים, פילטרים, ואולי רצועת אביזרים אם צריך.

חוץ מזה, כל עוד הרכב מטופל ושמור בצורה סבירה, לא חייב אפילו פדנטית, הוא יישרוד היטב.

רכב אמין מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

מה זו השאלה למה בשנה הזאת? תאמין לי אין כמו הרכבים בשנתונים האלו.

ומה לעשות שרכב חדש זה הון לא קטן.

בכל מקרה נשמח לעזור לך ביישור קו ותחסוך לא מעט.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שמתי לב שכתבת צמיגים חדשים.

בטיימינג לא נוגעים כמדומני יש שם שרשרת טיימינג ולא רצועה. אם רצועה אז אכן צריך להחליף. חוץ מזה רכב מעולה.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל פעם שאני רואה קורולה כזאת שלא שמורה באמת אני מרגיש בדיכאון! זה דגם שנבנה נטו בשביל לשרוד ויעידו על כך המון אנשים שהחזיקו את השנתונים האלו.

 

חשוב לומר משהו: הקורולה הזו לא מחזיקה מעמד יתר מדי עם חלקים סיניים, כגון רדיאטורים, גומיות לציריות וכל זה מנסיון. לצערי, החלקים המקוריים יחסית יקרים במוסכים אבל זה נותן שקט נפשי.

סך הכל רכב מצויין ואתה אמור להינות ממנו מבחינת שקט נפשי וגם נוסע לא רע יחסית ל1.6

 

לגבי שמן גיר, כדאי להיזהר עם זה ולהתייעץ אם לא נעשתה החלפה סדירה.

 

יש במנוע הזה רצועת טיימינג ולא שרשרת.

 

יש נטייה למנועים האלו לאכול קצת שמן, אבל לא משהו רציני ומעבר.

עריכה אחרונה על ידי אושריקו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכם.

 

הסיבה שקניתי את הקורולה היא בראש ובראשונה בגלל האמינות שלה. נמאס לי לסבול מהרנו, אני לא חושב שעשיתי רע למישהו שהגיע לי ככה לסבול כספית ונפשית.

 

מהבירורים שעשיתי לגבי הרצועה:

בקורולה עד לשנת 2000 - יש רצועת טיימינג (המוסך שלי קרא לזה הטויוטה עם הפנסים שנראים כמו העיניים של תבורי) ונדרשת החלפה.

משנת 2000-2002 - יש שרשרת ואין צורך בהחלפה. (הפנסים גם שודרגו)

 

בכל מקרה יצרו איתי קשר מכנופיית הטיפולים, וכנראה אעזר בהם. אעדכן מה עשיתי בסוף.

עריכה אחרונה על ידי chaimb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת פרטים על הרכב:

טויוטה קורולה סאן שנת 2000 עם 153,000 ק"מ, יד רביעית נדמה לי, מטופלת במוסך מקומי ברחובות לפי קילומטרים, צמיגים ומצבר בני כמה חודשים, נראית שמורה מאוד חיצונית ופנימית, והכל עובד ללא תקלות טכניות מורגשות. טסט לחצי שנה.

צריכת דלק כרגע על פני כ 350 ק"מ ביומיים בשיטת מילוי מיכל מלא - נסיעה - ומילוי שוב, כ 1/12 בממוצע 80% בין עירוני ללא מזגן עם רגל לא כ"כ רגועה על הדוושה.

 

ככה היה נראה הרכב בשעת הקנייה:

IMG-20150113-WA0123.jpg

 

IMG-20150113-WA0119.jpg

עריכה אחרונה על ידי chaimb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתוכנית לשפצר את הרכב קצת מבחינת נוחות ומראה.

 

לאחר העברת בעלות וביטוח, עשיתי חלונות שחורים 35% על כל הרכב, כיסוי טאסות לגלגלים, הגגון פורק, מסגרות ניקל למספר רישוי, מגבים סיליקון, שוכפל מפתח נוסף, ושטיפה חיצונית ופנימית.

 

כרגע בתכנון, לבצע טיפול יסודי לרכב (טיימינג שמנים פילטרים וכולי), להתקין את המערכת אודיו שהייתה ברנו, שלטי נוחות חדשים וביטול האזעקה, חיישני רוורס, ומגיני רוח. אולי אם יישאר תקציב גם פוליש ווקס.

 

ככה היה נראה הרכב היום. אעדכן בהמשך.

 

 

IMG-20150115-WA0046.jpgIMG-20150115-WA0048.jpg

עריכה אחרונה על ידי chaimb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב יפהפה..תיהנה ממנו ושמור עליו.

אתה יכול בראש הכי שקט שבעולם להיעזר בכנופייה. מקצוענים שעובדים מכל הלב ועוד ללא תמורה כלל וכלל! החיסכון אצלם יאפשר לך לפנק את הרכב כמה שיותר. בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת פרטים על הרכב:

טויוטה קורולה סאן שנת 2000 עם 153,000 ק"מ, יד רביעית נדמה לי, מטופלת במוסך מקומי ברחובות לפי קילומטרים, צמיגים ומצבר בני כמה חודשים, נראית שמורה מאוד חיצונית ופנימית, והכל עובד ללא תקלות טכניות מורגשות. טסט לחצי שנה.

צריכת דלק כרגע על פני כ 350 ק"מ ביומיים בשיטת מילוי מיכל מלא - נסיעה - ומילוי שוב, כ 1/12 בממוצע 80% בין עירוני ללא מזגן עם רגל לא כ"כ רגועה על הדוושה.

 

ככה היה נראה הרכב בשעת הקנייה:

[ATTACH=CONFIG]410628[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]410629[/ATTACH]

 

כמי שמכיר הייטב את שני הרכבים איך לעזאזל התרגלת לחוסר נוחות הכל כך גרוע שיש לרכב הזה לעומת הסניק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב יפהפה..תיהנה ממנו ושמור עליו.

אתה יכול בראש הכי שקט שבעולם להיעזר בכנופייה. מקצוענים שעובדים מכל הלב ועוד ללא תמורה כלל וכלל! החיסכון אצלם יאפשר לך לפנק את הרכב כמה שיותר. בהצלחה.

 

זנחת אותי מאור P:

 

דאן דין, אני מוצא את הרכב נוח יחסית לרכבים אחרים. מושבים רכים ונעימים, בידוד רעשים די טוב, במיוחד בעיר שקט נפלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דאן דין, מלבד כל החסרונות של הרנו סניק במודל הזה מבחינת האמינות, יש לו חיסרון נוסף והוא הנדסת אנוש ותכנון לקוי.

 

לדוגמא: הרנו שלי היה רכב ידני. ידית ההילוכים הייתה רחוקה ונמוכה מיד ימין והיה צריך לאמץ אותה בכדי להעביר הילוכים, ההנד ברס נמצא למטה באדמה וצריך להתכופף בשביל להוריד אותו, אין לך מקום להשעין אף יד לא בימין וגם לא בשמאל כי הידית בדלת רחוקה ומסגרת החלון גבוהה מאוד. כפתורי הרדיו דיסק, המזגן וכו', היו רחוקים מהישג יד וכל פעם צריך להתכופף קדימה בכדי לשחק בהם. בדי לפתוח חלונות קדמיים צריך להתכופף לצד שמאל למטה, ולחלונות מאחור להתכופף לצד ימין למטה.

לא מדבר על רעשי קרקושים מכל הכיוונים שמשתנים לפי מד הטורים, המראות הקטנות מאוד שלא נתנו מענה, חוסר הראות לאחור הוא נוראי, ובנוסף לכל תנוחת הישיבה רחוקה מההגה וקרובה לדוושות, דבר שהכאיב לרגליים. הסוככי שמש גבוהים מידי (ומתפרקים ונופלים עליך פתאום). המראה האמצעית קטנה ולא שימושית בנסיעות לאחור. אין אף תא לכוסות. הדבר היחיד שנוח הוא הכיסא. אבל למרות שניסיתי לשחק עם כל התנוחות והכיוונים סבלתי מכל הנ"ל.

 

לדעתי, רנו סניק במודל הזה, הוא נוח רק לנוסעים, לנהג זה סבל.

 

לעומת זאת בטויוטה קורולה הכל בסדר ושום דבר לא מפריע לי. אדרבה אפילו יותר נוח שלי, הרכב שקט ומבודד ולא רוקד וקופץ על הכביש יותר מידי. לא מרגישים את המנוע, רק שומעים אותו. אין שום רעשים חריגים. איכות הרכבה מצוינת הכל חתיכה אחת. נסעתי בימים האלו כבר 400 ק"מ, ולא התעייפתי. מבחינתי, זו המדד לנוחות של הרכב.

עריכה אחרונה על ידי chaimb
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זנחת אותי מאור P:

 

דאן דין, אני מוצא את הרכב נוח יחסית לרכבים אחרים. מושבים רכים ונעימים, בידוד רעשים די טוב, במיוחד בעיר שקט נפלא.

 

חס וחלילה אושר..

פירגנתי לך עוד באותו יום שניפגשנו.

הרכבים האלה באמת משהו מיוחד וקשה למצוא להצלחה הזו תחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...