Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אני רוצה שיעלו את מחיר הדלק ל 12 ש"ח לליטר!


FARM
שימו לב! השרשור הזה בן 3560 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה בחיים לא יעבוד מ2 סיבות:

1-המדינה בחיים לא תוותר על המיסים במיוחד כשהמכירות גדולות.

2-לא בכול עיר יש תחבורה עם הרבה קווים בזמנים נוחים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם תתאמץ להפיץ תורתך, יש סיכוי שיאמצו בשלב ראשון את הכותרת שלך ולגבי ההמשך, ממש לא יהיה, חבל"ז.

 

ההדגשה איננה במקור.

ל-shayy הסליחה והמחילה.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה אומר שבעצם מחיר הדלק כולל גם ביטוח.. מי שצורך פחות דלק נוסע פחות

אבל מה תגיד על מי שיש לו רכב היברדי שצורך נניח 1 ל25 לעומת מי שיש לן רכב ישן שצורך 1 ל8?? מה עושים במצב כזה...?

הרי ההיברדי יסע הרבה יותר וישלם פחות...

ובנוסף לכך מה לגבי מוניות ורכבי עבודה

 

שורה תחתונה רעיון נחמד שצריך המון פיתוח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדינה צריכה לעודד נסיעה תחבורה ציבורית בכך שתהיה זמינה 24 שעות ביממה, מחירים מסובסדים, ועדיפות לתחבורה ציבורית אם זה בנתיבים מיוחדים, עדיפות ברמזורים, ככה שנסיעה של שעה באוטובוס לא תהיה שווה לנסיעה של 10 דקות ברכב פרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"המדינה" זה לא גוף של ממש עם רצונות, צרכים, ואינטרס לטווח רחוק. ישנם מוסדות שלטון, נערי האוצר שמסתכלים לטווח קצר (לסגור ת'חודש) וגם אין קבוצות לחץ להפעלת מערך תחבורה יעיל. יש קבוצות לחץ פוליטיות לשיבוש מערך התחבורה בעת שבת-קודש, ומכאן בתוספת מסורת רבת שנים, התפתחה תרבות רכב פרטי אצל מעמד הביניים הקובע, שלא ילחץ לפתח את התחבורה וכן הלאה.

 

לפני 10 שנים היית רושם "שהדלק יעלה 7 שקלים". אני יודע שיש מדד וכאלה, אבל כל עוד השינוי הדרגתי לא יחול מהפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואז כרטיס האוטובוס יעלה כפול והרכבת לעבודה תעלה כפול ואז כל המשק יעלה מחירים להזיז אבטיחים מהדרום ועגבניות באמת יעלו לנו 20 שח לקילו.

וכו וכו...וכרטיס טיסה יהיה עשירים בלבד 4000 שח לטוס לאילת.

הרי אוטובוסים ותחבורה ציבורית יעילה אן לנו .רעיון מצוין רק לא ריאלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפות"ש - בלי מיסוי כלל על הרכב, העלות של ליטר דלק לא תהיה 10-12 ש"ח, אלא יותר בכיוון של 30-32 ש"ח. תקווה אוטופית שלא תתממש (וגם לא ממש יכולה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם משנים את התחבורה הציבורית לדעתי צריך להתחיל מ:

1. להוריד כמה כמה קווים ובמקום זאת להקים קו אחד שיגיע בתדירות גבוהה ויסתובב בכמה שיותר שכונות\אזורים, (נניח קו 1 החדש בתל-אביב).

2. אם לא להוריד קווים אז להעלות תדירות הקווים.

3. שחברות האוטובוסים יתחילו לשמור יותר על האוטובוסים ולתת אוטובוסים ארוכים לקווים שבאמת צריך, (בירושלים זה זוועה).

בטוח יש עוד דברים רק לא עולים לי לראש, לי כרגע אין רכב ואני מתנייד בתחבורה ציבורית וכמו שצייניתי בירושלים זה זוועה

ואני מבין למה אנשים מעדיפים רכב.

לדעתי אם משהו חייב רכב ולא יכול להתנייד תחבורה ציבורית שחברות ההשכרה יתנו מחירים יותר נורמאליים.

הלוואי שזה ישתפר, זה רק יתרום.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז שאני גר במרכז אני חושב 10 פעמים לפני שאני נכנס לאוטו...

אין חניה, פקקים בכול מקום...

הסיבה להחזקת הרכב, אין תחבורה ציבורית בשבתות...

הפתרון הוא לגרום לכך שתחבורה ציבורית תהיה נוחה יותר מרכב... ואז אנשים יוותרו על הרכב שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שזה אומר תחבורה ציבורית במתכונת מלאה(!) בשבת וחג ואף הוספת קווים מיוחדים שנכנסים לחורים שתחבורה ציבורית רגילה לא מגיעה אליהם בימי חול (ךםך). עד אז, רכב פרטי FTW.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה ואנשים לא נוסעים מA לB ללא סיבה נראית לעין, הרי שצמצום הנסועה ברכב פרטי = הגברת השימוש בתחבורה ציבורית.

 

בתור לקוח שבוי של התחבורה הציבורית בישראל (חייל) שמבלה יומיים בשבוע בנסיעה מצפון לדרום ולהיפך - התחבורה הציבורית

בישראל לא יכולה להחליף את הרכב הפרטי במצבה הנוכחי, ואני משוכנע שאיש לא יטרח לשנות את המצב.

 

דוגמא אישית - הנסיעה השבועית שלי אורכת בין שש לשמונה שעות לכיוון (חצי השעה הראשונה נעשית ברכב פרטי כי אין כלל תחבורה ציבורית בישוב בו אני גר), כשבערך שעתיים מתוכן מועברות בהמתנה, ומדובר על נסיעה בשני קווים בלבד.

בפעם היחידה שבה הרשיתי לעצמי לנסוע לבסיס ברכב הפרטי, הנסיעה ארכה פחות מארבע שעות, כולל עצירה לארוחת צהריים וטעויות ניווט.

בהנחה והייתי אזרח והייתי נדרש לעשות את אותה הנסיעה לצורך העבודה, ההפרש הכספי בין מחיר התחבורה הציבורית למחיר הדלק לא שווה את הפסד שעות העבודה.

 

הוסיפו לזה את העובדה שאפילו חוסר היעילות הזה לא פעיל ליום וחצי בשבוע ואת חוסר הנוחות המובנה בחלוקת המרחב האישי שלכם עם אנשים שההגיינה מהם והלאה, ותגיעו למסקנה שהרעיון המוצע פה לא יעזור לצמצום הנסועה ויהי מה.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדינה צריכה לעודד נסיעה תחבורה ציבורית בכך שתהיה זמינה 24 שעות ביממה, מחירים מסובסדים, ועדיפות לתחבורה ציבורית אם זה בנתיבים מיוחדים, עדיפות ברמזורים, ככה שנסיעה של שעה באוטובוס לא תהיה שווה לנסיעה של 10 דקות ברכב פרטי.

אמת.

 

הבעיה במדינה או לפחות בתשתיות שלה היא שכאשר מתחילים לבנות שכונה לא חושבים כמה עשרות שנים קדימה.

אם ניקח את השכונה שאני גר בה בשם פסגת זאב בירושלים, את התשתיות בה עשו בשביל שכונה של 25-30 אלף אנשים. לא חשבו שיגיע יום ויהיו בה 60 אלף ומעלה.

אם אני נוסע לעבודה ברכב אני אמנם נתקע בפקקים ולוקח לי 30-40 דקות מקסימום להגיע (מודה שלפני 5 שנים הנסיעה הייתה לוקחת שעה עד שפתחו כביש מסוים), יש לציין שנסיעה ללא פקקים 20 דקות ואני בעבודה.

בנו את הרכבת הקלה ושינו את האוטובוסים כך שיהיה ׳נוח׳ לירושלמי המצוי אבל בפועל מה קרה? בכדי להגיע לרכבת אני צריך לקחת אוטובוס - נסיעה של 10 דקות לרכבת. לעלות על הרכבת למרכז העיר - נסיעה של 20 דקות. לעלות על עוד אוטובוס - נסיעה של 25-30 דקות. כמובן שבבוקר זה מלווה בצפיפות וסירחון בלתי נסבל ובערב לחזור את כל זה זה סיוט שלא יאמן ולא כללתי את זמני ההמתנה לכל אחד מהנ"ל.

הנסיעה חזור ברכב היא 20 דקות.

 

האלטרנטיבה היא לקחת אוטובוס למרכז העיר - חצי שעה נסיעה ואז עוד אוטובוס עוד חצי שעה נסיעה.

 

עכשיו שיבוא שר התחבורה או ראש עיריית ירושלים ויגידו לי ששווה לי למכור את הרכב ולנסוע בתחבורה ציבורית...

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההודעה הבאה אינה נגועה בשנאת חרדים, נהפוך הוא, אם קוראים אותה לעומק.

אפרופו קבוצת לחץ פוליטית לשיבוש מערך התחבורה הציבורית בשבת-קודש:

ישנה קבוצה באוכלוסייה, שחיה באורח חיים צנוע, יש שיגידו אורח חיים התואם מאות קודמות בהיסטוריה. אחד המאפיינים של קבוצה צנועה זאת הוא הימנעות מהחזקת רכב פרטי, מה שגורם לשימוש מאסיבי בתחבורה ציבורית. מאפיין נוסף הוא הימנעות מנסיעה בשבת-קודש.

התוצאה: פתח מפת ריכוזי אוכלוסיות חרדים. נוסף לשתי ערים מרכזיות (ירושלים, בני ברק) יש שכונות חרדיות בערים נוספות כגון בית שמש, אלעד, צפת, מודיעין עילית וכו'. בין כמעט כל שתי נקודות כאלה (עם קצת היגיון), ניתן למצוא קווים ישירים, יעילים מהירים ותדירים.

 

בזמנו יצא לי להתגורר ברחובות ולעבוד על ציר הנסיעה לבני-ברק. ישנו קו מיוחד שלא יוצא מהתחנה המרכזית אלא מהשכונות המזרחיות, לא עוצר ברוב תחנות התחבורה הציבורית בהרצל, לא נוסע דרך נס-ציונה וראשון לציון (אלא אם הנסיעה בנתיב התחבורה הציבורית מקצרת את זמן הנסיעה), ויוצא בתדירות כזאת שהקו מלא 80% בערך לאורך רוב שעות היום (פועל עד שעה מאוחרת) לא יותר וגם לא פחות מ-80%.

 

באותה תקופה החזקתי רכב משלי והעדפתי להשאיר אותו בבית לטובת זמן נסיעה קצר במעט בבוקר, וארוך במעט אחר הצהריים (מקום העבודה היה על הציר, ולא הייתי מתואם עם זמני ההגעה של האוטובוס הזה בחזור, כך שלפעמים נאלצתי לעלות על מוניות שירות נוראיות). והכי חשוב: לא לנהוג בעצמי בפקקים (שונא, שונא, שונא!). רק אם הייתי ממשיך למקום כלשהו אחרי העבודה הייתי מגיע ברכב (והייתה חניה חופשית ומסודרת בתוך מקום העבודה).

 

והכל באותה מדינה - ישראל.

 

יש לי עוד לספר לגבי יעילות מערך התחבורה הציבורית לחרדים. אבל זה לא ממקור ראשון, ואני לא רוצה להחשד בגוזמאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בברלין. השתמשתי בתחבורה הציבורית שם. יש להם חשמלית שנוסעת ברחובות, רכבת שעוברת מרחקים גדולים יותר, ורכבת תחתית שטסה מתחנה לתחנה בתוך העיר!

 

אם הייתי צריך לגור שם תקופה בטוח שקניית רכב הייתה נראית לי מיותרת לגמרי, לפחות בשנים הראשונות. יש מפות ברורות ומובנות, וזמני ההמתנה לא גדולים מרבע שעה, לרוב רכבת מגיעה כל 3~5 דקות.

 

אם זה לא מוגזם לחלום שיום יבוא וגם כאן בארץ הקודש תהיה רכבת תחתית יעילה עם צפיפות גדולה של תחנות....... זאת צריכה להיות השאיפה לדעתי. (אבל כנראה שזה כן מוגזם, להתקין תשתית של בזק במדינה הזאת זה שיבוש של ציר מרכזי לחודש וחצי, אז חפירת רכבת תחתית?!)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3560 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...