Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אאודי A8 4.2 דרכים להוספת כוח ללא טורבו/מגדש על.


שימו לב! השרשור הזה בן 3607 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 246
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שאלה רצינית,

 

הרכב שלך אינו רכב שיפורים ״טיפוסי״ שגם ככה יש לו שוק יד 2 מאוד מצומצם, לא מפריע לך שהרכב שלך יהיה מאוד בעייתי למכירה ביום שתחליט להתקדם הלאה?

שאלה רצינית לחלוטין דווקא מאחר וזה רכב שאני משער שעלה לא מעט כסף ויהיה בעייתי מאוד למכור כמשופר (ואני לא נכנס לעניין של להפסיד כסף שהשקעת עליו בשיפורים, זה המובן מאליו).

 

ייתכן שאם תשקלל את כל הנתונים האלה תגיע למסקנה שעדיף לשקול כיוונים אחרים כי זה רכב שיהיה מאוד יקר לשפר כדי להגיע לתוצאות רציניות שמעבר לתוספת של 10-20 כ״ס שהינם זניחים ולא באמת מורגשים ברכב של מעל 300 כ״ס סטוק.

 

לא נראה לי שזוטות כאלו מטרידות אותו.

השאלה כמובן במקומה ולכן צפויה תשובה לא מגובשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שלא דיברתי על פרק הזמן המיידי אלא באופן כללי על היום שתחליט להתקדם, בין אם בעוד חצי שנה או שנתיים.

בכל אופן זה לא העניין.

 

תראה, אני נוהג ברכב שיש לו מאפיינים משותפים עם הרכב שלך- הוא גדול הן במימדים והן בנפח המנוע ועתיר הספק.

מכיוון שהרכב שלי גודש היה לי קל וזול לשפר את הספק המנוע בצורה די משמעותית- 400$ תורגמו אצלי לתוספת של כ-45-55 כ"ס ובערך 8-9 קג"מ שהיוו עליה של כ-10-12% ביחס להספק המקורי של הרכב.

האם תוספת ההספק מורגשת?

כן, היא מורגשת, מאוד מורגשת בחודש-חודשיים הראשונים, פחות בחודשים שלאחר מכן והיום, כ-8-9 חודשים מאז אותה "כפית חיזוקית" אני בכלל לא זוכר איך הרכב הרגיש סטוק.

אבל חפיף, זה עלה לי 400$.

 

אצלך ברכב מעצם היותו אטמוספרי, אותם 20-30 כ"ס שאליהם אתה מכוון יעלו יותר ויורגשו פחות.

הם יורגשו פחות ראשית כי הרכב שלך כבד יותר משלי, הבדל של מעל 300 ק"ג וזה לא מעט ומעבר לזאת גם עם 30 כ"ס תוספת הרכב שלך עדיין ישאר אטמוספרי וככזה הוא באופן טבעי יותר מתורבת ופחות ברוטלי.

שווה לך להשקיע כל כך הרבה כסף כדי להרגיש שיפור שאומנם יורגש אבל בהחלט לא יהפוך את הרכב למשהו "אחר" ושגם אל השיפור הזה תתרגל בפרק זמן מאוד קצר?

 

נכון, זה פורום שיפורים ומטרתו לספק מידע איך לשפר, אבל אתה בחור צעיר שנוהג ברכב שיעלה לא מעט כסף לשפר אותו בצורה באמת מורגשת וחבל שתזרוק שם את הכסף.

שוב, למרות שזו לא מטרת הפורום, אפשר להציע לך כיוון חשיבה נוסף?

דרך מצויינת ויעילה לשיפור רכב היא הפחתת משקל, ברור לך שאני לא הולך להציע לך לפרק את המושבים ולהוריד דיפונים מהדלתות, אבל הנה דרך מצויינת להפחית משקל מאודי A8:

תעבור ל-A4.

עזוב A4, תעבור ל-A3.

עזוב A3, תעבור ל-S3!!!!

 

יש לך A8 מדהימה, הפוזה, הצבע, הג'אנטים- הרכב נראה מצויין לכל הדעות אבל ראבק, אתה בחור בן 18 שמתנייד בטנק מרכבה של זקנים.

אני נוהג ב-E קלאס, כלומר קלאס אחת מתחת ל-A8 שלך ואני מרגיש שאני נוהג ברכב של גריאטרים, אישתי כל הזמן צוחקת על זה שיש לנו רכב של זקנים ובכל פעם שאני נכנס לרכב אני מחפש איפה התא איכסון האינטגרלי של הקטטר.....בטוח שיש ברכב שלי אחד כזה, כי הוא רכב זקנים מובהק.

אבל אצלי זה אילוץ, אצלך לעומת זאת, אם זה לא אילוץ ואתה אוהב כוח, תרד לסדרות הקטנות יותר עם מנוע בריא (S3!!), גם תרוויח רכב יותר מתנהג ומהנה, עדיין תוכל לגהץ כבישים ב-200 קמ"ש וכבונוס לא יעצרו אותך כל 5 דקות לשאול אם אתה יודע איפה זה בית אבות גאולים...

 

קח את הכל ברוח טובה חבר, יש לך רכב באמת מעולה אבל בשביל יכול להיות שאתה קצת מקובע בכיוון החשיבה שלך ואתה מפספס אופציות טובות יותר להשיג את מבוקשך.

בכל אופן, אם תחליט בכל זאת על חתונה קטולית עם ה-A8 אני באמת ממליץ לך מכל הלב להסתפק במערכת פליטה שהתקנת (נשמע מעולה) ולא להכנס להרפתקאות העלאת הספק, ימכרו לך הרבה סיפורים שאתה תרגיש ככה וככה, בשורה התחתונה עם הספק של 300+ כ"ס סטוק תוספת של 20-30 כ"ס לא יהיו משהו הופך עולמות ויעלו לא מעט כסף.

השיפור היחיד שיהיה מאוד משמעותי ואכן ישנה את הרכב מקצה לקצה מבלי צורך לפתוח את המנוע יהיה לגדוש את הנבלה אבל כבר הבנת שהעלויות מאוד גבוהות.

 

בהצלחה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תגובה.

יום יבוא ועם תקציב מתאים נתעסק עם הגדישה, כרגע עוצר בצנרת ובציפ.

לגבי החלפה, הפאר והפוזה חשובים לי מאוד, הנוכחות על הכביש בנהיגה ברכב כזה שווה לי הכל, ולכן אני לא מעוניין לרדת ברמה למשהו שאני לא אוהב סתם כדי להשיג יותר כוח. 200 אצלי זה לא 200 באס3 וזה לא 200 באופנוע. 200 אצלי זה שגרה, זה כלום, זה לשייט. אופנוע או מכונית קטנה זה לא מרגיש ככה.

וכמובן סיבה נוספת, V8 :) אני פשוט חולה על הצליל, והשמיים הם הגבול ברגע שאתעסק עם גדישה וחיזוק הגיר.

מנועי 1800-2000 מוציאים 600 כס, כמה אצלי יהיה?? 1000 בקל.

אני בהחלט בכיוון של זה, זה רכב שבנוי כמו טנק, זה רכב שכיף אם יהיה לו כוח כי זה לא מזיז לו. לעומת זאת קאררה 911 פחד אלוהים, בחיים לא אשב בה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי 1800-2000 מוציאים 600 כס, כמה אצלי יהיה?? 1000 בקלות.

 

שרון, אתה מפליג על כנפי הדמיון, שזה מגניב, רק הנתונים שיש לך לא מדויקים.

 

בא נעשה סדר, לא ה 1800 ולא ה V8 שלך, לא יחזיקו את ההספקים שציינת בלי פתיחה של המנוע והחלפת כל המכלולים הנעים בחלקים איכותיים ויקרים להחריד.

 

בניה של מנוע V8 כהכנה ל 1000 כ"ס, בלי שום עלויות שיפור וגדישה, רק הכנת המנוע להספק הזה יכולה בקלות רבה לעבור את ה 35-45K ש"ח.

אולי קצת יותר זול למנועי 1800.

 

לאחר שבנינו את המנוע, גם אז, להגיע להספקים כאלה דורש עוד המון מקצועיות ועוד הרבה יותר כסף.

 

בא נגיד את זה ככה, אם לא מדובר ברכב מרוצי דרג שלאחר כל מיאוץ פותחים מנוע ומשפצים, אלא ברכב יום יומי, אני מעריך שבניית מנוע V8 של אוודי ל 1000 כ"ס אמינים ונוחים לנהיגה יום יומית תעבור בלי שום בעיה את ה 100K ש"ח.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרון, אתה מפליג על כנפי הדמיון, שזה מגניב, רק הנתונים שיש לך לא מדויקים.

 

בא נעשה סדר, לא ה 1800 ולא ה V8 שלך, לא יחזיקו את ההספקים שציינת בלי פתיחה של המנוע והחלפת כל המכלולים הנעים בחלקים איכותיים ויקרים להחריד.

 

בניה של מנוע V8 כהכנה ל 1000 כ"ס, בלי שום עלויות שיפור וגדישה, רק הכנת המנוע להספק הזה יכולה בקלות רבה לעבור את ה 35-45K ש"ח.

אולי קצת יותר זול למנועי 1800.

 

לאחר שבנינו את המנוע, גם אז, להגיע להספקים כאלה דורש עוד המון מקצועיות ועוד הרבה יותר כסף.

 

בא נגיד את זה ככה, אם לא מדובר ברכב מרוצי דרג שלאחר כל מיאוץ פותחים מנוע ומשפצים, אלא ברכב יום יומי, אני מעריך שבניית מנוע V8 של אוודי ל 1000 כ"ס אמינים ונוחים לנהיגה יום יומית תעבור בלי שום בעיה את ה 100K ש"ח.

זה ידוע לי, עם הזמן יתווסף עוד ועוד. בתור התחלה טווין טורבו ל450-500 כס שיהיה תקציב ואחרי זה לאט לאט נתקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שזה כבר הופך לדיון תיאורטי, ובכל אופן, נניח ויש מטרה אמיתית להגיע להספקים 4 ספרתיים- יש רכבים\מנועים\גירים שהם בסיס הרבה יותר טוב לעבוד עליהם.

 

להתחיל פרוייקט כזה ממנוע אטמוספרי זו החלטה שגוייה לטעמי כי זה מחייב שיקלול עלויות פרוייקט גדישה שיהיו לא זולות בכלל בהתחשב ביעד של 1000 כ״ס וכמובן חיזור המנוע והגיר בצורה מאוד מאסיבית.

 

יכול לומר לך שעל הפלטפורמת גיר\מנוע זהים לשלי מריצים בארה״ב לא מעט פרוייקטים של איזור ה-900 כ״ס ויש כמה מופרעים שמדדו 4 ספרתי בפרמטר הכ״ס- אלה פרוייקטים שעלותם עשרות אלפי דולרים, וזה עוד בארה״ב כן?

עכשיו קבל עוד נתון- המנוע שלי במקור גודש (סופרצ׳ארג׳ר) ומפיק 469 כ״ס עם 71 קג״מ, הוא גם מאוד עמיד ובצירוף גיר מאוד חזק השילוב מנוע\גיר הזה יכול להחזיק הספקים של איזור 650 כ״ס וכ-95 קג״מ ללא צורך בחיזוקים, כלומר על מנוע וגיר סגורים.

 

מה אני בא לומר לך?

נתתי לך דוגמא של מנוע\גיר שכבר גודשים במקור ובעלי הספק מאוד גבוה ועדיין כדי להביא אותם ל-1000 כ״ס בארה״ב יש צורך בהשקעה לא מבוטלת של כסף.

כדי לסבר את האוזן, ממצב סטוק 469 כ״ס עולה (בארה״ב) בערך 7000$ כדי להעמיד את הרכב על איזור ה-650 כ״ס (סעפות פליטה, מצערת מוגדלת, קיט יניקת אויר, צנרת עם ממירים ספורטיביים, דודים אחוריים, פולי צ׳ארג׳ר קטן ותוכנה).

מכאן והלאה-פתיחת מנוע (ובהמשך גיר) וחיזוקים, המון המון המון כסף.

 

עכשיו תגזור מזה עלויות של הבאת מנוע אטמוספרי בעל הספק נמוך משמעותית וכנראה עמידות נמוכה יותר של גיר\מנוע להספק של 1000 כ״ס.

 

אגב, רכב של 300-400 כ״ס שתביא להספק עליו אתה מדבר יהיה בלתי אפשרי לנהיגה יומיומית- הוא יהיה רועש בצורה מטורפת, הוא יווברץ ועוד שלל תופעות פירוטכניות.

 

יש מחיר להספק מנוע קיצוני ממנוע שלא תוכנן לכך מראש.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרון,

 

סתם שואל מתוך התעניינות, אולי אני לא מבין או בקיא יותר מדי בדגמי AUDI בארץ, אבל לא יהיה יותר זול פשוט לקנות A8 גודשת מקורית ולשפר אותה?

 

ב30-40 אלף ש"ח שעולה על להכין את האטמוספרית שיש לך כרגע, אני מניח שבכסף של המכירה+ התקציב המדובר אפשר להתקדם בשנתון של A8/ לדגם בעל טורבו? או שאני טועה?

 

אגב, אני מכיר בעל S8 ויצא לי לשבת בתוכה לא פעם ולא פעמיים. מכונה מדהימה ומפנקת בהחלט ועם עדר סוסים בריאים עם סחוג תימני בת*ת.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שזה כבר הופך לדיון תיאורטי, ובכל אופן, נניח ויש מטרה אמיתית להגיע להספקים 4 ספרתיים- יש רכבים\מנועים\גירים שהם בסיס הרבה יותר טוב לעבוד עליהם.

 

להתחיל פרוייקט כזה ממנוע אטמוספרי זו החלטה שגוייה לטעמי כי זה מחייב שיקלול עלויות פרוייקט גדישה שיהיו לא זולות בכלל בהתחשב ביעד של 1000 כ״ס וכמובן חיזור המנוע והגיר בצורה מאוד מאסיבית.

 

יכול לומר לך שעל הפלטפורמת גיר\מנוע זהים לשלי מריצים בארה״ב לא מעט פרוייקטים של איזור ה-900 כ״ס ויש כמה מופרעים שמדדו 4 ספרתי בפרמטר הכ״ס- אלה פרוייקטים שעלותם עשרות אלפי דולרים, וזה עוד בארה״ב כן?

עכשיו קבל עוד נתון- המנוע שלי במקור גודש (סופרצ׳ארג׳ר) ומפיק 469 כ״ס עם 71 קג״מ, הוא גם מאוד עמיד ובצירוף גיר מאוד חזק השילוב מנוע\גיר הזה יכול להחזיק הספקים של איזור 650 כ״ס וכ-95 קג״מ ללא צורך בחיזוקים, כלומר על מנוע וגיר סגורים.

 

מה אני בא לומר לך?

נתתי לך דוגמא של מנוע\גיר שכבר גודשים במקור ובעלי הספק מאוד גבוה ועדיין כדי להביא אותם ל-1000 כ״ס בארה״ב יש צורך בהשקעה לא מבוטלת של כסף.

כדי לסבר את האוזן, ממצב סטוק 469 כ״ס עולה (בארה״ב) בערך 7000$ כדי להעמיד את הרכב על איזור ה-650 כ״ס (סעפות פליטה, מצערת מוגדלת, קיט יניקת אויר, צנרת עם ממירים ספורטיביים, דודים אחוריים, פולי צ׳ארג׳ר קטן ותוכנה).

מכאן והלאה-פתיחת מנוע (ובהמשך גיר) וחיזוקים, המון המון המון כסף.

 

עכשיו תגזור מזה עלויות של הבאת מנוע אטמוספרי בעל הספק נמוך משמעותית וכנראה עמידות נמוכה יותר של גיר\מנוע להספק של 1000 כ״ס.

 

אגב, רכב של 300-400 כ״ס שתביא להספק עליו אתה מדבר יהיה בלתי אפשרי לנהיגה יומיומית- הוא יהיה רועש בצורה מטורפת, הוא יווברץ ועוד שלל תופעות פירוטכניות.

 

יש מחיר להספק מנוע קיצוני ממנוע שלא תוכנן לכך מראש.

אני סתם זרקתי את המספר 1000. אני לא באמת הולך להגיע לזה בקרוב, או להגיע להשקעה של 100 אלף בקרוב.

מה שכן לגבי 20-30 אלף להביא את הרכב ל450-500 כ"ס זה כן אני חושב ברגע שיהיה לי את הסכום הזה אני אשקול באמת לעשות את זה. בין אם זה בעזרת טווין טורבו או בעזרת סופר צ'ארג'ר.

אני נוטה יותר לכיוון הטווין טורבו כי אם אכן ככל שיעבור עוד ועוד זמן אני ארצה להשקיע יותר מעבר לאותם 450-500 כ"ס שיהיו כבר, עם טווין טורבו יהיה יותר לאיפה להתקדם, לדעתי, תקנו אותי אם אני טועה.

אני לא אעשה כלום בבת אחת, לאט לאט קודם כל אמצא את התקציב לטווין טורבו מתי שיהיה יהיה, זה גם כולל חיזוק לגיר, החיזוק הזה עולה סביבות ה25 אלף שקל. זה סכום לא קטן בכלל, לכן אני באמת חושב שהשלב הראשוני של ה450-500 עם הטווין טורבו והחיזוק גיר שיעלה איזה 50 אלף +- יספק אותי לתקופה ארוכה. מן הסתם אם זה יקרה אני "אתחתן" עם האוטו ובעתיד יהיו עוד תוספות פה כמה אלפים שם כמה אלפים בכדי שההספק יטפס עוד ל600 ול700 ולאט לאט נתקדם. אין ספק שזה לא יקרה בעוד שבוע ולא בבת אחת. אז רק רציתי להבהיר את עצמי.

שרון,

 

סתם שואל מתוך התעניינות, אולי אני לא מבין או בקיא יותר מדי בדגמי AUDI בארץ, אבל לא יהיה יותר זול פשוט לקנות A8 גודשת מקורית ולשפר אותה?

 

ב30-40 אלף ש"ח שעולה על להכין את האטמוספרית שיש לך כרגע, אני מניח שבכסף של המכירה+ התקציב המדובר אפשר להתקדם בשנתון של A8/ לדגם בעל טורבו? או שאני טועה?

 

אגב, אני מכיר בעל S8 ויצא לי לשבת בתוכה לא פעם ולא פעמיים. מכונה מדהימה ומפנקת בהחלט ועם עדר סוסים בריאים עם סחוג תימני בת*ת.

מה פתאום, סתם שיהיה לך לידע כללי, לעבור ל4200 החדשה יותר עם ה350 כ"ס סטוק 2007, תוספת של כמעט 80 אלף שקל במחירון! כולה שנתיים וכולה 15 כ"ס יותר!

ואיי8 גודשת יש את ה3000 סופרצארגר 2010 ומעלה שעולות 300 אלף ויותר, זול מאוד אין ספק. יש גם איי6 2009 שעולות איזה 140-150 אלף. זה גם תוספת של 80 אלף! ב80 אלף אני הופך את האוטו שלי לחללית עם 600 כ"ס. עם ה3000 ההיא אין מה להתקדם כל כך, אפשר לשדרג את הפולי של הסופר עם תוכנה לגעת ב400 כ"ס אולי. היא באה סטוק 290. הרכב שלי אם רק מדברים איתו בשפת הגדישה הוא מינימום 450 כ"ס. לא שווה להחליף אותו.

 

והאס8 חייה אין ספק, 2007-2008 כאלו אני צריך להוסיף לפחות 100 אלף שקל. ב100 אלף שקל השקעה אני ברוורס לוקח S8 סטוק.

 

ככה שהמסקנה היא שאין לאן להתקדם מבחינת החלפת הרכב בסכום משתלם, 50 אלף השקעה על הרכב שלי והוא מפלצת. מצד שני לכל אוטו אחר נורמלי סטוק אני צריך להוסיף 70 אלף מינימום רק בשביל לקנות אותו. מה יותר משתלם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש את ה A6/ אול-ראוד בי-טורבו :twisted:

אבל הן קצת מתחילות להתיישן, לא ממש בכבוד.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת ירידה במקדם הדאווין, אתה צודק (לדעתי האישית, לא באול-ראוד).

 

מבחינת פוטנציאל שיפורים, ללא ספק אחת מכמה מכוניות בישראל עם פוטנציאל שיפורים הכי גדול והכי רציני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת ירידה במקדם הדאווין, אתה צודק (לדעתי האישית, לא באול-ראוד).

 

מבחינת פוטנציאל שיפורים, ללא ספק אחת מכמה מכוניות בישראל עם פוטנציאל שיפורים הכי גדול והכי רציני.

מה לא באולרואוד? תסתכל על הרכב שלי, לא משנה מה תעשה ל2700 היא לא תתקרב לקמצוץ של היוקרה שיש לרכב שלי.

 

ולגבי הפוטנציאל שיפורים, יש לרכב שלי פוטנציאל ענק תלוי בתקציב. ברגע שהבנתי שיש אפשרות לחזק את הגיר אמנם זה יקר מאוד אבל עדיף מאשר להתחיל לשבור את הראש ולרדת ברמה לחפש איזה מנוע קטן טורבו מקורי וגיר ידני.

 

הרכב שלי חוץ מהגיר עצמו לא צריך שום התאמה נוספת בכדי לעמוד ב500 כ"ס למשל אפילו גם ביותר מזה הוא יעמוד. לא שלדה, לא מתלים, לא בולמים, לא ברקסים אפילו. ובטח שלא צמיגים, וזה עוד קוואטרו פירפורון לא יהיה כאן.

שיהיה לי את ה40-50 אלף האלו אני ילך על זה בכל הכוח טווין טורבו וחיזוק לגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3607 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...