Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרצה במנוע TSI


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4475 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

לפני מספר ימים קיבלתי את האוקטביה 1.8TSI שלי, ובזמן המסירה נאמר לי שאין צורך לבצע הרצה ברכב.

כיוון שקראתי במספר מקומות שלמנועי TSI יש נטייה לאכול יותר שמן ואפילו לקצר חיים אם לא מבוצעת הרצה, שאלתי אותו שוב אם הוא בטוח, התשובה שלו היתה שאין דבר כזה הרצה "קח ת'אוטו ותרביץ" במילים שלו.

כשבאתי הביתה פתחתי את ספר היצרן, שם הקדישו פרק לנושא ההרצה, כתוב במפורש שיש לנהוג בצורה רגועה ב-1,000 ק"מ הראשונים:

1. לא לנסוע במהירות גבוהה מ-3/4 המהירות המירבית של ההילוך.

2. לא ללחוץ את דוושת הגז עד הסוף.

בנוסף, כתוב שמ-1,000 ק"מ ועד 1,500 "יש להעלות את ביצועי המנוע בהדרגה".

 

מה דעתכם בעניין?

פורסם

בעיקרון אתה נצמד להראות היצרן, ולא למה שאיש המכירות אמר לך במעמד המסירה.

יש אפילו אנשים בפורום, שלדעתם להרצה יש השפעה על צריכת שמן עתידית במנועים הללו.[TSI]

תתחדש!

פורסם

תתחדש! רכב מוצלח! בעקרון לא הייתי עולה מעל 4-5 בסל"ד ב- 1000 ק"מ הראשונים ואז מגיע למוסך מורשה לבדיקת שמן. אבל אני לא מומחה גדול, זו רק דעתי בתור בעלים לשעבר של שלושה גולפים TSI למיניהם :-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

כרגע אני באמת נצמד להוראות היצרן, אפילו קצת מחמיר מעבר וכמעט לא עולה מעל 3,000 סל"ד. אבל שמעתי גם דעות שאם נוסעים "לאט מדי" בהרצה אז האוטו לא נפתח כמו שצריך ולא יגיע לביצועים שהוא אמור להגיע לאחר מכן.

יש לי גולף 122 כ"ס בת שנה וקצת (שעכשיו עוברת לאישתי) שאיתה גם הייתי מאוד עדין בהרצה, אבל לאחר ההרצה מחוג הסל"ד בילה הרבה זמן בצד הימני של הסקאלה. אני לא חושב שזה פגע בביצועים שלה לאחר מכן, ובינתיים טפו טפו טפו רק טיפולים.

ידוע לכם על עניין של אוטו שלא מגיע לביצועים שהוא אמור להגיע דווקא בגלל ביצוע הרצה?

פורסם

אני בעלים של רכב עם 1.4 TSI 160 כ"ס. כשקיבלתי את הרכב, נסעתי בצורה רגילה, לא קרעתי אותו אבל גם לא "ריחמתי" עליו. דאגתי שהמנוע יבקר בכל תחומי הסל"ד. יש לי את הרכב כבר 3+ שנים והוא מעולם לא שרף לי שמן.

פורסם

המיתוס הזה של "מנוע מודרני - אין צורך בהרצה" הוא נחלתם של אולמות התצוגה בלבד, לא רק פולקסווגן, ואיו לו זכר במדריכים שנכתבים על ידי היצרן.

מה שמעיד יותר מכל בעיני על חוסר מקצועיות ותת תרבות של נציגי המכירות. אני מקווה שזה לא רק בארץ.

פורסם

http://www.fullgaz.co.il/home/p/7471/

 

שיהיה לכם מושג על ההרצה .

הדור הצעיר משתמש וזורק אבל אותי למדו שצריך לשמור על דברים , לתחזק אותם ולשמור עליהם כדי שיחזיקו מעמד .

הדבר נכון לגבי כל דבר , לאו דווקא מכונית .

תשמרו על האוטו , תתחזקו אותו כמו שצריך והוא יכיר לכם תודה .

בקצור , 1500 ק"מ תסעו רגוע . לא יקרה שום אסון .

פורסם
http://www.fullgaz.co.il/home/p/7471/

 

שיהיה לכם מושג על ההרצה .

הדור הצעיר משתמש וזורק אבל אותי למדו שצריך לשמור על דברים , לתחזק אותם ולשמור עליהם כדי שיחזיקו מעמד .

הדבר נכון לגבי כל דבר , לאו דווקא מכונית .

תשמרו על האוטו , תתחזקו אותו כמו שצריך והוא יכיר לכם תודה .

בקצור , 1500 ק"מ תסעו רגוע . לא יקרה שום אסון .

 

הי,

תודה על התגובה, אבל מה שכתוב בלינק, שאחרי 100 ק"מ הסתיימה למעשה ההרצה וניתן לנהוג באופן חופשי, הפוך ממה שהמלצת בתגובה.

פורסם

ברכב חדיש אין צורך ב"הרצה" במובנה הקלסי, אבל בהחלט יש על מה להקפיד באלפי הקילומטרים הראשונים.

 

הרעיון הוא לנהוג ברכב באלפי הקילומטרים הראשונים באותה צורה שבה אתה אמור לנהוג בו כל הזמן, אבל בצורה מוקפדת יותר. מתחילים נסיעה, נותנים למהירות המנוע להתייצב ונוסעים בעדינות - ללא לחיצות חזקות על דוושת הדלק, ללא משיכת מהירות המנוע לסל"ד גבוה, ללא שימוש בבלימת מנוע חזקה. ללא עומס רב בתוך הרכב וללא הגעה למהירויות גבוהות מאוד.

 

אחרי שהרכב מתחמם, אפשר ורצוי מדי פעם דווקא לטפס לתחום סל"ד גבוה יותר (עד שיא ההספק) וללחוץ חזק יותר על דוושת הדלק. רצוי לשאוף לגוון את סביבת נהיגה (עירוני, בינעירוני, מהיר) ואת אורך הנסיעה ומהירותה ומומלץ לא לשמור על מהירות קבועה לאורך זמן או על שהיה ממושכת בסיבובי סרק.

 

תקפיד על כך באלפי הקילומטרים הראשונים (בין אלפיים לחמשת אלפים) ותהנה ממנוע חזק ואמין יותר לאורך זמן. בנוסף, כדאי לך לא למשוך זמן עד החלפת השמן הראשונה כיון שבמהלך אלפי הקילומטרים הראשונים הללו יצטברו הרבה שבבי מתכת וגזי פליטה בשמן. עם זאת, אין צורך לבצע החלפת שמן יזומה בסוף ההרצה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
אני בעלים של רכב עם 1.4 TSI 160 כ"ס. כשקיבלתי את הרכב, נסעתי בצורה רגילה, לא קרעתי אותו אבל גם לא "ריחמתי" עליו. דאגתי שהמנוע יבקר בכל תחומי הסל"ד. יש לי את הרכב כבר 3+ שנים והוא מעולם לא שרף לי שמן.

 

ככה גם אני עשיתי,הרי אם יש עליה אתה לא תיסע 50,אתה תצטרך לעלות סלד,פשוט אל תיסע בסלד מוגזם וזהו,תיסע רגוע.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
הי,

תודה על התגובה, אבל מה שכתוב בלינק, שאחרי 100 ק"מ הסתיימה למעשה ההרצה וניתן לנהוג באופן חופשי, הפוך ממה שהמלצת בתגובה.

נכון שכתוב אבל היצרן ממליץ על 1500 ק"מ .

הברקסים צריכים כמה מאות ק"מ לצורך התאמה מירבית .

פורסם
ככה גם אני עשיתי,הרי אם יש עליה אתה לא תיסע 50,אתה תצטרך לעלות סלד,פשוט אל תיסע בסלד מוגזם וזהו,תיסע רגוע.

 

אתה צודק, אבל עם האוטו הזה זה קצת מצחיק, הוא חזק בטירוף ושיא המומנט בא כבר ב-1250 סלד. אין עלייה שהוא לא יאכל ב-2500 סלד קלילים...

פורסם

נכון,לכן אין טעם כרגע להגיע לאזור ה 5K,תיסע נורמלי.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אחלה, תודה אנשים!

אגב לגבי טמפרטורת עבודה של המנוע:

יש באוטו גם מד טמפרטורה לשמן, והוא מגיע לטמפרטורת עבודה הרבה אחרי נוזל הקירור (מד החום הרגיל), משהו כמו 3-4 דקות הבדל תוך כדי נסיעה.

פורסם

אצלי, טמפרטורת שמן מגיעה לשליש המרכזי של הסקאלה אחרי 7 עד 10 דקות, אאל״ט. ולמרות שטמפ׳ מים בטווח עבודה כבר אחרי דקה שתיים, מעדיף להיות עדין יחסית עד שהשמן חם. בתאכל׳ס לאור הרב דרגתיות של השמן זה מנהג די מיותר.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

×
×
  • תוכן חדש...