Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Maserati Ghibli


Cuore Sportivo
שימו לב! השרשור הזה בן 3666 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

השאלה היא כזאת,

האם מזראטי על מנת להיות מותג ריווחי תהפוך ממותג אקזוטי למותג חצי אקזוטי כמו שקרה לפורשה כאשר התחילה לייצר SUV ופאנראמה דיזל,ואה וגם מתחרה לX3.

כידוע מזארטי בקרוב תשיק SUV חדש,ואני מתאר לעצמי שאם כבר המותג הולך לייצר רכבים בייצור המוני,אז מתשהו תהיה גירסאת דיזל,ואולי 4 דלתות קטנה יותר שתתחרה מול סדרה 3. כך לאט לאט האקזוטיות וה"קסם" יעלם.

האם נראה דבר דומה אצל פרארי? אסטון מרטין? ואם זה לא מביס את המטרה בסופו של דבר,כי כאשר המותג חווה פריסת דגמים שמוזילה את המותג ורק נשאר השם ועוד מתחרה לגרמניות,אז למה כבר לא לקנות סדרה 3 במקום?.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 128
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לב ספורטיבי, תודה על ריכוז החומר בשרשור אחד.

 

גיבלי היא אכן מכונית שמעוררת את החושים ועושה חשק אדיר לנסות אותה. ואולם, כשלונם של האיטלקים לייצר נוחות נסיעה טובה ברכב ששוקל קרוב ל-2 טון מטיל צל על ההישג ההנדסי שבה.

 

בלא מעט מכוניות מקבוצת פיאט, מערכת הסקייהוק לא ביצעה על הצד הטוב ביותר. התנסיתי בכך אישית בלנצ'יה תזיס, מנוחתה עדן, שלא 'זרמה' על הכביש כמו הטובות בקבוצתה.

 

ייתכן ועל בולמים פאסיביים וגלגלי "18 בסיסיים, נוחות הנסיעה תהיה נסבלת יותר.

 

ואפרופו ענייני קורה B, לחלונות הדלתות אין מסגרת, בדיוק כמו סובארו של פעם או מכוניות הקופה 4 דלתות של ימינו.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוראים לאוטו ג'יבלי :lol:? בטח שזה רכב לעם.

הלוואי והייתי שייך לעם הזה.

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה פוטושופ? כל התמונות פה הן הדמיות, לכן לא היה להם כל כך קשה להוריד איזה חלק שהם רוצים מההדמיה, בדיקו כמו שיש תמונה שהאוטו שקוף ורואים את כל מערכת ההנעה, והכסא השקוף שנותן לראות את המנגנון שלו...

לא מדויק. במקרים רבים האובייקט (הרכב, המושב, צלחת בילום וכו') אמיתי ואינו הדמיית מחשב וכך גם הרקע. יחד עם זאת לעיתים שותלים את האובייקט על הרקע הרצוי. במקרים אחרים התמונה היא בבסיסה אותנטית אך בכל מקרה זוכה לטיפול גרפי כדי לשפר תאורה, להדגיש דברים מסויימים וכו'.

 

השאלה היא כזאת,

האם מזראטי על מנת להיות מותג ריווחי תהפוך ממותג אקזוטי למותג חצי אקזוטי כמו שקרה לפורשה כאשר התחילה לייצר SUV ופאנראמה דיזל,ואה וגם מתחרה לX3. במידה מסויימת כן, אם כי אני לא חושב שנראה בקרוב מתחרה לX3, אם בכלל.

כידוע מזארטי בקרוב תשיק SUV חדש,ואני מתאר לעצמי שאם כבר המותג הולך לייצר רכבים בייצור המוני,אז מתשהו תהיה גירסאת דיזל,ואולי 4 דלתות קטנה יותר שתתחרה מול סדרה 3. כך לאט לאט האקזוטיות וה"קסם" יעלם. כרגע אין תכנון כזה אך זה ייתכן, בעתיד הרחוק יותר.

האם נראה דבר דומה אצל פרארי? אסטון מרטין? לא. ואם זה לא מביס את המטרה בסופו של דבר,כי כאשר המותג חווה פריסת דגמים שמוזילה את המותג ורק נשאר השם ועוד מתחרה לגרמניות,אז למה כבר לא לקנות סדרה 3 במקום?.

הדגמים של מאזרטי בשנים הקרובות (בהתאם למה שידוע כרגע):

- קווטרופורטה (הוצגה ונמכרת). בעתיד הקרוב סביר להניח כי תוצג גרסת הנעה כפולה Q4 בשידוך למנוע החזק בהיצע וכן גרסת דיזל*.

- גיבלי (הוצגה לא מכבר והשיווק עומד להתחיל). בעתיד תופיע גרסת V8 חזקה יותר אשר תתחרה ב-M5/AMG.

- לבנטה (Levante), ג'יפ (משאית :)) מבית מאזרטי אשר יתחרה בפורשה קאיין (אמור להופיע לקראת סוף השנה הנוכחית או בשנה הבאה).

- גראן-ספורט. רכב ספורט אשר יוצג אי שם ב2015~, כאשר הקונפיגורציה שלו עדיין אינה ידועה.

- גראן-טוריסמו/קבריו חדשות, גם בסביבות 2015~.

 

* מנוע הדיזל אשר קיים בגיבלי מקורו בחברת VM אך נראה כי מדובר על פתרון זמני ובעתיד נראה מנועי דיזל חדישים אף יותר (V6 ו-V8 ).

http://blog.caranddriver.com/fiat-group-developing-v-8-turbo-diesel-for-global-consumption/

 

בנוגע ל"זילות" המותג. אני בהחלט מבין את כוונתך ושמענו את הסיפורים הללו לא אחת בעבר: כאשר יגואר הציגו מתחרה לב.מ.וו 3, בצורת סטיישן ועוד עם מנוע דיזל רחמנא לצלן, או עם פורשה (קאיין, פאנאמרה ובקרוב קאיין קטן יותר) ובמידה פחותה יותר גם שלושת הגרמניות (A1, סדרה 1 וA קלאס).

בפועל זה לא בדיוק עובד כך. יגואר לא נסגרה והם גם לא הפסיקו לייצר את המכוניות שהופכות את המותג לנחשק, כך גם פורשה והגרמניות. לצורך הדיון נתרכז בפורשה.

 

נכון להיום פורשה מתקיימת תחת כנפי הרשע (VW) :wink: אך הסיבה לכך קשורה למגלומניה, טלנובלה משפחתית אך לא לחשיבה עסקית מפוכחת. במילים אחרות, תיאורטית אילולא ניסתה פורשה להשתלט על VW, סביר להניח שהייתה ממשיכה להתקיים גם היום כיצרן עצמאי.

הכיצד? האם באמת אפשר לחיות ממכירת 911 ובוקסטר? לא. לפני שהוצג הקאיין ומאוחר יותר הפאנאמרה, בטווח הארוך עמדו בפניהם 2 אפשרויות: סגירה או מכירה. כדי לשרוד כיצרן עצמאי היה עליהם להרחיב את קהל היעד כדי לעמוד בייצור מינימלי אשר יאפשר את אותו קיום. מטרה זו הושגה חלקית כבר עם הצגת הקאיין והפאנאמרה חיזקה מהלך זה.

בתסריט אחר, בו אין פאנאמרה וקאיין וכתוצאה מכך פורשה נופלים לידי VW, הנהלת VW תדאג להגדלת היקף הייצור (מכירות) ע"י הצגה של מוצרים נוספים, כמו הקאיין והפאנאמרה.

במילים אחרות, יש מעט מאוד יצרנים אשר יכולים לשרוד על בסיס היצע דגמים מצומצם ויקר מאוד, והם בד"כ שייכים למועדון אקסקלוסיבי יותר מאשר פורשה או מאזרטי. בשנים האחרונות גם בקרב חברי המועדון של האליטה המוטורית אנו עדים להתרחבויות כאלו ואחרות: למבורגיני גייארדו, פרארי קליפורניה, רולס רויס גוסט ועוד.

 

קונצרן פיאט עובר בימים אלה מהפך. אני לא אכנס לעומקם של דברים (לא רלוונטי כל כך), רק אזכיר כי מאז הגעתו של ה"מושיע" (סרג'יו מרקיונה) קונצרן פיאט עבר טלטלות רבות (לטובה): ניקוי אורוות (בין היתר, רענון הנפשות הפועלות בהנהלה ושינוי נורמות רקובות), השתלטות על קרייזלר ובניית תוכנית עסקית חדשה (בחלק מהמקרים, מהיסוד).

 

מאזרטי אוחדה עם אלפא רומאו וכיום שתיהן נמצאות בתוך חטיבה עסקית אחת תחת ניהולו של הארלד ווסטר. התוכנית של מרקיונה היא לתקוף את הגרמנים בעזרת שני המותגים הללו, מאזרטי מלמעלה, אלפא מלמטה. זה אומר שלפחות בעתיד הקרוב לא נראה מאזרטי מקבילה לב.מ.וו 3 ואלפא לא תייצר מתחרה לסדרה 7 של ב.מ.וו. לעומת זאת, אחת מנקודות ההשקה של שני המותגים היא הגיבלי ומחליפת ה-166 אשר תתבסס עליה.

יישום התוכנית התחיל דווקא ממאזרטי, כתוצאה ממספר גורמים:

- מאזרטי הינו מותג חזק ויציב יותר. המותג נתפס כמותג יוקרתי, ספורטיבי, נחשק. למה לא ראינו כמויות עד כה? בעיקר שימושיות והתאמה לקהל יעד רחב יותר. במקרה של אלפא, נוסף לבעיות של מאזרטי, יש בעיית מיתוג. אמנם תהילת העבר של אלפא טרם נשכחה, אך בשנים האחרונות אלפא לא מכרו שום מכונית ספורט אמיתית (ה-8C אינה נחשבת). בנוסף, אלפא עדיין סובלת מתדמית אמינות בעייתית (ויעידו על כך כל מיני כסילים, בעלים של רכבים שלא אזכיר את שמם כרגע, אשר שואלים אותי ברצינות אם הרכב שלי, בן שנה, כבר התחיל להחליד והאם יודעים לטפל באלפא רומאו בארץ. הם בד"כ זוכים לתשובה שסביר להניח שאלפא רומאו יותר אמינה מהכשלון ההנדסי בו הם מתניידים).

- מאזרטי נוכחת בשווקי המזרח וארה"ב, אלפא רומאו לא.

שני המותגים עוברים מעין לידה מחדש, השקה מחודשת כמעט מ-0, כאשר במקרה של אלפא רומאו, כתוצאה משילוב של שני הגורמים המוזכרים לעיל, התהליך מורכב ומסובך יותר.

 

האם מאזרטי תהפוך ל"זולה"?

לא. כפי שפורשה, יגואר ואחרים הוכיחו, כל עוד לא מותחים את תדמית המותג יתר על המידה, ניתן להגביר מכירות ולפנות לקהלי יעד חדשים.

האם אפשר להסתפק בסדרה 5?

אפשר, אך מאזרטי לא מייצרת העתק של סדרה 5 או E קלאס אלא מתחרה לגטימית מחד, אך בעלת ערך מוסף. לצורך העניין, הגיבלי מציעה סגנון, עיצוב, ניהוג ותדמית ייחודית אשר אין לגרמנים.

 

לב ספורטיבי, תודה על ריכוז החומר בשרשור אחד.

 

גיבלי היא אכן מכונית שמעוררת את החושים ועושה חשק אדיר לנסות אותה. ואולם, כשלונם של האיטלקים לייצר נוחות נסיעה טובה ברכב ששוקל קרוב ל-2 טון מטיל צל על ההישג ההנדסי שבה.

לא חסרות דוגמאות, גרמניות, אשר שוקלות לא מעט ואינן מצליחות לספק נוחות נסיעה טובה.

 

בלא מעט מכוניות מקבוצת פיאט, מערכת הסקייהוק לא ביצעה על הצד הטוב ביותר. התנסיתי בכך אישית בלנצ'יה תזיס, מנוחתה עדן, שלא 'זרמה' על הכביש כמו הטובות בקבוצתה.

אני לא חושב שיש קשר בין מערכת הסקייהוק בלנצ'יה תזיס לבין המערכת שיש בגיבלי.

 

ייתכן ועל בולמים פאסיביים וגלגלי "18 בסיסיים, נוחות הנסיעה תהיה נסבלת יותר.

דווקא מציינים כי הבולמים הפאסיביים, כיולם דומה למצב ספורט (הקשיח יותר) במערכת הסקייהוק.

אני לא ממש מסכים. קודם כל, אמנם ניכר כי הגיבלי מעט פחות נוחה ממתחרותיה הגרמניות, אך הכל יחסי ואין זה אומר שהיא לא נוחה באופן כללי. מצד שני, ניכר גם כי הגיבלי מציעה ניהוג עדיף.

 

קוראים לאוטו ג'יבלי :lol:? בטח שזה רכב לעם.

הלוואי והייתי שייך לעם הזה.

האוטו נקרא גיבלי, לא ג'יבלי.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[quote=Cuore Sportivo;3947629

 

הדגמים של מאזרטי בשנים הקרובות (בהתאם למה שידוע כרגע):

האם מאזרטי תהפוך ל"זולה"?

לא. כפי שפורשה, יגואר ואחרים הוכיחו, כל עוד לא מותחים את תדמית המותג יתר על המידה, ניתן להגביר מכירות ולפנות לקהלי יעד חדשים.

האם אפשר להסתפק בסדרה 5?

אפשר, אך מאזרטי לא מייצרת העתק של סדרה 5 או E קלאס אלא מתחרה לגטימית מחד, אך בעלת ערך מוסף. לצורך העניין, הגיבלי מציעה סגנון, עיצוב, ניהוג ותדמית ייחודית אשר אין לגרמנים.

 

 

 

תודה על ההסבר המפורט היה לי נחמד לקרוא.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר סרטונים:

 

-

 

- מרקו טנקונה (ראש מחלקת העיצוב של מאזרטי) מסביר את העיצוב של הגיבלי.

 

-

 

-

-> Bowers & Wilkins

 

-

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

מספר מבחני דרכים נוספים שהופיעו בימים האחרונים:

 

- Maserati Ghibli review / Evo

 

- Maserati Ghibli / Autoblog

 

- Maserati Ghibli Sedan / Edmunds

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראית מעולה.

אגב, אני היחיד שידית ההילוכים מזכירה לו את זו של במו?

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכונית מתומחרת כמו ב.מ.וו סדרת ה 5, היא לא מכונית לעשירון העליון.

היא יכולה להמכר במספרים יפים.

לא נראה לי שסמל"ת חשבו על זה שהם נתנו לזהר אלון להיות היבואן ולא נראה לי שזהר אלון יכול לעמוד במכירות מספר גדול של מכוניות ולתת להם שרות.

 

נראה לי זהר אלון חבר בפורום.

הוא יצא מהחברה לפני שיתחילו ההשקעות הגדולות בשיווק ה GHIBLI

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4397798,00.html

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כחודש בערך, מישהו מהלקוחות שאני מכיר שאל ונאמר לו שהם מעריכים שמחירה ההתחלתי של הג'יבלי יסתובב סביב ה-600 אלף ש"ח. מצד אחד לא זול בכלל, במיוחד אם רוצים לחדור לפלח השוק הזה בצורה חזקה יותר, מצד שני המחיר יכול להיות אטרקטיבי ללא מעט בעלי ממון שנרתעים להוציא למעלה ממיליון ש"ח עבור מכונית- קוואטרופורטה לדוגמא, אבל סכום של 600 אלף ש"ח יכול להיות מפתה ואטרקטיבי.

 

כמובן שעכשיו שאלון עוזב הם עלולים לתמחר את המכונית במחיר גבוה יותר אבל זה כבר סיפור אחר.

ובהתייחס לעזיבתו של אלון, תבדקו את הלינק הבא מסתבר שיש כאלה שהחליטו להשמיץ ולכלכך עליו עכשיו שהוא עוזב, לדעתי האישית זה ממש לא לעניין.

 

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3606110,00.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

עוד דבר קטן, בהתייחס ללינק הזה מynet, חבל שכתבי הרכב בארץ ממש לא מקצועיים, יש בישראל (כולל אלה שבאולם התצוגה) כבר מעל 65 מכוניות פרארי ומזראטי, ואני לא מתייחס למכוניות המוזמנות שעוד אמורות להגיע לארץ, נתון שמראה שאלון עשה עבודה לא רעה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה! :inlove:

תודה על השיתוף.

 

-------------------------

 

New Maserati Ghibli. Driven. Winds of Change? / Crank and Piston

 

http://www.crankandpiston.com/on-the-road/new-maserati-ghibli-driven-winds-of-change/

 

maserati-ghibli-2.jpg

 

 

 

Maserati Ghibli First Drive / Motor Trend

A Tantalizing Trident: New sports sedan makes the most of its coupe ancestry

 

Read more: http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1307_2014_maserati_ghibli_first_drive/viewall.html#ixzz2XzPwzYlI

 

201306032202-2013%20Maserati%20Ghibli%20S%20Q4%20Review%20-%20Wallpaper%20-Road%20Test%207.jpg

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרענן האוטו הזה, במיוחד אחרי הקוואטרופורטה החדש שאתמול ברמת השרון ראיתי אותו לראשונה במציאות ולא הצלחתי להבין איזה מין ביואיק חדש יש לנו כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3666 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...