Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4756 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, :lol:

במזל טוב, החלטתי לרכוש רכב.. בקצרה,אני תלמיד, בן 17 שלהורים לא היה אף פעם אוטו, בעל גאה של 70K למטרות לימודים ואוטו שנאספו מעבודה וחסכונות (תודה סבא) שמצא עניין עצום ברכבי אלפא רומיאו.. סוג של אהבה ממבט ראשון :-).

 

אגב, כל שקל שייגיע לאוטו יגיע מהכיס שלי בלבד בעיקר בשביל להוכיח אחריות על התפעול והתשלום ללא עזרה.

 

אז שנגיע לעניין, החלטתי לפנות כמות נכבדה של כסף (בסביבות ה30K כולל תחזוקה וביטוח לפחות לשנה) על מנת לרכוש מכונית מכובדת ולאחר חיפושים רבים הגעתי לאלפא רומיאו, בעיקר דגם 156 ואפילו אני מאוד אהבתי את ההצעה הזאת

carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=468811 (מצטער שצריך לעשות העתק-הדבק, אסור להכניס פה לינקים לחדשים בפורום)

כהרגלי העברתי שעות על מחקר באינטרנט, הבנתי שמכונית כזאת אוהבת לקפוץ לביקורים במוסך ושאר הביקורות עליה מעבר לתיקונים מצויינות אך יש לי מספר התלבטויות:

 

-ביטוח, בתור נהג מאוד מתחיל הבנתי שהביטוח יכול להגיע ל7K אם לא ל9K ואף 10K, כש7K נשמע לי הגיוני אך עדיין גבוהה השאר כבר מוגזמים, האם ישנן פתרונות שאתם יכולים להציע?

-דלק, הבנתי שצריכת הדלק של 1\10.7, האם זה הרבה\קצת? משתלם? (למרות שאני יודע שברכישת רכב כזה אני לא אמור לצפות לצריכה חסכונית)

-דעה כללית שלכם על הרכב וכמה לדעתכם יצא לי להוציא על הרכב מעכשיו עד לגיוס (שאני משער שיהיה עוד שנה וחצי בערך)

 

אשמח לשמוע כל ביקורת או רעיון אחר, כן אני יודע שזו לא מכונית שמתאימה ממש בתור רכב ראשון אבל אין לי מה לעשות, אהבתי אותה מאוד :roll:.

 

 

,תודה

אבי

פורסם

ה-156 הגיעה ארצה בגרסאות היותר חזקות שלה - 2.0, 2.5 V6 ו-GTA (שתי יחידות שלמות :lol: ), כך שאחזקתה יקרה, הן בשל עלות החלקים והן בשל עלות העבודה הנלווית. אל תשכח גם טסט יקר (קבוצה 6 לרוב).

 

כאלפא ראשונה לנהג צעיר וחדש הייתי ממליץ על 147 בגרסתה הבסיסית - 1.6 105 כ"ס. האחזקה שלה נוחה וזולה באופן משמעותי (מנוע פשוט יותר - בלי וריאטור תזמון משתנה, צריכת דלק עדיפה, טסט זול יותר - קבוצה 2, צמיגים קטנים וזולים יותר, רפידות בלמים וכו'), ועדיין עומד לזכותה עיצוב מעולה והתנהגות כביש משובחת עם הגה מהיר וכיפי.

 

עם זאת, בתשובה לשאלות שלך:

 

צריכת הדלק ב-156 2.0 תהיה בסביבות ה-10 ק"מ/ל'. אצלי ב-2.0 סלספיד זה נע בין 9 ל-12, תלוי במצב הרוח ובתנאי הנסיעה. הממוצע 9.8 על פני 40K ק"מ. כשהייתה לי 2.5 V6 הממוצע היה 7.3...

 

ב-147 1.6 הצריכה תהיה טובה יותר, גם אם לא בהפרש ניכר.

 

חשוב להבין שהמכוניות האלה אמינות בבסיסן (גם אם לא ממש סובארו ליאונה) אבל לא סובלות הזנחה, חיפוף בטיפולים, שמן זול וכיו"ב.

 

לגבי ביטוח, תתקשר לסוכנות "אלמוג" של אריק יעקב, הוא מבטח המון אלפות וחלק נכבד מחברי מועדון אלפא מבטחים אצלו, מומלץ בחום.

 

כמו כן ממליץ לך להיכנס לפורום מועדון אלפא רומיאו ולהריץ שם חיפוש על 156/147, יש המון מידע עליהן.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אני לא אוסיף הרבה בתחום הטכני, כי רומן עשה את זה טוב מאוד (כרגיל).

דבר אחד - הצירוף של נהג צעיר (ביטוחים יקרים) וגם רכב (ראשון) עם תחזוקה יקרה יותר (156) או פחות (147) - קח את זה בחשבון שאתה באמת יכול להחזיק כלכלית את הרכבים האלו. מחיר הקנייה הינו זול (יחסית) אך לא כן האחזקה.

אם אינך יכול - אתה עדיין צעיר ואני בטוח שביום מהימים תוכל לממש את חלומך.

אם כן - תפאדל !

alfa 156 2.5.

פורסם

בפן הכלכלי:

 

גם אם יש לך את הכסף, אם תחליט לקנות רכב אני ממליץ לך לעבוד כדי לממן את זה, ולא לשרוף את הכסף הקיים על הרכב ולמצוא את עצמך בסוף בלי כסף.

 

כדי להיכנס לפרופורציות:

 

נניח שביטוח יעלה לך 8000 ש"ח לשנה, וטסט יעלה לך 1500 ש"ח.

 

יוצא 9500 ש"ח, אם מחלקים לשנה יוצא 800 ש"ח לחודש הוצאות על הרכב עוד לפני שהתחלת לנסוע.

 

נניח ותיסע קצת, יילך מיכל אחד בחודש? (שאני די בטוח שיילך יותר מזה) - זה עוד 400 ש"ח לחודש.

 

אנחנו ב 1200 ש"ח.

 

וזה לפני טיפולים ותיקונים, שזה גם עניין של מזל. בגדול, קח בחשבון שעלות האחזקה תהיה בסביבות 2000 ש"ח בחודש. וגם אם ייצא פחות, תמיד עדיף לקחת מרווח ביטחון ושיישאר עודף מאשר למצוא את עצמך במצב לא נעים...

פורסם

ברר איזה מנוע אמין יותר,

ב156 יש "מחלה" שצריך להחליף מזרקים(אין לי מושג איזה שנים-רק מודע לבעיה) וזה יקר.

מעבר לזה יש לה מחלות ידועות שצריך לשים לב אליהן.

לא לקנות מהשנתונים הראשונים-מחלות ילדות.

לקנות רק ידני(יותר מהנה ופחות סיכוי לבעיות).

אני מצטרף להמלצה לרדת ל147 אף על פי שאני גם נוטה יותר לכיוון של מכונית גדולה וחזקה.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

למה לרשום אם לא יודעים?

 

המנועים שבהם יש את בעיות המזרקים (ושלל בעיות אחרות) הם לא מנועים אלא מנוע אחד - 2.0 JTS, משנת דגם 2003 ועד סוף חיי הדגם.

 

אין שום מחלות ילדות, יש דברים שצריך לשים אליהם לב כמו וריאטור תזמון משתנה, משאבת דלק, משולשים - וזה קיים בכל שנות הדגם. אם כבר, בדגמים הראשונים יש פחות חשמל וחיישנים (יורו 2 לעומת 3, למשל - למבדה אחת במקום 2 וזו רק דוגמא אחת). 2.0 בשנתונים המאוחרים זה כבר JTS. הדגמים הראשונים הם דווקא המומלצים יותר.

 

הגיר האוטומטי ב-2.5 הוא אייסין יפני ואמין להפליא. לא שמעתי פעם אחת על תקלה בו, כך שיש אלטרנטיבה עם שתי דוושות. הסלספיד באמת עלול לנשוך כלכלית אם הולך הרובוט.

 

אבל שוב - לפותח השרשור ההמלצה היא 147 1.6 105 כ"ס.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
למה לרשום אם לא יודעים?

 

המנועים שבהם יש את בעיות המזרקים (ושלל בעיות אחרות) הם לא מנועים אלא מנוע אחד - 2.0 JTS, משנת דגם 2003 ועד סוף חיי הדגם.

 

אין שום מחלות ילדות, יש דברים שצריך לשים אליהם לב כמו וריאטור תזמון משתנה, משאבת דלק, משולשים - וזה קיים בכל שנות הדגם. אם כבר, בדגמים הראשונים יש פחות חשמל וחיישנים (יורו 2 לעומת 3, למשל - למבדה אחת במקום 2 וזו רק דוגמא אחת). 2.0 בשנתונים המאוחרים זה כבר JTS. הדגמים הראשונים הם דווקא המומלצים יותר.

 

הגיר האוטומטי ב-2.5 הוא אייסין יפני ואמין להפליא. לא שמעתי פעם אחת על תקלה בו, כך שיש אלטרנטיבה עם שתי דוושות. הסלספיד באמת עלול לנשוך כלכלית אם הולך הרובוט.

 

אבל שוב - לפותח השרשור ההמלצה היא 147 1.6 105 כ"ס.

 

תודה רבה על התיקון רומן,

איני מומחה אלפא אבל רשמתי מה שאני יודע וחיכיתי לך שתתקן אותי ותוסיף.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

התיקון החשוב באמת הוא לעניין מחלות הילדות - גם ה-156 החדשה ביותר שאפשר להניח עליה את היד תהיה בת 8 +/-. יישור הקו שיידרש לרכב בן 8 לא שונה מהותית מזה שיידרש לרכב בן 12 וגם לא בן 15 - אותם המשולשים (בסבירות גבוהה ביותר), אותה משאבת הדלק (בסבירות נמוכה יותר) ואותו הוריאטור (במנועים הרלוונטיים). זה לא שהיו לרכב מחלות ילדות והן נפתרו.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
למה לרשום אם לא יודעים?

 

המנועים שבהם יש את בעיות המזרקים (ושלל בעיות אחרות) הם לא מנועים אלא מנוע אחד - 2.0 JTS, משנת דגם 2003 ועד סוף חיי הדגם.

 

אין שום מחלות ילדות, יש דברים שצריך לשים אליהם לב כמו וריאטור תזמון משתנה, משאבת דלק, משולשים - וזה קיים בכל שנות הדגם. אם כבר, בדגמים הראשונים יש פחות חשמל וחיישנים (יורו 2 לעומת 3, למשל - למבדה אחת במקום 2 וזו רק דוגמא אחת). 2.0 בשנתונים המאוחרים זה כבר JTS. הדגמים הראשונים הם דווקא המומלצים יותר.

 

הגיר האוטומטי ב-2.5 הוא אייסין יפני ואמין להפליא. לא שמעתי פעם אחת על תקלה בו, כך שיש אלטרנטיבה עם שתי דוושות. הסלספיד באמת עלול לנשוך כלכלית אם הולך הרובוט.

 

אבל שוב - לפותח השרשור ההמלצה היא 147 1.6 105 כ"ס.

תודה רבה על העזרה, הרבה זמן לא נתקלתי בהיענות ותשובות מקצעיות כאלו בפורומים בארץ.

אני בהחלט ישקול לרכוש את ה147, היא נראית גם כן מצויין ובנוסף סכומי התחזוקה אכן דיי גבוהים ל156.

יש לי 2 שאלות לגבי ה147:

-הביטוח, יהיה זול משמעותית?

-פה

yad2.co.il/Cars/Car.php?AreaID=&ModelID=6&SubModelID=29&FromYear=&UntilYear=&Auto=&fromPrice=&untilPrice=&Info=&ImgOnly=1&Order=price&Desc=

(שוב סליחה על ההעתק-הדבק)

אילו מבין האפשרויות (למכוניות שלא בצבע כסף ולבן) הייתם להתקשר ולברר יותר, מה נראה לכם יותר אמין?

ואם יש עוד מקום שאתם מכירים שכדי לי לחפש בו מכירת 147 אשמח לשמוע לגביו.

פורסם

ה147 אחלה מכונית, אבל אני ממליץ לך לשקול טוב האם אתה רוצה לקנות אלפא (למרות היתרונות) ישנה, או שאולי עדיף לרכוש איזו סיריון משנתון הרבה יותר מתקדם. שוב, כמובן שאין להשוות בין הרכבים, ואני האחרון שימליץ למישהו לא ללכת אחר החלום, אבל אני בטוח שעבדת קשה מאוד בשביל הכסף הזה, ולדעתי כדאי לך להשקיע אותו בדברים עם פחות סיכונים (לימודים, או רכב יותר זול לאחזקה).

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

רומן כתב היטב וגם הערות חולגי הן במקום.

כמה דגשים:

בגלל גילך, הביטוח יקר. ברר ותדע.

מכונית בת עשר היא מכונית ישנה הסובלת מבלאי, אמינה ככל שתהיה.

אם המכונית היא עממית, תוכל לפצות על הבלאי ולתחזק במחיר סביר.

אם אינה כזו, כל חלק כולל חלקים פשוטים וכן טיפולים יעלו לך בכסף רב. זה המקרה ב156 ובמידה פחותה ב147 מהדגם הספציפי שהציע רומן בצדק.

גם טיפול במוסך שאינו מורשה יבואן הוא יקר, בעיקר בגלל עלות חלפים.

פרק הזמן עד לצבא לא ארוך וחבל שתמצא עצמך מוציא זמן וכסף על ישור קו ואז... מוכר.

אולי כדאי לבחון עוד.

לשיקולך.

פורסם

נקודה שלא עלתה פה-

הקצבת 30 אלף ש"ח לרכישה, אחזקה וביטוח. לא מכיר את מחירי הרכבים המדוברים, אבל זה נשמע לי בלתי אפשרי.

יש לך הכנסה קבועה?

התקציב הכולל של 70 אלף, אמור להספיק גם ללימודים. לא יודע איזה הוצאות צפויות להיות לך בתקופה הזו. תתלה בהורים כלכלית?

רכב זה מפתה, מדהים, מרגש.

אבל לפעמים יש שיקולים קודמים.

כתבת שלהוריך מעולם לא היה רכב, ארשה לעצמי לקפוץ למסקנה שהמצב הכלכלי לא יוצא דופן לטובה. כך שאולי שווה לשמור כמה שיותר רזרבות. שלוש שנים בצבא, עשויות לעלות הרבה אם אתה עושה יומיות לדוגמה. ואז? טיול זה עסק יקר. ולימודים, ואולי דירה?

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

קודם כל, ביטוח מקיף לנהג חדש וצעיר וללא וותק, בגיל 17-18 יעלה כל כך הרבה עבור כל רכב.

 

שנית, נתוני צריכת דלק לא רלוונטיים עבורך. אתה חסר ניסיון וצעיר "חסר מעצורים", למרות כתיבתך היפה והצהרותיך הבוגרות. סביר להניח שתהיה לך רגל קלה על המצערת, גם אם לא נראה לך שזה כך (להזכיר לכולם, זו אלפא). כשלמדתי נהיגה, חלום רטוב שלי מאז שאני זוכר את עצמי, הבטחתי לעצמי עשרות פעמים שאנהג בדיוק ע"פ הכללים ולעולם לא אחצה את המהירות המותרת... YEAH RIGHT...

 

תרשה לי לשאול - למה אתה צריך רכב? למה הוא ישמש אותך? מה התוכניות שלך לגביו?

 

לי זה נשמע שהחוויה הבלתי נשכחת והשמימית הזאת (לפרק זמן לא ידוע, לא ברור מתי תתגייס, אבל קצר יחסית) תעלה הרבה מאוד כסף. אולי לא תצטער על כך. הלוואי ויכולתי להגיד היום שהייתה לי אלפא ולא פג'ו חבוטה, ולעזאזל עם הכסף... הייתה יכולה להיות לי אלפא! (ויתרתי על קניית 145 כשלמדתי בי"ג-י"ד והסתפקתי ב-205 3 דל'). אבל למרות כל הכיף שבדבר, כלכלי או נכון זה אף פעם לא יהיה וייתכן שהתסריט של הסרט הזה יהיה גם רע מאוד, חלילה.

אני מאמין שלרוב בני הנוער אין צורך ברכב, ולמען האמת - אולי מוטב להשקיע כוחות בלימודים ולא בעבודה.

 

עבדתי מגיל 14, את הרכב הראשון קניתי בגיל 18 בדיוק, ב-3.5k ש"ח. בעיקר בגלל שלמדתי בעיר אחרת ועבדתי, רציתי עצמאות להתנייד (היה רכב אחד במשפחה אמנם אבל לא היה פשוט לקבלו). טיילתי, הייתי "מגניב", הכרתי ככה את אשתי, הייתי עושה זאת שוב. וזאת עדיין הייתה שטות!

אפקט הפרפר ממש, היום הייתי במקום אחר לגמרי לולא המכונית הזאת, אבל על קורות חיי אני יכול לספר לך בפרטי, אם זה מעניין אותך.

בשורה התחתונה, עם כמה שאני שונא להרוס שמחות ולהישמע כמו אבא של מישהו, אני ממליץ שתחשוב טוב טוב אם זה הזמן הנכון להגשים את החלום הזה.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

אלפא לא תהיה כלכלית באף גיל, כי תמיד תהיה אלטרנטיבה. קיה פיקנטו/פיאט פנדה תהיינה נכונות יותר כלכלית בכל גיל, כנראה אפילו במשפחה עם ילד אחד (עגלה תיכנס בעמידה, גם אם בקושי בחלקן). אני מאמין שאם הצורך של פותח השרשור היה התניידות גרידא, היה שואל על מיני/סופרמיני משומשת במצב טוב. אלפא אף פעם לא צריכים, אלא רוצים, בדיוק כמו שמי שאינו נהג מירוצים מקצועי לא באמת צריך רכב ספורטיבי. במסגרת הרצון, הוצע לפותח השרשור הפתרון המעשי יותר, מקווה שהוא ילך עליו.

 

לפותח השרשור - תפנה לך קצת זמן באיזה שישי ותקפוץ למפגש של מועדון אלפא בהרצליה. תראה את המכוניות באופן בלתי אמצעי, תדבר עם הבעלים על כל הדברים. תקבל פרספקטיבה אמיתית ותוכל להחליט בעצמך.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אני מסכים בהחלט עם מה שכתבו המגיבים לפניי.

 

יחד עם זאת, לנהג צעיר ורכב ראשון, הייתי ממליץ לך ללכת על משהו פשוט יותר ואמין יותר.

 

אם אתה פדנט, ותרצה לתקן ולהשקיע ברכב, דע לך שצריך חשבון בנק עם הרבה מזומנים כדי להחזיק רכב כזה.

 

 

בזמנו, כחדש, זה היה רכב מנהלים די יקר, יש לכך השלכות גם על עלות התחזוקה כשהוא ישן.

 

 

לקנות את הרכב- בוודאי תוכל, השאלה לענין האחזקה.

 

 

 

שמע לי, כאחד שמאוד אוהב רכבים, יש דברים שכדאי לדחות לגיל מאוחר יותר.

 

 

בהצלחה

×
×
  • תוכן חדש...