Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר הילוך איטי בקורולה 2001


liav.h
שימו לב! השרשור הזה בן 4361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לחברי הפורום,

ברשותי קורולה 2001 אוטומטית, 90 אלף ק"מ, מטופלת כל השנים במוסך מורשה.

 

יש לי תופעה מוזרה שבאה וחולפת מעצמה לתקופות - מעבר ההילוכים נהיה איטי מהרגיל בנסיעה איטית בעיר.

 

בד"כ זה חוזר על עצמו באופן הבא:

1. נסיעה במהירות איטית כ- 20 קמ"ש ללא נגיעה בדוושות כלל.

2. לחיצה פתאומית על הגז, עד האמצע הדוושה ולא קיק עד הסוף.

3. עליה מידית של הטורים, אך ללא האצה של הרכב.

4. שמירה על טורים קבועים והאצה הדרגתית עד לשילוב מלא, ומשם הכל ממשיך כרגיל (הטורים ממשיכים לעלות בהתאם).

 

משך חיבור ההילוכים נמשך כ-2 עד 3 שניות סה"כ, כך שזה לא נורא, אבל מוזר ולא טבעי.

לפני שהתופעה החלה, לחיצה פתאומית על הגז היתה גוררת אחריה תגובה מידית בהאצה באופן חלק.

 

האוטו עבר טיפול מלא וטסט לפני כחודש והתופעה החלה לפני כשבוע.

לפני כחצי שנה התופעה קרתה גם למשך תקופה קצרה ונעלמה כלא היתה.

 

בנוסף אני דואג לנסוע במצב חסכוני (נורת ה-o/d כבויה), ולכן יש תמיד ניתוק בעת עזיבת דוושת הגז (למיטב הבנתי).

(אבל לא נראה לי שזה קשור כי אני תמיד נוסע במצב זה)

 

מקווה שהתופעה מוכרת לכם ואשמח לדעת מה הסיבה ואיך ניתן לפתור אותה.

(חיפשתי בפורום ולא מצאתי שאלה דומה)

 

תודה,

ליאב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיבדוק אוליי חסר שמן גיר.

מתיי החלפת שמן גיר ?

מציע לך גם ליבדוק כבל גז שהוא מתוח כמו שצריך.

ואולי איפוס מחשב על ידי ניתוק ה - של המצבר.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה הזריזה.

 

בטיפול האחרון לפני חודש בדקו את שמן הגיר (והוסיפו אם היה חסר)

 

לדעתי לא מדובר בכבל הגז, מפני שהטורים עולים מיד כשלוחצים על הדוושה.

הבעיה היא בזמן שלוקח לגיר לשלב להילוך

 

איפוס של המחשב? מערכת הגיר לא פועלת באופן מכאני לחלוטין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לבדוק מפלס שמן בגיר, ייתכן וחסר (אפילו שהרכב עבר טיפול, זה לא מבטיח שלא יהיו תקלות).

 

במידה ויש מספיק שמן בגיר, לפי דבריך נשמע שהגיר מחליק. אם זה קורה רק כאשר הרכב נוסע הרבה בתוך העיר (גיר חם) זה יכול להסביר את העובדה שהוא מאבד לחצים כאשר השמן מתחמם ונהיה דליל יותר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצע ניקוי לחיישן מד כמות האוויר שנמצא על בית מסנן האוויר (לפתוח 2 ברגי פיליפס), לנקות עם ספרי מגעים ולהחזיר בחזרה, את הניקוי יש לבצע כאשר המפתחות מחוץ לסוויץ!.

 

וחזור לעדכן. :-)

 

אתה מתאר בעיה שהמחשב לא מקבל מידע נכון לגבי עומס מנוע כתוצאה מחיישן מזייף /תקול(ברכב הזה חיישן מד כמות האוויר משפיע מאוד ומניסיוני ברכב הזה ניקוי/החלפה שלו פותר את הבעיה).

 

החלף שמן גיר בזמן הטיפולים ע"פ המלצות היצרן, אם אף פעם לא החליפו כדאי מאוד להחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן גיר - נבדק בטיפול האחרון, אבל היות והרוב פה מצביעים על זה כגורם חשוד, אעשה בדיקה נוספת.

 

הבעיה מופיעה בתוך העיר מיד מהרגע הראשון ולא לאחר נסיעה ממושכת, כך שלא נראה לי שזה קשור לטמפ' של השמן גיר.

 

כמה דגשים נוספים:

זה קורה בייחוד אם אני עובר מבלימה להאצה (מהברקס לגז)

אם אני לוחץ חזק יותר על הגז, השילוב להילוך מהיר יותר מאשר לחיצה בינונית, כך שבמקרה חירום, אני יכול להאיץ בלי חשש.

במהירויות גבוהות הכל כרגיל ואין איבוד כוח זמני שכזה. (או שזה אולי הרבה פחות מורגש).

 

אנקה גם את החיישן בסופ"ש (אין לי סרוויסול זמין בסביבה...)

 

אחזור לעדכן.

תודה לכולכם :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קטן מהיום

 

פתחתי את חיישן האוויר (שני ברגים כמו שאמרו) והיה נראה שהוא נקי לגמרי.

המוליכים החשופים היו נקיים מכל גרגר אבק וסימני נוזלים.

לא ריססתי סרוויסול כי עוד לא השגתי (רק בסופ"ש).

 

בנוגע לשמן גיר, האמת שקצת הסתבכתי.

חיפשתי בכל מקום באינטרנט ולא מצאתי איפה הוא אמור להיות.

הדבר שהיה נראה לדעתי דומה לזה הוא קופסת פלסטיק קטנה עם מכסה גומי גדול שממוקם קרוב יחסית לשמשה בצד של הנהג.

הנוזל שהיה שם היה מלא עד הסוף ושקוף ונקי (ולא עכור עם לכלוכים).

 

במידה ואני צודק ואכן יש שמן גיר נקי בכמות המספיקה, והחיישן אוויר תקין, מה עוד נותר לבדוק?

מחשב רכב כמו שכבר ציינו?

או שיש עוד רעיונות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי נראה שהיתבלבלת ובדקת את הנוזל בלמים שעל המשאבת בלם מרכזית.

כדי לבדוק שמן גיר אמור להיות לך מדיד כמו של השמן מנוע אם אני לא

טועה בצד ימין כאשר אתה עומד מול הרכב (צד הנהג).

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק

באמת זה היה נוזל הבלמים.

 

האבידה נמצאה בסופו של דבר ומדדתי את השמן אחרי נסיעה של 20 דקות בזמן שהמנוע מונע ובהילוך N.

יצא שכמות השמן היא קצת מעל המדיד העליון של מצב חם.

 

ככה שלא חסר, ואולי אפילו יש מעט שמן עודף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון נוסף

במשך הזמן הבעיה החלה לדעוך ולהעלם.

זה עדיין קורה מדי פעם, אבל לעיתים רחוקות יותר.

למרות זאת, בסופ"ש פתחתי שוב את חיישן ספיקת האוויר וריססתי אותו בסרוויסול

בינתיים, אין הבדל מורגש במיוחד.

 

שני ברגים סה"כ

884491_10151533732512682_1112503306_o.jpg

 

החיישן לפני הניקוי (יחסית נקי, לא? ריססתי גם פנימה לחלק מתכתי נוסף שהיה קשה לצלם...)

884342_10151533732502682_535168171_o.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...