Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4950 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, קניתי השבוע מאוטודיפו שמן תוצרת ROWE, צמיגות 5-40, מתאים גם לתקן שאני חיפשתי VW 502 בשביל גולף 1.6 שנת 2000,

 

מישהו מכיר את החברה הזו ויכול לחוות דעה? למישהו יש נסיון עם השמן הזה, הוא יחסית זול וברמה גבוהה!!

 

אני התרשמתי לטובה, השמן מיוצר בגרמניה, הוא בדרגה הכי גבוהה בשוק SN! המחיר הוגן במבצע 149 ש"ח במקום 230 ש"ח עבור 5 ליטר שמן.

 

השמן טרי ביותר, ייצור אוגוסט 2012,

 

במדבקה בעברית על המיכל רשום "סינטטי מלא", אך במדבקה של היצרן ובאתר שלהם הבנתי שהשמן חצי סינטטי, למה זה מנוגד?

 

זה מהאתר שלהם:

 

HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-40i

  • Fuel-economy motor oil based on HC synthesis base stocks. Suitable for use in the latest generation of passenger car gasoline and diesel engines, both turbocharged and non-turbocharged. HIGHTEC technology: saves fuel and minimizes wear.
  • The quality of this product is equivalent to EEC regulations:
    • ACEA A3/B4
      API SN/CF
      BMW Longlife-98
      MB 229.3
      PSA B71 2296
      Renault RN 0700/0710
      VW 502 00/505 00

    [*]Art. No.: 20068

דבר נוסף, האם השמן הזה הוא טוב יותר משמן של חברות מוכרות כגון AGIP/LIQUIMOLY בדרגה נמוכה יותר של SM?

 

סה"כ הוא יותר זול (אמנם מבצע, אבל הוא יותר זול)

פורסם

זה שהוא עומד בתקן X בסה"כ אומר שהוא עומד בתקן הזה ואין כאן כל עדות על איכותו.

בשבוע שעבר התפתח כאן דיון על שמן מתוצרת החברה, אתה יכול לחפש מה דיברנו עליו.

לדעתי? אני מאמין שכל שמן מחברה מוכרת שעומד בתקן הרלוונטי אותו דורש יצרן הרכב עושה את העבודה. אם זה שמן פרימיום-היי-אנד? לא ממש. המחיר זול מדי ואני גם לא בטוח שהשמן ראוי להיקרא סינטטי מלא (ואם לא רשום עליו 100% סינטטי או סינטטי מלא אז הוא כנראה לא כזה).

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

שלום, השמן הזה הוא "על בסיס" סינטטי או "בתכנולוגיה" סינטטית.

זאת אומרת הוא לא סינטטי מלא.

המדבקה בעברית מנוגדת לרישום של היצרן בגלל שתי סיבות אפשריות - טעות בפירוש או טריק שיווקי.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
זה שהוא עומד בתקן X בסה"כ אומר שהוא עומד בתקן הזה ואין כאן כל עדות על איכותו.

בשבוע שעבר התפתח כאן דיון על שמן מתוצרת החברה, אתה יכול לחפש מה דיברנו עליו.

לדעתי? אני מאמין שכל שמן מחברה מוכרת שעומד בתקן הרלוונטי אותו דורש יצרן הרכב עושה את העבודה. אם זה שמן פרימיום-היי-אנד? לא ממש. המחיר זול מדי ואני גם לא בטוח שהשמן ראוי להיקרא סינטטי מלא (ואם לא רשום עליו 100% סינטטי או סינטטי מלא אז הוא כנראה לא כזה).

 

איתמר.

 

סבבה, אם כך זה מספיק טוב לגולף 1.6 שנת 2000, אני גם ככה לא נוסע יותר מ- 7000-8000 ק"מ בשנה (רכב שני במשפחה, השני הוא חיפושית 1966), כך שלהשקיע יותר כסף בשמן סינטטי מלא, זה בבחינת לזרוק כסף לפח.

 

שמתי לב שמאז שעברתי לשמן חצי סינטטי 5-40 השתמשתי בעבר ב LIQUIMOLY הסגול ו- AGIP EVOLUTION, המנוע אוכל פחות שמן! הוא אוכל בערך 1 ליטר שמן כל 5000 ק"מ, בעבר הלא רחוק כשהרכב היה מטופל במוסך מורשה, השתמשו בשמן פחות איכותי בדרגה של 10-40, אז המנוע היה אוכל בערך 1 ליטר כל 1000 ק"מ!

 

והמנוע הוא כמו חדש, רק 109000 ק"מ.

פורסם
סבבה, אם כך זה מספיק טוב לגולף 1.6 שנת 2000, אני גם ככה לא נוסע יותר מ- 7000-8000 ק"מ בשנה (רכב שני במשפחה, השני הוא חיפושית 1966), כך שלהשקיע יותר כסף בשמן סינטטי מלא, זה בבחינת לזרוק כסף לפח.

שמתי לב שמאז שעברתי לשמן חצי סינטטי 5-40 השתמשתי בעבר ב LIQUIMOLY הסגול ו- AGIP EVOLUTION, המנוע אוכל פחות שמן! הוא אוכל בערך 1 ליטר שמן כל 5000 ק"מ, בעבר הלא רחוק כשהרכב היה מטופל במוסך מורשה, השתמשו בשמן פחות איכותי בדרגה של 10-40, אז המנוע היה אוכל בערך 1 ליטר כל 1000 ק"מ!

 

והמנוע הוא כמו חדש, רק 109000 ק"מ.

 

להשקיע בשמן סינטטי מלא זה אף פעם לא לזרוק כסף לפח. ברוב הפעמים ישנו משפט שאומר "כסף לא משקר" כלומר, עלות גבוהה יותר איכות טובה יותר.

אני יכול להעיד שהשתמשתי בשני סוגי שמנים 10W-40 חצי סינטטי. אחד זול והשני יקר יותר. למרבה הפליאה כאשר השתמשתי בזול המנוע אכל שמן, כאשר השתמשתי ביקר יותר ואיכותי יותר המנוע לא אכל טיפה שמן. המנוע שלי נסע פחות משלך.

אז לפעמים זה לא שהמנוע אוכל שמן אלא זה שהשמן לא ממש איכותי שהוא פשוט נשרף. את המשפט האחרון אמר לי מהנדס מכונות עם התמחות בתחום השמנים שעובד אצל אחד היבואנים כבר 30 שנים. הוא כנראה יודע על מה הוא מדבר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

לשמן מנוע מבסיס סינטטי גבוה יש עמידות גבוהה מפני גזירה, התאדות ויצירת שכבת שימון עבה. בהחלט יכול להיווצר מצב שלאחר מעבר לשמן סינטטי מלא יש ירידה בצריכת השמן, גם אם בשני המקרים היה מדובר על שמן "40" כמו במקרה שצויין מעלה.

אני חוזר וטוען שלשמנים סינטטיים יש רק יתרונות על פני שמנים לא-סינטיים והיום כשהמחירים שווים לכל נפש (גם אם זה לשמן סינטטי Low end) זה עושה רק טוב למנוע.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
להשקיע בשמן סינטטי מלא זה אף פעם לא לזרוק כסף לפח. ברוב הפעמים ישנו משפט שאומר "כסף לא משקר" כלומר, עלות גבוהה יותר איכות טובה יותר.

אני יכול להעיד שהשתמשתי בשני סוגי שמנים 10W-40 חצי סינטטי. אחד זול והשני יקר יותר. למרבה הפליאה כאשר השתמשתי בזול המנוע אכל שמן, כאשר השתמשתי ביקר יותר ואיכותי יותר המנוע לא אכל טיפה שמן. המנוע שלי נסע פחות משלך.

אז לפעמים זה לא שהמנוע אוכל שמן אלא זה שהשמן לא ממש איכותי שהוא פשוט נשרף. את המשפט האחרון אמר לי מהנדס מכונות עם התמחות בתחום השמנים שעובד אצל אחד היבואנים כבר 30 שנים. הוא כנראה יודע על מה הוא מדבר.

 

כנראה שהוא יודע מה שהוא מדבר, זה גם מה שאני אמרתי.

 

פשוט לא בא לי למלות 1 ליטר שמן כל 1000 ק"מ, אני משתדל להשאר עם השמן עד שנה בטווח קילומטרים של 7000-8000 ק"מ, ורק מילוי קטן של חצי ליטר שמן בדרך, ממה שנותר מהמיכל של ה-5 ליטר. יותר משתלם כלכלית, וגם שמן יותר איכותי.

פורסם
לשמן מנוע מבסיס סינטטי גבוה יש עמידות גבוהה מפני גזירה, התאדות ויצירת שכבת שימון עבה. בהחלט יכול להיווצר מצב שלאחר מעבר לשמן סינטטי מלא יש ירידה בצריכת השמן, גם אם בשני המקרים היה מדובר על שמן "40" כמו במקרה שצויין מעלה.

אני חוזר וטוען שלשמנים סינטטיים יש רק יתרונות על פני שמנים לא-סינטיים והיום כשהמחירים שווים לכל נפש (גם אם זה לשמן סינטטי Low end) זה עושה רק טוב למנוע.

 

איתמר.

 

 

השאל אחרת: האם שמן סינטטי מלא FULLY SYNTH בדירוג של SM או אפילו נמוך יותר SL, עדיף משמן חצי סינטטי בדירוג הגבוה ביותר SN ???

פורסם

כן.

אבל יותר חשוב להתאים את השמן בהתאם למה שדרש יצרן. למשל אם יצרן דורש שמן מתקן SM ומעלה אז שימוש בשמן מתקן SL (גם אם הוא יהיה סופר פרימיום ויעלה 400 ש"ח למיכל) עלול לגרום לנזק לטווח הארוך.

אנחנו כצרכנים לא יודעים מהם השיקולים והדרישות של היצרן ולכן אף פעם לא מומלץ להשתמש בשמן שאינו עומד בתקן או בתקן נחות יותר מהמבוקש.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
כן.

אבל יותר חשוב להתאים את השמן בהתאם למה שדרש יצרן. למשל אם יצרן דורש שמן מתקן SM ומעלה אז שימוש בשמן מתקן SL (גם אם הוא יהיה סופר פרימיום ויעלה 400 ש"ח למיכל) עלול לגרום לנזק לטווח הארוך.

אנחנו כצרכנים לא יודעים מהם השיקולים והדרישות של היצרן ולכן אף פעם לא מומלץ להשתמש בשמן שאינו עומד בתקן או בתקן נחות יותר מהמבוקש.

 

איתמר.

 

מצוין, במקרה שלי גולף שנת 2000, עוד לא יצא תקן SM, כך שבדיעבד היה עדיף לקנות שמן סינטטי מלא 100% של RHEINOL גרמני בתקן SL, כמעט באותו מחיר של ה- ROWE?

פורסם

זה כבר להיתפס לקטנות :wink:

שוב, שמן מבסיס סינטטי מלא (כלומר שמכיל רק שמן מבסיס III, V, VI) עדיף על "שמני אדמה" מבסיס I ו II או שילוב שלהם עם שמן מבסיס III הראשי להיקרא סינטטי שזה להערכתי המצב במקרה של ROWE (שנעשה אגב בעיקר כדי להוזיל עלויות ושניתן יהיה לשווק אותו במחיר תחרותי).

עשית קנייה טובה במחיר טוב. אם בעתיד תרצה להשקיע בשמן פרימיום אז יש מבחר עצום והמחירים בהתאם.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

 

במדבקה בעברית על המיכל רשום "סינטטי מלא", אך במדבקה של היצרן ובאתר שלהם הבנתי שהשמן חצי סינטטי, למה זה מנוגד?

 

אתה יכול לצלם את המיכל עם המדבקה?
פורסם
זה כבר להיתפס לקטנות :wink:

שוב, שמן מבסיס סינטטי מלא (כלומר שמכיל רק שמן מבסיס III, V, VI) עדיף על "שמני אדמה" מבסיס I ו II או שילוב שלהם עם שמן מבסיס III הראשי להיקרא סינטטי שזה להערכתי המצב במקרה של ROWE (שנעשה אגב בעיקר כדי להוזיל עלויות ושניתן יהיה לשווק אותו במחיר תחרותי).

עשית קנייה טובה במחיר טוב. אם בעתיד תרצה להשקיע בשמן פרימיום אז יש מבחר עצום והמחירים בהתאם.

 

איתמר.

 

איתמר, תודה רבה על התשובות המקצועיות שלך.

שבוע טוב:-D

×
×
  • תוכן חדש...