Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

TSI + DSG7


mm223
שימו לב! השרשור הזה בן 4909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

קניתי סקודה עם מנוע TSI וגיר DSG7 רציתי לברר שני עניינים לגבי תפעול הרכב:

 

1) האם כאשר נוסעים בפקק ונאלצים לעמוד מדי פעם 1-2 דקות ברצף או נאלצים לעמוד זמן כלשהו (לכמה דקות) צריך לעבור להילוך ניוטרל (ראיתי טענה כזאת בויקיפדיה):

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

 

"N position of the floor-mounted shift lever means that the transmission is in "neutral". Similar to P above, both clutch packs and all gear-sets are fully disengaged, however the parking lock is disengaged. This position should be used when the motor vehicle is stationary for a period of time, such as at red traffic lights, or waiting in a queue of stationary traffic."

 

2) האם לאחר התנעת הרכב יש צורך לחכות 20-30 שניות עד שמתחילים לזוז? ולחילופין, לחכות 20-30 שניות בסוף נסיעה לפני כיבוי המנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי סעיף 1 אינני יודע.

לגבי סעיף 2- אכן מומלץ להמתין כחצי דקה לפני ואחרי נסיעה.

במידה והנסיעה היתה מאומצת במיוחד מומלץ להמתין קצת יותר לפני כיבוי המנוע.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה להמתין לפני התחלת הנסיעה? אם יש חשש שהשמן עדיין לא הגיע לכל האיזורים במנוע, אז פשוט לנהוג בצורה רגועה. כך המנוע יגיע מהר יותר לטמפרטורת העבודה שלו והשמן יגיע לכל הנקודות.

 

לגבי כיבוי המנוע: גם לאחר נסיעה מהירה, יש את חלק הנסיעה שבו כבר נכנסים לאיזור מיושב (בהנחה וחוזרים הביתה) ואז נוסעים רגוע (כך אני מקווה, לפחות) ואז העומס על המנוע יורד.

 

בכל מקרה, למיטב ידיעתי במנועי VAG יש משאבת שמן חשמלית לטורבו שממשיכה לעבוד גם לאחר כיבוי המנוע, בדיוק כדי לאפשר לשמן להמשיך לשמן את הטורבינות בטורבו, שלא נעצרות מיד עם כיבוי המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

קניתי סקודה עם מנוע TSI וגיר DSG7 רציתי לברר שני עניינים לגבי תפעול הרכב:

 

1) האם כאשר נוסעים בפקק ונאלצים לעמוד מדי פעם 1-2 דקות ברצף או נאלצים לעמוד זמן כלשהו (לכמה דקות) צריך לעבור להילוך ניוטרל (ראיתי טענה כזאת בויקיפדיה):

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

 

"N position of the floor-mounted shift lever means that the transmission is in "neutral". Similar to P above, both clutch packs and all gear-sets are fully disengaged, however the parking lock is disengaged. This position should be used when the motor vehicle is stationary for a period of time, such as at red traffic lights, or waiting in a queue of stationary traffic."

 

2) האם לאחר התנעת הרכב יש צורך לחכות 20-30 שניות עד שמתחילים לזוז? ולחילופין, לחכות 20-30 שניות בסוף נסיעה לפני כיבוי המנוע?

 

 

לגבי הסעיף הראשון לא מדובר בתיבות ה DSG ספציפית.. שם מדובר על התיבת SST של מיצובישי בכלל בEVO X.

כי כביכול עמידה ממושכת עם רגל על הברקס יכולה לחמם לך את הקלאצ'ים בתיבה.

לדעתי בתיבת ה DSG כשיש עמידה ממושכת אז התיבה מפרידה את ההילוך ולא נוצרת בעיה.

זה כמו לעמוד ברמזור אדום עם קלאץ לחוץ במכונית ידנית.. בזמן עמידה אין בעיה.

 

בנוסף לא הייתי רץ ומאמין לכל דבר שאתה רואה בויקיפדיה..

 

לסעיף השני בספרי הרכב של הקונצרן בפרוש אומרים שאין צורך לחכות אחרי התנעה שכן אף מומלץ שם להתחיל בנסיעה ישר אחרי הנעה לצורך הפחתה בזיהום אוויר.

מה שכן לרוב בהנעות קרות של המנוע נכנס הצ'וק האוטומטי לפעולה מה שכביכול אמור להעלות מעט את הסל"ד ומי שאמר לך לחכות בעצם אמר לך לחכות קצת עד שהצ'וק יסיים לעבוד. בפועל אין צורך. אך אם אתה מרגיש צורך עז לך על זה.. נזק זה לא יגרום.

 

לעומת זאת בסיום הנסיעה מומלץ להמתין מעט לצורך קירור הטורבו. בפועל ברכבים האלה פתרו את הבעיה הזאת גם כן שכן גם אחרי כיבוי המנוע משאבות המים והשמן עדיין עובדות לזמן מה ובעצם עוזרות בקירור החלקים שדורשים זאת.

אני אישית אחרי כל נסיעה מאומצת ממתין כ2 דקות עם מנוע בסרק או לחליפין נוסע עדין וחלש ללא האצות ובלימות מיותרות בחלקה האחרון של הנסיעה וכך מוריד טמפרטורות עבודה.

דיטיילר בנשמה...

מוכן לעזור בכל שאלה, בעיה ומה לא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית אחרי כל נסיעה מאומצת ממתין כ2 דקות עם מנוע בסרק או לחליפין נוסע עדין וחלש ללא האצות ובלימות מיותרות בחלקה האחרון של הנסיעה וכך מוריד טמפרטורות עבודה.

מצטרף לעצה, גם אני נוהג כך (no pun intended)

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא קיבלתי הנחיה כזו מצ'מפיון, והיו לי כבר שלושה רכבי TSI, שניים מהם עם שני מגדשים - על וטורבו, והשלישי רכב ספורט שברור שננהג מידי פעם "חזק" יחסית.

ואגב, הקטע של לפני נסיעה ואחרי נסיעה נועד (לכאורה) כל אחד לסוג אחר של טורבו, והיה פופולארי ונחוץ כנראה בתקופות עבר. לכן משעשע שמציעים לך לחכות גם לפני וגם אחרי, בעוד אצלך (למיטב הבנתי) יש לך רק סוג אחד של טורבו...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסעיף השני בספרי הרכב של הקונצרן בפרוש אומרים שאין צורך לחכות אחרי התנעה שכן אף מומלץ שם להתחיל בנסיעה ישר אחרי הנעה לצורך הפחתה בזיהום אוויר.

 

וזה בלי שום קשר למנוע TSI שמצוייד בטורבו.

אבל גם אין שום התייחסות בספר להתנהגות בתחילת נסיעה או בסופה במנועים מוגדשים.

אצלי מדובר בגולף TSI דגם ה-160 כ"ס בעל שני מגדשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

קניתי סקודה עם מנוע TSI וגיר DSG7 רציתי לברר שני עניינים לגבי תפעול הרכב:

 

1) האם כאשר נוסעים בפקק ונאלצים לעמוד מדי פעם 1-2 דקות ברצף או נאלצים לעמוד זמן כלשהו (לכמה דקות) צריך לעבור להילוך ניוטרל (ראיתי טענה כזאת בויקיפדיה):P

 

דבר אחר שחשוב להדגיש, בפקק או רמזור בזמן שאתה עומד תלחץ חזק על דוושת הבלם - מה שגורם בעצם להפרדה של הקלאץ. לא צריך להעביר לניוטרל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה בלי שום קשר למנוע TSI שמצוייד בטורבו.

אבל גם אין שום התייחסות בספר להתנהגות בתחילת נסיעה או בסופה במנועים מוגדשים.

אצלי מדובר בגולף TSI דגם ה-160 כ"ס בעל שני מגדשים.

 

ארשה לי לחדד את הנקודה.

בספר הרכב של האודי S3 (שלמיטב זיכרוני היא מוגדשת) שלי בפירוש נאמר שאין צורך לחכות לאחר התנעה.

ואף מומלץ להתחיל בנסיעה ישר. אני מדבר על הספר המקורי באנגלית לא יודע מה רשום בתרגום כי כבר נתקלתי בתירגומים שנוטים לפספס פרטים בספרי רכב..

 

בוא נגיד ככה שהגולף שלך גודשת הרבה יותר חלש מהרבה רכבים בקונצרן ועדיין אני דבק במה שאמרתי לפני.

מה גם שמדובר על קומבינציית מגדש טורבו ומגדש על שזה בכלל לא משנה את העובדה במקרה שלך.

המכוניות שלהם מצויידות היום במערכות כאלה שלא מצריכות ממך מאמץ גדול כמו פעם כדי להשאיר את הרכב במצב תקין.

 

בוא נגיד שהאצה חריפה לפני רמזור אדום ואז עמידה ברמזור מבשלת לך את הטורבו הרבה יותר מאשר להתחיל נסיעה ישר אחרי הנעה ו/או כיבוי המנוע אחרי פרק זמן קצר של נסיעה סבירה.(לאחר התגרזנות על הרכב)

דיטיילר בנשמה...

מוכן לעזור בכל שאלה, בעיה ומה לא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא קיבלתי הנחיה כזו מצ'מפיון, והיו לי כבר שלושה רכבי TSI, שניים מהם עם שני מגדשים - על וטורבו, והשלישי רכב ספורט שברור שננהג מידי פעם "חזק" יחסית.

ואגב, הקטע של לפני נסיעה ואחרי נסיעה נועד (לכאורה) כל אחד לסוג אחר של טורבו, והיה פופולארי ונחוץ כנראה בתקופות עבר. לכן משעשע שמציעים לך לחכות גם לפני וגם אחרי, בעוד אצלך (למיטב הבנתי) יש לך רק סוג אחד של טורבו...

 

כשאני הוצאתי את הרכב דווקא אמרו לי כן לחכות בסיום נסיעה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...