Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מס' שאלות בנוגע לקוילאוברים/בולמים וקפיצים. בלאי, כדאיות, ואורך חיים.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4996 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ערב טוב חברי הפורום.

 

כרגע אני מתעניין לגבי החלפת הבולמים והקפיצים המקוריים של הרכב (כנראה שלא הוחלפו כבר 170K ק"מ) לקוילאוברים או בולמים וקפיצים של חברות אפטרמרקט, ויש לי מספר שאלות בנושא, אשר לא מצאתי להן תשובות בחיפוש:

 

1. מדובר על הונדה סיויק 97. הגחון מאוד נמוך. אולי עדיף לא להנמיך בכלל ע"מ להקטין את הסיכוי בפגיעה באגן השמן ושאר הגחון? חשוב לציין שדווקא מרחק בין הגלגל לכנף יש בשפע. פשוט ככה מתוכנן הרכב...

המטרה שלי היא: להקטין את רכינת הרכב בפניות, לייצבו, ולגרום לו לתת יותר בטחון בפניות.

2. האם יתכן שהבולמים המקוריים של הרכב כבר גמורים ואני לא שם לב לזה?

3. האם קוילאוברים/ בולמים וקפיצים (שכנראה ינמיכו את הרכב במקסימום 35 מ"מ) גורמים לבלאי מואץ לחלקים כמו כריות בולם?

4. מה אורך חייהם של קוילאוברים/ בולמים (בק"מ, בממוצע)?

 

מקווה שתוכלו לענות לי לפחות על כמה שאלות, כדי שאוכל לרכוש ציוד חדש ללא תהיות מיותרות.

 

תודה והמשך יום נפלא, אלכס.

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב חברי הפורום.

 

 

1. מדובר על הונדה סיויק 97. הגחון מאוד נמוך. אולי עדיף לא להנמיך בכלל ע"מ להקטין את הסיכוי בפגיעה באגן השמן ושאר הגחון? חשוב לציין שדווקא מרחק בין הגלגל לכנף יש בשפע. פשוט ככה מתוכנן הרכב...

המטרה שלי היא: להקטין את רכינת הרכב בפניות, לייצבו, ולגרום לו לתת יותר בטחון בפניות.

2. האם יתכן שהבולמים המקוריים של הרכב כבר גמורים ואני לא שם לב לזה?

3. האם קוילאוברים/ בולמים וקפיצים (שכנראה ינמיכו את הרכב במקסימום 35 מ"מ) גורמים לבלאי מואץ לחלקים כמו כריות בולם?

4. מה אורך חייהם של קוילאוברים/ בולמים (בק"מ, בממוצע)?

 

מקווה שתוכלו לענות לי לפחות על כמה שאלות, כדי שאוכל לרכוש ציוד חדש ללא תהיות מיותרות.

 

תודה והמשך יום נפלא, אלכס.

 

1. יכול להיות שהאוטו נמוך ,אבל קשה לי להאמין שאחרי 35 מ"מ הנמכהכ אתה תפגע תסכן את הקרטר או משהו בסגנון

אלא אם זה משהו קיצוני

2. אם האוטו עבר 170K ק"מ לא ייתכן שהם גמורים אלא רוב הסיכויים שהם גמורים כולל הכריות בולם

3. לא גורמים לשום בלאי מואץ , מה שכן הם פחות נוחים מהמקוריים בצורה משמעותית

4. אורך חיים ארוך מאוד , אם הם מחברה איכותית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב חברי הפורום.

 

כרגע אני מתעניין לגבי החלפת הבולמים והקפיצים המקוריים של הרכב (כנראה שלא הוחלפו כבר 170K ק"מ) לקוילאוברים או בולמים וקפיצים של חברות אפטרמרקט, ויש לי מספר שאלות בנושא, אשר לא מצאתי להן תשובות בחיפוש:

 

1. מדובר על הונדה סיויק 97. הגחון מאוד נמוך. אולי עדיף לא להנמיך בכלל ע"מ להקטין את הסיכוי בפגיעה באגן השמן ושאר הגחון? חשוב לציין שדווקא מרחק בין הגלגל לכנף יש בשפע. פשוט ככה מתוכנן הרכב...

 

שהרכב שלך היה חדש הוא היה יותר גבוה.

 

המטרה שלי היא: להקטין את רכינת הרכב בפניות, לייצבו, ולגרום לו לתת יותר בטחון בפניות.

2. האם יתכן שהבולמים המקוריים של הרכב כבר גמורים ואני לא שם לב לזה?

 

אם אף פעם לא הוחלפו הבולמים אז כן הם גמורים,

 

3. האם קוילאוברים/ בולמים וקפיצים (שכנראה ינמיכו את הרכב במקסימום 35 מ"מ) גורמים לבלאי מואץ לחלקים כמו כריות בולם?

 

תלוי מאוד בקיט שתקנה, בולמים שהם קשים בטירוף יעמיסו יותר על הכריות בולם,

 

4. מה אורך חייהם של קוילאוברים/ בולמים (בק"מ, בממוצע)?

 

לאף אחד לא תיהיה תשובה לשאלה הזאת, בגלל כמה דברים משתנים

 

א. איזה בולם קפיץ/קוילאובר

ב. כמה אתה נוסע באוטו

ג. איך אתה נוהג באוטו

 

 

מקווה שתוכלו לענות לי לפחות על כמה שאלות, כדי שאוכל לרכוש ציוד חדש ללא תהיות מיותרות.

 

תודה והמשך יום נפלא, אלכס.

 

נתי

PIT-STOP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה למגיבים.

אשמח לדעת מה הסט המומלץ ביותר לסיויק (הבנתי שסט אחד שטוב לרכב X, לאו דווקא ירגיש זהה ברכב Y), אשר מקטין רכינת הרכב ולא פוגע בצורה משמעותית בנוחות בגבול המחיר הסביר (עד 6K?)?

הבעיה בבולמים הנוכחיים היא לא הנוחות, היא טובה, אלא שאני לא מרגיש בטחון בפניות. הרכב רוכן ואינו צפוי.

 

אני יודע שהמון אנשים קונים WEITEC, אבל יש לי חששות מכיוון שבחו"ל הם בכלל לא מוכרים.

בחו"ל מותגים נחשבים הם Koni, Bilstein, Skunk2, Tein, HKS, Ohlins, KW. וכן, אני יודע שווייטק הם בת של KW.

גם מתוכם, הבנתי שלא כולם מומלצים, ואשמח אם יש פה מישהו שיוכל להבהיר לי קצת את הנושא.

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלקס,

אתה צריך להחליט עבור עצמך איזו תוצאה אתה מחפש.

כמה דברים לדוגמ:

- הנמכה? באיזה מידה?

- הפחת זוויות גלגול?

- שמירת על נוחות נסיעה?

- התאמה לכביש ציבורי או למסלול?

- אפשרות לכיוון קאמברים וכו'?

- באיזו מהירות פלוס מינוס יהיה השימוש?

 

כמעט תמיד או שזה רך ונוח או שזה קשה עם זוויות גלגול מינימליות.

וכבישים שלנו הם לא טובים רובם.

אפילו כביש מהיר שעם מתלים STOCK נראה פרפקט עם מתלים קשיחים אתה מגלה כמה הוא לא.

על כבישים יותר צדיים אני בכלל לא מדבר.

 

ומה הקשר למהירות?

בכבישים גרועים (לפחות 90% מהכבישים שאנו נוסעים בהם ביום יום) המתלה יכול לעבוד טוב במהירות 80 קמ"ש אבל לא מסתדר טוב במהירות 150 קמ"ש.

 

בכל מקרה תתחיל מלבדוק מהי קשיחות הקפיצים שאתה בוחר - תשווה אותה מול נתוני קפיצי STOCK שלך ומול מערכות מיתלים אחרות שאתה שוקל כדי לקבל מושג בערך לגבי רמת הקשיחות הצפויה מהמערכת.

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Croc, תודה על תשובתך המפורטת.

כיצד אני יכול לבדוק קשיחות של סט מדגם מסוים?

 

המטרה שלי היא הפחתת זויות גלגול/ רכינת הרכב ומתן יציבות לרכב בפניות. באיזו מהירות? כנראה 80.

הנמכה מינימלית תהווה רק יתרון, ואני לאו דווקא צריך אפשרות כיוון לקוילאוברים. למרות שזה גם לא יזיק.

 

הבעיה היא שהרכב הוא מן הסתם רכב יום יומי, שרוב נסיעותיו הן עירוניות. לכן, אשמח לקבל המלצה לסט כלשהו שיענה על הדרישות הנ"ל מבלי להקריב את נוחות הנסיעה באופן משמעותי. זה בסדר שהרכב יהיה קשה ואוחז, אבל לא שובר עצמות המובנה למסלול.

 

אני יודע שביצועים ונוחות נסיעה בדרך כלל באים אחד על חשבון השני... לכן לדעתי סט מושלם יהיה כזה שייתן מענה בעת נהיגה ספורטיבית אך יהיה גם נעים יחסית בנהיגה מנהלתית.

 

אשמח להמלצות.

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לדעת נתוני קשיחות של הקפיצים מקוריים אתה צריך לעשות מחקר.

בד"כ תוך 10 דקות עם גוגל ניתן למצוא את כל התשובות...

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...