Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התרשמות מאופל קורסה 2011 ידנית 1.2 80 כ"ס.


Buki
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4999 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום חברים.

 

קראתי שהולכים לשווק את הגירסה הידנית של קורסה בארץ, דובר על גירסת 1.4, אבל אולי בהמשך תגיע גם ה 1.2, ולכן החלטתי לעלות את ההתרשמות הזו.

 

כללי - אופל קורסה דור נוכחי משווקת בעולם משנת 2006, וחולקת בסיס משותף עם פיאט פונטו (גרנדה). השנה היא עברה מתיחת פנים קלה - שינוי בפגוש קידמי ובפנסים קידמיים. פנים הרכב והחלק האחורי נשארו ללא שינוי.

 

 

מדובר בדגם "מבוגר" יחסית, וכנראה תוך שנה- שנתיים יוצג דגם חדש.

בארץ המכירות החלו בשנת 2007, היבואן הקודם מכר מספר מצומצם מאוד של מכוניות, היבאן החדש העלה על הכביש כמות יפה תוך כחצי שנה, חלקם לפני מתיחת פנים וחלקם אחרי. המנוע היחיד עד כה היה 1.4 90 כ"ס (ואלי מ 100 כ"ס החל מאיזשהו שלב) והגיר היה אוטומטי בלבד.

 

בעולם קיימות גירסאות 1.0, 1.2, 1.4 בנזין, 1.2 ו 1.4 LPG (גפ"מ), מנועי 1.2 ו 1.4 ECOFLEX שעובדים על גז נוזלי בנוסף לבנזין, ויש וגם שילוב של ECOFLEX ו LPG. כמובן דיזלים - 1.3 בשתי רמות הספק (75, ו 90 כ"ס) ו 1.7 130 כ"ס.

 

גירסאות ספורטיביות חזקות משווקות תחת המותג OPEL OPC.

 

 

יאללה לעסק :

 

קיבלתי את האוטו, הנעתי, נסעתי כמה קילומטרים. עצרתי בצד, הרמתי את מכסה המנוע.

 

לא יכול להיות שזה מנוע 80 כ"ס, אמרתי לעצמי, בטח קיבלתי את ה 1.0 3 צילינדרים. אין מצב ש 80 כ"ס סוחבים כך.

אבל מתחת למכסה המנוע התגלה מנוע 4 צילינדרים ובדיקה במסמכים של הרכב אישרה שמדובר במנוע 1.2 A12XER

 

יש לציין שביום יום אני נוהג על טורבודיזל וזה כנראה מסביר את השוק הקטן שקיבלתי.

לאחר כמה מאות קילומטרים התרגלתי ללחוץ יותר על הגז ולהחליף הילוכים בסל"ד גבוה בהרבה ממה שאני רגיל ופועל המצב לא כזה נורא - האוטו סוחב סביר לגמרי כל עוד מדובר בשטח עירוני מישורי, מחוץ לעיר ובעליות יותר קשה לו וצריך למשוך את המנוע ל 4000-4500 סל"ד בשביל לקבל תאוצה נורמאלית.

מתחת ל 2000-2200 סל"ד אין מומנט, אבל בכלל. האוטו מתקשה להאיץ בעליה מתונה מתחת לסל"ד זה אפילו בהילוך שני. עיון בדף הנתונים מסביר הכל - 11 קג"מ ב 4000 סל"ד.

 

שיוט ב 100 קמ"ש דווקא נעים ושקט יחסית, הילוך חמישי ארוך מספיק ומנוע מסתובב בכ 2700 סל"ד במהירות זו.

 

האוטו נוח רוב הזמן וסופג טוב שיבושים בודדים בכביש, אפילו גדולים. רק על כביש משובש כולו עם שיבושים קטנים אבל רצופים נוצרת תהודה מרגיזה ומרגישים הייטב את כל הקפיצות.

 

לגבי התנהגות כביש, אחיזה, תקשורת הגה - לא אוהב לדבר על דברים שאני לא מבין בהם הרבה, אולי מישהו אחר יסקור אותם בפעם אחרת.

 

מרווח ונוחת פנימית :

 

אורך האוטו הוא כ 4 מטר. שזה פחות או יותר האורך של מכוניות משפחתיות 5 דלתות מלפני כמה דורות (טיפו, גולף דור 3 ועוד). והיום זה האורך של סופרמיני.

המרווח הפנימי טוב, לי לא היה חסר מקום משום כיוון, והכי חשוב- הברך הימנית לא נתקעת בקונסולה של הרדיו ויש מרווח ראש מצויין.

גם במושבים האחוריים יש מרווח סביר. מושב הנהג עצמו יכול להיות קצת יותר טוב והאחיריים בכלל קשים כמו אבן.

 

יש כיסים בכל 4 הדלתות, מחזיק כוסות בבסיס בלם יד ועוד תא בגודל בינוני עם מקום למאפרה/מחזיק קוסות בחלק התחתון של הקונסולה. , תא כפפות בגודל בינוני, עם מדף פנימי למפות. מקומות אחסון נוספים אין.

תא מטען גדול (הכל יחסי, כן). בגירסאות מאובזרות יותר יש בו מדף בגובה סף הדלת,שמחלק את תא המטען לשני חלקים, מתחת למדף אפשר להכניס חפצים שיושבים קבוע בתא המטען אך לא משתמשים בהם יום יום.

אפשר לקבע את המשענת של המושבים האחוריים בשני מצבים, זקוף או שטוח יותר, להגדלת נפח תא מטען.

גלגל ספייר בגודל מלא.

 

סביבת נהג -

דוושות המצמד והמצערת בעלות מהלך ארוך, המצמד קל מאוד, ידית ההלוכים ממוקמת טוב. משום מה היה קושי מסויים בשילוב הילוכים בדקות ראשונות של הנסיעה (האוטו היה כמעט חדש, אבל כבר לאחר שלבי ההרצה). שילוב לרוורס הוא עם ניצרה ומשמאל להילוך ראשון - זה הסידור הנוח ביותר לטעמי ונדמה לי שהיום רק אופל משתמשים בו.

הגה מתכוון לגובה ולמרחק, לי קצת הפריע הפרופיל של חישוירי גלגל ההגה במקומות "3" ו "9" כלומר בדיוק איפה שנמצאים הידיים רוב הזמן.

 

לוח שעונים פשוט וברור, כולל רק ספידומטר, שעון סל"ד ושעון דלק, אין שעון חום. נורות הבקרה השונות גם כן ברורות מאוד,

התאורה בלוח שעונים צהובה - לטעמי זה יותר נעים לעין מכל מיני צבעים אחרים כמו כחול, אדום וכו'. אגב, התאורה בלוח שעונים דולקת כל הזמן, גם כשאורות הדרך כבויים.

 

מפסק תאורה ראשי ממוקם רחוק מלוח שעונים, מצד שמאל ולמטה, בשביל להפעיל אותו יש צורך לשלוח את היד רחוק קדימה - לא הכי נוח.

 

מנופי האיתות והמגבים שונים מהמקובל בכל שאר המכוניות - הם קפיציים ותמיד חוזרים למצב ההתחלתי אחרי לחיצה.

 

בכל אחד מהם יש שני שלבים - לחיצה קלה ולחיצה עמוקה יותר, וכאמור לאחר עזיבת היד המנוף חוזר למצב האמצעי.

זה פועל כך - לחיצה אחת - מהירות מגבים נמוכה, שתי לחיצות - מהירות גבוהה לחיצה עמוקה מייד מפעילה את המהיורת הגבוהה.

באיתות - לחיצה קלה - 3 איתותים בודדים (למשל למעבר נתיב), לחיצה עמוקה - איתות קבוע, לחיצה נוספת - הפסקת האיתות

 

גם לזה לקח זמן להתרגל, אבל לאחר שהתרגלתי מצאתי שזה יותר נוח מהסידור המקובל.

 

באוטו הייתה מערכת קול מובנית פשוטה, עם תפריטים ברורים ותצוגה של שתי שורות בחלק העליון של לוח שעונים.

הכל מובן ממבט ראשון, וקל להפעלה תוך כדי נהיגה. לגבי איכות השמע - שוב - לא מבין גדול בעיניין הזה.

 

מזגן מכאני ללא בקרת אקלים, עם 3 בוררים רגילים. לא משפיע בצורה מורגשת על ביצועי המנוע.

יכולת קירור לא ממש הצלחתי לבדוק, היה קר רוב הזמן.

 

לסיכום - מכונית מרווחת ודי בסדר ברוב התחומים, במחיר הנכון הייתי מעדיף אותה על פיזו 206+, לגבי גרנדה פונטו 1.2 - לא בטוח.

 

העיצוב החיצוני של פונטו מוצלח יותר וזה חשוב להרבה אנשים. בכל שאר הדברים לדעתי הן דומות.

 

אה ונקודה אחרונה וחשובה - צריכת דלק בנסיעה מגוונת שכללה הרבה שטח הררי וקצת שטח עירוני - קרוב ל 1 ל 15.

 

תודה למי שקרא עד הסוף :lol:

1.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סקירה !

 

אני לא כל כך מתחבר לאופל לא יודע למה ,אבל דבר אחד לא הבנתי המרכב משותף עם פיאט והמנוע משברולט/דייהו ?

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.הרכב שקיבלת הוא טרום מתיחת הפנים, המשווקת כבר בארץ.

2.המנוע המשודך לגרסה הידנית בארץ הוא 1.4 עם 100 כ"ס.

3.התנהגות הכביש של הקורסה טובה, צפויה ואפילו די מהנה (נהגתי בקורסה דיזל שכורה בכבישי הראלי של קורסיקה). ההגה החשמלי לא מבריק - וקצת מעצבן בקו ישר, עם צמיגיות אופיינית לז'אנר. בהפנייה המצב משתפר והדיוק סביר מאד.

4.במחיר של 85K זו קניה די טובה, במחיר של 78K במבצעים מסוימים(הוט, הסתדרות המורים), זו כבר עסקה אטרקטיבית למדי.

5.בכל מקרה, היא עדיפה לטעמי על גרנדה פונטו - ולא רק בשל המנוע החזק משמעותית(100 מול 77 כ"ס).

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אותו מנוע שיש בפיאט פנדה וגרנדה או שמדובר ב-1200 מתוצרת אופל? (נשאל כי אמרת שהיא חולקת מאפיינים עם הגרנדה)

 

זה לא אותו מנוע, זה מנוע של אופל. בגרנדה פונטו ובפנדה אין בכלל מנוע 1.2 16 שסתומים.

 

והמרכב לא משותף אם פיאט, אין שום חלק חיצוני שמשותף עם פיאט, מדובר כאן רק בבסיס משותף - כלומר מערך המתלים, ממדים כללים, בסיס הגלגלים. היה שיתוף פעלה קצר בין פיאט ל GMC באמצע שנות ה 2000. אני לא יודע אם יצאו ממנו עוד מכוניות חוץ מפונטו וקורסה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.הרכב שקיבלת הוא טרום מתיחת הפנים, המשווקת כבר בארץ.

 

זה ברור, הרכב עלה לכביש בחודש פברואר 2011, וכמעט מייד אחרי התאריך הזה התחילו להגיע מכוניות מתוחות פנים.

 

אבל באמת שאין הרבה הבדל, שינוי קל בפנסים קידמים ופבגוש. לא נגעו בעיצוב פנים ובשום דבר אחר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שאופל לא מייבאים לארץ את הגרסאות הדיזל הידניות שלהן. (במיוחד של האסטרה הידנית שנסעתי עליה בהונגריה)

נראה לי שבמחירים האטרקטיביים שמוכרים אותן, זה יכל להיות להיט מכירות לנהגי מוניות.

SEAT Ibiza 2001 Stella, Automatic. :cry: נמכרה בצער רב :cry:

Toyota Yaris Hybrid 2014 Active, Automatic. :-Dהבייבי החדשה :-D

 

אני לא גזען, אני שונא את כולם במידה שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...