Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גלגל רזרבי וחיסכון בדלק ומשקל...


splesh
שימו לב! השרשור הזה בן 1278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב לכל החברים!

לנוכח מחירי הדלק הגואים, ולאור העובדה שחלק בלתי מבוטל מן הרכבים החדשים נמכר עם ערכה לתיקון פנצ'רים, במקום הגלגל הרזרבי.רציתי לשמוע מה דעתכם בעניין הסרת הגלגל הרזרבי,הג'ק וכו מן הרכב, ולשים במקום זה ערכה לתיקון פנצ'רים.

ברור שיש לא מעט חסרונות אבל לפי דעתי יש גם יתרונות לא מבוטלים, אשמח לשמוע את דעתכם בעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם צמיג נקרע לך אז ערכת התיקון לא תעזור לך.

אני נתקל בבעלי רכב ללא גלגל חלופי ועם ערכת תיקון וניפוח צמיגים שמחפשים, קונים ושמים ברכבם גלגל חלופי.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע ברכב ללא גלגל חליפי ואני מודה שאם וכאשר יהיה לי תקר הדבר הראשון והיחיד שאני אעשה זה להתקשר כמו נקבה חסרת

 

אונים למוקד ה- VIP של אבארט. :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סקרן לראות אם אי פעם נעשתה בדיקה כמה חסכון יש בנסיעה של מאות קילומטרים עם ובלי תוספת משקל של 20 ק"ג (מעריך שזה משקל הגלגל, כלים, כריכים וחומר קריאה לזמן ההמתנה לשרותי דרך).

לדעתי האפקט של העדר גלגל חלופי על חסכון בדלק שולי ודי זניח. בחסכון ליצרן הרכב הוא לא משהו כשמדובר ברכב אחד אלא בהצטברות למאות אלפי מכוניות, אבל מרגילים אותנו לזה, גם להתעקשות עם היבואן, כפי שנראה בכמה שרשורים בנושא.

יכול להיות שהחסכון במקום יראה עוד כמה ליטרים, אבל האם זה משנה משהו לרוב המשתמשים ברכב?

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף לעשות דיאטה...

 

וברצינות - אני לא חושב שה"חיסכון" שווה את זה.

 

 

אני גם חושבת ככה.

אפשר להעיף דברים אחרים מיותרים שנמצאים ברכב, אם רוצים להוריד במשקל.

לדעתי גלגל רזבזי זה הכרחי וחובה. למה להתקשר למישהו שיבוא להחליף גלגל, לחכות לפחות שעה, לשלם לפחות 100 שקל, כשאפשר לעשות את זה לבד? זה לא כזה מסובך ..

Peugeot 206 1.4 automatic '01

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שידידי רפי לין ציין, הערכה הזו שווה קקליפת השום ברגע שצמיג נקרע ואין בה תועלת.

אם אתה מוכן להמתין על השוליים של כביש מהיר ולהיות תלוי בחסדיהם של שירותי הגרירה, או של חברים אשר יגיעו כדי לסייע זו בחירתך.

אם הצמיג החלופי לא היה לו יעוד היו מסירים אותו מכל הרכבים.

עדיף ,לסחוב" את הצמיג ברכב, ולהחליף בעת שיש תקר בגלגל או קרע, מאשר להמתין לחילוץ.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשאיר את הגלגל הרזרבי במקום.

 

אם תוציא אותו אתה תחסוך אולי 10 שקל ל 100 אלף קילומטר.

 

כשיצרן מוכר רכב כלשהו ללא גלגל רזרבי - המניעם שלו זה להגדיל את נפח תא המטען (במכוניות קטנות כמו פיאט 500 ומיני) וגם לחסוך קצת בעלויות יצור.

 

הפחתה של 15 קילו ממשקל הרכב לא תשפיע על צריכת הדלק.

 

כלומר היא כן תשפיע, אבל באחוז כל כך קטן וזניח, שלא תוכל להרגיש בו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה ארוכה או קצרה כאשר פקקים הם לא פונקצייה תמיד תהיה עדיפות לרכב על פני אופנוע מבחינתי. הגלגל הרזרבי הוא אחת הסיבות מדוע.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיסכון בדלק הוא לא עד כדי כך זניח.

מדובר באיזה 20 ק"ג של משקל (גלגל+ג'ק+מפתח ברגים), שכנראה מעלים את צריכת הדלק ב1-2%.

בהנחה שאתה צורך 1700 ליטר דלק לשנה, זה אומר לפחות 17 ליטר. זה כ 130 שקל בשנה.

 

החיסכון יהיה יותר גדול בנסיעה עירונית/רמזורים, ויותר קטן בנסיעה במהירות קבועה.

 

 

אני אישית לא מוכן לוותר על הגלגל גם במחיר הדלק הנוסף והפער בביצועים.

אבל זה כבר דבר אינדיווידואלי, מבחינתי החלפת גלגל זה 10 דקות ואני לא מתרגש מזה יותר מדי,

מצד שני אם אין ספייר אין לי אף אחד שאני יכול להקפיץ שיביא לי.

 

עבור מישהי אחרת, למשל, יכול להיות שיש לה 2 מכוניות בבית, היא בעצמה לא יודעת להחליף או אין לה מספיק כח לפתוח את הברגים, ומבחינתה גם אם יש וגם אם אין ספייר זה לא משנה, היא בכל מקרה מטלפנת לבעלה שיגיע ברכב השני ויסייע.

אצלה אולי יש טעם לוותר על הספייר כי כבר אין הרבה הבדל אם הבעל רק יגיע בעצמו או יקח את הספייר מהבית ואז יגיע.

 

פשרה אפשרית היא לקנות גלגל ספייר קומפקטי ("בייגלה") שמתאים לרכב שלך, הוא שוקל פחות מחצי מגלגל אמיתי אבל מוגבל ל80 קמ"ש.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף ,לסחוב" את הצמיג ברכב, ולהחליף בעת שיש תקר בגלגל או קרע, מאשר להמתין לחילוץ.

ל'

 

תיקון קטן: ישנה המלצה בטיחותית די חשובה לא להחליף צמיג בצד הדרך אלא לצאת מהרכב ולעמוד במקום בטוח (מעבר לגדר) ולתת לגרר לעשות את כל העבודה. החלפת גלגל שמה אותך במקום פגיע במקרה של תאונה, גם כאשר הגלגל הקרוע הוא השמאלי, הרחוק מן הכביש.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר באיזה 20 ק"ג של משקל (גלגל+ג'ק+מפתח ברגים), שכנראה מעלים את צריכת הדלק ב1-2%.

 

זה רק הערכה שלך, והיא לא מגובה בשום בדיקה.

 

להערכתי זה הרבה פחות, סדר גודל של עשיריות האחוז.

 

בשביל לחסוך 2 אחוז דלק צריך להתאמץ הרבה יותר מלהפחית משקל ב 20 קילו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון קטן: ישנה המלצה בטיחותית די חשובה לא להחליף צמיג בצד הדרך אלא לצאת מהרכב ולעמוד במקום בטוח (מעבר לגדר) ולתת לגרר לעשות את כל העבודה. החלפת גלגל שמה אותך במקום פגיע במקרה של תאונה, גם כאשר הגלגל הקרוע הוא השמאלי, הרחוק מן הכביש.

 

אתה מזמין גרר כדי להחליף צמיג?

אם יש שול רחב, התקר בצד ימין (הצד שקרוב למעקה), משולש אזהרה, אפודה זוהרת ואין צורך בסיוע.

במידה והתקר בצד הקרוב לכביש, ניתן להתקשר ל 100 ולבקש סיוע באבטחה.

 

לפני מספר חודשים סייעתי לנהג אשר היה תקוע על כביש י"ם ת"א ולא ידע להחליף צמיג....

לא גרר ולא חילוץ, עיניין של עבודה של 10 דקות, ידיים מלוכלכות וממשיכים בנסיעה.

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

למה להתקשר למישהו שיבוא להחליף גלגל, לחכות לפחות שעה, לשלם לפחות 100 שקל, כשאפשר לעשות את זה לבד? זה לא כזה מסובך ..

 

יש לך חבר? :-P

 

נק' מחשבה מעניינת, סה"כ תקבל ירידה זניחה בתצרוכת הדלק.

בזמנו הצלחתי להוריד מגולף MK2 כ-70 ק"ג של דברים מיותרים (ביניהם מושב אחורי...), לרכב של 900 ק"ג ו-56 כ"ס זה משמעותי.

ההבדל בביצועים היה מורגש לטובה וצריכת הדלק השתפרה (עוד חצי קילומטר לליטר).

אם תצליח להוריד מהרכב שלך מעל 50 ק"ג זה מבורך.

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:lol: אין לי חבר

 

אחרי פעם אחת שתופסים את הרעיון איפה בידיוק לשים את הג'ק, זה כבר לא סיפור ואפשר להחליף לבד

הרי לפי השרשור שהיה כאן בעבר, כל אחד פה מחזיק גם בקבוק מים, מגבונים ונייר כדי לנגב את הידיים לאחר ההחלפה

 

 

ו- wil

לאישה שלא יודעת להחליף את הגלגל ומתקשרת לבעלה, זה נראה לך מזיז לה המשקל של הגלגל וה-130 שקל בשנה?

אני ממש לא חושבת שחולפת בראשה המחשבה הזו בכלל. בטח גם כל התא מטען שלה מלא בשטויות שהיא לא צריכה

Peugeot 206 1.4 automatic '01

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...