Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גלגל רזרבי וחיסכון בדלק ומשקל...


splesh
שימו לב! השרשור הזה בן 1280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כל, לא הבנתי מדוע רכבי האבארט בישראל נמכרים ללא גלגל חליפי. כאילו, לקוח משלם 170K ש"ח על הרכב, לא יכלו לתת לו "במתנה" איזה גלגל חליפי מברזל?

.

 

גם באלפא רומיאו מיטו זה ככה

למרות שנאמר לי שיש רכבים שמגיעים עם ויש רכבים שמגיעים בלי תלוי במשלוח.

ביקשתי מהסוכן שאם אני אזמין אני מבקש שהרכב שלי יגיע עם.

Vw Polo GTI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אגב ,אני כן יודע היכן לשים את הג'ק בכדי שהרכב לא יקרוס,את שאר הפעולות אף פעם לא ביצעתי ולכן אין לי מושג לומר אם אני יודע או לא אבל כאחד שיש לו ראש הגיוני הייתי אומר שזה לא נראה לי כזה מסובך(לפתוח ברגים להוציא גלגל,להלביש את הרזרבי ולנעול ברגים) תקנו אותי אם טעיתי.

 

שים לב שאתה ממקם את הג'ק במקום היעודי אחרת תמעך את הספים.

את פתיחת הברגים הראשונית מבצעים לפני הרמת הרכב. את סגירת הברגים הסופית לאחר הורדת הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-10 שנים של נהיגה קרה לי כבר פעמיים.

פעם אחת גלגל שהחליק על מחסום דוקרנים (התקינו אותו בעליה והאטתי לפני), משך את הדוקרנים למעלה עם הדופן ושיסע את דופן הצמיג לכל אורכו. פעם אחרת, לא מזמן, בור די רציני פשוט פיצץ את הצמיג (ועל הדרך גם עיקם קצת את הגאנט והרס את הכיוון פרונט).

 

 

 

 

החישוב של 2% הורדה במשקל = 2% חיסכון בדלק, יוצא מנקודת הנחה שאתה שורף דלק רק בשביל להאיץ. שזה פשוט לא נכון, התנגדות אוויר, התנגדות לגלגול, אובן אנרגיה במערכת הינע כל אלו מצריכים שריפת דלק גם עם הרכב נוסע במהירות קבועה. בשביל לחסוך 2% דלק צריך להוריד הרבה יותר מ-2% מהמשקל. מצד שני אפשר בקלות לחסוך 2% מהדלק מבלי לאבד את הפונקציונליות של גלגל רזרבי, למשל להוסיף 5PSI לגלגלים, כבר ישפר ביותר מ-2%, לדעתי.

 

כמובן שאם אתה רציני אתה תמיד יכול לדפוק את הבודי של הרכב שיראה כמו כדור גולף.

http://dsc.discovery.com/videos/mythbusters-dimpled-car-minimyth.html

 

כתבתי 1-2%, והחישוב של 170 שקל הוא עבור 1%.

לא זוכר איפה קראתי את הנתון הזה של 1-2%, לא מוצא אותו כרגע.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפשתי באינטרנט ומצאתי באתר כלשהו (לא יודע עד כמה הוא אמין, אבל זה עדיף מכלום), שכל 100 קילו תוספת למשקל מגדילים את צריכת הדלק ב 0.7 ליטר ל 100 קילומטר.

 

לפי כך, תוספת של 20 קילו מגדילה את הצריכה ב 0.15 ליטר ל 100 קילומטר.

 

נניח רכב צורך בממוצע 8 ליטר ל 100 קילומטר (1 ל 12.5 )

 

ללא גלגל ספייר הוא יצרוך 7.85 ליטר ל 100 קילומטר (1 ל 12.7).

 

יצא הפרש של בערך 1.6% כלומר אתה צודק.

 

זו לא סיבה כמובן לוותר על גלגל רזרבי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני נוסע על שני ילדים או גברת (ואני משתדל שמשקלה לא יעבר את ה-60 ק"ג..) אני לא מרגיש שום הבדל בכח הלחיצה שאני צריך לתת כדי לנסוע בצורה הרגילה שלי. גם המחשב מראה שאין הבדל, ככה שאני בספק מה השפעת 15-20 ק"ג של הגלגל החלופי על צריכה הדלק. אם המנוע מסיע את האלף ומשהו ק"ד של האוטו - אז 20 ק"ג יהוו בעיה? לדעתי ממש לא.

החסכון בנפח איחסון היא רק לפעמים, כי בשנים האחרונות הגלגל שקוע מתחת רצפת תא המטען או בכלל מחובר למטה, ככה שדעתי השיקול העיקרי הוא חסכון ורווח ליצרן וליבואן שנמנע להזמין רכב עם גלגל חלופי.

 

לחסוך 2% ואפילו 20% - אפשר עם לחיצה רכה, פימפומים, קריאת הדרך קדימה והיו לנו כבר שירשורים בנושא.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שלא תרגיש שום הבדל בעומק הלחיצה על הגז.

 

כשנסעתי עם גגון ועליו שפה, שיוצרת מקדם גרר מאוד גדול, גם לה הרגשתי שהיה צריך ללחוץ יותר על הגז, אבל בנסיעה כזאת צריכת דלק עולה ב 15-20%.

 

אפילו גגון ריק מעלה ב 5-8%, ואותו בטוח לא מרגישים בסחובה של האוטו.

 

לגבי חיסכון בנפח בתא המטאן - אם תא המטען תוכנן מראש ללא מקום יעודי לגלגל רזרבי - הוא יהיה גדול בכמה עשרות ליטרים (תלוי במידת הגלגל כמובן), כלומר הוא יהיה עמוק יותר, וזה משמעותי במיחוד במכוניות קטנות עם תא מטען בנפח 150 ליטר.

 

אם רק מוציאים את הגלגל מרכב שמגיע עם גלגל רזרבי - אז נכון, אין הרבה מה לעשות עם המקום שהתפנה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כאמור לא מוציא את הגלגל, אבל אם הייתי מוציא אז יש שימושים למקום מתחת לרצפת תא המטען:

 

1. ערכת גפ"מ

2. אחסון פריטים קבועים ברכב שמשתמשים בהם לעתים נדירות - ערכת תיקון פנצ'רים ומדחס (במקום הרזרבי...), כבלים להתנעה, מים מזוקקים, כלי עבודה, רצועות לקשירה, וכו' וכו'.

כך תא המטען נשאר ריק לחלוטין להובלת מטען מזדמן.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מזכיר לי איזשהו פלאשבק שעובר לי כרגע בראש,

 

כשהייתה לנו סובארו פשע שנת 83 אם אני לא טועה הגלגל רזרבי היה מתחת למכסה מנוע.

 

כשהתחדשנו עם הרכבים ופתחנו מכסה מנוע לא הבנתי איפה הגלגל :|

 

עד שפעם אחת אבא שלי הראה לי שהוא מתחת לרצפה של הבגאג', ממש התלהבתי מהעניין :lol:

Peugeot 206 1.4 automatic '01

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 שנים מאוחר יותר...
בתאריך 7.5.2011 בשעה 21:11, B.D.B. כתב:

להוסיף 5PSI לגלגלים, כבר ישפר ביותר מ-2%, לדעתי.

אהממ? איש יקר, לאוויר יש משקל  וכשאתה מוסיף אוויר אתה מוסיף משקל ולא הפוך.

גם אני שוקל בימים אלו האם כדאי להוריד גלגל מהאוטו (XV) כדי להוריד ממנו משקל, יש לי קומפרסור 2 בוכנות.

 

אני משאיר את הרזרבי, אם ניפוח בקומפרסור לא יעזור לי להגיע ליעד שלי אז אני מחליף גלגל נוסע בזהירות.

 

אגב, למי ששאל, כן, 100 באים לעזור אם אתה צריך, הזמנתי, באו ועזרו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלטת לקפיץ שרשור בן 9 שנים בשביל לכתוב שלאוויר יש משקל?

ננעל.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1280 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...